Gość M@riusz_Radom 17.06.2009 09:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2009 To powiedz proszę, czemu w USA warunki gwarancji nie narzucają na konsumenta obowiązku podłączenia sprzętu przez instalatora… Właśnie dlatego: Niby racja, ale jak sam sobie podłączysz wtyczkę i sprzęt ulegnie po jakimś czasie zniszczeniu, to przyjeżdża serwis i grzecznie usuwa usterkę. I tym się różnimy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sSiwy12 17.06.2009 09:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2009 U nas też jest bardzo prosto – wbrew pozorom.Byłem kilka razy powoływany przez Sąd jako biegły i zawsze odpowiadałem na zadane pytanie: „ czy usterka (niesprawność, wada) urządzenia wynika z wady materiałowej lub konstrukcyjnej i czy użytkowanie zgodne z instrukcją obsługi, może spowodować występującą wadę (niesprawność, usterkę)” – bo tylko na takiej płaszczyźnie Sądy rozpatrują „postępowania gwarancyjne”, zarówno u nas jak i w "innych cywilizacjach". Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość M@riusz_Radom 17.06.2009 09:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2009 I tylko pozostaje mi mieć nadzieję, że odpowiadałeś zgodnie z własnym sumieniem Ale i tak tym się różnimy od państw bardziej rozwiniętych cywilizacyjnie tym, że tam nie dopuszcza się do procesów sądowych w tak błahych sprawach i rozpatruje się reklamacje z reguły na korzyść klienta.. U nas, z racji śmiesznie niskich odszkodowań, nikt się sądów nie boi ... Nie mówiąc już o tym, że za nic ma się dbałość o dobry wizerunek marki ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sSiwy12 17.06.2009 10:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2009 I tylko pozostaje mi mieć nadzieję, że odpowiadałeś zgodnie z własnym sumieniem .. Właśnie w tym sformułowaniu tkwi sedno sprawy. Pomijam już to, ze czuję się lekko dotknięty tym stwierdzeniem (ale tylko lekko ), to co ma tu wspólnego sumienie? Ale może i racja. Wiec odpowiadam. Nie odpowiadałem zgodnie z własnym sumieniem, tylko zgodnie z własną wiedzą i doświadczeniem i poparte odpowiednimi badaniami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pablitoo 17.06.2009 10:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2009 Dziękuję wszystkim za udzielone rady i szerokopojętą dyskusję w temacie - wpisy w karcie gwarancyjnej uzupełnione - awaria zgłoszona - czekam na przyjazd serwisanta . Mam jeszcze jedno pytanie - oprócz awarii programatora w 1,5 rocznym piekarniku starły się praktycznie całkowicie symbole funkcji przy pokretle - oczywiście to też reklamuję - a dokładnie chcę reklamować - gdyż niemiła pani na hotline uznała że "to" nie podlega gwarancji gdyż nie jest to usterka funkcjonalna / / - oczywiście nie zamierzam im tego odpuścić - ale - czy moga mnie zlać w tym temacie czy nie ? - jak sądzicie - starcie oznaczeń i symboli podlega gwarancji czy nie ?? / oczywiście nie było to niczym szorowane , myte , polerowane - symbole poprostu starły sie od normalnego pocierania ręką podczas zmiany nastaw i funkcji piekarnika ... - ekhhh - co to za badziew ten francowanty Ariston ... - nigdy więcej ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mery26 17.06.2009 10:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2009 My mieliśmy przejścia z włoskim badziewem czyli pralko-suszarką. Raz spaliło sterownik potem jakiś uziom. W drugim przypadku zgłaszając reklamację (gwarancja) pani z info linii stwierdziła że nie przyjmie zgłoszenia, bo nikt na naszą wioche nie będzie jechał Jak poprosiłem żeby się przedstawiła to nagle zmieniła zdanie i udało się jej przyjąć zgłoszenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sSiwy12 17.06.2009 11:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2009 Mam jeszcze jedno pytanie - oprócz awarii programatora w 1,5 rocznym piekarniku starły się praktycznie całkowicie symbole funkcji przy pokretle - oczywiście to też reklamuję - a dokładnie chcę reklamować - gdyż niemiła pani na hotline uznała że "to" nie podlega gwarancji gdyż nie jest to usterka funkcjonalna / / - oczywiście nie zamierzam im tego odpuścić - ale - czy moga mnie zlać w tym temacie czy nie ? - jak sądzicie - starcie oznaczeń i symboli podlega gwarancji czy nie ?? / oczywiście nie było to niczym szorowane , myte , polerowane - symbole poprostu starły sie od normalnego pocierania ręką podczas zmiany nastaw i funkcji piekarnika ... - ekhhh - co to za badziew ten francowanty Ariston ... - nigdy więcej ! Ja bym reklamował, ale tu w grę wchodzi tylko „życzliwość” gwaranta. W zasadzie jest to typowy „pat”, bo każdej ze stron trudno będzie udowodnić swoje racje. Ty będziesz twierdził, że to od „ręki”, zaś producent, że w wyniku nieodpowiedniej konserwacji (mycia). Nie do rozstrzygnięcia. Natomiast starcie symboli jest usterką funkcjonalną, bo jak nastawić parametry bez oznaczeń? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
retrofood 17.06.2009 14:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2009 Mam jeszcze jedno pytanie - oprócz awarii programatora w 1,5 rocznym piekarniku starły się praktycznie całkowicie symbole funkcji przy pokretle - oczywiście to też reklamuję - a dokładnie chcę reklamować - gdyż niemiła pani na hotline uznała że "to" nie podlega gwarancji gdyż nie jest to usterka funkcjonalna / / - oczywiście nie zamierzam im tego odpuścić - ale - czy moga mnie zlać w tym temacie czy nie ? - jak sądzicie - starcie oznaczeń i symboli podlega gwarancji czy nie ?? / oczywiście nie było to niczym szorowane , myte , polerowane - symbole poprostu starły sie od normalnego pocierania ręką podczas zmiany nastaw i funkcji piekarnika ... - ekhhh - co to za badziew ten francowanty Ariston ... - nigdy więcej ! Ja bym nie popuścił. TO NIE MIAŁO PRAWA SIĘ STAĆ! A jestem wk..wiony, bo starłem już litery w nowej klawiaturze kompa. jak oni to badziewie robią? Kiedyś byłem serwisantem sprzętu biurowego. Spróbujcie zetrzeć litery w klawiaturze przedwojennej maszyny do pisania. Kur..a, nawet pilnikiem przez rok się nie uda!!!! Można cały niemal klawisz spiłować a literę będzie widać. To czasem przeszkadzało, bo jak goście przynosili zabytkowy sprzęt do remontu, to nie można było uzupełnić braków. Nie szło przerobić. A teraz klawiatura ma 7 miesięcy i już a,s,z nie widać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pablitoo 17.06.2009 17:32 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2009 Ja bym nie popuścił. TO NIE MIAŁO PRAWA SIĘ STAĆ!(...) Nie popuszczam Dzisiaj dzwonił do mnie serwisant Aristona celem umówienia terminu wizyty i interwencji - przyjeżdża w piątek po połedniu - będę czekał ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pablitoo 19.06.2009 18:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2009 I po wizycie serwisanta Aristona - efekt - programator cały do wymiany , drzwi piekarnika / nie domykały się / - zawiasy do wymiany , starte oznaczenia - i tu chyba będzie walka - serwisant zrobił foty i stwierdził że to juz decyzja centrali - mam czekać na odpowiedź czy reklamacja uznana ... PS. Serwisant dyskretnie skontrolował książkę gwarancyjną i dyskretnie odpisał numer uprawnień wpisanych tam przez mnie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
retrofood 19.06.2009 19:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2009 I po wizycie serwisanta Aristona - efekt - programator cały do wymiany , drzwi piekarnika / nie domykały się / - zawiasy do wymiany , starte oznaczenia - i tu chyba będzie walka - serwisant zrobił foty i stwierdził że to juz decyzja centrali - mam czekać na odpowiedź czy reklamacja uznana ... PS. Serwisant dyskretnie skontrolował książkę gwarancyjną i dyskretnie odpisał numer uprawnień wpisanych tam przez mnie ... czszym się! ja bym im dużo odpuscił w innym stanie, ale te oznaczenia mnie dobiły! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.