WaWo1 23.05.2009 21:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Maja 2009 Wasze wypowiedzi na forum przekonały mnie że znacie się na tej robocie. Przede mną wykończenie podłogi sosnowej z desek. Chciałabym zrobić to własnymi rękami, dlatego proszę o podanie w punktach przepisu na ługowanie a następnie olejowanie tej podłogi. Chciałabym aby była jasna, ale nie biała, lecz raczej o jasnym drewnianym kolorze. Bardzo proszę o pilną odpowiedź, bo niedługo przyjeżdża mój tata, który ma robić tę podłogę i chce żebym zrobiła próbkę. A on jest dość zmierzły i ciągle marudzi, że olej to zły pomysł, ale lakier jest super. Ja tak nie uważam i chcę się do tego dobrze przygotować. Z góry dziękuję za poświęcony czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fredi07 23.05.2009 22:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Maja 2009 Sosna dobrze wychodzi w oleju. Tylko ja bym jej nie ługował. Może będzie ciemniejsza ale naturalna. Radzę deski dobijać i kręcić na wkręty od pióra. Z sosną jest tak, że poza wilgotnością drewna jest żywica i ona przez lata odparowuje i zmienia się coś tak jak bursztyn. Deski na wkręty dają możliwość odkręcenia i dobicia ich po latach. I to nie zeschną się bo stracą wilgoć tylko żywica paruje, deska twardnieje i się kurczy. Ale mi tekst wyszedł. Twardnieje i się kurczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WaWo1 23.05.2009 22:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Maja 2009 Ale ja chcę ługować. A pytałam nie o to jak przybijać deski - to będzie robił mój zmierzły tata - ale jak ma przebiegać ługowanie a następnie olejowanie. W jakich odstępach czasowych itp.,itd... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Renia 23.05.2009 22:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Maja 2009 to będzie robił mój zmierzły tata może nie taki zmierzły jak chce robić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fredi07 23.05.2009 22:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Maja 2009 Ja bym kręcił a nie bił na gwóźdź i nie ługował. Ługowanie zabiera naturę (osłabia) drewno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 24.05.2009 19:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2009 Ale ja chcę ługować. A pytałam nie o to jak przybijać deski - to będzie robił mój zmierzły tata - ale jak ma przebiegać ługowanie a następnie olejowanie. W jakich odstępach czasowych itp.,itd... Ługowanie wytrąca cukier, ligninę, taninę i żywicę i daje drewnu efekt wypranej podłogi. Deski nabierają efektu starości nie są takie świeże. po olejowaniu efekt jest bardzo ładny. Podczas ługowania wydzielają się gazy niezbyt zdrowe. Kup ług do drewna iglastego firmy Trip-Trap, Biofa, Auro. Ponieważ nie często to się robi możesz trochę poczekac na towar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WaWo1 24.05.2009 21:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2009 Jarekkur napisał: Ługowanie wytrąca cukier, ligninę, taninę i żywicę i daje drewnu efekt wypranej podłogi. Deski nabierają efektu starości nie są takie świeże. po olejowaniu efekt jest bardzo ładny. Podczas ługowania wydzielają się gazy niezbyt zdrowe. Kup ług do drewna iglastego firmy Trip-Trap, Biofa, Auro. Ponieważ nie często to się robi możesz trochę poczekac na towar. Dzięki za odpowiedź. Mam jeszcze kolejne pytania, np. jak długo musi schnąć ługowane drewno aby można je było zaolejować, oraz jakiego oleju najlepiej uzyć po ługowaniu. Czy ługuje się tylko "świeże" drewno, czy można również zaimpregnowane(np.drzwi kupione w markecie a nie u stolarza). Bardzo mało na ten temat znalazłam info w necie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 25.05.2009 15:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2009 Oj bywa przeróżnie ale- ługowac mozesz kazde drewno ale ługiem przewidzianym do tego lisciaste maja inne ługi niz iglaste gatunki na to trzeba zwrocic uwage.....ługow jest troche na rynku jak poszperasz ..bedzie na karcie tevchnicznej badz ulotce jaki czas musi uplynac.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zukow 03.06.2009 10:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2009 Mam taką sytuację:Wylewka na ogrzewaniu podłogowym gruba na 6 cm (nie mogłem dać grubszej bo drzwi na taras sie nie otworzą) nie mogłem przez to dać zatopionych w wylewce deseczek do przybicia desek podłogowych bo wylewka w tych miejscach miała by tylko 4 cm a to mało. Czy mogę przykleić deski dębowe 25 mm grube, 1,8 metra długie i szerokie 10-11 cm do wylewki, są zrobione na pióro/wpust (pióro/wpóst dębowy z tych samych desek) Podobno powinienem w tych deskach zrobić podłużne nacięcia na kilka milimetrów aby ciepło miało ułatwione przenikanie a może aby klej lepiej trzymał ????? Proszę doradźcie.Jaki klej byście doradzili??? Chciałem zaolejować na jakiś rustykalny kolor i pogłębić słoje ale stolarze mi powiedzieli, ze za kilka lat miałbym piękną złątą barwę jeśli użyję niebarwiacych środków. Jestem w kropce wiem, że to kwestja gustu ale czy faktycznie zmieni się na złotawy kolor desek? Prosze pocieszcie mnie, że jednak je będę mógł przykleić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 03.06.2009 21:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2009 Mam taką sytuację: Wylewka na ogrzewaniu podłogowym gruba na 6 cm (nie mogłem dać grubszej bo drzwi na taras sie nie otworzą) nie mogłem przez to dać zatopionych w wylewce deseczek do przybicia desek podłogowych bo wylewka w tych miejscach miała by tylko 4 cm a to mało. Czy mogę przykleić deski dębowe 25 mm grube, 1,8 metra długie i szerokie 10-11 cm do wylewki, są zrobione na pióro/wpust (pióro/wpóst dębowy z tych samych desek) Podobno powinienem w tych deskach zrobić podłużne nacięcia na kilka milimetrów aby ciepło miało ułatwione przenikanie a może aby klej lepiej trzymał ????? Proszę doradźcie. Jaki klej byście doradzili??? Chciałem zaolejować na jakiś rustykalny kolor i pogłębić słoje ale stolarze mi powiedzieli, ze za kilka lat miałbym piękną złątą barwę jeśli użyję niebarwiacych środków. Jestem w kropce wiem, że to kwestja gustu ale czy faktycznie zmieni się na złotawy kolor desek? Prosze pocieszcie mnie, że jednak je będę mógł przykleić. Pan Bóg czuwa nad tobą. Zatopione deseczki w wylewce stałyby się mokre jak wylewka a przy schnieciu wyleciałyby same bez gwoździ i desek przybitych do nich. Kto ci podpowiedział takie androny. Jeszcze raz podziękuj Panu Bogu, że drzwi zostały niżej osadzone. Grubośc wylewki jest bardzo dobra. Jest to minimum. Przez to rozgrzewanie nie będzie wymagało czasu. Zanim deski przyjdą na posadzkę musi ona być sucha, jak pieprz. Żadnej w niej wody. Kiedy została wylewka wykonana? Czy była wygrzewana w taki sposób aby wygonić wilgoć? W jakim jest stanie wylewka? Czy ma na wierzchu twardy naskórek grubości 0,5mm? Odbij młotkiem jakieś 5cm2 i spróbuj twardym narzędziem wyskrobać wylewkę. Zrób tak w kilku miejscach. Najpierw musisz być pewny, że podłoże się nadaje pod drewno. Opisz przekrój podłoża i podaj wytrzymałość na ściskanie wylewki. Spróbuj również zarysować wylewkę ostrym szpikulcem np. płaski duży śrubokręt lub 10 calowy gwóźdź. Musisz bardzo mocno dociśnąc siła około 20Kg. Klej najlepiej poliuretan jednoskładnikowy lub dwu składnikowy. To zależy po części od podłoża. Są oleje rustykalne firmy Loba. To w zupełności wystarczy. Dąb z czasem nabiera rustykalnej patyny. Wygląda pięknie. Grubość tych desek na ogrzewanie podłoogowe to przesada. Maksymalnie co możesz położyć to 20-22mm. Chyba, że bruk drewniany wtedy nawet 30mm. Deski są za grube!! Będziesz przegrzewał posadzkę i dostaniesz duże szpary i rachunki za energię. Zmień najlepiej na 19mm a szerokość 90mm. Zwróć uwagę, że im szersze na ogrzewanie podłogowe tym możliwość większych szpar. Chyba, że w tym okresie gdy grzejesz będziesz nawilżał pomieszczenie co wyjdzie wam na zdrowie i drewnu się przyda. Nie wolno ci również przegraczać temperatury drewna 26C. Wystarczy w zupełności 22C a czasami na krótko 24C. Deski powinny mieć wilgotnośc przy montażu 7%-8% raczej ze wskazaniem na 7%. Powinieneś równioeż pomyśleć o dylatacji w posadzce. A może podłoże jest zdylatowane. Tak się robi gdy powierzchnia przekracza 40m2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fredi07 03.06.2009 21:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2009 Na mojej ulicy (jak już bedzie ulicą) są trzy domy. W jednym z nich bardzo naukowa firma położyła dębowe deski na ogrzewanie podłogowe, Specjalne deski z wyfrezowanymi otworami prawie na całej długości zeby cieplo przez te otwory ogrzewało dom i mieszkańców. W grudniu już zużyli cały opał na zimę a w domu zimno jak w psiarni. Według jarka to 25mm grubości jest za dużo ale jak będzie 19mm to już będzie grzało, że hej. W innym temacie jarek pisze, ze jestem nierefolmowalny. Niech mu będzie. 20 calowym gwoździem wylewki podziubie i myśli, że drewno od tego z izolatora ciepła zrobi się przewodnikiem. Jarek natura ma swoje prawa i je szanuj. Kijem (gwoździem)Wisły nie zawrócisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JoShi 04.06.2009 05:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2009 Na mojej ulicy (jak już bedzie ulicą) są trzy domy. W jednym z nich bardzo naukowa firma położyła dębowe deski na ogrzewanie podłogowe, Specjalne deski z wyfrezowanymi otworami prawie na całej długości zeby cieplo przez te otwory ogrzewało dom i mieszkańców. W grudniu już zużyli cały opał na zimę a w domu zimno jak w psiarni. Jeśli to pierwszy sezon grzewczy po zbudowaniu domu to nie należy się tym sugerować. Choć swoją drogą drewno na ogrzewanie podłogowe to dla mnie dość dziwny pomysł jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 04.06.2009 06:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2009 Na mojej ulicy (jak już bedzie ulicą) są trzy domy. W jednym z nich bardzo naukowa firma położyła dębowe deski na ogrzewanie podłogowe, Specjalne deski z wyfrezowanymi otworami prawie na całej długości zeby cieplo przez te otwory ogrzewało dom i mieszkańców. W grudniu już zużyli cały opał na zimę a w domu zimno jak w psiarni. Według jarka to 25mm grubości jest za dużo ale jak będzie 19mm to już będzie grzało, że hej. W innym temacie jarek pisze, ze jestem nierefolmowalny. Niech mu będzie. 20 calowym gwoździem wylewki podziubie i myśli, że drewno od tego z izolatora ciepła zrobi się przewodnikiem. Jarek natura ma swoje prawa i je szanuj. Kijem (gwoździem)Wisły nie zawrócisz. Mój nick yo jarekkur, proszę zwróć na to uwagę. Poza tym nie powtarzaj ciągle tych samych głupot o dziurach w deskach czy parkiecie na Twojej ulicy, domku itp. Zrób temat na forum moja ulica mój dom.. Ty zostałeś z tyłu i masz coraz mniejsze szanse na dogonienie myślącego parkieciarstwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Monika_Gdynia 04.06.2009 10:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2009 ja też mam pytanie do fachowców. Cały czas się zastanawiam nad dwoma opcjami: 1. surowy parket (lub deska) merbau + cyklinowanie + lakierowanie 2. gotowe pariet (np finish parkiet) lub gotwe deski (ale to chyba nie np natur parqiet) W zwiazku z tym mam pytanie ile orietnacyjnie dodtakowo za m 2 trzeba doliczyc do surowego parkietu za cylklinowanie, lakierowanie i materiały do tego. Jezeli mozna to prosze podac wartosc bez ceny układania i kleju . Chce porównac co wyjdzie taniej . Bo co wyjdzie ładniej to chyba wersja 1 . Wydaje mi się , że tych gotowych parkietów nie da sie ułożyc idealnie równo. Ale skolei wiadomo jaki kolor bedzie docelowo. Nie umiem podjąć decyzji co jest lepsze .... proszę o podpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 04.06.2009 20:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2009 ja też mam pytanie do fachowców. Cały czas się zastanawiam nad dwoma opcjami: 1. surowy parket (lub deska) merbau + cyklinowanie + lakierowanie 2. gotowe pariet (np finish parkiet) lub gotwe deski (ale to chyba nie np natur parqiet) W zwiazku z tym mam pytanie ile orietnacyjnie dodtakowo za m 2 trzeba doliczyc do surowego parkietu za cylklinowanie, lakierowanie i materiały do tego. Jezeli mozna to prosze podac wartosc bez ceny układania i kleju . Chce porównac co wyjdzie taniej . Bo co wyjdzie ładniej to chyba wersja 1 . Wydaje mi się , że tych gotowych parkietów nie da sie ułożyc idealnie równo. Ale skolei wiadomo jaki kolor bedzie docelowo. Nie umiem podjąć decyzji co jest lepsze .... proszę o podpowiedzi po pierwsze kolor surowego drewna będzie taki sam jak już fabrycznie lakierowanego. Plusem jest przy drewnie surowym , że odcień można sobie wybrać, mam na myśli naturalny jasny merbau pod lakierem podkładowym akrylowym a na to poliuretanowy oba wodorozcieńczalne. Lub wersja ciemniejsza potraktowanie merbau syntetycznym (rozpuszczalnikowym) poliuretanowym lakierem podkładowym. Cyklinowanie z lakierowaniem 35 zł/m2 + lakiery podkład i nawierzchniowy 3x 34zł. Lakier nawierzchniowy o odporności na ścieranie tylko 14mg/m2 czyli ekstremalnie odporny na ścieranie i twardości ołówka 7-8H. Można taniej lakierami rozpuszczalnikowymi ale mniej odpornymi na ścieranie aż 28-36mg/m2 według Taber-Abraser. Pewnie nie wiele ci to mówi. Parkieciarz powinien być zorientowany. Jeżeli chcesz coś więcej na ten temat to proszę na priv. Trwalsze będzie drewno surowe, ponieważ ma grubszą warstwę użytkową. To jest ta część nad piórem. W efekcie również na przestrzeni lat użytkowania najtańszą posadzką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 04.06.2009 20:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2009 Monika.a dlaczego wątpisz w gotowe deski Naturparquet.jak do tej pory ich wilgotność zawsze mi odpowiadała.teraz kładę na Sea Tower paduka od nich bardzo dobry towar. Również merbau czy iroko. Wszystkie te gatunki mają regularną wilgotność w zakresie 8-9,5% a to między innymi najważniejsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fredi07 04.06.2009 20:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2009 jarkukur przypuszczam, ze miałeś na myśli trzykrotne lakierowanie wodnym poliuretanem dwuskładnikowym i to ma kosztować razem z podkładem 34 zł/m i to sensowna cena. Bo jak jest u Ciebie w tekście 3x 34 zł to ja nie znam lakieru co na m kosztował by docelowo ponad 100zł. Co do wyższości litego parkietu od wynalazków typu finishparkiet, deska barlinecka itp to zgadzam się z przedmówcą. Jako parkieciarz obracam się w środowisku. Żaden z znanych mi parkieciarzy a znam ich wielu czegoś takiego u siebie w domu by nie położyl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 04.06.2009 23:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2009 rany julek bez przesady..jak mnie oslabiaja warstwowki to finisch czy parat dos z 6mm warstwa drewna sa ok polozylem tego jakies lekko szacujac 6-7 tysia metrow i na ogrzewanie i bez ogrzewanie od 2000 roku...desek na sklejce rowniez z 6mm warstwa uzytkowa ze 2 tysia jak nic i kurcze jeszcze niczego nie cyklinowalem po sobie odkad mam wlasna firme fredi bez przesady nooo prosze cie..co do tych desek 22mm litego deba kurcze bez grzejnkikow sciennycj\h jako wspomaganie..nie bedzie zbyt cieplo..ale gwoli sprawiedliwosci nie policzylem tego tak mi sie wydaje..niestety nie mam az takiej wiedzy jak jarekkur..kiedys liczylem ze szpecem od ogrzewania podlogowego i na deba wyszlo mi ze maks 16stka..lita..ale kurcze tez wyliczenia nie sa miarodajne bo merbau ktory jest przecie gestszy litego 15stki ulozylem na ogrzewanie lekko liczac 700m/kw jak na razie sa 2-3 sezony i sie sprawdza..nie szczelinuje za bardzo i cieplo jest..wiec ..hmm skoro merbau jest jakies 20%-30% gestszy od deba to taka 19stka powinna zdac egzamin..na logike ale trzeba opanaowac prace i przestrzegac wytycznych nie staje po zadnej ze stron..ale tak mi na logike wynika..przepraszam ze sie wcinam.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 04.06.2009 23:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2009 ja też mam pytanie do fachowców. Cały czas się zastanawiam nad dwoma opcjami: 1. surowy parket (lub deska) merbau + cyklinowanie + lakierowanie 2. gotowe pariet (np finish parkiet) lub gotwe deski (ale to chyba nie np natur parqiet) W zwiazku z tym mam pytanie ile orietnacyjnie dodtakowo za m 2 trzeba doliczyc do surowego parkietu za cylklinowanie, lakierowanie i materiały do tego. Jezeli mozna to prosze podac wartosc bez ceny układania i kleju . Chce porównac co wyjdzie taniej . Bo co wyjdzie ładniej to chyba wersja 1 . Wydaje mi się , że tych gotowych parkietów nie da sie ułożyc idealnie równo. Ale skolei wiadomo jaki kolor bedzie docelowo. Nie umiem podjąć decyzji co jest lepsze .... proszę o podpowiedzi nosz na boga zywego przy rownym podlozu zarowno parkiet gotowy 13-14 mm jak i lity musi yc ulozony rowno..i bedzie dobrze klepnolem troche takich posadzek zapewniam ze bedzie ok..ceny koncowe zarowno warstwowki..bez cyklinowania jak i litego z cyklinowaniem i lakierem czy olejem sa bardzo podobne..wachaja sie w zaleznosci od producenta..o okolo 20-10 zl na metrze..tyle ze parkiet warstwowy (z 6scio mm warstwa uzytkowa drewna innego nie polecam)..uklada sie i oddaje klientowi znacznie szybciej..tzn ja oddaje niektorzy lity robia w tydzien ale dla mnie to paranoja..ale to moje zdanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Monika_Gdynia 05.06.2009 08:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2009 dziekuje za opowiedzi Jeżeli dałoby się ułożyc równo dechy lakierowane merbau np Natur parqet (deska 15 mm gruba) to chyba byłoby najlepsze rozwiązanie pod względem jakości i ceny. Tylko proszę powiedzcie mi czy po ułożeniu takich desek nie ma róznicy w wysokości pomiędzy deskami, czy nie są widoczne także szpary miedzy deskami? Czasami na wystawkach w sklepach widać te nierównosci . Wynika to (prwadopodobnie ) z dopuszcalanej tolerancji +- 1mm czy 2. Ale robi to wrazenie takie sobie na gotowej podłodze. Podobne róznice pewnie też występuja przy surowym parkiecie ale podczas cyklinowania wszytko można zniwelować (nierowności zeszlifować, szpary zaszpacholwać). Proszę powiedzcie mi jasno i konkretnie czy te gotowe lite deski lakierowane da sie położyć ładnie? Równo bez nierówności i szpar miedzy deskami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.