Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

jak zrobić taki mebel

madmac

Recommended Posts

Witam,

Jestem początkującym amatorem stolarstwa. Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć jak może wyglądać konstrukcja takiego mebla "wewnątrz"? W jaki sposób są mocowane półki. Z zewnątrz wygląda wszystko jakby do łączenia użyto tylko kleju. To jest tylko przykład znaleziony w sieci ale chciałbym zrobić podobną komodę. Będę wdzięczny za pomoc

http://img194.imageshack.us/img194/3636/mebel.jpg

Za mało sprecyzowałem moje pytanie. Ogólnie budowę tego mebla rozumiem. Tym nie mniej załączone zdjęcie nie daje mi odpowiedzi co do samego mocowania półek. Przygotowałem rysunek i ponawiam pytanie czy wg was jest to połączenie A, B1 czy B2. Co do kołków też proszę o wasze zdanie czy zastosowalibyście łączenie przy pomocy kołków czy na wpust.Czy wogóle stosuje się łączenie na wpust przy łączeniach prostopadłych?

Dziękuję. http://img29.imageshack.us/img29/8654/polaczenia.jpg

Myślę, że ze względu na łatwość wykonania w warunkach amatorskich jak i wytrzymałość połączeń kołkowych należałoby właśnie takie rozwiązanie zastosować. Oczywiście zależy jeszcze od obciążeń jakie miałby przenosić, ale przecież mebel wykonany domowym sposobem nie musi powielać fabrycznej technologii.

chyba Ikea ma w swojej ofercie półki z "mocowaniem wewnętrznym". Czyli do ściany przykręcasz coś a'la stelaż i na niego nasuwasz półkę.

Ponieważ na załączonym zdjęciu nie widać żadnego łączenia, to może być właśnie kombinowane w ten sposób. Więc wersja C ale nie oparta o kołki drewniane ale na przykład jakieś pręty.

Możliwości mnóstwo.

• 4 weeks później...
chyba Ikea ma w swojej ofercie półki z "mocowaniem wewnętrznym". Czyli do ściany przykręcasz coś a'la stelaż i na niego nasuwasz półkę.

Ponieważ na załączonym zdjęciu nie widać żadnego łączenia, to może być właśnie kombinowane w ten sposób. Więc wersja C ale nie oparta o kołki drewniane ale na przykład jakieś pręty.

Możliwości mnóstwo.