Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Naprawa gwarancyjna sprzętu AGD - instalacja ...


pablitoo

Recommended Posts

Gość M@riusz_Radom

 

To powiedz proszę, czemu w USA warunki gwarancji nie narzucają na konsumenta obowiązku podłączenia sprzętu przez instalatora…

 

Właśnie dlatego: :lol:

 

Niby racja, ale jak sam sobie podłączysz wtyczkę i sprzęt ulegnie po jakimś czasie zniszczeniu, to przyjeżdża serwis i grzecznie usuwa usterkę. I tym się różnimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 50
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

U nas też jest bardzo prosto – wbrew pozorom.

Byłem kilka razy powoływany przez Sąd jako biegły i zawsze odpowiadałem na zadane pytanie: „ czy usterka (niesprawność, wada) urządzenia wynika z wady materiałowej lub konstrukcyjnej i czy użytkowanie zgodne z instrukcją obsługi, może spowodować występującą wadę (niesprawność, usterkę)” – bo tylko na takiej płaszczyźnie Sądy rozpatrują „postępowania gwarancyjne”, zarówno u nas jak i w "innych cywilizacjach".

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość M@riusz_Radom

I tylko pozostaje mi mieć nadzieję, że odpowiadałeś zgodnie z własnym sumieniem ;) Ale i tak tym się różnimy od państw bardziej rozwiniętych cywilizacyjnie tym, że tam nie dopuszcza się do procesów sądowych w tak błahych sprawach i rozpatruje się reklamacje z reguły na korzyść klienta..

 

U nas, z racji śmiesznie niskich odszkodowań, nikt się sądów nie boi ... Nie mówiąc już o tym, że za nic ma się dbałość o dobry wizerunek marki ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tylko pozostaje mi mieć nadzieję, że odpowiadałeś zgodnie z własnym sumieniem ;)..

Właśnie w tym sformułowaniu tkwi sedno sprawy.

Pomijam już to, ze czuję się lekko dotknięty tym stwierdzeniem (ale tylko lekko :lol: ), to co ma tu wspólnego sumienie? Ale może i racja. Wiec odpowiadam. Nie odpowiadałem zgodnie z własnym sumieniem, tylko zgodnie z własną wiedzą i doświadczeniem i poparte odpowiednimi badaniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za udzielone rady i szerokopojętą dyskusję w temacie :D - wpisy w karcie gwarancyjnej uzupełnione - awaria zgłoszona - czekam na przyjazd serwisanta .

 

Mam jeszcze jedno pytanie - oprócz awarii programatora w 1,5 rocznym piekarniku starły się praktycznie całkowicie symbole funkcji przy pokretle - oczywiście to też reklamuję - a dokładnie chcę reklamować - gdyż niemiła pani na hotline uznała że "to" nie podlega gwarancji gdyż nie jest to usterka funkcjonalna / :o / - oczywiście nie zamierzam im tego odpuścić - ale - czy moga mnie zlać w tym temacie czy nie ? - jak sądzicie - starcie oznaczeń i symboli podlega gwarancji czy nie ?? / oczywiście nie było to niczym szorowane , myte , polerowane - symbole poprostu starły sie od normalnego pocierania ręką podczas zmiany nastaw i funkcji piekarnika ...

 

- ekhhh - co to za badziew ten francowanty Ariston ... - nigdy więcej !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My mieliśmy przejścia z włoskim badziewem czyli pralko-suszarką. Raz spaliło sterownik potem jakiś uziom. W drugim przypadku zgłaszając reklamację (gwarancja) pani z info linii stwierdziła że nie przyjmie zgłoszenia, bo nikt na naszą wioche nie będzie jechał :lol:

Jak poprosiłem żeby się przedstawiła to nagle zmieniła zdanie i udało się jej przyjąć zgłoszenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanie - oprócz awarii programatora w 1,5 rocznym piekarniku starły się praktycznie całkowicie symbole funkcji przy pokretle - oczywiście to też reklamuję - a dokładnie chcę reklamować - gdyż niemiła pani na hotline uznała że "to" nie podlega gwarancji gdyż nie jest to usterka funkcjonalna / :o / - oczywiście nie zamierzam im tego odpuścić - ale - czy moga mnie zlać w tym temacie czy nie ? - jak sądzicie - starcie oznaczeń i symboli podlega gwarancji czy nie ?? / oczywiście nie było to niczym szorowane , myte , polerowane - symbole poprostu starły sie od normalnego pocierania ręką podczas zmiany nastaw i funkcji piekarnika ...

 

- ekhhh - co to za badziew ten francowanty Ariston ... - nigdy więcej !

 

Ja bym reklamował, ale tu w grę wchodzi tylko „życzliwość” gwaranta. W zasadzie jest to typowy „pat”, bo każdej ze stron trudno będzie udowodnić swoje racje. Ty będziesz twierdził, że to od „ręki”, zaś producent, że w wyniku nieodpowiedniej konserwacji (mycia). Nie do rozstrzygnięcia.

Natomiast starcie symboli jest usterką funkcjonalną, bo jak nastawić parametry bez oznaczeń?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanie - oprócz awarii programatora w 1,5 rocznym piekarniku starły się praktycznie całkowicie symbole funkcji przy pokretle - oczywiście to też reklamuję - a dokładnie chcę reklamować - gdyż niemiła pani na hotline uznała że "to" nie podlega gwarancji gdyż nie jest to usterka funkcjonalna / :o / - oczywiście nie zamierzam im tego odpuścić - ale - czy moga mnie zlać w tym temacie czy nie ? - jak sądzicie - starcie oznaczeń i symboli podlega gwarancji czy nie ?? / oczywiście nie było to niczym szorowane , myte , polerowane - symbole poprostu starły sie od normalnego pocierania ręką podczas zmiany nastaw i funkcji piekarnika ...

 

- ekhhh - co to za badziew ten francowanty Ariston ... - nigdy więcej !

 

Ja bym nie popuścił. TO NIE MIAŁO PRAWA SIĘ STAĆ!

A jestem wk..wiony, bo starłem już litery w nowej klawiaturze kompa. jak oni to badziewie robią? Kiedyś byłem serwisantem sprzętu biurowego. Spróbujcie zetrzeć litery w klawiaturze przedwojennej maszyny do pisania. Kur..a, nawet pilnikiem przez rok się nie uda!!!! Można cały niemal klawisz spiłować a literę będzie widać. To czasem przeszkadzało, bo jak goście przynosili zabytkowy sprzęt do remontu, to nie można było uzupełnić braków. Nie szło przerobić.

A teraz klawiatura ma 7 miesięcy i już a,s,z nie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I po wizycie serwisanta Aristona - efekt - programator cały do wymiany , drzwi piekarnika / nie domykały się / - zawiasy do wymiany , starte oznaczenia - i tu chyba będzie walka - serwisant zrobił foty i stwierdził że to juz decyzja centrali - mam czekać na odpowiedź czy reklamacja uznana ...

 

PS. Serwisant dyskretnie skontrolował książkę gwarancyjną i dyskretnie odpisał numer uprawnień wpisanych tam przez mnie ... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I po wizycie serwisanta Aristona - efekt - programator cały do wymiany , drzwi piekarnika / nie domykały się / - zawiasy do wymiany , starte oznaczenia - i tu chyba będzie walka - serwisant zrobił foty i stwierdził że to juz decyzja centrali - mam czekać na odpowiedź czy reklamacja uznana ...

 

PS. Serwisant dyskretnie skontrolował książkę gwarancyjną i dyskretnie odpisał numer uprawnień wpisanych tam przez mnie ... :lol:

 

:lol: :lol:

 

czszym się!

ja bym im dużo odpuscił w innym stanie, ale te oznaczenia mnie dobiły!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...