loco 18.11.2009 21:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2009 dzięki za pomoc ale mam kolejny dylemat, nie wiem czy ma to być folia paroprzepuszczalna czy paroizolacyjna -ma być pomiędzy płytami gips-karton a wełną. dach mamy odeskowany i obity papą (solidnie) plus dachówka. pozdrawiam Między płytami a wełną wstawiasz paroizolację. Jak robisz dla siebie to kup Antivil Al. To jest folia z warstwą aluminium. Układasz stroną aluminium do wewnątrz (do płyty gipsowej) i masz super ekran cieplny. Folie mocujesz za pomocą taśmy dwustronnej lub kleju w sprayu do profili metalowych na zakładkę i nie musisz dbać o mega szczelność połączenia folii - i tak przyciśniesz ją płytą G-K. Apropos instrukcji montażowej dla Ciebie najlepsza była by: Renowacja poddasza, ze strony Tyveka. Pozdrawiam. a jak dla kogoś to można chałę? piękne podejście tylko pozazdrościć umiejętności klasyfikowania inwestorów Czego się czepiasz loco. Powinieneś wiedzieć że paroizolacja jest od tego aby chronić wełnę przed wnikaniem w nią pary - zawilgocenia. I jak byś nie wiedział to zwykła paroizolacja kosztuje około 80 groszy a za folię z warstwą alu musisz zapłacić 3 razy więcej. Nie każdy się decyduje na ten luksus, a raczej każdy negocjuje jak najniższą cenę. Więc jeżeli cię stać to stosuj paroizolację alu , a jak nie to sobie żółtą połóż to będzie taniej. A tak nawiasem mówiąc to znam takich co kładą folię budowlaną czarną w ramach "oszczędności". Od tego masz kierbuda żeby ci budowy pilnował. albo rzetelnego wykonawcę żeby cię poinformował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jadzidek 18.11.2009 21:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2009 dzięki za pomoc ale mam kolejny dylemat, nie wiem czy ma to być folia paroprzepuszczalna czy paroizolacyjna -ma być pomiędzy płytami gips-karton a wełną. dach mamy odeskowany i obity papą (solidnie) plus dachówka. pozdrawiam Między płytami a wełną wstawiasz paroizolację. Jak robisz dla siebie to kup Antivil Al. To jest folia z warstwą aluminium. Układasz stroną aluminium do wewnątrz (do płyty gipsowej) i masz super ekran cieplny. Folie mocujesz za pomocą taśmy dwustronnej lub kleju w sprayu do profili metalowych na zakładkę i nie musisz dbać o mega szczelność połączenia folii - i tak przyciśniesz ją płytą G-K. Apropos instrukcji montażowej dla Ciebie najlepsza była by: Renowacja poddasza, ze strony Tyveka. Pozdrawiam. a jak dla kogoś to można chałę? piękne podejście tylko pozazdrościć umiejętności klasyfikowania inwestorów Piekniejszy jest tekst o dopuszczaniu do nieszczelnosci tej super folii Następny mądrala się wypowiedział. Po co się pierdami zajmować jak to i tak niewiele pomoże. FlashBack a ty u siebie na budowie folię pod wylewki też sklejałeś żeby szczelna była, czy tylko na zakład robiłeś? Ona też przed wilgocią chroni. Nie potrzeba armaty żeby muchę zabić, ale jak ktoś ma dużo czasu i pieniędzy to sobie może folię w płynie na wełnę położyć i będzie wówczas hiper szczelna i elastyczna przy tym. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jadzidek 18.11.2009 21:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2009 albo rzetelnego wykonawcę żeby cię poinformował I z tym się zgodzę. Niestety ci rzetelni się cenią i jak dla mnie są poza moim zasięgiem. Dlatego taka moja niewdzięczna rola inwestora, że muszę uczyć swoich wykonawców, a potem tego od nich wymagać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jadzidek 18.11.2009 22:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2009 mi osobiście najbardziej do gustu przypadł fragment o super ekranie cieplnym Mam nadzieję edde, że to nie była aluzja. Wiem że ludzie nie dadzą sobie bajek wcisnąć, ale pomyśl po co producent "wkłada" aluminium do paroizolacji. Chyba nie po to aby była sztywniejsza. Przykład: URSA RF40. Jak ktoś nie wierzy w takie bajery to niech sobie folię żółtą kładzie, wkońcu robi "dla siebie". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jadzidek 18.11.2009 22:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2009 Dzięki za linka. No to wiem, że membranę mogę zakładać od krokwi do krokwi, a nie owijać ich ciągłym długim pasem. Ale gdzie to ma się kończyć na dole? Na pewno muszę z nią "wyjść" na zewnątrz za murłatę, żeby ew. woda wydostawała się na zewnątrz. Ale przecież nie będzie ona sobie tam wisieć swobodnie... Masz ciężki orzech do zgryzienia. Ja bym tę folię wypuścił pod rynnę, a nawet wcześniej zakończyłbym za ścianą-ociepleniem tak aby woda rzeczywiście swobodnie wydostała się na zewnątrz. Gdyby sie lało to będziesz odrazu wiedział gdzie. Nie wiem czy wiesz, ale ta folia ma stanowić jedynie ochronę tymczasową na wypadek gdybyś miał nieszczelność w dachu i dlatego to by było dobre rozwiązanie. Po drugie szczeliną która by powstała między deskami a tą folią wpuścił byś powietrze które przewietrzy membranę i odprowadzi wilgoć z wełny. Na zakończeniu oczywiscie zastosowałbym kapinos i zabezpieczył przed ptactwem. Co do okien to musisz zrobić rynienki np z łat i zamocować folię z wywinięciem aby woda która dostanie się pod deski mogła "ominąć" otwór okienny. Velux daje do swoich okien takie aluminiowe rynienki do wykonania tego zabiegu. Ty niestety ze względu na specyfikę swojego pokrycia musisz rzeźbić coś podobnego sam, bo montaż możesz wykonać tylko od dołu. Powodzenia w boju. Acha musisz zwrócić uwagę czy masz zrobiony "odpływ" powietrza w kalenicy. Ja niestety nigdy nie interesowałem się pokryciem papowym i nie wiem jak to jest w kalenicy rozwiązane. Wiem że w niektórych przypadkach wstawia się specjalne daszki wentylacyjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 19.11.2009 07:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2009 Folie zolta daje kazdy a ta z alu to taka lepszejsza jest! A dlaczego lepszejsza? Bo ma alu i mozna przed znajomymi blysnac! A moze ktos przedstawi liczby o ile jest lepsza? Oczywiscie nie chodzi o cene bo ta zeczywiscie jest lepsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Seblas 19.11.2009 13:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2009 Dzięki za linka. No to wiem, że membranę mogę zakładać od krokwi do krokwi, a nie owijać ich ciągłym długim pasem. Ale gdzie to ma się kończyć na dole? Na pewno muszę z nią "wyjść" na zewnątrz za murłatę, żeby ew. woda wydostawała się na zewnątrz. Ale przecież nie będzie ona sobie tam wisieć swobodnie... Masz ciężki orzech do zgryzienia. Ja bym tę folię wypuścił pod rynnę, a nawet wcześniej zakończyłbym za ścianą-ociepleniem tak aby woda rzeczywiście swobodnie wydostała się na zewnątrz. Gdyby sie lało to będziesz odrazu wiedział gdzie. Nie wiem czy wiesz, ale ta folia ma stanowić jedynie ochronę tymczasową na wypadek gdybyś miał nieszczelność w dachu i dlatego to by było dobre rozwiązanie. Po drugie szczeliną która by powstała między deskami a tą folią wpuścił byś powietrze które przewietrzy membranę i odprowadzi wilgoć z wełny. Na zakończeniu oczywiscie zastosowałbym kapinos i zabezpieczył przed ptactwem. Co do okien to musisz zrobić rynienki np z łat i zamocować folię z wywinięciem aby woda która dostanie się pod deski mogła "ominąć" otwór okienny. Velux daje do swoich okien takie aluminiowe rynienki do wykonania tego zabiegu. Ty niestety ze względu na specyfikę swojego pokrycia musisz rzeźbić coś podobnego sam, bo montaż możesz wykonać tylko od dołu. Powodzenia w boju. Acha musisz zwrócić uwagę czy masz zrobiony "odpływ" powietrza w kalenicy. Ja niestety nigdy nie interesowałem się pokryciem papowym i nie wiem jak to jest w kalenicy rozwiązane. Wiem że w niektórych przypadkach wstawia się specjalne daszki wentylacyjne. Dzięki za uwagi. Za mur wyciągnę, ale jeszcze muszę zobaczyć jak to się będzie miało do podbitek (jeszcze ich nie ma). Chociaż nie wiem, czy nie zrezygnuję z membrany. Teoretycznie w moim przypadku nie powinno jej być i trochę to jest dmuchanie na zimne. Z okien (velux) zostały mi takie raczej plastikowe rynienki (w przekroju to taka fajka), pewnie o to Ci chodziło. Wiem, że na rozum, to wszystko niby jasne, problemy powstają podczas roboty Mam w okolicach kalenicy 4 wywietrzniki (takie daszki, o których piszesz), więc z tym jest OK. Pytanie z innej beczki: Ma ktoś dobry sposób na rozdrobnienie styropianu? Potrzebuję do wylewek a dużo mi tego zostało po ociepleniu murów. I czy taki granulat można wsadzić między jętki zamiast wełny i wszystko odeskować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
k62 19.11.2009 14:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2009 Ma ktoś dobry sposób na rozdrobnienie styropianu? Ged ma http://forum.muratordom.pl/jak-zgranulowac-styropian,t166052.htm?highlight=gedmaszyna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gabon 19.11.2009 16:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2009 widzę, iż poruszyłam temat rzeke- jakkolwiek wszystkim bardzo serdecznie dziekuje za informacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 19.11.2009 17:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2009 zamierzam położyć folię paroprzepuszczalną na wełne 15 +5 , czy ktoś może mi doradzić na jaką firmę (producenta folii ) mam się zdecydowac Jeśli chodzi o najlepszą to chyba Isover Stopair... Jezeli mowa o przejezyczeniu choc .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mattdl 19.11.2009 20:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2009 ...nie musisz dbać o mega szczelność połączenia folii - i tak przyciśniesz ją płytą G-K. nie bulwersuj się ale nie do końca masz rację, jeśli nawet pominiesz co mówią fachowcy na forum(sam nie jestem) - producent każe sklejać ...a ty u siebie na budowie folię pod wylewki też sklejałeś żeby szczelna była, czy tylko na zakład robiłeś? a Ty nie sklejałeś? a jeśli ktoś ma papę to też tylko na zakładkę? eh... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jadzidek 19.11.2009 21:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2009 ...nie musisz dbać o mega szczelność połączenia folii - i tak przyciśniesz ją płytą G-K. nie bulwersuj się ale nie do końca masz rację, jeśli nawet pominiesz co mówią fachowcy na forum(sam nie jestem) - producent każe sklejać Zgadza się. Producenci próbują wyciągnąć dodatkową kasę. Widziałeś ile sobie życzą za te "dodatki"? Dekarz za dodatkowe sklejanie membrany też policzy. Niezła sumka się uzbiera. ...a ty u siebie na budowie folię pod wylewki też sklejałeś żeby szczelna była, czy tylko na zakład robiłeś? a Ty nie sklejałeś? a jeśli ktoś ma papę to też tylko na zakładkę? eh... Wylewki przede mną. Ale napewno sklejał nie będę. Tak naprawdę niewidziałem firmy, która skleja tę folię. A wierz mi, bardzo dużo jej sprzedałem. A co do papy, to się niespotkałem żeby ktoś ją pod wylewki stosował. Reaguje ze styropianem więc to nie jest szczęśliwe rozwiązanie. Jeżeli chodzi o folię to temat rzeka. Wystarczy jak pójdziesz do hurtowni ją kupić - odrazu dostajesz pytanie: Z atestem czy bez? No i większość kupuje te bez atestu - bo tańsze i tylko 0,13mm. A do budownictwa dopuszczone są te o grubości min 0,2. Nawet te z atestem robią już tolerowane i dostajesz 0,15mm. Ale ludzie niezwracają na to uwagi. Byle tańsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jadzidek 19.11.2009 21:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2009 Folie zolta daje kazdy a ta z alu to taka lepszejsza jest! A dlaczego lepszejsza? Bo ma alu i mozna przed znajomymi blysnac! A moze ktos przedstawi liczby o ile jest lepsza? Oczywiscie nie chodzi o cene bo ta zeczywiscie jest lepsza. Rom-Kon po co gdybać. Idzie zima. Jak już dojdzie do Ciebie to sie rozbierz do podkoszulka i wyskocz na taras owinięty folią żółtą a potem folią z warstwą aluminium. Zobaczysz czy efekt odbijania energii cieplnej działa. Liczby Ci nie będą potrzebne. Jak nie jesteś do czegoś przekonany to inaczej niż na własnej skórze się nieprzekonasz. A po co siać ferment. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 19.11.2009 22:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2009 Folie zolta daje kazdy a ta z alu to taka lepszejsza jest! A dlaczego lepszejsza? Bo ma alu i mozna przed znajomymi blysnac! A moze ktos przedstawi liczby o ile jest lepsza? Oczywiscie nie chodzi o cene bo ta zeczywiscie jest lepsza. Rom-Kon po co gdybać. Idzie zima. Jak już dojdzie do Ciebie to sie rozbierz do podkoszulka i wyskocz na taras owinięty folią żółtą a potem folią z warstwą aluminium. Zobaczysz czy efekt odbijania energii cieplnej działa. Liczby Ci nie będą potrzebne. Jak nie jesteś do czegoś przekonany to inaczej niż na własnej skórze się nieprzekonasz. A po co siać ferment. dobre, ale tylko wtedy gdy folia będzie stanowić jedyną warstwę ocieplenia poddasza to jak już chcesz miarodajny wynik takiego doświadczenia uzyskać to po owinięciu się folią ociepl się wełną mineralną tak z 25-30cm + jakaś membrana na wierzch (deskowania i papy już nie proponuje ), oczywiście najpierw w wariancie z żółta folią potem z alu, i założę sie ze różnicy najmniejszej nie poczujesz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jadzidek 20.11.2009 07:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2009 Folie zolta daje kazdy a ta z alu to taka lepszejsza jest! A dlaczego lepszejsza? Bo ma alu i mozna przed znajomymi blysnac! A moze ktos przedstawi liczby o ile jest lepsza? Oczywiscie nie chodzi o cene bo ta zeczywiscie jest lepsza. Rom-Kon po co gdybać. Idzie zima. Jak już dojdzie do Ciebie to sie rozbierz do podkoszulka i wyskocz na taras owinięty folią żółtą a potem folią z warstwą aluminium. Zobaczysz czy efekt odbijania energii cieplnej działa. Liczby Ci nie będą potrzebne. Jak nie jesteś do czegoś przekonany to inaczej niż na własnej skórze się nieprzekonasz. A po co siać ferment. dobre, ale tylko wtedy gdy folia będzie stanowić jedyną warstwę ocieplenia poddasza to jak już chcesz miarodajny wynik takiego doświadczenia uzyskać to po owinięciu się folią ociepl się wełną mineralną tak z 25-30cm + jakaś membrana na wierzch (deskowania i papy już nie proponuje ), oczywiście najpierw w wariancie z żółta folią potem z alu, i założę sie ze różnicy najmniejszej nie poczujesz... Dlatego proponowałem samą folię żeby wynik był miarodajny. Pozdrawiam i gratuluję poczucia humoru, co niewątpliwie się udziela. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ggdramba 20.11.2009 21:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2009 Witam doświadczonych kolegów (i koleżanki) po zapoznaniu z wątkiem i mnie nowemu nasunęło się parę pytań. "Fachowcy" robią izolację niestety(?) zgodnie z projektem, który przewiduje ocieplenie wzdłuż krokwi warstwą 20 cm. Krokwie są również 20 cm!! Ocieplenie wykonywane jest URSA 40. Jak wynika z instrukcji montażu tej izolacji możliwa jest "jednowarstwowa izolacja dachu stromego" czyli tak jak jest obecnie wykonywana (i jak jest w projekcie co oczywiście powołują specjaliści). Jednak konieczne jest pozostawienie wentylacji między wełną a deskami. Rozumiem, że najlepszym rozwiązanie problemu jest nabicie do krokwi 2-5 cm desek. Martwie się jednak że ta warstwa izolacji (20 cm) może być nie wystarczająca dla poddasza użytkowego. Dlatego chciałbym jeszcze jedną warstwę 5-10 cm puścić pod stelażem. Jednak stelaż ma być przybity do jętek. W związku z tym mam pytanie czy lepiej zostawić ocieplenie wzdłuż krokwi do kalenicy czy położyć je między jętkami? jak powinno wyglądać ułożenie foli paraizolacyjnej na belkach biegnących w poprzek jętek?[/img] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 20.11.2009 22:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2009 Witam doświadczonych kolegów (i koleżanki) po zapoznaniu z wątkiem i mnie nowemu nasunęło się parę pytań. "Fachowcy" robią izolację niestety(?) zgodnie z projektem, który przewiduje ocieplenie wzdłuż krokwi warstwą 20 cm. Krokwie są również 20 cm!! Ocieplenie wykonywane jest URSA 40. Jak wynika z instrukcji montażu tej izolacji możliwa jest "jednowarstwowa izolacja dachu stromego" czyli tak jak jest obecnie wykonywana (i jak jest w projekcie co oczywiście powołują specjaliści). Jednak konieczne jest pozostawienie wentylacji między wełną a deskami. Rozumiem, że najlepszym rozwiązanie problemu jest nabicie do krokwi 2-5 cm desek. Martwie się jednak że ta warstwa izolacji (20 cm) może być nie wystarczająca dla poddasza użytkowego. Dlatego chciałbym jeszcze jedną warstwę 5-10 cm puścić pod stelażem. Jednak stelaż ma być przybity do jętek. W związku z tym mam pytanie czy lepiej zostawić ocieplenie wzdłuż krokwi do kalenicy czy położyć je między jętkami? jak powinno wyglądać ułożenie foli paraizolacyjnej na belkach biegnących w poprzek jętek? [/img] a o co chodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ggdramba 21.11.2009 07:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2009 niestety nie umiem załączyć zdjęcia:( opcja kopiuj klej nie działa. dlatego spróbuje opisac. pod jętkami biegną na moim dachu belki poprzeczne od słupów. znajdują się one na łaczeniu skosów z jętkami. po założeniu stelaża pod płyty gk i na jętkach i na krokwiach, belki te będą wystawać. stąd pytanie jak powinno być ułożenie foli w tym miejscu ? pokombinuje może mi się uda wysłać zdjęcie dla zobrazowania roblemu[/img] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 21.11.2009 07:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2009 zamierzam położyć folię paroprzepuszczalną na wełne 15 +5 , czy ktoś może mi doradzić na jaką firmę (producenta folii ) mam się zdecydowac Jeśli chodzi o najlepszą to chyba Isover Stopair... Jezeli mowa o przejezyczeniu choc ..... . . Jakos nie dociera do mnie ze mozna chciec cokolwiek przepuszczac przez welne. . . ale ja taki inny jestem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
giemzowka 21.11.2009 18:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2009 pytanko do fachowcow jakie zastosowac wieszaki do stelazy przy ociepleniu podasza plaski es 60/125 czy lepiej l-180 lizak ktore sa lepsze mocniej trzymaja stelaz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.