kolorado 24.07.2009 11:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2009 Wełna to Rockwool (skalna) No widać z daleka. Unimata taka przyjemna w układaniu nie jest... Sam nie wiem dlaczego wszedłem w to g... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elena76 24.07.2009 20:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2009 Unimata taka przyjemna w układaniu nie jest... Sam nie wiem dlaczego wszedłem w to g... Eee, Unimata nie jest taka zła u mnie wygląda tak: http://foto2.m.onet.pl/_m/cd4e9a2da3fe3640da35b3f010188fca,10,19,3.jpg Ale to nie ja układałam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 25.07.2009 05:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2009 .... Witam, Przepraszam jak to pytanie juz gdzies padlo. W jaki sposob robi sie montaz plyty g-k przy murlacie? Jak wyglada styk plyty ze sciana? Pozdrawiam O ile nie zostala ukryta za bloczkiem to, pozostaje okladzina z g/k na scianke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edi1977 25.07.2009 06:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2009 O ile nie zostala ukryta za bloczkiem to, pozostaje okladzina z g/k na scianke. Tzn. ze plyta powinna zachodzic za bloczek? A co na styku bloczka i plyty? Mam tez drugie pytanie: Zauwazylem, ze na wszystkich zdjeciach wpierw jest zrobiony tynk wew a potem dopiero robione ocieplenie poddasza. czy ma to jakies znaczenie? ja chcialem juz zrobic ocieplenie a plyty polozyc po tynkowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 25.07.2009 06:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2009 ...na PW dostałem takie zapytanie a że widzę że tu też jest podobne więc przekopiuję odpowiedź jaką dałem: Czy mógłby Pan udzielić mi małej porady? Robiłem ocieplenie swojego poddasza i płyta k-g skosu wyszła mi prawie na szczycie murłaty. Ściana poniżej murłaty jest otynkowana tynkiem c-w. Jak teraz obrobić tę murłatę, aby nie odróżniała się ona znacznie od ściany kolankowej? Można na to przykleić (przykręcić ??) jakoś kawałki k-g i potem je zaszpachlować tak, aby nie pękało? Czy murłata bardzo pracuje? Wolałbym nie stawiać przedścianki, bo to zmniejszy pomieszczenie (chociaż z drugiej strony podniesie trochę ściankę kolankową), a poza tym szkoda trochę tynków Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam serdecznie. (...) Są różne sposoby wykończenia ścianki kolankowej: 1) przygotowanie przez tynkarzy - na murłatę styropian na to siatka i tynk. Styk płyty ze ścianką normalny tzn. taki jak po całym obwodzie. 2) po płytowaniu szczelinę (murłatę) zapiankować resztę wypełnić tynkiem na to gładź na całą ściankę 3) jak w pk.2 ale przykleić taśmę na tynku i zrobić odcięcie gładź-tynk 4) ścianka kolankowa z płyty G-K na klej lub z profili - efekt taki jak w pk.2 a wykonanie droższe chyba że chodzi o podwyższenie ścianki. (...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 25.07.2009 07:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2009 odpowiedź na pytanie a raczej stwierdzenie wyżej: żadna wełna czy to szklana czy skalna nie jest zła tyko musi być dobra ...inwestorom polecam skalną - lepiej "wstaje" jest sztywniejsza... nie zamyka szczeliny ...wykonawcom polecam szklaną - lepiej się"optyka" mniej gryzie ...a teraz wpakowałem się w skalną.... cholerstwo gryzie jak cholera ale efekt jest lepszy niż szklaną - nie zamyka szczeliny wentylacyjnej (wieje nią ) ładnie "dociska się" jedna do drugiej no i podstawowa zaleta: jak ma 20cm to ma 20cm jak 10 to 10! a szklana? jak ma mieć 10 to czasem ma 10 ale częściej 8-7 ale i też 5!!! a zaleta? pięknie się układa, tnie, optyka, nie gryzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 25.07.2009 08:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2009 O ile nie zostala ukryta za bloczkiem to, pozostaje okladzina z g/k na scianke. Tzn. ze plyta powinna zachodzic za bloczek? A co na styku bloczka i plyty? Mam tez drugie pytanie: Zauwazylem, ze na wszystkich zdjeciach wpierw jest zrobiony tynk wew a potem dopiero robione ocieplenie poddasza. czy ma to jakies znaczenie? ja chcialem juz zrobic ocieplenie a plyty polozyc po tynkowaniu. Plyta dochodzi do sciany /bloczkow/. Mozna wykonac w pierwszej kolejnosci ocieplenie i zabudowe, sa tylko pewne regoly ktorych trzeba przestrzegac jak np."dylatacje" . Poddasze najlepiej jest wykonac w calosci z zabudowa gipskartonowa. Korzysci to, akustyka lekkosc, rownosc scian i katow, latwoac ukrycia i zabezpieczenia wszelkich instalacji ele.hydraul.itp. wysoka wytrzymalosc obciazeniowa scian, brak procecow murowania, tynkowania i czesto krycia tynkow gladziami gipsowymi itp. I najwazniejsze latwosc dokonania wszelkich zmian przy niepodobajacym, niepasujacym ukladzie scian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozi 25.07.2009 23:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2009 Na potwierdzenie Twoich domysłów zobacz zdjecia jak to POWINNO wyglądać. No ładnie to wygląda, ale nic dziwnego skoro robił to sam Wódz. Swoją drogą, ciekawe jakby to wyglądało, jakby Rom-Kon zakładał wełnę Isover Unimata, bo ja taką zakładam i jestem daleki od efektu z Twoich zdjęć (mimo że się staram)... Z drugiej strony jest o niebo lepiej od tego, co pokazała kropecka. Wyglądałoby co najmniej tak: http://images44.fotosik.pl/169/bcae961f1eabbe6dmed.jpg lub nieco lepiej szkoda że nie mam zdjęć jak układałem pierwszą warstwę... Ten sam Isover. A szkla nie ułożysz tak jak skały. Ale ludzie, to nie ma ładnie wyglądać, tylko spełniać swoje funkcje. Tak to będzie zabudowane 1. Wełna powinna przylegać do krokwii, nie powinno być dziur. 2. Wełna nie powinna wypychać membrany, tylko co najwyżej delikatnie do niej przylegać, w przypadku deskowania musi odstawać 3 cm, co by wentylacja była. 3. Wełna nigdzie nie powinna być wypchana, tylko ułożona. Pozdro dla wodza! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 26.07.2009 08:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lipca 2009 kolorado spokojnie dobrze zdjety wymiar rozstawu krokwi, dobra lata i noz do ciecia, naddatek rzedu max 2-3cm zaleznie od rozstawu i rownoleglosci czy tez pionu bokow krokwi, rozwijasz rulon napowietrzasz, bierzesz late dociskasz i tniesz, po ucieciu raz jeszcze napowietrzasz /lekko wstrzasajac/ i ukladasz wsuwajac najpierw jeden bok nastepnie drugi, kazdy kolejny arkusz lekko dociskasz do poprzedniego, korekty robi sie dociskajac lekko welne posrodku krokwi wowczas boki sie ladnie ukladaja i zakleszczaja o krokwie i mozna zasznurkowac. Uzyskasz efekt podobny ba zeby tylko jak na fotce od "eleny". Hmm jak dla mnie to z materialow izolacyjnych jedynie styropian nie "gryzie" . Nie spotkalem jeszcze welny szklanej ktora w/g producenta majac grubosc deklarowana np.10cm by w rzeczywistosci miala 5,8 lub 12cm. Takie przypadki no coz jak ktos kupuje od posrednikow lub jakies zwroty w marketach . Moim zdaniem to, wlasnie welny skalne i kamienne idealne sa dla wykonawcow sznurkowanie tylko przy montazu poziomym np.miedzy jetkami, druga twarstwa rzyma sie na samych grzybkam wiec nie ma paniki przy zakladaniu profili, rozpreza sie ja przez poklepywanie . Minus maly wymiar modulu 100cm, czesto inwestorzy wychodzac przed szereg kupuja na druga warstwe welne w arkuszach myslac, ze beda mieli lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kolorado 26.07.2009 08:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lipca 2009 Elena76 Ale jednak nie wygląda to tak ładnie jak na poprzednich zdjęciach, gdzie została użyta wełna skalna, prawda? Wczoraj porobiłem kilka zdjęć, wrzucam je pod ocenę:Pierwsza warstwa:http://img228.imageshack.us/img228/5561/1warstwa.th.jpgDruga warstwa:http://img154.imageshack.us/img154/8228/2warstwa.th.jpgMam nadzieję, że nie jest najgorzej? Co do Isovera, to może faktycznie przesadziłem, bo się z akurat nim męczę. Rockwoolem (skalna) nigdy nie układałem, więc może nie jest tak różowo.Dla mnie Isover jest bardzo delikatny: trzeba uważać na wszystkie ostre krawędzie (wieszaki, profile), bo od razu się rozrywa; nie można też w zasadzie ciągnąć, chyba że delikatnie, itp itd. No ale to wszystko kwestia wprawy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 26.07.2009 09:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lipca 2009 Isover po wlozeniu miedxy krokwie ladnie daje sie przesuwac to, sprawa "wprawy". U ciebie raz za dlugie grzybki, dwa welna na stykach arkuszy nie przylega, prawdopodobnie zle wykonane przejscie welna skos welna jetki., miejscami welna docieta na styk a miescami ze zbyt duzym zapasem albo nie zostala ulozona. Wazne. Nie jest istotna kwestia jak welna wyglada na wierzchu a jak faktycznie jest ulozona w wewnetrznej przestrzeni. Mi jakos zadna z weln sie nie strzepi chyba, ze sam to robie specjalnie, rozwarstwia sie nagminnie rockwool :> i tu bieda bo welna ta nie kleszczy rozwarstwien a podobno ma miec nieliniowy uklad wlokien . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kolorado 26.07.2009 10:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lipca 2009 U ciebie raz za dlugie grzybki, Grzybki wystają na 13cm, czyli 10cm wełna + 3 profil. Za dużo? dwa welna na stykach arkuszy nie przylega, prawdopodobnie zle wykonane przejscie welna skos welna jetki., miejscami welna docieta na styk a miescami ze zbyt duzym zapasem albo nie zostala ulozona. Styki arkuszy na skosach sprawdzałem i powinno raczej być ok - tak mi się wydaje. Może poszczególne arkusze nie są zlicowane ze sobą, ale na powno przylegają. Co do styku skos - sufit, to faktycznie mam wątpliwości czy jest dobrze. Wełna generalnie jest dosunięta do siebie, ale na zewnętrznej, widocznej części jest mała przerwa wynikająca z tego, że krawędź arkusza jest prostopadła, a styk jętki i krokwi już nie. Jest na to jakiś patent? Próbować przyciąć pod kątem? Mi jakos zadna z weln sie nie strzepi chyba, ze sam to robie specjalnie, rozwarstwia sie nagminnie rockwool Nie wierzę, że jak zaczepisz wełną o wieszak, to nie zostaje jej kawałek na wieszaku... Dzięki za ocenę, znaczy trzeba będzie popracować jeszcze nad tym... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 26.07.2009 10:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lipca 2009 Za dlugi wieszak co powoduje, ze jest on na calej wysokosci krokwi. Welne trzeba podciac. Ukladac na lekki docisk arkusz/arkusz. Dla 10-tki welny wieszaki 17cm sa wystarczajace. Eee ide ulozyc troche isovera zobacze jak mi to w niedziele wyjdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rysken 26.07.2009 12:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lipca 2009 Witam. Zabieram się do ocieplania poddasza z dachem kopertowym i po lekturze wielu porad dalej nie wiem jak mocować profile cd do belek nośnych więźby, które stanowią połączenie skośnych płaszczyzn ścian. Jeżeli ktoś zrozumiał o co mi chodzi i potrafi mi pomóc to bardzo o to proszę. Mile widziane zdjęcia poglądowe Serdecznie pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 26.07.2009 12:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lipca 2009 Witam. Zabieram się do ocieplania poddasza z dachem kopertowym i po lekturze wielu porad dalej nie wiem jak mocować profile cd do belek nośnych więźby, które stanowią połączenie skośnych płaszczyzn ścian. Jeżeli ktoś zrozumiał o co mi chodzi i potrafi mi pomóc to bardzo o to proszę. Mile widziane zdjęcia poglądowe Serdecznie pozdrawiam! Mile widziany dziennik budowy badz zdjecia poddasza. Serdecznie dziekuje. Sposob zostal juz wielokrotnie rozwalkowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kolorado 26.07.2009 13:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lipca 2009 odpowiedź na pytanie a raczej stwierdzenie wyżej: żadna wełna czy to szklana czy skalna nie jest zła tyko musi być dobra Oczywiście chodziło mi głównie o efekt wizualny - szklana jest taka bardziej "kędzierzawa" a skalna gładka. Co do innych aspektów, to bywa oczywiście różnie. A już na pewno to co napisałem nie było wątpliwością co do Twojej fachowości Rom-Kon, jeżeli ktokolwiek w ten sposób to odebrał. Z mojego punktu widzenia, zła jest ta wełna, którą kładę, bo gryzie, itp. Ta co jej nie kładę, jednak zdecydowanie mniej mnie gryzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kolorado 26.07.2009 13:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lipca 2009 Za dlugi wieszak co powoduje, ze jest on na calej wysokosci krokwi. A czy to duży problem? Mostek, czy cuś? Dla 10-tki welny wieszaki 17cm sa wystarczajace. Eee ide ulozyc troche isovera zobacze jak mi to w niedziele wyjdzie. Bałem się, że jednak 17-ki mogą być za krótkie momentami (niezbyt idealna więźba)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Martinezio 27.07.2009 06:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lipca 2009 Ja u siebie też stosowałem takie długie grzybki (także ze względu na fakt, że nierówna więźba, oraz fakt, że druga warstwa to 12 cm). Z tym, że grzyby wysuwałem na 12 cm, czyli bez uwzględniania grubości profilu CD. Mam nadzieję, że to nie jest poważne "przestępstwo"? Czasami problem był, gdy dochodziło się do styku krokiew-jętka, bo grzybek miał za długi ogonek i trza było kombinować, ale wystarczyło podgiąć ogonek i było ok Wełna Knauf Classic 040 18cm między krokwie: http://lh5.ggpht.com/_4STjwinLOH8/Sm1LGcPeAMI/AAAAAAAAB1o/-raghA7-wBw/s288/S6301886.JPG oraz Knauf Classic 040 12cm jako druga warstwa: http://lh5.ggpht.com/_4STjwinLOH8/Sm1LGqCtRyI/AAAAAAAAB1s/bwcFqfZajVY/s288/S6301884.JPG Na to folia paroizolacyjna metalizowana, wzmocniona siatką z włókien: http://lh6.ggpht.com/_4STjwinLOH8/Sm1LG1jRdkI/AAAAAAAAB1w/WgyDXd8nDF0/s288/S6301893.JPG a na koniec płyty: http://lh4.ggpht.com/_4STjwinLOH8/SmWp6Pm6eiI/AAAAAAAAB1A/PYAXXVI-aB8/s288/aS6301901.JPG Tymi rencami, jak to mówią... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wirecki 27.07.2009 10:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lipca 2009 Jakie są plany co do tych wystającyh spod płyt kawałków folii? Jak zamierzasz to wykończyć (ściana kolankowa już otynkowana) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Martinezio 27.07.2009 10:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lipca 2009 To przy ścianach oberżnę na równo z płytą (a nawet pod płytą, na ile nożyk sięgnie) i całość styku obrobię akrylem (wyrównując najpierw spoinówką), a murłatę obrobię kawałkami płyt k-g - gdzie się da to na profilach, a gdzie się nie da (różne grubości tynków) to wkleję na jakimś kleju. Pytałem się Rom-Kona o tę obróbkę murłat i dał mi kilka przepisów: - styropianem i siatką, - płyty k-g na ruszcie, - pianką i na to k-g, - cośtam jeszcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.