Terenia Maciek 22.05.2010 09:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2010 Witam Odswieżę troszkę temat.Mam instalację c.o. z buforem 1000 l.Oto schemat http://img232.imageshack.us/img232/7904/34038110.th.jpg Zależy mi wyłącznie na ochronie kotła Można zastosować coś takiego ?? http://allegro.pl/item1037810759_termostatyczny_zawor_mieszajacy_1_gz_35_60.html Tylko na śrenicę 6/4''. Jeszcze jedno pytanie.Lepiej trzymać się średnicy 6/4'' bo takie jest wyjscie z kotła czy zredukować wszystko do 1''?? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacekaqua 22.05.2010 17:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2010 (edytowane) Witam Odswieżę troszkę temat. Mam instalację c.o. z buforem 1000 l. Oto schemat http://img232.imageshack.us/img232/7904/34038110.th.jpg Zależy mi wyłącznie na ochronie kotła Można zastosować coś takiego ?? http://allegro.pl/item1037810759_ter..._gz_35_60.html Tylko na śrenicę 6/4''. Jeszcze jedno pytanie. Lepiej trzymać się średnicy 6/4'' bo takie jest wyjscie z kotła czy zredukować wszystko do 1''?? Pozdrawiam jak ci zalezy na ochronie kotła to moze coś takiego http://www.eko-vimar.pl/oferta/instr_laddomat_21.pdf Edytowane 22 Maja 2010 przez jacekaqua bład Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Grzesiek13 22.05.2010 18:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2010 (edytowane) Terenia i Maciek, zawór termostatyczny mieszający raczej nie ma zastosowania przy podnoszeniu temperatury kotła, a w instalacjach cwu, czy podłogówki. Ladomat podany przez Jacka, lub inne podobne ustrojstwo np. firmy essbe - nie pamietam nazwy ( tej samej firmy podałeś zawór mieszający na allegro w twoim linku) jak najbardziej OK. Możesz jeszcze zastosować zawór czterodrogowy ze sterowaniem siłownikiem, bo ręcznie nie ustawisz żądanej temperatury na powrocie + sterownik mieszaczem. Podany schemat jest do bani - w tym układzie brak pompy na powrocie. Spróbowałbym jeszcze wrzucić w układ wymiennik płytowy - tak lepiej dla instalacji i grzejników. Można jeszcze kombinować z zaworami z czujką zdalną - układ podobny to Twojego schematu. Ja u siebie mam ladomata. Edytowane 22 Maja 2010 przez Grzesiek13 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Terenia Maciek 22.05.2010 18:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2010 (edytowane) Fajne tylko taki układzik tez pewnie sobie kosztuje.A ja pompę do ładowania bufora i pompę do ogrzewania podłogowego już posiadam oraz zawór trójdrożny mieszający + sterowanie do podłogówki.Potrzebuje rozwiązania do zabezpieczenia kotła przed korozja niskich temperatur w miarę najprostszego (w miarę taniego). Chciałbym uniknąć zaworu z siłownikiem do to jakieś 600-800 zł ze sterowaniem.Taki zawór termostatyczny taki jaki się stosuje do c.w.u. by mi pasował ale nie mogę znaleźć o odpowiedniej średnicy a potrzeba mi 1 1/2'' Pozdrawiam Edytowane 22 Maja 2010 przez Terenia & Maciek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Terenia Maciek 22.05.2010 19:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2010 do Grzesiek13 A po co pompa na powrocie jak na wylocie z kotła jest pompa.Schemat całego układu http://img707.imageshack.us/img707/9179/instalacjaco.th.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Grzesiek13 23.05.2010 12:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Maja 2010 Aby taki zawór pracował prawidłowo musi mieć pompę na zasilaniu - czyli w twoim przypadku na powrocie pomiędzy zaworem a kotłem. Pompa "wyciąga" wodę o zadanej temperaturze do kotła. Prz pompie na zasilaniu opór zaworu będzie za duży i woda poleci do bufora a w niewielkiej ilości do zaworu. Tanio podniesiesz powrót stosując zawór z czujką zdalną. Z drugiej strony patrząc nie da się bez kosztowo tego zrobić Twój schemat jest niekompletny i lepiej zrobisz jak obieg kotła oddzielisz od bufora wymiennikiem. Dla bezpieczeństwa instalacji nie patrz na kwotę za pompę czy wymiennik. Najtaniej to wychodzi "nie ogrzewać". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariobros35 23.05.2010 21:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Maja 2010 Fajne tylko taki układzik tez pewnie sobie kosztuje. A ja pompę do ładowania bufora i pompę do ogrzewania podłogowego już posiadam oraz zawór trójdrożny mieszający + sterowanie do podłogówki. Potrzebuje rozwiązania do zabezpieczenia kotła przed korozja niskich temperatur w miarę najprostszego (w miarę taniego). Chciałbym uniknąć zaworu z siłownikiem do to jakieś 600-800 zł ze sterowaniem. Taki zawór termostatyczny taki jaki się stosuje do c.w.u. by mi pasował ale nie mogę znaleźć o odpowiedniej średnicy a potrzeba mi 1 1/2'' Pozdrawiam No zawsze jest jakiś koszt nie ma róży bez kolców może takie coś : http://www.allegro.pl/item1049028622_zawor_termostatyczny_2_kotla_za_laddomat.html no ale zawór 299 zł pompa powiedzmy 350 zł i wychodzi 750 zł a lodomat to koszt 1200 zł w sumie różnica 450 zł a urządzenie znacznie bardziej zaawansowane technicznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maroco11 24.05.2010 10:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2010 a ja mam pytanie nastepujące , otóz mój instalator w wykazie materialow na realizacje kotłownei wypisął mi i zawór trójdrogowy i czterodrogowy , nie wiem czemu ma to słuzyć??? Nadmeinie ze jest częsc podłogówki, całosc zasilana kotłem na ekogroszek, cwu zasilana zasadniczo z solarów. Prosze o jakieś opinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Grzesiek13 24.05.2010 14:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2010 Czterodrogowy do zabezpieczenia (podniesienia) temperatury powrotu kotła, a trójdrogowy np. do podłogówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Terenia Maciek 25.05.2010 16:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 Dzięki mariobros35Taki zawór 300 zł + pompa 300 zł = 600 zł Laddomat 1200 zł czyli połowa ceny. Mam tylko jedno pytanie.Co będzie jak woda w buforze przekroczy powiedzmy 60 stopni to zawór się zamknie ??? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacekaqua 25.05.2010 16:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 Dzięki mariobros35 Taki zawór 300 zł + pompa 300 zł = 600 zł Laddomat 1200 zł czyli połowa ceny. Mam tylko jedno pytanie. Co będzie jak woda w buforze przekroczy powiedzmy 60 stopni to zawór się zamknie ??? Pozdrawiam koszt całkowity wyjdzie wam zblizony --zawór + pompa to nie wszystko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Terenia Maciek 25.05.2010 19:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 (edytowane) Dodatkowe koszty to jakieś 200 złZastosował bym Laddomat gdybym już wcześniej nie kupił pompy zaworów itd.Brakuje mi tylko czegoś do zabezpieczenia kotła przed zbyt chłodną wodą na powrocie.Ten zawór podany przez mariobros35 jest spoko tylko czy on się nie zamknie jak temp. wody w buforze przekroczy np 65 stopni ja przy innych zaworach termostatycznych ??? Edytowane 25 Maja 2010 przez Terenia & Maciek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacekaqua 25.05.2010 19:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 widziałem podobne zawory innych firm zastosowane w kominkach ,tam działały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PliP 14.06.2010 20:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2010 pora ożywić temat.Ekipa rozpoczęła już montaż ogrzewania COOgrzewanie robione jest jako grawitacyjne aby było ciepło w razie braku zasilania co u mnie jest częstym przypadkiem.Zamontowana będzie pompka i standardowo ogrzewanie będzie wymuszoneJaki zamontować zawór- trzydrożny czy- czterodrożny Podobno jak mówi mi szef przy grawitacji w grę wchodzi tylko i wyłącznie trzydrożnyJak to rozegrać i które rozwiązanie jest lepsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
arcadiusz 21.10.2010 19:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2010 http://img502.imageshack.us/img502/4922/zawory3d.jpg Mam jeszcze pytanie o zawory trójdrogowe są one podłączone na powrocie od odbiorników (kaloryferów i podgłogówki), proszę powiedzieć czy lepiej byłoby podłączyć na zasilaniu przed pompą co czy tak jak teraz jest dobrze, czy jest to regulacja ilościowa? bo jest podłączonana na powrocie za obiornikami??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PliP 21.10.2010 21:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2010 W tym przypadku masz zabezpieczony kocioł przed zimna woda jaka napływa z powrotu. Minusem jest to, że na instalację idzie woda o temp takiej jaka jest na kotle. Dla prawidłowego spalania na kotle winno być ponad 60*C - chodzi o punkt rosy. Zastanawia mnie jeszcze na jakiej zasadzie ten termostat działa od podłogówki. Czy nie powinien on być na powrocie?? NAJLEPIEJ zrób to zdjęcie z większej odległości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
arcadiusz 22.10.2010 06:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2010 Sprecyzuje jeszcze o co mi chodzi bo to jest Atmos, Laddomet, bufor 1000lZawory trój drogowe są podłączone na powrocie od odbiorników (kaloryferów i podłogówki), proszę powiedzieć czy lepiej byłoby podłączyć na zasilaniu przed pompą czy tak jak teraz jest dobrze, czy jest to regulacja ilościowa czy jakościowa? bo jest podłączona na powrocie za odbiornikami??? Czy ma to w ogóle znaczenie w instalacji z laddomatem?Dodam jeszcze, że nie jestem pewny co do sterowania tym układem jeśli temperatura 80 stopni wychodzi z kotła i zawór mam ustawiony na środku w tedy 100% gorącej wody idzie na kaloryfery i przelotem wraca przez zawór do kotła. Jeśli bardziej przekręcę w prawo następuje mieszanie wody powrotnej z kaloryferów z wodą z kotła wtedy spada temperatura wody wychodzącej na kaloryfery, czy jest to regulacja jakościowa i czy tak powinienem sterować wodą w instalacji. C.O. Czy jak będzie coraz bardziej gorąca woda na powrocie z kaloryferów to powinienem bardziej przekręcać zawór, tak żeby na wyjściu utrzymywać stałą temperaturę na wyjściu do kaloryferów, a i przez to reszta gorącej wody będzie nabijać akumulator ciepłą? Bo pomimo wszelkich starań paląc nie mogę jednocześnie nabić akumulatora ciepla i kaloryferów. Pomyślałem o zakupie siłownika do tego zaworu, żeby może sam regulował odpowiednią temperaturę na wyjściu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PliP 22.10.2010 10:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2010 hmmmm Coś mi tu nie gra!!! Jak masz zawór 3-drożny przed kotłem to miesza on zimną wodę z powrotu z gorącą wodą z kotła i dopiero taką mieszankę pcha w kocioł. W kotle ta woda nagrzewa się jeszcze bardziej i idzie na grzejniki, podłogówkę itd. Schładza się i następnie przed wlotem do kotła jest do niej domieszana gorąca woda z kotła i wlatuje ponownie do pieca. Cykl się powtarza. W tym przypadku zabezpieczyłeś kocioł przed zimną wodą z powrotu. Nie mam jednak pewności co do prawidłowości odczytu schematy ze zdjęcia. Daj zdjęcie gdzie będzie więcej szczegółów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
arcadiusz 25.10.2010 07:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2010 W mojej instalacji chodzi o to czy mogą być tak zamontowane zawory mieszające, bo jak widać na zdjęciu są na powrocie i przez to "do góry nogami", i w sumie miesza wodę poprawnie z powrotu z wodą z zasilania, tylko w planach mam zmontowanie siłownika do tych zaworów (honeywell - koszt około 450zł),a nie wiem dokładnie jak on będzie się obracał, czy przypadkiem zamiast mieszania wody powrotnej z kaloryferów z zasilaniem, nie będzie się obracał w ten sposób, że będzie mieszał zasilanie wody z powrotem pomijając obieg kaloryferów i przez to też dławiąc pompę. Może ktoś ma w podobny sposób tak zrobione i siłownik można podłączyć odwrotnie do regulatora kabel zamykanie od siłownika podłączyć do wejścia na otwieranie w regulatorze i na odwrót zrobić z kablem od otwierania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PliP 25.10.2010 07:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2010 W pierwszej wersji miałem Zawór 3D również zamontowany przed piecem.W praktyce okazało się, że nic mi to nie dawało i kazałem przerobić kotłownię tak abym na piecu mógł mieć wysoką temp. a na dom i podłogówke puszczać niską.Obecnie:GORĄCA Woda wychodzi z pieca i trafia na zawór 3D i tam domieszywana jest woda z powrotu. Dzięki temu na instalację idzie woda o mniejszym parametrze temperatury. W twoim przypadku tyle ile będziesz miał na piecu to tyle tez będzie szło na instalację. Dopiero przed piecem zawór 3D domiesza do wody z powrotu wodę z pieca aby zabezpieczyć piec przed napływem zimnej wody. Co dla ciebie lepsze musisz sam wybrać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.