tyczka 19.06.2009 14:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2009 remontuję mieszkanie ok. 40 m , w którym był piec, nie ma gazu, myślę o elektrycznym, ale jeszcze nie wystąpiłam do z. e. jaki rodzaj elektrycznego ogrzewania polecacie, słyszałam coś o kotłach elektrycznych, od razu woda ciepła, bo tam mam tylko zimną i to by załatwiało sprawę ale nie wiem jak to cenowo wszystko i nie wiem jak formalności- ile projekt, zwiększenie mocy, wykonanie- robocizna, materiały, pieczątki .jeśli ktoś z was ma doświadczenie z wykonaniem ogrzewania elektrycznego to proszę o poradę i jakie formalności załatwić, co zrobiić po kolei, jakie ogrzewanie wybrać, gdzie materiały kupić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
william.bonawentura 19.06.2009 16:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2009 remontuję mieszkanie ok. 40 m , w którym był piec, nie ma gazu, myślę o elektrycznym, ale jeszcze nie wystąpiłam do z. e. jaki rodzaj elektrycznego ogrzewania polecacie, słyszałam coś o kotłach elektrycznych, od razu woda ciepła, bo tam mam tylko zimną i to by załatwiało sprawę ale nie wiem jak to cenowo wszystko i nie wiem jak formalności- ile projekt, zwiększenie mocy, wykonanie- robocizna, materiały, pieczątki . Jeśli dotąd nie było instalacji CO to formalnie wykonujesz przebudowę, potrzebny ci jest do niej projekt architektoniczny, pozwolenie na budowę, kierownik budowy. A na samym początku prawo do dysponowania nieruchomością na cele budowlane. Jesteś właścicielem tylko mieszkania czy całego budynku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robertsz 19.06.2009 19:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2009 Wchodzi w grę ogrzewanie TYLKO 3-fazowe i II taryfa (nocna). Zwiększenie mocy na 99% związane jest z remontem (wymianą) instalacji na "grubszą".Z opisu można wywnioskować, że to jest blok/kamienica, więc musisz mieć zgodę właściciela/spółdzielni. To jest pierwszy krok - PYTANIE O MOŻLIWOŚĆ. Druga sprawa to rachunek ekonomiczny, CZY MI SIĘ TO OPŁACA?Najpierw jednak musisz wiedzieć, ILE TEJ MOCY POTRZEBA? Więc idziesz do 2-3 sklepów z ogrzewaniem i pytasz o moc. Zapraszasz 2-3 instalatorów i pytasz o moc w Twoim mieszkaniu. Liczysz, mierzysz i podejmujesz decyzję. Wracasz do spółdzielni/właściciela, i sąsiadów i uzyskujesz pozwolenie ustne/pisemne na dobudowanie nowego odcinka Lini Zasilającej. Idziesz do ZE i zgłaszasz na ich druku potrzebę większego przydziału mocy i przejścia na II taryfe. Od momentu uzyskania zgody dalszymi etapami prac zajmuje się elektryk. W przypadku ogrzewania elektrycznego nie jest Ci potrzebny żaden projekt. Ważne żeby elektryk miał uprawnienia, bez nich możesz mieć przeboje przy odbiorze nowej instalacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigmor 19.06.2009 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2009 Zacznij od określenia zapotrzebowania na moc grzewczą. Przy 40m2 to może być kilka kW albo i kilkanaście. Co się z tym wiąże instalacja może być wystarczająca do podłączenia elektrycznych konwektorów (najtaniej i najprościej) lub nie.Jeśli masz instalację wodną CO to może warto rozważyć kocioł elektryczny, ale z opisu wynika, że to mieszkanie tego nie ma to i pewnie nie jest za ciepłe i pewnie trzeba będzie nowej instalacji zasilającej.Ciepła woda nie jest problemem. Może być z boilera, kotła lub ogrzewacza przepływowego.Inwestycyjnie najtaniej pewnie wyjdzie wstawić piecyk elektryczny do każdego pomieszczenia plus boiler elektryczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tyczka 21.06.2009 14:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2009 a jak z kosztami takiego ogrzewania z użyciem konwektorów, czy trzeba zmieniać na drugą taryfę jak w przypadku pieców akumulacyjnych? czy taniej wychodzą piece akumulacyjne w późniejszej eksploatacji? może ktoś z was ma doświadczenia, chodzi o mieszkanie ok. 40 m. ja słyszałam, że rachunki są ogromne przy takich grzejnikach konwektorowych chociaż faktycznie są tańsze do kupienia.i jeszcze może ktos z was mógłby mi wyjaśnić na czym polega różnica między piecami akumulacyjnumi statycznymi i dynamicznymi, czy są różnice w rachunkach , bo dynamiczne są dwa razy conajmniej droższe i czy jest cieplej tak w praktyce i czy warto w nie inwestować. może ktoś z was zna mniej więcej koszty zainstalowania tych pieców akumulacyjnych, łącznie z przyznaniem większej mocy, przebudową instalacji, zmianą na drugą taryfę czy wynajęciem fachowców z uprawnieniami albo potrafi porównać koszty zainstalowania ogrzewania konwektorami i piecami akumulacyjnymi i późniejsze koszty eksploatacji i rachunków dla mieszkania 40m. będę wdzięczna za wszelkie porady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tyczka 21.06.2009 14:08 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2009 może ktoś z was ma namiary na dobrego elektryka z uprawnieniami we wrocławiu i najlepiej niedrogiego który zajmuje się wykonywaniem ogrzewania elektrycznego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robertsz 21.06.2009 21:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2009 Konwektor - gdy działa to grzeje, gdy się wyłączy to szybko stygnie i za chwile znów się załącza. Nie trzeba II taryfy, bo konwektor pracuje w sposób przerywany praktycznie non stop.Piec akumulacyjny - pracuje i gromadzi w sobie ciepło (np. cegła szamotowa) gdy prąd jest tańszy, a oddaje ciepło gdy jest taka potrzeba.Piec akumulacyjny dynamiczny - oddaje ciepło przez obudowę i klapy (jak statyczny), a dodatkowo ma wymuszony wentylatorem obieg ciepła. Jeśli nie będziesz mieć II taryfy to zakup akumulacyjnych mija się z celem. Lepiej tą różnice w cenie przeznaczyć na droższy prąd, słowem kalkulacja kosztów Cię czeka. Jaka moc? To zależy czy Twoje mieszkanie jest ocieplone, narożne, parter bądź poddasze... Słowem może Ci starczy 2x2kW, a może 4x2kW. Czy wymiana instalacji? To zależy od mocy. Grzejnik 2000W to w przybliżeniu bezpiecznik 10A, w Twojej instalacji bezpiecznik może mieć 20-25A czyli około 5-6kW mocy uciągnie. Ale nie zapominaj o grubościach przewodów i innych odbiornikach z których normalnie korzystasz (piekarnik, czajnik, zmywarka, pralka). Słowem, idź do sklepów, pytaj o moc grzejników jaka powinna być zastosowana. Znając moc, możesz zacząć rozmowę z elektrykiem na temat Twojej instalacji. Elektryk nie dobierze Ci dobrze mocy grzejników, szybciej zrobi to hydraulik bo się zajmuje CO na codzień. Mała uwaga, piec akumulacyjny bez II taryfy miałby sens w jednym wypadku. Potrzebujesz dajmy na to 6-8kW mocy cieplnej, a Twoja instalacja daje 4-6kW.Kupujesz wtedy 2 piece akumulacyjne po 3-4kW i elektryk łączy je tak, że pracuje w danej chwili tylko jeden z nich. Drugi w tym czasie oddaje ciepło i załącza się ponownie dopiero, gdy pierwszy skończy etap ładowania. Słowem pracują naprzemiennie. Można również pokusić się o ładowanie pieców w czasie gdy śpisz, bądź nie ma Cię w domu (nie korzystasz z tylu urządzeń naraz) => zegar sterujący. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.