franzkru 09.11.2009 08:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 Witam ponownie! Jestem własnie w trakcie ocieplania poddasza i mam kilka pytań. Położyłem między krokwie wełę 18cm. Wyglada to jak narazie tak: http://lh5.ggpht.com/_kKJMOZbHZgw/SvfJ7PX1yHI/AAAAAAAAEaw/_zlHug7jE4I/s640/IMG_0054.jpg Na całość pójdzie jeszcze druga warstwa wełny 10cm. Oczywiście ułozona prostopadle do belek i zakrywajaca również ścianke kolankową. Nie widać tego na zdjęciu ale tam gdzie stałem robiąc go jest ścianka działowa nad która pójdzie warstwa ocieplenia (18cm) i do niej dojdzie warstwa 10cm. Nie mam mozliwości puszczenia obu nad ścianką. Do ścianki będą przykręcone profile i na nich skończy się folia. Wyglądać to będzie mniej więcej tak: http://lh3.ggpht.com/_kKJMOZbHZgw/SvfOWibhacI/AAAAAAAAEbA/2-71xH16U_8/ocieplenie.gif.jpg Pytanie: 1. Czy dobrym pomysłem jest danie dodatkowego pasa wełny nad ścianką ? (ocieplam równo z sufitem podwieszanym i szczyt dachu zostanie pusty) 2. Jak zakończyc folię przy ściance działowej ? 3. Jak najlepiej złapać płaszczyzny na połaciach dachowych ? Tzn od czego zacząć przy przykręcaniu profili do skosów. 4. Czym sklejać pasy foli (pewnie już było ale cos nie mogę znaleźć). Dzieki z góry! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Martinezio 09.11.2009 09:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 1. Czy dobrym pomysłem jest danie dodatkowego pasa wełny nad ścianką ? (ocieplam równo z sufitem podwieszanym i szczyt dachu zostanie pusty) IMO każda metoda eliminacji mostka jest dobra, jeśli da się ją wykorzystać bez żadnej modernizacji pozostałych elementów kontrukcji 2. Jak zakończyc folię przy ściance działowej ? Wywinąć na ścianę. Wcześniej nakleić tuż pod profilem taśmę dwustronną, lub nawet zwykłą malarską (aczkolwiek poleciłbym malarską z tworzywa). Folia zostanie dociśnięta do ściany i profila CD przez płytę. Wystający nadmiar się obrzyna nożykiem "tapeciakiem" na równo z płytą - masz wtedy połączenie ślizgowe, które pod koniec prac, przez malowaniem już, zaklejasz akrylem. 3. Jak najlepiej złapać płaszczyzny na połaciach dachowych ? Tzn od czego zacząć przy przykręcaniu profili do skosów. Jeśli masz gotową podłogę (w sensie jastrychy), to trzymaj się poziomu podłogi. Kwestia jeszcze, na co chcesz montować stelaż: wieszaki ES, czy krokwiowe? W każdym razie musisz sobie ustalić jakąś linię równoległą do 1 z krokwii, którą uważasz za wzorcowo ułożoną (możesz też zrobić sobie 2 linie równoległe do krokwii po przeciwnych stronach pomieszczenia i rozciągasz wtedy linkę traserską i jechane. Ew. jak masz dostęp, to laserkiem 4. Czym sklejać pasy foli (pewnie już było ale cos nie mogę znaleźć). Oczywiście, że było - ze 2 posty wyżej Osobiście polecam taśmę DUCT - wystarczająco mocna. Można też dwustronną. Moje na niebiesko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
A_dam 09.11.2009 15:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 Witam! Ja mam pytanie do fachowców. Jakie wymiary powinny mieć krokwie oraz krokwie koszowe/narożne by było dobrze ocieplać poddasze? Czy takie wymiary są dobre: - krokiew 8x16 cm - koszowa/narożna 10x16 cm Czy nie będzie lepiej, gdy te koszowe/narożne będą miały 10x18 cm? Podpowiedźcie mi jak to jest z tymi wymiarami. A może to wcale nie jest takie ważne/uciążliwe przy ocieplaniu? Pozdrawiam. to jeszcze raz powtorze glosniej. Gdzie masz projekt! zgubiles? wystap do architekta/konstruktora o duplikat. rozumiem przestwic krokiew bo zachodzi na sciane szczytowa lub jest zbyt blisko sciany/komina, rozsunac bo rozstaw ledwie 5cm wiekszy niz szerokkosc okna polaciowego itp. co utrudni docieplenie/likwidacje mostkow cieplnych przy ocieplaniu, ale zabawa w przerobki wymiarow to juz przesada. Nie rozumiem Twojej irytacji. Kupiłem 40 kubików sosny na więźbę i deski na deskowanie. Więc żaden to problem wykroić z tego krokwie "właściwych" rozmiarów. Lepiej teraz o tym pomyśleć niż potem biadolić. Wszystko już wiem w temacie więźby. Już zdecydawałem. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
evien 09.11.2009 16:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 evien pytania były takie dosyć oczywiste... wystarczyło przeczytać parę postów na wstecznych stronach.... jak będę w domu to poszukam trochę fotek i wkleję... teraz jestem na budowie i nie mam do nich dostępu.... Może i oczywiste ale kto pyta nie błądzi, Jak byś wrzucił te fotki to fajnie by było też szpalety koło okien dachowych.Jak to oklić i jak powywijać tę folię, A swoją drogą w jakim celu się to wywija przecież później trzeba to i tak obciąć ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Martinezio 09.11.2009 17:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 A swoją drogą w jakim celu się to wywija przecież później trzeba to i tak obciąć ?? A choćby po to, aby zapewnić ciągłość paroizolacji na 100%. Połączenia klejone mają to do siebie, że lubią puszczać w najmniej oczekiwanym momencie. Może Ci taki zakład na styk ze ścianą w trakcie zakładania płyty k-g puścić i folia zawinie się tworząc piękne i szerokie przejście dla pary wodnej. Ty nawet o tym nie będziesz wiedział do czasu, aż wełna przegnije. Robiąc wywinięcie na ścianę masz pewność, że ta folia w tym miejscu będzie (skoro wystaje, znaczy jest) i masz pełną kontrolę nad ew. podwinięciami. Zważ jeszcze na to, że folia to w ogólnym koszcie ocieplenia stanowi najmniejszy procent. Jak myślisz, warto dać te 10-15 cm folii na ucięcie i wyrzucenie, czy za jakiś czas rwać pół sufitu, aby naprawić przegniłą wełnę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
evien 09.11.2009 17:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 Nie chodzi mi o koszty tylko z ciekawości pytałem, Dzięki za wyjaśnienie Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 09.11.2009 18:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 A swoją drogą w jakim celu się to wywija przecież później trzeba to i tak obciąć ?? A choćby po to, aby zapewnić ciągłość paroizolacji na 100%. Połączenia klejone mają to do siebie, że lubią puszczać w najmniej oczekiwanym momencie. Może Ci taki zakład na styk ze ścianą w trakcie zakładania płyty k-g puścić i folia zawinie się tworząc piękne i szerokie przejście dla pary wodnej. Ty nawet o tym nie będziesz wiedział do czasu, aż wełna przegnije. Robiąc wywinięcie na ścianę masz pewność, że ta folia w tym miejscu będzie (skoro wystaje, znaczy jest) i masz pełną kontrolę nad ew. podwinięciami. Zważ jeszcze na to, że folia to w ogólnym koszcie ocieplenia stanowi najmniejszy procent. Jak myślisz, warto dać te 10-15 cm folii na ucięcie i wyrzucenie, czy za jakiś czas rwać pół sufitu, aby naprawić przegniłą wełnę? jesteś pewien, że wełna gnije? szkło i kamień raczej odporne są na procesy gnicia... zawilgoci sie, zagrzybi, "siądzie" i owszem, ale zeby zgniła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Martinezio 09.11.2009 18:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 jesteś pewien, że wełna gnije? szkło i kamień raczej odporne są na procesy gnicia... zawilgoci sie, zagrzybi, "siądzie" i owszem, ale zeby zgniła? Fakt, mea maxima culpa - źle dobrałem słowo Chodziło mi o zagrzybienie. Taki skrót myślowy, który często niestety popełniam... Na swoją obronę mam fakt, że takie zagrzybienie śmierdzi jak zgnilizna i stęchlizna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
himlaje 12.11.2009 01:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2009 Przeczytałem wyrywkowo kilka stron wątku ale nie znalazłem banalnych pytań a potem odpowiedzi na nie Wiem, że pakując między krokwie wełne należy zostawić między wełną a deskami (pełne deskowanie dachu) szczeline wentyacyjną ok 2-3cm. Mam krokwie 8x16 i między nie chce włożyć 15cm (+10 w stelarz pod krokwiami). 15 cm wełny + 2-3 cm szczeliny wentylacyjnej to jest łącznie ok 17-18 cm a moje krokwie mają 16cm. Czy jest sens dobijać do krokwi 2 cm-owe łaty (lub kontrłaty) czy takie lekkie ściśnięcie wełny, 1-2 cm na 15cm jej grubości, to nic złego i nic już do krokiew nie dobijać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
himlaje 12.11.2009 01:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2009 Przy okazji zapytam o sposób robienia szczeliny wentylacyjnej między wełną a deskami. Powszechną metodą jest "wężykowanie" sznurkiem, ale równie powszechnie wiadomo, że sznurek mimo, że napięty zbytnio nie utrzyma wełny. Przy krokwiach owszem, sznurek jest na tyle mocno napięty, że utrzyma wełne by nie dotykała desek, ale po środku, między krokwiami wełna może już "pokonać" sznurek i dotykać do deskowania. Na początku watku widziałem patent ZBYCHA zastępujący sznurek paskami styropianu przybijanego do desek. Z tym, że na zdjęciach widać że te styropianowe paski twrzoły szczeline wentylacyjną tylko bezpośrednio wokół siebie bo dalej wełna dochodziła do desek. Ja kombinuje nad patentem łączenia sznurka ze styropianowymi paskami, tzn. 2 paski styropianowe bym mocował tylko w środkowej części, tam gdzie sznurek jest słabszy, bo przy krokwiach jest na tyle napięty, że nie pozwoli stykać się wełnie z deskami tworząc odpowoednią szczeline wentylacyjną. Co wy na to? Ma to sens, czy raczej "skórka nie warta wyprawki" i zdecydować się na którąś z metod (styropianowe paski lub sznurek)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 12.11.2009 05:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2009 wiesz czas kombinowania bedzie chyba dluzszy od przeczytania watkow od deski do welny upss deski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
himlaje 12.11.2009 07:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2009 Ale żeś mi pomógł , a na Ciebie między innymi bardzo liczyłem . Czytałem ten wątek ale na przeczeczytanie całości już nie mam czasu, zwłąszcza w temacie dobijania lub nie kontrłat do krokwi, bo dziś ekipa wymaga decyzji. HELP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jadzidek 13.11.2009 00:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2009 Skrótowo przeczytałem ten wątek i zastanawiam sie czemu wszyscy uparli się żeby wykonywać paroizolację przed stelażami? I nasuwa mi sie drugie pytanie - PO CO kleić paroizolację? Nie widzę sensu w Waszej robocie, przecież gdyby ułożyć paroizolację na stelażu i przykręcic do niego płyty GK to paroizolacja będzie bardzo szczelnie dolegała na zakładkach, zużyje się jej mniej - bo będą TYLKO proste płaszczyzny - no i wymiarami idealnie pasuje. Folia żółta produkowana jest w pasach szerokości 2 metry, a stelaże te z blachy 0,6mm ustawia się co 50 cm. PO CO KOMBINOWAĆ! P.S. Do tych co nie wiedzą jak połączyć ścianę poddasza ze ścianką kolankową lub sufitem podwieszanym. SŁYSZELIŚCIE O PROFILU "V" DO PODDASZY ? Zachęcam do zagłębienia się w temat.Pozdrawiam prymusów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 13.11.2009 05:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2009 Przeczytałem wyrywkowo kilka stron wątku ale nie znalazłem banalnych pytań a potem odpowiedzi na nie Wiem, że pakując między krokwie wełne należy zostawić między wełną a deskami (pełne deskowanie dachu) szczeline wentyacyjną ok 2-3cm. Mam krokwie 8x16 i między nie chce włożyć 15cm (+10 w stelarz pod krokwiami). 15 cm wełny + 2-3 cm szczeliny wentylacyjnej to jest łącznie ok 17-18 cm a moje krokwie mają 16cm. Czy jest sens dobijać do krokwi 2 cm-owe łaty (lub kontrłaty) czy takie lekkie ściśnięcie wełny, 1-2 cm na 15cm jej grubości, to nic złego i nic już do krokiew nie dobijać? Mozesz nadbic jak rowniez wybrac mniej pracochlonna wersje z welna 12cm iumiescic ja tam bez sznurkowan na lico do krokwi, szczelina powstanie sama. Welne nakrokwiowa tez dac o grubosci 12cm - nadbicie 2cm plus welna 10 daje te 12cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
himlaje 13.11.2009 10:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2009 Mozesz nadbic jak rowniez wybrac mniej pracochlonna wersje z welna 12cm iumiescic ja tam bez sznurkowan na lico do krokwi, szczelina powstanie sama. Welne nakrokwiowa tez dac o grubosci 12cm - nadbicie 2cm plus welna 10 daje te 12cm. Ma to sens. Tylko do tej pory we wszytskich ofertach wełny widziałem grubość 10 lub 15cm. Skłaniam się do wełny Ursa DF35 a na ich stronie wełny 12cm nie widziałem. Robią taką standardowo? Rozumiem, że ścisnięcie 15-sto centymetrowej wełny do 13-14cm grubości nie jest zalecane. Aha, i dzięki za info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Waldek78 13.11.2009 11:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2009 Remontuję starą chatkę, strop jest drewniany, wyciepliłem go watą, na poddaszu (narazie nie będzie ogrzewane) podłogę ułożyłem... no i chciałbym zabrać się za kręcenie profili alu na sufitach parteru.Mam pytanie, czy folię paroizolację mogę bić zszywkami do konstrukcji drewnianej i pozaklejać te zszywki taśmą, czy lepiej kleić folię taśmą dwustronną do profili.No i tutaj mam dylemat. Trzeba unikać dziurawienia folii, ale co mam zrobić w przypadku zakładania w suficie lampek halogenowych, w tym wypadku i tak robię dziury na oprawki lampek.Jakie rozwiązanie zastosować na suficie poziomym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 13.11.2009 11:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2009 Remontuję starą chatkę, strop jest drewniany, wyciepliłem go watą, na poddaszu (narazie nie będzie ogrzewane) podłogę ułożyłem... no i chciałbym zabrać się za kręcenie profili alu na sufitach parteru. Mam pytanie, czy folię paroizolację mogę bić zszywkami do konstrukcji drewnianej i pozaklejać te zszywki taśmą, czy lepiej kleić folię taśmą dwustronną do profili. No i tutaj mam dylemat. Trzeba unikać dziurawienia folii, ale co mam zrobić w przypadku zakładania w suficie lampek halogenowych, w tym wypadku i tak robię dziury na oprawki lampek. Jakie rozwiązanie zastosować na suficie poziomym? Mozna wykonac ocieplenie stropu, paroizolacje i warstwe izolacji "technicznej" w ktorej umisci sie wszelkie instalacje i pkt swietlne. Jakie sa wymiary przekrojow warstw, jak wysokie moze byc pomieszczenie tzn ile obnizamy okladzine. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Waldek78 13.11.2009 11:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2009 Remontuję starą chatkę, strop jest drewniany, wyciepliłem go watą, na poddaszu (narazie nie będzie ogrzewane) podłogę ułożyłem... no i chciałbym zabrać się za kręcenie profili alu na sufitach parteru. Mam pytanie, czy folię paroizolację mogę bić zszywkami do konstrukcji drewnianej i pozaklejać te zszywki taśmą, czy lepiej kleić folię taśmą dwustronną do profili. No i tutaj mam dylemat. Trzeba unikać dziurawienia folii, ale co mam zrobić w przypadku zakładania w suficie lampek halogenowych, w tym wypadku i tak robię dziury na oprawki lampek. Jakie rozwiązanie zastosować na suficie poziomym? Mozna wykonac ocieplenie stropu, paroizolacje i warstwe izolacji "technicznej" w ktorej umisci sie wszelkie instalacje i pkt swietlne. Jakie sa wymiary przekrojow warstw, jak wysokie moze byc pomieszczenie tzn ile obnizamy okladzine. sufit będę obniżał od stropu o ok. 10-15cm, jeśli przystrzelę folie do belek, to na halogeny będę miał sporo miejsca, ale jakbym miał kleić folię do profili, które i tak będą obniżone to muszę chyba dziurawić folią na kable i oprawy halogenów ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jadzidek 13.11.2009 23:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2009 Remontuję starą chatkę, strop jest drewniany, wyciepliłem go watą, na poddaszu (narazie nie będzie ogrzewane) podłogę ułożyłem... no i chciałbym zabrać się za kręcenie profili alu na sufitach parteru. Mam pytanie, czy folię paroizolację mogę bić zszywkami do konstrukcji drewnianej i pozaklejać te zszywki taśmą, czy lepiej kleić folię taśmą dwustronną do profili. No i tutaj mam dylemat. Trzeba unikać dziurawienia folii, ale co mam zrobić w przypadku zakładania w suficie lampek halogenowych, w tym wypadku i tak robię dziury na oprawki lampek. Jakie rozwiązanie zastosować na suficie poziomym? Mozna wykonac ocieplenie stropu, paroizolacje i warstwe izolacji "technicznej" w ktorej umisci sie wszelkie instalacje i pkt swietlne. Jakie sa wymiary przekrojow warstw, jak wysokie moze byc pomieszczenie tzn ile obnizamy okladzine. sufit będę obniżał od stropu o ok. 10-15cm, jeśli przystrzelę folie do belek, to na halogeny będę miał sporo miejsca, ale jakbym miał kleić folię do profili, które i tak będą obniżone to muszę chyba dziurawić folią na kable i oprawy halogenów ? Waldek i tu zależy na jakich wieszakach będziesz montował profile. (Rozumiem że wełnę masz trwale zabezpieczoną przed opadnięciem z przestrzeni między belkami) Jeżeli na ES-ach (125mm) to możesz folię przystrzelić takerem do belek i poprzecznie ułożyć stelaż przykręcając wkrętami do drewna ESy, a później "pchełkami" do nich CDka - oczywiście poziomując. Jezeli na wieszaku do poddaszy (nie wiem czy masz możliwość przykręcenia wieszaka do boku belki) to paroizolacje przyklejasz na taśmę dwustronną, lub jak kto woli klej w sprayu. Paroizolacja ma chronić wełnę przed wnikaniem wilgoci z wewnątrz pomieszczeń do niej samej, a wilgoc ta bierze się z nas samych (pocimy się) lub ze źródeł wilgoci np. gotowana woda, zelazko (bardziej prasowanie) itp. Nie jesteśmy w stanie tej wełny uchronić przed zawilgoceniem związanym z różnicą temperatur wewnątrz i na zewnątrz i ta wilgoć wraz z niewielką wilgocia jaka i tak przedostanie się nieszczelnościami do wełny z wewnątrz pomieszczeń (np.potu) musi miec możliwość ODPAROWANIA. Mam nadzieję, że zostawiłeś pustki powietrzne między wełną a podłogą na poddaszu i zwentylowałeś je. Jezeli nie pozwolisz wilgoci wydostać się z wełny to cały trud, który włożyłeś spali na panewce. Tak więc nie przejmuj się niewielką nieszczelnością folii paroizolacyjnej w miejscu posadowienia halogenów lub wręcz zszywek, bo i tak ta wilgoć jest tylko chwilowa i jeżeli umożliwisz wełnie "oddychanie" to nie będzie to miało większego znaczenia. Raczej zadbałbym o cyrkulację powietrza wewnątrz pomieszczeń i wentylowanie wełny od góry. Co oczywiście nie znaczy, że folii paroizolacyjnej nie musi być wogóle, wręcz przeciwnie - musi, tylko nie przesadzałbym ze szczelnością. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 14.11.2009 06:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2009 Remontuję starą chatkę, strop jest drewniany, wyciepliłem go watą, na poddaszu (narazie nie będzie ogrzewane) podłogę ułożyłem... no i chciałbym zabrać się za kręcenie profili alu na sufitach parteru. Mam pytanie, czy folię paroizolację mogę bić zszywkami do konstrukcji drewnianej i pozaklejać te zszywki taśmą, czy lepiej kleić folię taśmą dwustronną do profili. No i tutaj mam dylemat. Trzeba unikać dziurawienia folii, ale co mam zrobić w przypadku zakładania w suficie lampek halogenowych, w tym wypadku i tak robię dziury na oprawki lampek. Jakie rozwiązanie zastosować na suficie poziomym? Mozna wykonac ocieplenie stropu, paroizolacje i warstwe izolacji "technicznej" w ktorej umisci sie wszelkie instalacje i pkt swietlne. Jakie sa wymiary przekrojow warstw, jak wysokie moze byc pomieszczenie tzn ile obnizamy okladzine. sufit będę obniżał od stropu o ok. 10-15cm, jeśli przystrzelę folie do belek, to na halogeny będę miał sporo miejsca, ale jakbym miał kleić folię do profili, które i tak będą obniżone to muszę chyba dziurawić folią na kable i oprawy halogenów ? sa oprawy plaskie lub "tradycyjne". paroizolacje do jetek, stelaz a w nim 5cm izolacji podnoszonej w miejscach osadzenia opraw np. skrzynka z g/k. dodatkowo na jetki 15cm izolacji (oczywiscie procz tego izolacja miedzy jetkami). a nie pojawi sie temat schodow strychowych i stryszku z podloga? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.