mariankossy 05.03.2010 14:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2010 Widzisz mariankossy -"wiedza to potęgi klucz " jeśli trochę jej "łykniesz" to może "pokumasz". Nie gniewaj się, ale wyszydzać ze wszystkiego to brzydka postawa. Prof. Sztur który twierdzi , że każdy "śpiewać może " ma rację ,ale nie wiem czy zauważyłeś - on śmieje się z tych co pojęcia o tym nie mają. Więc jeśli masz do powiedzenia w sprawie coś konstruktywnego to powiedz, albo ....na pewno nie poniżę się do dorównywania w dół . pozdrawiam Czcigodny barakudo Jeśli potrzebujesz dobrej rady w tym zakresie to zostaw kontakt prywatny. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
barakuda 06.03.2010 15:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2010 całe szczęscie że na tym forum są osoby które wolą poważną rozmowę niż wycieczki osobiste , więc w tym sensie i tonie odpowiadam ci po raz ostatni, , niezależnie co napiszesz pod moim adresem , ale merytorycznie mogę pogadać , o ile jesteś w stanie taką dyskusję prowadzić i mimo wszystko pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
barakuda 06.03.2010 20:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2010 kropeckajest prosta zasada przy układaniu płyt wszelakiej maści w tym również g-k na poddaszu - zawsze poziomo czyli w poprzek krokiew, a co do łączenia płyt sufitowych i skosów to najlepiej zrobić najpierw sufitowe , a na skosach dobrać tak ich wymiar , aby na łączeniu płyt sufitowych i na skosach była przerwa ok. 1 cm. Tą przerwę uzupełnij akrylem, aby póżniej móc pomalować. powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 06.03.2010 20:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2010 kropecka jest prosta zasada przy układaniu płyt wszelakiej maści w tym również g-k na poddaszu - zawsze poziomo czyli w poprzek krokiew, a co do łączenia płyt sufitowych i skosów to najlepiej zrobić najpierw sufitowe , a na skosach dobrać tak ich wymiar , aby na łączeniu płyt sufitowych i na skosach była przerwa ok. 1 cm. Tą przerwę uzupełnij akrylem, aby póżniej móc pomalować. powodzenia żadna to zasada, no chyba że Twoja, każdy ma prawo mieć przecież zasady, ja proponowałbym poprawniejszą: płyty prostopadle ale do profili ( a te na skosach przeważnie są poziomo, na grzybkach na krokwiach i Twoja zasada bierze w łeb niestety) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
barakuda 06.03.2010 21:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2010 eddemoże wymyśliłeś coś sam z własnego podwórka i masz racje wolno Ci tak podchodzić . Ale jeśli tylko zechcesz się czegoś nauczyć o budownictwie szkieletowym to dowiesz się że dzisiaj całe wykonawstwo dachów jest zapożyczone z tej właśnie technologii i do dzisiaj paprane w wykonawstwie przez mędrków nie mających o tej technologii pojęcia. Więc powtarzam i na pewno nie robię pomyłki g-k kładziemy w poprzek krokwi , a jeżeli dalej tego nie rozumiesz to może wybierz się na szkolenie do firmy Knauf i jak przywieziesz mi dyplom autoryzowanego montażysty to może dowiesz się tam że w razie jakiejkolwiek reklamacji Twoje racje będą wisiały na patyku. Więc posłuchaj dobrej rady i wykonuj poprawnie . Nie wolno nawet na forum pisać tego co się wie , po prostu jeśli udzielasz rad to wiedz co piszesz. pozdrwiam Cię edde Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 06.03.2010 22:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2010 kropecka jest prosta zasada przy układaniu płyt wszelakiej maści w tym również g-k na poddaszu - zawsze poziomo czyli w poprzek krokiew, a co do łączenia płyt sufitowych i skosów to najlepiej zrobić najpierw sufitowe , a na skosach dobrać tak ich wymiar , aby na łączeniu płyt sufitowych i na skosach była przerwa ok. 1 cm. Tą przerwę uzupełnij akrylem, aby póżniej móc pomalować. powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariankossy 07.03.2010 00:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 edde może wymyśliłeś coś sam z własnego podwórka i masz racje wolno Ci tak podchodzić . Ale jeśli tylko zechcesz się czegoś nauczyć o budownictwie szkieletowym to dowiesz się że dzisiaj całe wykonawstwo dachów jest zapożyczone z tej właśnie technologii i do dzisiaj paprane w wykonawstwie przez mędrków nie mających o tej technologii pojęcia. Więc powtarzam i na pewno nie robię pomyłki g-k kładziemy w poprzek krokwi , a jeżeli dalej tego nie rozumiesz to może wybierz się na szkolenie do firmy Knauf i jak przywieziesz mi dyplom autoryzowanego montażysty to może dowiesz się tam że w razie jakiejkolwiek reklamacji Twoje racje będą wisiały na patyku. Więc posłuchaj dobrej rady i wykonuj poprawnie . Nie wolno nawet na forum pisać tego co się wie , po prostu jeśli udzielasz rad to wiedz co piszesz. pozdrwiam Cię edde @ barakuda ty chyba spałeś i nie zapoznałes sie na szkoleniu z Karty systemowe - zeszyty techniczne : Zabudowa poddasza D61 http://www.knauf.pl/cms_media/karty_systemowe/D61.pdf Tak więc zajrzyj do tego i zapoznaj się ze stroną 12 a nie pitol głupot i nie wprowadzaj ludzi w błąd. Ale jeśli tylko zechcesz się czegoś nauczyć o budownictwie to więcej czytaj a mniej się wymądrzaj bo jestes " cieniutki" w teorii . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 07.03.2010 10:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 ...najpierw chciałem napisać: ku@a kto to jest!! Ale teraz zaczyna mnie to nawet śmieszyć nudno było wiec teraz chociaż jest trochę ruchu na forum! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kropecka 07.03.2010 11:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 eh, to my w takim razie źle zrobiliśmy bo robiliśmy prostopadle do profili , o tak http://www.rigips.pl/strony/biblioteka/03_etapy_zabudowy/03_poddasza/images/hex128.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 07.03.2010 11:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 ...najpierw chciałem napisać: ku@a kto to jest!! Ale teraz zaczyna mnie to nawet śmieszyć nudno było wiec teraz chociaż jest trochę ruchu na forum! no faktycznie, już mnie zaczęło ruszać, ale to musi być jakiś nawiedzony prowokator, taki "rozrusznik" tematu, tacy też czasem niezbędni no to ok, ave barakuda! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tom33Gdynia 09.03.2010 20:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2010 Witam Przeczytałem 20 stron tego wątku. Własnie zaczynam docieplenie dachu. Piszę do Was bo mam mątlik w głowie i chciałbym usystematyzować wiedzę tu zdobytą. Liczę że znajdziecie chwile i mi pomożecie. Z góry wielkie dzięki Oto parametry mojego dachu i domu: Dachówka Membrana delta max Deskowanie pełne Krokwie 18cm – myślę o wełnie /ursa df 35/ 15cm pomiędzy i 10cm na. Poddasze użytkowe + strych (w szczycie 1,76cm). W domu będzie wentylacja mechaniczna. Wełnę kładę do kalenicy. Pracę wykonuję sam (+ kumaty teść ) Długosć dachu 7-8 m, kąt nachylenia 42 stopnie Kalenice nawiercam i na szczycie rozcinam membranę Moje pytania (także do Zbycha Przy takich wymiarach krokwi jaką wełnę polecacie – oczywiście zależy mi na najlepszych parametrach utrzymania ciepła. Czy izolować( co uzyskam izolując?) dodatkowo sufit poddasza jeśli wełna i tak idzie do kalenicy? Czy ktoś z Was tak zrobił? Czy może opisać spostrzeżenia cieplne w zimie? Czym zaizolować pionowo ściankę kolankowo? – myślę o wełnie Przy takich parametrach dachu wystarczy wentylacja pomiędzy wełną a deskowaniem 3-4cm czy dać większę. Proszę o zargumentowanie wypowiedzi. Czy jeśli mam nawierconą kalenicę (otwory 20mm co 10cm) czy muszę zostawiać wentylację pomiędzy odeskowaniem a wełną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jacek Dudek 09.03.2010 21:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2010 eh, to my w takim razie źle zrobiliśmy bo robiliśmy prostopadle do profili , o tak http://www.rigips.pl/strony/biblioteka/03_etapy_zabudowy/03_poddasza/images/hex128.jpg Z doświadczenia kręcenie płyt prostopadle do profili jest jak najbardziej poprawne, a wręcz konieczne. Połączenie płyty falc-falc wdłóż profili prowadzących wcześniej czy póżniej skończy się popękaniem łączeń. Gdzieś wcześniej zdaje się zamieszczałem sposób w jaki powinno się wykonywać pewny ruszt i niepękające łączenia. Jedyne zarysowania jakie mogą się pojawić, to połączenia ślizgowe ściana murowana - płyta k-g ze względów na ruchy konstrukcji dachowej. Jednak te są kwestią estetyczną, którą zawsze można niewielkim nakładem pracy poprawić. Po prostu akryl, mały pędzelek + odrobina farby. W ten sposób mamy konstrukcję niezawodną przez lata i znoszącą praktycznie wszystkie ruchy budynku związane np. z osiadaniem. Pozdrawiam Tomasz Pietras Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pierwek 10.03.2010 06:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 Karty systemowe - zeszyty techniczne : Zabudowa poddasza D61 http://www.knauf.pl/cms_media/karty_systemowe/D61.pdf na stronie 18 detal A jest narysowane że można połączyć płytę z profilem przyściennym UD (między profilami CD). Myślałem że połączenie płyty z profilem przyściennym to błąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marian02 11.03.2010 21:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2010 mam pytanie, czy pod deskowaniem przykrytym membraną paraprzepuszczalną należy dawać szczelinę wentylacyjną.O ile temat był już wałkowany to proszę o wskazanie miejsca, z góry dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karcio102 12.03.2010 10:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2010 Ponieważ szczęśliwie zeszło na temat poprawności płytowania skosów poddasza to jak powtórzę swoje pytanie z początku strony (na które nie uzyskałem odpowiedzi): Co zrobić jeśli długość skosu jest większa niż 3 m ( u mnie 3,5m) ? I czy układać płyty w układzie 3m + brakujące 0,5 m czy też np 2 m i 1,5 m (oczywiście tak żeby łączenie wypadło na profilu). I jak rozumiem taki brzeg trzeba naciąć nożykiem żeby uzyskać podobną krawędź jak przy normalnej krawędzi płyty GK.I czy trzeba go też zagruntować ? A jeśli tak to gruntujemy przed czy po zamocowaniu płyt ? Z góry dziękuję za pomoc. PozdrawiamAndrzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pierwek 12.03.2010 15:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2010 wydaje mi się ze płyta powinna być podparta na minimum 3 profilach. Czyli powinna mieć minimum te 120cm długości. Ja mam skos około 5m i tak staram się robić. Naprzemiennie wchodzą albo 2 albo 3 płyty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cegieł 13.03.2010 16:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2010 .... zakleił wszystko ładnie folią odblaskową- Strotex ALU 150, , a teraz po wnikliwych analizach i czytaniu doszliśmy do wniosku że trzeba to docieplić min. 10cm na tych krokwiach, ale nie chcemy zrywać tej foli i mąż wpadł na pomysł żeby montować na ES, - wtedy unikniemy i zrywania tej foli i dziurawienia, ale tutaj FlaschBack świetnie pokazałeś na zdjęciu jak to wygląda i jakie ma wady, więc pozostaje tylko na grzybkach- tylko że wtedy trzeba zrywać folie, 1. czy jest jeszcze jakiś inny sposób mocowania taki żeby dobrze zamocować i montować do krokwi od czoła- aby zostawić folie??? 2. wyczytałam że można "docieplać" po foli do 50% wcześniejszego ocieplenia, czy zostawiając tą folie, dokładając 10cm wełny nałożyć kolejną folie ?? 3. co będzie się działo w tej przegrodzie? czy nie będzie się skraplała para? prosze o podpowiedzi , i z góry dziękuje!!! Ja zrezygnowałbym z ostatniej warstwy wełny i zostawiając paroizilację założyłbym izolację isobooster . Wg producenta 2,4 cm zastępuje 9 cm wełny lub 4cm isobooster zamiast 14 cm wełny. Odporne na wilgoć. Ja prawdopodobnie docieplę tym całe poddasze całkowicie rezygnując z wełny. Wszyscy straszą błędami wykonania i możliwością zawilgocenia wełny, a tu święty spokój. Znajomy zastosował i jest bardzo zadowolony, a cena zbliżona do lepszej wełny. A co o tym myślą specjaliści? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sławek... 13.03.2010 21:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2010 ...ja jako specjalista uważam, że usiłujesz zrobić reklamę "swojego" produktu.... ale może się mylę..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cegieł 13.03.2010 23:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2010 Może faktycznie wykazałem zbyt dużo entuzjazmu i post wyglądał jak reklamówka, ale przyznaję że jestem pod wrażeniem tej izolacji.Nie jest to "mój" produkt choć pewnie wkrótce stanę się posiadaczem kilkuset metrów na moim poddaszu.Ale wracając do merytorycznej strony dyskusji. Wydaje mi się, że takie zastosowanie miało by rację bytu. Wciąż odwołuję się do opinii specjalistów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
barakuda 14.03.2010 01:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2010 mariankossyjesli ktoś z nas dwóch pitoli to może wolisz argumenty bo samo pitolenie z archiwów Twojej wiedzy mi nie wystarcza . Zawsze powtarzam takim jak Ty : zwycięża siła argumentów i skoro w tym sporze potrafisz wyłącznie obrażać , toś właśnie cienki jak nitka pajęcza. Wiedza polega na tym , że nie obraża tylko wygrywa siłą argumentów , a jak widać po Twoich odpowiedziach argumentów Ci braknie . Zeszyty o których piszesz piszą tacy jak Ty , więc może trochę argumentów przejętych od takich co domami szkieletowymi zajmują się dłużej niż TY bo inżynierów amerykańskich . Widać głupsi są od Ciebie bo mają zupełnie inną teorię :- płyty wewnętrzne również te z karton- gipsu układane są w poprzek konstrukcji bo stanowią jej wzmocnienie wewnętrzne - konstrukcją w tym przypadku jest krokiew dachu,- przyjmując że docieplenie dachu powinno dla ocieplenia krokiew i likwidacji mostków cieplnych być położone warstwą podwójną poniżej krokiew to pierwszy rząd łat idzie w poprzek krokiew , drugi rząd kontrłat idzie wzdłuż krokiew i karton-gips idzie dlatego w poprzek kontrłat, czyli w poprzek krokiew.Ponieważ płyty poszycia zewnętrznego kładzie się również w poprzek dla wzmocnienia konstrukcji szkieletowej stąd wzięła się ogólna zasada, ze płyty w szkielecie kładzie się zawsze w poprzek konstrukcji głównej .Ty zapewne jesteś dużo mocniejszy w tym temacie i jako er. gawędziarz podasz nam niezbite argumenty na swoje racje . Przykro mi że nie posiadam własnej teorii w tym względzie jak Ty i posługuję się opinią mądrzejszych od siebie, ale Ty zapewne masz o nich własne zdanie co wyrazisz myślą w pełni konstruktywną : "oni też pitolą". A więc niech stanie się na Twoim. Każdy kto zechce, pewnie Ciebie posłucha - czego Ci życzę z całego sercaTwój oddany Tobie wielbiciel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.