Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

ocieplenie poddasza użytkowego


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 1,2k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Zarówno wieszaki jak i grzybki są i krótkie i dłuższe.

Cześć,

dzięki za szybka odpowiedź,

Sprawdzałem na stonach Nordgipsa i Kanufa i wszędzie znalazłem takich długich wieszaków. Na stronie rigipsa: ...Maksymalne wysunięcie uchwytu poza płaszczyznę czołową krokwi (przy zasto-sowaniu uchwytu o długości 17 cm) wynosi 14 cm, umożliwiając zastosowanie zawsze dostatecznej grubości ocieplenia...

Za to faktycznie w cennikach znalazłem informację że regips ma wieszak kotwowy o dł. L = 250 do CD 60 do belek drewn.

Zakładam, że mogę go wykorzystać na strych?

Jeszcze jedno czy warto kupić profile Ultrastil - czy ktoś ma z tym doświadczenie bo różnica w cenie jest znaczna

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
kupiłem folie i jest w ulotce napisane tak,folia moze stykac sie z ociepleniem,ale zalecane jest by nie stykała sie z zabudowa??

Czyli co płyt GK ma nie dotykać ...

A jaka to folia? Coś podejrzewam, że jest to aluminiowa paroizolacyjna. Wtedy właśnie aby wykorzystać trochę właściwosci tego aluminium powinno się zostawić przerwę miedzy płytami a folią. Gdzieś na forum było po co to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

A ja spytam trochę z innej beczki.

 

Mam zamiar sam ocieplić poddasze. 15cm między krokwie i 10 cm na zakładkę.

Na to folia paroizolacyjna.

 

sporo poczytałem, wiem prawie wszystko. niestety nie znalazłem szczegółowych informacji jak wykończyć układanie wełny przy ścianie bocznej, przy lukarnie i oknie połaciowym oraz kominie.

czy izolować wełnę od ściany jakąś taśmą, czy przyklejać folię taśmą dwustronną?

 

pomoże ktoś?

może jakieś linki do fachowych porad?

 

dodam, że na to będą później płyty G-K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.ursa.pl/services_331.htm

tutaj trochę materiałów co i jak robić,

Ja zaczynam w paździrniku i powiem że bardzo pomocny jest mi ten temat,

Pozdrowienia dla wojowników poddaszy he he :wink: będę relacjonował pracę systematycznym wklejaniem fotek

 

tutaj nic nie znalazłem poza ogólnymi zasadami, które już mam nadzieję jako tako pojąłem.

 

nic o układaniu wełny/profili metalowych w styku z kominem, z oknem, czy ścianą, chociaż co do tego ostatniego, z poglądowego filmu URSA wygląda na to, że chyba się nie stosuje czegoś takiego, tylko folia jest wysunięta na zakładkę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem cały wątek i wiele innych i nie znalazłem ani grama informacji na temat: jak izolować wokół murłaty:

- czy izolacja powinna wystawać na zewnątrz na podbitkę

- czy być zawinięta za murłate

- czy tylko położona na murłate i przed murłate druga warstwa

- jak połączyć folie paroizolacyjna z otynkowaną już ścianką kolankową

 

Pomóżcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks później...
Witam

 

Zastanawiam się czy duża jest różnica pomiędzy wełną Ursa DF 40 a DF35.

Może ktoś z Was miał doświadczenia z dwoma wymienionymi przeze mnie rodzajami wełny?

 

Witam kolege

Przesylam moja odpowiedź z zapytania e-mailowego

 

Witam,

Dawno nie bylem na forum Muratora, ale najwyższy czas powrócić

Jesli chodzi o Twoje pierwsze pytanie, to folie dajesz w momencie kiedy wełnę masz już ułożoną (wszystkie warstwy). Stanowi ona ochronę wełny przed działaniem wilgoci z wewnątrz pomieszczeń. Stąd jej nazwa "paroizolacyjna" a nie "paroprzepuszczalna" (paroizolacyjna stosowana jest gdy nie ma deskowania).

Twoja izolacja powinna wygladac nastepująco:

-deskowanie

-na deskach zamocowane paski styropianu - wzdłuż krokwi, gr. okolo 3 cm. Paski styropianu stanowily beda szczeline dylatacyjna gdzie bedzie wpadalo powietrze z zewnatrz

- nastepnie układasz wełnę między krokwie. W moim przypadku miala ona 15cm, natomiast druga warstwę 10cm wełny włożyłem w stelaż od konstrukcji płyty gipsowej. Oczywiscie pierwsza warstwa wełny (15cm) konczyla sie rowno z krokwiami i trzymała się na drucie wiązałkowym. Warstwa (10cm) opiera się na stelażu. Oczywiscie ciężej jest zamocowac wełnę na stelażu, troche niewygodne do zrobienia, ale efekt koncowy jest OK.

- Jeśli mamy już uporalismy się z wełną, następnym krokiem jest zamocowanie folii paroizolacyjnej i przytwierdzenie jej do konstrukcji stelaża. Ja zrobiłem to przy użyciu taśmy dwustronnej. Folia trzyma się bez problemu. Następnie przykręcamy płytę gipsową i jest OK.

- Pozniej obrobka glifów itp i poddasze gotowe

- Moj sposob, ale nie tylko mój, a tak naprawde informacje zdobyte na forum Muratora zostaly wykonane juz w wielu domach i sie sprawdzają

- Miłej pracy

 

Pozdrawiam

DaroR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem dwie różne instrukcje ocieplania. Jeni mówią aby dawać folię paroziolacyjną na całym poddaszu a inni że tylko w łazienkach i kuchniach. Robił ktoś może ociplenie bez tej folii w pokojach?

 

z tego co mi wiadomo, i po rozmowach z wykonawcami to folia paroizolacyjna powinna być w każdym pomieszczeniu. Oczywiście, że w pokojach mniejsza jest wilgotność niż w łazience czy kotłowni, ale w pokojach również przebywamy i sami jesteśmy emitentami wilgoci bo śpimy, niektórzy spożywają posiłki itp.

Ja bym nie ryzykował i dał poprostu wszędzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...