ppp.j 10.02.2006 17:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2006 Pewnie trochę się nie zrozumieliśmy. Napisałeś: A jeśli skończe ocieplenie na suficie, to czy nadal muszę mieć szczelinę w kalenicy? Zrozumiałem, że izolujesz tylko skosy. Jeżeli na suficie kładziesz też wełnę to wszystko OK. Rozumiem, że papa jest pokryciem wstępnego krycia i na to będzie blacha lub dachówka. Wtedy w papie robisz rozszczelnienia pod gąsiorem i tamtędy ciepłe powietrze wychodzi na zewnątrz wraz z ewentualna wilgocią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kolia 12.02.2006 19:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2006 tak na papie docelowo ma być dachówka, juz nie zdążylismy jej położyć przed zimą, czyli reasumując należy zrobić dziurę w dechach i papie przy kładzeniu dachówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ppp.j 12.02.2006 21:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2006 tak na papie docelowo ma być dachówka, juz nie zdążylismy jej położyć przed zimą, czyli reasumując należy zrobić dziurę w dechach i papie przy kładzeniu dachówki To zależy, jakiego typu masz dach. Jeżeli jest to kopertowy to rozszczelniasz w najwyższym miejscu w kalenicy, natomiast jeżeli jest to dwuspadowy to możesz w kalenicy pod gąsiorem albo w ścianach szczytowych robisz otwory zabezpieczone siatką przeciw owadom i kratką wentylacyjną. Otwory te musza znajdować się na obu ścianach i być powyżej ocieplonego sufitu. Jest to pozornie nielogiczne działanie, bo z jednej strony walczysz o szczelność pokrycia a potem robisz dziury. Jednak to rozszczelnienie jest w miejscu gdzie woda opadowa nie wnika pod pokrycie a daje możliwość swobodnego przepływu powietrza i ewentualne osuszanie wełny. Dech nie trzeba wiercić. Na ogół w kalenicy nie schodzą się szczelnie. Wystarczy przeciąć papę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kolia 12.02.2006 22:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2006 Mam dwuspadowy dach i jak na niego ostatnio patrzyłam od spodu to wygląda jakby dokładnie dochodziły deski do belki na środku, no chyba że z bliska jednak jakaś szpara jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ppp.j 12.02.2006 23:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2006 To rób dziury w szczytach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DaroR 16.11.2006 12:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2006 Witam wszystkich Przeczytalem wszystkie posty co sa w tym temacie i jestem pod wielkim wrażeniem. Zwlaszcza profesjonalizm Zbycha i szeroka wiedza jest godna podziwu. Moi drodzy zawarliscie tyle cennych informacji na temat ocieplania poddasza ze trudno mi wybrac alternatywe dla mnie Reasumujac co byscie polecili, jaka wełne, o jakiej szerokości, czy w dwóch "płatach" ukladane na zakład?? o jakich parametrach wełna? i przy zachowaniu jakich walorow technicznych?, w mojej sytuacji: Dach kopertowy 4 spadowy, deskowany,papa, pokryty dachowka cementowa. Szerokość krokwi 17cm Co byście zrobili na moim miejscu krok po kroku. Niestety nie jestem budowlancem i wszystkie wsklazowki bylyby mile wskazane. Najbardziej zalezy mi jaka welne zastosowac, aby miec pewnosc ze jest dobrze ocieplone, no i jakiej grubosci. Mam juz wykonane tynki, jak wywijac folie na sciane szczytowa gdy jest ona juz otynkowana, czy przycinac ja przy samym profilu do mocowania plyty G-K? pozdrawiam i dziekuje za odpowiedź wszystkim Daro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DaroR 16.11.2006 12:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2006 sorry, powinienem powiedziec chyba o ukladaniu welny na "mijanke" a nie na "zakład" tak to sie chyba mowi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 21.11.2006 06:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2006 ZBYCHu, a czy masz jakąś propozycję dla osób, które nie mają pełnego deskowania? Chodzi oczywiście o to czym zastąpić sznurki, czy drut? Pozdrawiam Krzysztof Skoro nie mają pełnego deskowania, to mają folię wstępnego krycia. Jeśli folia jest wysoko paroprzepuszczalna, to nie ma problemu, bo nie potrzeba pozostawiać pustki powietrznej, tylko wełnę układamy do folii i od spodu sznurkujemy. Jeśli zastosowana folia jest niskiej paroprzepuszczalności, trzeba zastosować szczelinę wentylacyjną i tu proponuję zastosować taki układ, jak przy pełnym deskowaniu. A ile gramów pary wodnej /m2 na dobę będzie miała folia o wysokiej paroprzepuszczalności? Moja folia wstępnego krycia ma 1400 gramów. Teraz się zastanawiam czy gnać do kolegi stolarza po ścinki czy pakować wełnę mineralną na styk z folią. chrom`ek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kammaje 08.01.2007 08:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2007 dużo się tu pisze o grubości izolacji, ale wiadomo, że opór cieplny materiałó jest różny. Zatem żeby nie przeginać, to jaki powinien być zdroworozsądkowy opór cieplny?? Bo nie wiem czy brać droszą wełnę URSA ale i lepszą czy gorszego w parametrach Isovera (ale i tańszego)?? I czy krokwie są napradę zimne przez płytę GK i czy napradę należy je izolować poprzecznie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ppp.j 08.01.2007 09:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2007 dużo się tu pisze o grubości izolacji, ale wiadomo, że opór cieplny materiałó jest różny. Zatem żeby nie przeginać, to jaki powinien być zdroworozsądkowy opór cieplny?? Bo nie wiem czy brać droszą wełnę URSA ale i lepszą czy gorszego w parametrach Isovera (ale i tańszego)?? Wszystko zależy od zasobności Twojego portfela w chwili obecnej. Jeżeli teraz jesteś w stanie wyłożyć trochę więcej kasy to w przyszłości będziesz odcinał z tego kupony. Do tej pory buduje się domy nie ocieplając dachu tylko, że wtedy poddasze można używać latem i to też cierpiąc potworne upały. Sam przecież w drugiej części pytania zastanawiasz się czy dawać ocieplenie w poprzek a więc dopuszczasz płynną grubość izolacji. Jedna tylko sugestia, jeżeli ocieplasz to grubością docelową lub wcale nie wykańczaj, bo przeróbka jest bardzo kłopotliwa. I czy krokwie są napradę zimne przez płytę GK i czy napradę należy je izolować poprzecznie?? Tu nie chodzi o wyczuwanie zimnych krokwi tylko o ilość ciepła, jaka Ci przez te mostki ucieknie z poddasza a co za tym idzie ile więcej ciepła będziesz musiał jakoś wyprodukować by uzyskać ten sam efekt cieplny. Po prostu porównaj współczynniki przenikania ciepła dla drewna i wełny mineralnej i pomnóż przez powierzchnię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kammaje 11.01.2007 08:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2007 dużo się tu pisze o grubości izolacji, ale wiadomo, że opór cieplny materiałó jest różny. Zatem żeby nie przeginać, to jaki powinien być zdroworozsądkowy opór cieplny?? Bo nie wiem czy brać droszą wełnę URSA ale i lepszą czy gorszego w parametrach Isovera (ale i tańszego)?? Wszystko zależy od zasobności Twojego portfela w chwili obecnej. Jeżeli teraz jesteś w stanie wyłożyć trochę więcej kasy to w przyszłości będziesz odcinał z tego kupony. nigdy nie jest tak, żeby zejść do zera, a i do tysiąca nie będzie łatwo. W każdym razie doczytałem, że zalecane jest Rd>6 dla dachu, I czy krokwie są napradę zimne przez płytę GK i czy napradę należy je izolować poprzecznie?? Tu nie chodzi o wyczuwanie zimnych krokwi tylko o ilość ciepła, jaka Ci przez te mostki ucieknie z poddasza Może i nie o to chodzi, ale ja się pytam - czy przez GK krokwie są zimne. Precyzując - czy w miejscu krokwi GK jest zimniejsza niż pod izolacją. I jeszcze jedno pytanie - czy paroizolację daje się pod cały dach czy nie. Wczoraj dostałem odpowiedź od jednego z konsultantów technicznych czołowej firmy z branży, który stwierdził że tylko tam gdzie jest WC i/lub łazienka, ale nie w pokojach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asiula77 13.01.2007 09:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2007 Witam, zastanawiamy się właśnie nad zakupem wełny mineralnej do ocieplenia poddasza. Zdecydowaliśmy się na Isover Uni-Mata. Ocieplić chcemy połacie do kalenicy oraz strop nad poddaszem użytkowym. Przy okazji rozmowy z moim nowym wkonawcą na temat ilości zamawianej wełny, ujawniła nam się różnica zdań na temat sposobu ocieplenia poddasza. Po lekturze forum Muratora byłam przekonana, że aby poddasze było prawidłowo ocieplone, należy zrobić to w dwóch warstwach: pomiędzy i na krokwie (chcieliśmy dać 15 cm między krokwie i 5 cm na krokwie). Mój wykonawca twierdzi, że nigdy się z takim sposobem nie spotkał, zawsze ociepla tylko pomiędzy krokwiami. Nie trafiały argumenty o mostkach termicznych, którymi są krokwie. Pytał mnie, w jaki niby sposób ma mocować tę drugą warstwę wełny. I dlatego proszę o pomoc. Czy moglibyście dokładnie opisać w jaki sposób mocowany jest ruszt do ułożenia tej drugiej warstwy wełny? A jeszcze lepiej gdyby ktoś miał zdjęcia z wykonywania ocieplenia. Bo jak mu tego nie opiszę albo nie pokażę to chyba będę musiala poszukać kogoś innego. A teraz tak trudno o dobrą ekipę! Jednocześnie chciałbym zaznaczyć, że pozostałe prace ekipa wykonuje bardzo dobrze i nie wykluczone, że jeśli będą wiedzieć jak i dlaczego to mi to dobrze zrobią. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kammaje 13.01.2007 16:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2007 skoro tego nigdy nie robił, to może należy zastanowić się nad tym czy go brać?? http://www.e-izolacje.pl/artykuly_zdjecia/rockwool8_art.jpghttp://www.e-izolacje.pl/artykuly_zdjecia/rockwool9_art.jpghttp://www.e-izolacje.pl/artykuly_zdjecia/rockwool10_art.jpghttp://www.e-izolacje.pl/artykuly_zdjecia/rockwool11_art.jpg szczegóły masz tu : http://www.e-dach.pl/1328_6393.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asiula77 13.01.2007 16:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2007 kammaje - bardzo dziękuję Juz sobie wszystko wydrukowałam i w poniedziałek będzie gorąca dyskusja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ppp.j 14.01.2007 18:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2007 kammaje - bardzo dziękuję Juz sobie wszystko wydrukowałam i w poniedziałek będzie gorąca dyskusja Sugerowałbym by dyskusja ograniczyła się do podziękowania specjaliście i zasugerowania mu by uczył się fachu gdzie indziej, chyba że Ci za praktykę zapłaci. Ocieplanie na stelażu podwieszanym jest tak typowe i jest to taka podstawa w ocieplaniu jak nauka pierwszych liter w czytaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotr Myszk 15.01.2007 16:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2007 Mam pytanko do Pana Zbycha,a wlasciwie to kilka pytan:kiedy i gdzie stosujemy folie paroprzepuszczalna a kiedy paroizolacyjna.Pytanie nastepne:wlasnie w ta srode lece do Polski i biore sie za docieplanie poddasza mam dachowke betonowa nelskampa pelne deskowanie i pape,docieplenie zrobie tym samym stylem z paskami styropianowymi za pomysl klaniam sie nisko i dzieki,natomiast pytanie brzmi czy jak docieple dach do samej kalenicy dwuwarstwowo a nastepnie obnize sufit do kleszczy bo by bylo za wysoko i zle by wygladalo to czy sufit wystarczy jak dam 15 welne i na to plyty kart gips?czy musze tez folie dawac i jaka?pozdrawiam i prosze o porade Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
redrum 16.01.2007 20:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2007 Witam.Prośba o pomoc i wskazówki odnośnie montażu profili(stelaży) pod regipsy przy belkach koszowych .Przy normalnym skosie o jednakowej płaszczyźnie- zrobione zresztą opisów jest sporo.Ale jak przy zejściu się dwóch skosów przy koszu? Może ktoś to ćwiczył albo wie co jak.pozdr ol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pjotr 28.01.2007 21:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2007 Witam. Prośba o pomoc i wskazówki odnośnie montażu profili(stelaży) pod regipsy przy belkach koszowych .Przy normalnym skosie o jednakowej płaszczyźnie- zrobione zresztą opisów jest sporo.Ale jak przy zejściu się dwóch skosów przy koszu? Może ktoś to ćwiczył albo wie co jak. pozdr ol Mam podobne wątpliwości tyle że dotyczace łączenia profili stelażu metalowego na krokwiach narożnych w dachu kopertowym. Może ktoś wie jak to prosto i skutecznie wykonać? Właśnie takie coś. http://img168.imageshack.us/img168/9330/img04676404809dk.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
chopinetka 30.01.2007 18:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2007 Witam Błagam pokażcie więcej zdjęć bo już niedługo będę z mężem ocieplać poddasze. Nie ma jak bodźce wzrokowe mamy nadzieję, że zbyt wiele błędów nie popełnimy. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
askala 30.01.2007 21:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2007 a ja mam pytanie w spraie połączenia skosu z sufitem ponizej przekrój pokoju http://republika.pl/askala/a.JPG chodzi o ten obszar w kółku, czy profl głowny ze skosu i z sufitu ma sie tu stykac czy ma byz jaka przerwa, czy płyty w tym miejcu maja sie stykac rantami, czy raczej jedna zachodzic na drugą ? czy na ścianie tej na rysunku w przekroju tej niskiej daje sie profil przyścienny równolegle do profili głównych? czy płyty przykreca sie do profili przyściennych tych prostopadłych do profili głównych ? czy takie wieszaki do krokwi mocuje sie na dwa wkęty czy wystarczy ? http://republika.pl/askala/488.jpg wiem ze na czesc tych pytan byla juz dana odpowiedz, ale nie moge ich znaleźć a pamięc zawodna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.