wielkijacek 28.05.2009 19:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2009 łazienka , parkiet , merbau lakierowane , grubość 15 mm. - szerokość 120 mm. - długość od 30 do 120 cm. , kleje na klej poliuretanowy , grunt tez poliuretanowy. teraz jest ciepło przyjdzie zima i się morze porozchodzi , słyszałem o tym ze się daje gume miedzy deski zeby woda sie nie dostała - czy wie ktoś jaką gume i czy morze być silikon ( jaki ) bądz coś podobnego. dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fredi07 28.05.2009 21:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2009 Drewno w łazience, kobiety na traktor. Czego to już nie przerabialiśmy ? Ludziom żyje się lepiej. Tworzy się ,,morze" nowy styl? Eleganckie drewno w łazience i jak na ,,państwo" przystało wakacje nad ,,możem". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jaksie 29.05.2009 05:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2009 Drewno w łazience, kobiety na traktor. Czego to już nie przerabialiśmy ? Ludziom żyje się lepiej. Tworzy się ,,morze" nowy styl? Eleganckie drewno w łazience i jak na ,,państwo" przystało wakacje nad ,,możem". a może strzel sobie piwko dla rozładowania frustarcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 29.05.2009 21:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2009 łazienka , parkiet , merbau lakierowane , grubość 15 mm. - szerokość 120 mm. - długość od 30 do 120 cm. , kleje na klej poliuretanowy , grunt tez poliuretanowy. teraz jest ciepło przyjdzie zima i się morze porozchodzi , słyszałem o tym ze się daje gume miedzy deski zeby woda sie nie dostała - czy wie ktoś jaką gume i czy morze być silikon ( jaki ) bądz coś podobnego. dzieki Jest taki środek nazywa się Sika 11FC. Specjalnie do wypełnień między deszczułkami. Stosowany również a podłogach jachtowych. Merbau gotowy lakierowany raczej się nie nadaje ze względu na zbyt cienką warstwę lakieru około 60-70 mikronów. Drewno w łażience jeżeli lakierowane to 3-4 warstw lakieru poliuretanowego DD (desmodur-desmofen). Tworzy on film jak folia i ma grubośc około 130-140 mikronów. Posadzka w łazience musi byc przy ścianach zdylatowana i wypełniona tym samym środkiem co szerokie na 3-5mm szczeliny między deszczułkami. Klej poliuretanowy zużycie 1,5kg/m2. Powinna to być iloć aby wykleić 100% spodu deszczułki a nie 40%. Każda ilośc poniżej 1,5kg/m2 nie da gwarancji na wyklejenie przy takich gabarytach 100% powierzchni spodu. Wylewka powinna byc przeszlifowana i zagruntowana gruntem poliuretanowym blokującym wilgoć, jeżeli parkieciarz nie potrafi wykonac takiej bariery podczas klejenia parkietu. Wtedy jednak wzroście zużycie o dalsze około 300 gramów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
o.n.k.a. 30.05.2009 07:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2009 A czy parkiet przemysłowy (np. teak) podobnie się traktuje? Czy jakieś drewno w jakiejś postaci nadaje się do łazienki na ogrzewanie podłogowe? Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wielkijacek 30.05.2009 07:49 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2009 dzięki za odpowiedz , czy nie wystarczy 1 mm. miedzy deszczułkami ( Sika 11FC ) , teraz jest lato a jak przyjdzie zima to sie skurczy parkiet i bedą szczeliny wtedy 3-5 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 30.05.2009 20:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2009 A czy parkiet przemysłowy (np. teak) podobnie się traktuje? Czy jakieś drewno w jakiejś postaci nadaje się do łazienki na ogrzewanie podłogowe? Pozdr Prawedopodobnie w łazience jest ogrzewanie elektryczne, czy tak? W łazience dobrze spisuje się doussie, teak, merbau. Generalnie drewna tłluste i stabilne. Drewna te powinny mieć nie wielkie gabaryty np. 15 x 70mm 22 x 90mm deszczułki parkietowe; 15x25mm przemysłowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 30.05.2009 20:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2009 dzięki za odpowiedz , czy nie wystarczy 1 mm. miedzy deszczułkami ( Sika 11FC ) , teraz jest lato a jak przyjdzie zima to sie skurczy parkiet i bedą szczeliny wtedy 3-5 mm. nie nie wystarczy 1mm bo i poco. Powinno być 3-5mm. Szczeliny powinny byc wykonane między deszczułkami równe np. 3mm albo 4mm lub 5mm i wypełnione Sika Flexem FC11. Aby zimą się nie skurczyły to teraz uszą mueć 9% wilgotności a zimą musisz zadbać o zdrowie rodzinyi utrzymywać wilgotnośc w mieszkaniu około 45-60%, to proste i wykonalne. O tym i wielu innych ważnych sprawach musi wiedzieć parkieciarz a jeżeli on tego nie wie to musisz ty to wiedzieć inaczej będziesz miał klepisko a nie posadzkę z parkietu. Żadnego silikonu mi żadnej gumy. Silikon to zaraza dla parkietu. Guma nie uszczelni. Sika flex 11fc ma właściwości uszczelniające, klejące i jest elastyczna wiecznie. Jeżeli drewno zacznie puchnąć to otrzymasz lekkie wybrzuszenia tej siki przy kurczeniu lekkie wgłębienia ale nigdy nie pęknie czy się rozerwie. W łazience masz zawsze podwyższony stan wilgotności więc drewno powinno tam zabudowane powinno mieć podwyższoną wilgotność. kup higrometr z termometrem i wstaw do łazienki na poziomie podoża. Obserwuj wskazania prze kilka dni korzystając z rodziną z łazienki. Podaj mi wyniki obserwacji, to powiem ci jaką wilgotnośc powinno mieć drewno aby się tam czuło dobrze. Po co chcesz robić 1mm szczeliny? Takie szczeliny czasami wynikają podczas układania i je wtedy szpachliuje się pyłem z ostatniego 120-tką szlifu wymieszanego ze specjaną żywicą, ot i szystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fredi07 30.05.2009 21:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2009 Drewno w łazience, kobiety na traktor. Czego to już nie przerabialiśmy ? Ludziom żyje się lepiej. Tworzy się ,,morze" nowy styl? Eleganckie drewno w łazience i jak na ,,państwo" przystało wakacje nad ,,możem". a może strzel sobie piwko dla rozładowania frustarcji Może to przez to morze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wielkijacek 31.05.2009 08:47 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2009 3 - 5 mm. bedzie dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
o.n.k.a. 31.05.2009 13:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2009 A czy parkiet przemysłowy (np. teak) podobnie się traktuje? Czy jakieś drewno w jakiejś postaci nadaje się do łazienki na ogrzewanie podłogowe? Pozdr Prawedopodobnie w łazience jest ogrzewanie elektryczne, czy tak? W łazience dobrze spisuje się doussie, teak, merbau. Generalnie drewna tłluste i stabilne. Drewna te powinny mieć nie wielkie gabaryty np. 15 x 70mm 22 x 90mm deszczułki parkietowe; 15x25mm przemysłowy. Jarekkur -Dzięki za pomoc! Rozumiem więc, że można kłaść egzotyk na podłogówkę. U nas jednak jest ogrzewanie nie elektryczne a wodne -czy to jakaś znacząca różnica? I jeszcze jedna prośba... może znacie jakieś inne konstruktywne watki na ten temat? Chętnie dowiem się więcej o drewnianych łazienkowych podłogach Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 31.05.2009 18:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2009 różnica polega na tym między tymi podłogami, że elektryczne jest płytko osadzone w podkładzie i nie zawsze ma odpowiednią regulację temperatury.Wodne jest bardziej odpowiednim ogrzewaniem dla tego typu podłóg. Co masz na myśli pytając o konstruktywne wątki w tej sprawie? Wylewka jaką ma grubośc? Jak umiejscowione są rury? Na dnie wylewki czy w środku wylewki? Kiedy wylewka zostła zrobiona? Jaką wylewka ma wilgotnośc mierzona na dnie lub w środku? Czy była wygrzewana w sposób, który wypędza z niej wodę? Czy się piaszczy? Czy ma twardy naskórek na powierzchni? na razie tyle konstruktywnych propozycji do odpowiedzi!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 31.05.2009 18:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2009 3 - 5 mm. bedzie dobrze będzie dobrze i ładnie. Przy ścianach dylatacje muszą być pozbawione jakichkolwiek elementów (kawałki drewna, gruzu, tynku itp), które mogłyby zatrzymać poszerzanie się posadzki podczas "pracy drewna"-pęcznienie. Dylatacje te wypełnij również sika flex 11fc po to aby tam nie dostała się woda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romekjagoda 27.10.2010 10:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2010 Aby nie tworzyć nowego wątku, pozwolę sobie się podczepić. W łazience położyłem parkiet z Palisandru (DLH, Ifloor), klejony. Wszystko pięknie ładnie. Problem w tym, że nie wiem co dalej, bo dostaje sprzeczne info. Wg samego dystrybutora DLH parkiet Ifloor jest fabrycznie lakierowany i jest gotowym produktem, z którym po przyklejeniu / położeniu nie trzeba już dalej nic robić. Inny oddział DLH doradza natomiast cyklinowanie i kładzenie lakieru wodoodpornego, by woda nie wnikała w szczeliny. Ja z kolei czytam, że do łazienki lepiej olejować... Problem w tym, że posłuchałem rady oddziału DLH w którym kupiłem parkiet i po położeniu przeszlifowałem go i położyłem wodoodporny lakier Alkilak. 2 warstwy. Niestety doszło do jakiejś reakcji (lub inne czynniki jak zbyt szybkie schnięcie) i w lakierze utrwaliły się bąbelki. Dlatego też wczoraj zdjąłem ten lakier za pomocą środka Pollyfilla Decapant Super (nie wiem czy w PL jest dostępny, jest to środek rozpuszczający lakier, nieszkodliwy dla drewna, po 10 min lakier zdejmuje się szpachelką). Zamierzam doczyścić parkiet z resztek lakieru, ale nie wiem co dalej? Czy cyklinować i potem olejować. Czy nie cyklinować i zostawić jak jest? Cholera im więcej info, tym większe zagubienie. Proszę o poradę.Pozdrawiam, Romek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 27.10.2010 20:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2010 Aby nie tworzyć nowego wątku, pozwolę sobie się podczepić. W łazience położyłem parkiet z Palisandru (DLH, Ifloor), klejony. Wszystko pięknie ładnie. Problem w tym, że nie wiem co dalej, bo dostaje sprzeczne info. Wg samego dystrybutora DLH parkiet Ifloor jest fabrycznie lakierowany i jest gotowym produktem, z którym po przyklejeniu / położeniu nie trzeba już dalej nic robić. Inny oddział DLH doradza natomiast cyklinowanie i kładzenie lakieru wodoodpornego, by woda nie wnikała w szczeliny. Ja z kolei czytam, że do łazienki lepiej olejować... Problem w tym, że posłuchałem rady oddziału DLH w którym kupiłem parkiet i po położeniu przeszlifowałem go i położyłem wodoodporny lakier Alkilak. 2 warstwy. Niestety doszło do jakiejś reakcji (lub inne czynniki jak zbyt szybkie schnięcie) i w lakierze utrwaliły się bąbelki. Dlatego też wczoraj zdjąłem ten lakier za pomocą środka Pollyfilla Decapant Super (nie wiem czy w PL jest dostępny, jest to środek rozpuszczający lakier, nieszkodliwy dla drewna, po 10 min lakier zdejmuje się szpachelką). Zamierzam doczyścić parkiet z resztek lakieru, ale nie wiem co dalej? Czy cyklinować i potem olejować. Czy nie cyklinować i zostawić jak jest? Cholera im więcej info, tym większe zagubienie. Proszę o poradę. Pozdrawiam, Romek Musisz dokładnie umyć drewno z tego środka, inaczej mogą wystąpić kłopoty z nową aplikacją. Jak miałeś bąbelki trzeba było się zgłośić. Wystarczyłoby delikatnie przeszlifować powierzchnię i nałożyć dodatkową warstwę lakieru, tylko umiejętnie. Teraz mycie drewna z niewielką ilością wody i mydła, bez zalewania. na opakowaniu na pewno są wskazówki co należy zrobic po usunięciu lakieru czy farby. Po myciu porznie wysuszyć, nawet kilka godzin lub dni. Nie okrywać folią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romekjagoda 27.10.2010 21:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2010 Jarek, dziękuje za odpowiedz i porade. Ze musze umyc podloge dokladnie to wiem, bo faktycznie tak jest napisane w instrukcji. Zamierzam jeszcze miejscowo drugi raz zaaplikowac ten srodek do luszczenia lakieru. Glowne pytanie to co potem? cyklinowac? a potem co? - olejowac, czy lakierowac? Jestem zdezorientowany, bo nie wiem, czy teraz po lakierowaniu olejowanie w ogole sie przyjmie. Wciaz nie wiem tez, dlaczego przy pierwszym lakierowaniu wystapily babelki? - mysle, ze zwiazane jest to z faktem fabrycznego lakierowania, ale pewnosci nie mam. W zwiazku z tym nie wiem, czy jesli po ewentualnym cyklinowaniu poloze znowu lakier, to problem z pecherzykami sie nie powtorzy...? Co do mozliwosci zeszlifowania babelkow, to myslalem o tym zanim uzylem Polyfille, ale kolega z doswiadczeniem w kladzeniu parkietow (choc parkieciarz to zbyt duzo powiedziane) doradzil zdjecie tej warstwy. Byc moze byl to blad, ale nie ma co tego roztrzasac teraz. Po prostu chce wiedziec co dalej, jak ratowac podloge? Z gory dzieki za dalsze porady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 28.10.2010 21:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2010 Jarek, dziękuje za odpowiedz i porade. Ze musze umyc podloge dokladnie to wiem, bo faktycznie tak jest napisane w instrukcji. Zamierzam jeszcze miejscowo drugi raz zaaplikowac ten srodek do luszczenia lakieru. Glowne pytanie to co potem? cyklinowac? a potem co? - olejowac, czy lakierowac? Jestem zdezorientowany, bo nie wiem, czy teraz po lakierowaniu olejowanie w ogole sie przyjmie. Wciaz nie wiem tez, dlaczego przy pierwszym lakierowaniu wystapily babelki? - mysle, ze zwiazane jest to z faktem fabrycznego lakierowania, ale pewnosci nie mam. W zwiazku z tym nie wiem, czy jesli po ewentualnym cyklinowaniu poloze znowu lakier, to problem z pecherzykami sie nie powtorzy...? Co do mozliwosci zeszlifowania babelkow, to myslalem o tym zanim uzylem Polyfille, ale kolega z doswiadczeniem w kladzeniu parkietow (choc parkieciarz to zbyt duzo powiedziane) doradzil zdjecie tej warstwy. Byc moze byl to blad, ale nie ma co tego roztrzasac teraz. Po prostu chce wiedziec co dalej, jak ratowac podloge? Z gory dzieki za dalsze porady. Nałożyć olej penetrujący np. firmy Loba lub Bona. kupisz w sklepach parkieciarskich. Pierwsza warstwa olej penetrujący następna olej bardziej odporny na wodę. Możesz po olejowaniu zastosować środek zapobiegający powstawaniu plamom z wody nazywa się IRO dystrybutor Naturparqett Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romekjagoda 29.10.2010 06:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2010 Jarek, dziękuję bardzo za fachową poradę i konkretne nazwy środków. Rozumiem, że cyklinować nie trzeba? Pozdrawiam,Romek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nofear 29.10.2010 16:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2010 drewno w łazience jest super, są nawet specjalne panele do łazienki http://www.myfloor.pl/domowy-zar-tropikow-jaka-podloga-sprawdzi-sie-w-lazience,193,artykul.htmlale moim zdaniem to bez sensu, nie ma jak połączenie płytek z drewnem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romekjagoda 03.11.2010 15:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2010 Może komuś się przyda. Moje przygody z parkietem iFloor skończyły sie cyklinowaniem tego parkietu i nałożeniem oleju (najpierw V33 olej barwiący Wenge - chcieliśmy przyciemnić maxymalnie palisander; druga warstwa to będzie bezbarwny olej Blanchon). Porażająca jest jednak niekompetencja sprzedawców DLH, którzy nie wiedzą czym handlują: jedni polecali cyklinować parkiet mimo, że jest 'fabrycznie lakierowany', inni twierdzili, że to jest parkiet gotowy do uzytkowania, ale że należałoby go zaolejować po położeniu (bez cyklinowania). Parkiet jest faktycznie fabrycznie lakierowany, gotowy do użytkowania po przyklejeniu. Jeśli jednak ktoś zamierza go olejować, to oczywiście trzeba cyklinować. Do łazienki nadaje się taki fabrycznie lakierowany parkiet chyba średnio (bez cyklinowania) bo szczeliny deszczówek nie są zabezpieczone. Lakieru natomiast parkiet ów nie przyjmuje (chyba, vide moje problemy z pęcherzykami na powierzchni, jestem przekonany, że wynikły z reakcji z poprzednimi warstwmi lakieru, a nie z błędnej techniki lakierowania). Dlatego jeśli drewno do łazienki to imho surowe, tak by potem można wybrać lakierowanie lub olejowanie i nie trzeba było cyklinowac fabrycznego lakieru. pozdrawiam i dzięki za porady uzyskane od Was. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.