Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

ocieplenie poddasza użytkowego


Recommended Posts

Obecnie układam folię firmy Dorken Feflex i zastanawiam się czy do klejenia nie użyć foli z aluminum takiej jak jest używana przy obudowywaniu kominkków .Też jest z aluminium jest odporna na wysokie temp. i myślę że jest tańsza ( muszę to sprawdzić)

 

Co otym myślicie?

 

Po ile kupowałeś tą folię? Sam chcę taką nabyć. Jest b.droga ale solidna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,2k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

wspominaliscie o dwoch warstwach GK przy zabudowie poddasza (mysle o konstrukcji pod krokwiami).

Jak to dokladnie wykonac?

Jak powinien wtedy wyglad ruszt?

Czy profile musza byc gesciej, takze pod laczeniem 2 warstwy plyt GK?Jakiej grubosci plyty wtedy zastosowac?

Czy dwie plyty GK wyraznie poprawiaja takze izolacyjnosc cieplna i lepiej chronia przed halasem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie układam folię firmy Dorken Feflex i zastanawiam się czy do klejenia nie użyć foli z aluminum takiej jak jest używana przy obudowywaniu kominkków .Też jest z aluminium jest odporna na wysokie temp. i myślę że jest tańsza ( muszę to sprawdzić)

 

Co otym myślicie?

 

Właśnie na tym cały pic polega, że Dorken opracował jeden z najlepszych systemów klejenia i uszczelniania wszelkich folii budowlanych. Są drodzy, ale to taki dealer Mercedesa :lol: .

Uważam, że warto już się pokusić i wydać te parę setek na ich system klejenia. Na pewno będzie b.trwały (czego nie można powiedzieć o innych taśmach, które mogą się szybko zestarzeć).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam tak samo, tylko zamiast blachy będzie dachówka. Zrobiłem przerwę miedzy wełną a dechami (napięty drut na gwoździch wbitych w krokwie). Pod wełną (na razie leży tylko między krokwiami) folia paroszczelna. Zgodnie z radami Zbycha i innych, dam na to jeszcze parę cm wełny od spodu (eliminacja mostków cieplnych, jakimi do pewnego stopnia są krokwie) i dopiero potem płyty g-k, już bez dodatkowej folii paroszczelnej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niechmi ktoś doradzi czy muszę zostawić wolną przestrzeń między dachem(blachodachówka + papa+deski 2.5)a wełną, którą chcę ocieplić poddasze i czy muszę kłaść folię paroizolacyjną

Lord Vader

 

Między dwskowaniem a wełną ja ułożyłem wiatroizolację Corotop, natomiast o wewnątrz, między wełną a GK ułożyłem paroizolację Reflex z folią aluminiową.

Wolną przestrzeń też zostawiłem ponieważ uważam, że potrzebna jest możliwość przewietrzania w przypadku gdy dostanie się tam wilgoć).Szczelinę uzyskałem przez zastosowanie (tak jak Zbych)pasków sryropianowych, a brakujące centymetry (ponieważ krokwie były za wąskie) przez nabicie na nie desek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niechmi ktoś doradzi czy muszę zostawić wolną przestrzeń między dachem(blachodachówka + papa+deski 2.5)a wełną, którą chcę ocieplić poddasze i czy muszę kłaść folię paroizolacyjną

Lord Vader

 

Między dwskowaniem a wełną ja ułożyłem wiatroizolację Corotop, natomiast o wewnątrz, między wełną a GK ułożyłem paroizolację Reflex z folią aluminiową.

Wolną przestrzeń też zostawiłem ponieważ uważam, że potrzebna jest możliwość przewietrzania w przypadku gdy dostanie się tam wilgoć).Szczelinę uzyskałem przez zastosowanie (tak jak Zbych)pasków sryropianowych, a brakujące centymetry (ponieważ krokwie były za wąskie) przez nabicie na nie desek.

To był Deha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lord,

Moja szczelina pod deskami to jakieś 3 cm. Ponieważ dach mam połamany, fachmani mówią, że przy układaniu dachówki muszę w paru miejscach wywiercić otwory 2-3 cm w deskach i papie (schowają się pod dachówką), coby powietrze mogło odpływać ze "szczytów" dachu - inaczej wietrzenie wełny nie będzie dobrze działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie w Warszawie kierunek na Radzymin najlepiej kupić filc mineralny. Już prawie się zdecydowałem na URSA SF40. Na stronie firmy nie ma adresów sklepów a gdy dzwoniłem do przedstawicieli to jeden podawał mi telefony nieistniejących firm a drugi kazał dzwonić za ˝ godz. a potem miał wyłączony telefon. Boją się klientów czy strajkują? :evil:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie w Warszawie kierunek na Radzymin najlepiej kupić filc mineralny. Już prawie się zdecydowałem na URSA SF40. Na stronie firmy nie ma adresów sklepów a gdy dzwoniłem do przedstawicieli to jeden podawał mi telefony nieistniejących firm a drugi kazał dzwonić za ˝ godz. a potem miał wyłączony telefon. Boją się klientów czy strajkują? :evil:

 

Ja kupowałem w swoim składzie budowlanym na Białołęce (MINOX, ul. Echa Leśne 58, tel. 614-43-55. Do Radzymina mają blisko. Dostałem tam dobry rabat (30 % od cennika Ursy :D ). Kupiłem DF 35. Przemyśl sprawę może warto zamiast SF 40 kupić właśnie DF 35. Ma dużo lepsze parametry, jest sprężysta i dobrze się układa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 months później...

Mam pytanie na które trudno mi znaleźć odpowiedź.

Jak powinno być prawidłowo wykonane ocieplenie poddasza użytkowego?

W szczególności chodzi mi o ocieplenie przy ścianach szczytowych. Ściany wybudowane są z bloczków keramzytobetonowych grubość 24 cm, do tego od zewnątrz ma być ocieplenie 12 cm styropianu. Dach pokryty jest blachodachówką.

I tu jest problem.

Jedni mówią tak: od wewnątrz wełna mineralna, następnie ściana i na zewnątrz styropian,

a drudzy tak: ściąć ściany szczytowe tworząc wolną przestrzeń pomiędzy murem a pokryciem dachu następnie w tej przestrzeni ułożyć wełnę mineralną i połączyć ją ze styropianem będącym warstwą ocieplenia ścian zewnętrznych.

No i kogo tu słuchać. Chyba tych drugich. W tym wariancie nie tworzą się mostki cieplne.

A jak to jest u Was?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tak jak mówią jedni. Nawet nie pomyślałem, że w tym miejscu mam mały mostek termiczny. Myślę, że rozwiązanie 1 jest do przyjęcia przy ścianach z "ciepłych" materiałów (keramzyt, beton komórkowy). Większy problem byłby przy "zimnych" ścianach (silka, kamień, cegła). Wtedy rozwiązanie 2.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie na które trudno mi znaleźć odpowiedź.

Jak powinno być prawidłowo wykonane ocieplenie poddasza użytkowego?

W szczególności chodzi mi o ocieplenie przy ścianach szczytowych. Ściany wybudowane są z bloczków keramzytobetonowych grubość 24 cm, do tego od zewnątrz ma być ocieplenie 12 cm styropianu. Dach pokryty jest blachodachówką.

I tu jest problem.

Jedni mówią tak: od wewnątrz wełna mineralna, następnie ściana i na zewnątrz styropian,

a drudzy tak: ściąć ściany szczytowe tworząc wolną przestrzeń pomiędzy murem a pokryciem dachu następnie w tej przestrzeni ułożyć wełnę mineralną i połączyć ją ze styropianem będącym warstwą ocieplenia ścian zewnętrznych.

No i kogo tu słuchać. Chyba tych drugich. W tym wariancie nie tworzą się mostki cieplne.

A jak to jest u Was?

Dla mnie rozwiazanie drugie jest poprawne. Trzeba tylko pamietać, aby zostawić szczelinę w styropianie na styku z dachem (dla wentylacji).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...