PrezesM 09.07.2009 22:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2009 Podbijam temat gdyż napotkałem następne trudności w prawidłowym wykonaniu mojego dachu. Otóż chciałem w okapie zamontować wróblówkę z kratką wentylacyjną dla wentylowania blachodachówki i przybyły fachowiec mówi że tego pod blachodachówkę nie daje, bo gdy ta wróblówka z kratką jest nad 1 łatą , to nie ma jak przykręcić blachodachówki do tej 1 łaty /nie ma jak trafić wkrętem przez otwory w kratce/. Jak to więc prawidłowo wykonać? Może ktoś kto przez to przeszedł mi podpowie, nie chciałbym rezygnować z tej wentylacji. witaj. wystarczającą wentylację uzyskasz (przy dachach do ok 8-9m połaci pomiędzy rynną a kalenicą) przez "garby" fali blachodachówki - bez potzreby montażu kratki wentylacyjnej. Natomiast sama wróblówka (inaczej zwany grzebieniem) jest zdecydowanie ZNAKOMITYM pomysłem więc zasosuj sobie wróblówkę beż kratki - asolutnie żadnych kłopotów z przykręceniem jej (jeśli z kratką wentylacyjną - zastosuj niższą łąte) duże znaczenie ma również sposób w jaki masz mieć mocowane rynny. ps. folia dachowa to FOLIA PAROPRZEPUSZCZALNA - WIATROWA, nie paroszczelna. trochę jak namiot. zbyt duże "zwisanie" folii jest również niewskazane. (pamiętajcie o pustce powietrznej potrzebnej pomiędzy filią a wełną) pozdawiam serdecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/124672-dach-problem/page/2/#findComment-3410429 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sacha 09.07.2009 22:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2009 A kto powiedział, że dolny brzeg blachodachówki musi być przykręcony?! Należy przykręcić każdą falę na pierwszej normalnej łacie ( i spróbuj unieść dolny brzeg blachodachówki). Nie rezygnuj z wróblówki gdyż blachodachówka jako imitacja dachówki powinna posiadać takie same akcesoria! Pozdrawiam. To powiedział dziś mój fachman. Twierdzi że nie przykręcenie brzegu blachodachówki spowoduje jej podwinięcie do góry i on tak nie zrobi. Będę jeszcze rozmawiał z innym, może będzie miał inną technologię wykonania. Tak kombinuje jak by to w kilku miejscach przykręcić na dłuższe wkręty aby spać spokojnie, ale nic wymyślić nie mogę. Dzięki za dotychczasowe wsparcie - pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/124672-dach-problem/page/2/#findComment-3410432 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sacha 09.07.2009 22:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2009 Podbijam temat gdyż napotkałem następne trudności w prawidłowym wykonaniu mojego dachu. Otóż chciałem w okapie zamontować wróblówkę z kratką wentylacyjną dla wentylowania blachodachówki i przybyły fachowiec mówi że tego pod blachodachówkę nie daje, bo gdy ta wróblówka z kratką jest nad 1 łatą , to nie ma jak przykręcić blachodachówki do tej 1 łaty /nie ma jak trafić wkrętem przez otwory w kratce/. Jak to więc prawidłowo wykonać? Może ktoś kto przez to przeszedł mi podpowie, nie chciałbym rezygnować z tej wentylacji. witaj. wystarczającą wentylację uzyskasz (przy dachach do ok 8-9m połaci pomiędzy rynną a kalenicą) przez "garby" fali blachodachówki - bez potzreby montażu kratki wentylacyjnej. Natomiast sama wróblówka (inaczej zwany grzebieniem) jest zdecydowanie ZNAKOMITYM pomysłem więc zasosuj sobie wróblówkę beż kratki - asolutnie żadnych kłopotów z przykręceniem jej (jeśli z kratką wentylacyjną - zastosuj niższą łąte) duże znaczenie ma również sposób w jaki masz mieć mocowane rynny. ps. folia dachowa to FOLIA PAROPRZEPUSZCZALNA - WIATROWA, nie paroszczelna. trochę jak namiot. zbyt duże "zwisanie" folii jest również niewskazane. (pamiętajcie o pustce powietrznej potrzebnej pomiędzy filią a wełną). Kratkę z grzebieniem już kupiłem - czy przez same "garby" napłynie tyle powietrza? - nie myślałem że na stare lata będę się uczył krycia blachodachówką - pozdrawiam serdecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/124672-dach-problem/page/2/#findComment-3410445 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PrezesM 09.07.2009 22:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2009 dłuższe wkręty (jeśli z elementem wentylacyjnym) i kręcone w każdym dole fali. http://www.balex.com.pl/index.php/blachodachowka_spektrum pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/124672-dach-problem/page/2/#findComment-3410455 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PrezesM 09.07.2009 22:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2009 to pamiętaj aby "zejść" z grubości pierwszej łaty o grubość elelmtu wentylacyjnego.(i folię z dachu na 1-szą łatę i pas nadrynnowy wypuścić) Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/124672-dach-problem/page/2/#findComment-3410460 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 09.07.2009 23:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2009 ...To powiedział dziś mój fachman... Może warto zmienić fachmana. Co niby ma się podwinąć?! A wracając do wykonania okapu to tam żadnej łaty nie powinno być tylko właściwie wykonany okap no ale część fachmanów niestety tak robi. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/124672-dach-problem/page/2/#findComment-3410474 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sacha 09.07.2009 23:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2009 to pamiętaj aby "zejść" z grubości pierwszej łaty o grubość elelmtu wentylacyjnego. (i folię z dachu na 1-szą łatę i pas nadrynnowy wypuścić) To mam przemyślane - zlikwiduje kontrłatę o gr. 2.5 cm.pod tą 1-szą łatą i to wypełni kratka z grzebieniem która ma dokładnie 2.5 cm. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/124672-dach-problem/page/2/#findComment-3410508 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 10.07.2009 20:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lipca 2009 No i gorzej tego wymyślić nie mogłeś. Łata bez kontrłaty zablokuje wypływ skroplin! Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/124672-dach-problem/page/2/#findComment-3412531 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sacha 10.07.2009 22:13 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lipca 2009 No i gorzej tego wymyślić nie mogłeś. Łata bez kontrłaty zablokuje wypływ skroplin! Pozdrawiam. Tak jak na rys. nr.3 http://www.linarsystem.com.pl/page/odachu/foliawokapiewarianty.pdf - 1 łata stojąco /czyli o 1 cm. wyższa/ i na nią FWK i kratka z grzebieniem i blachodachówka - tylko mam ok. 0.5 cm. deskę czołową za wysoko. Skropliny przepływają przez kratkę - 2 łata jest normalnie ale FWK jest już na kontrłacie a przy 3 łacie FWK jest już na krokwie - może tak być? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/124672-dach-problem/page/2/#findComment-3412688 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PrezesM 11.07.2009 11:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2009 Witam wg rys3 jest ok (moim zdane jestto najlepsze i najezpieczniejsze rozwiązanie)tyle, że z jednym małym ale. Ten przykład przedstawia rozwiązanie pod dachówkę, i to przewyższenie jest potrzebne po to aby dacówka dobrze leżała (wywyzszenie imituje niżej położoną dachówkę - której nie ma).Pod blachodachówkę połóż normalnie łatę (np.40*60) (bez kontrłaty - mówimy tylko o pierwszej) na to pas nadrynnowy, folię i wróblówkę z elementem wentylacyjnym, i na to bachodachówka. Wysokość tej pierwszej łaty powinieneś skorygować o różnicę grubości która jest pomiędzy kontrłatą (np.25mm) a elementem wentylacyjnym (np.20mm). w takim przypadku zastosuj łatę 45*60 lub podłóż pomiędzy krokwie a pierwszą łatę podkładki 5mm z np pasków osb lub łatę na sztorc i podhebluj 15mm końcówkę krowii pod łatę.Co Andrzej Wilhelmi na to?? pozdrawiam serdecznie Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/124672-dach-problem/page/2/#findComment-3413301 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sacha 11.07.2009 19:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2009 Witam wg rys3 jest ok (moim zdane jestto najlepsze i najezpieczniejsze rozwiązanie) tyle, że z jednym małym ale. Ten przykład przedstawia rozwiązanie pod dachówkę, i to przewyższenie jest potrzebne po to aby dacówka dobrze leżała (wywyzszenie imituje niżej położoną dachówkę - której nie ma). Pod blachodachówkę połóż normalnie łatę (np.40*60) (bez kontrłaty - mówimy tylko o pierwszej) na to pas nadrynnowy, folię i wróblówkę z elementem wentylacyjnym, i na to bachodachówka. Wysokość tej pierwszej łaty powinieneś skorygować o różnicę grubości która jest pomiędzy kontrłatą (np.25mm) a elementem wentylacyjnym (np.20mm). w takim przypadku zastosuj łatę 45*60 lub podłóż pomiędzy krokwie a pierwszą łatę podkładki 5mm z np pasków osb lub łatę na sztorc i podhebluj 15mm końcówkę krowii pod łatę. Co Andrzej Wilhelmi na to?? pozdrawiam serdecznie Tak się składa że kratka wentylacyjna ma też 25 mm. jak i kontrłata i te wymiary pozostają takie same.1 łatę od następnych mam o 10 mm. wyższą więc to przewyższenie jakieś jest a i grzebień też coś podniesie, a co do dokładności to 5 mm. na dachu to żaden pomiar i to nie ma chyba znaczenia - dzięki za uwagi i proszę o więcej - pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/124672-dach-problem/page/2/#findComment-3413771 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 13.07.2009 23:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lipca 2009 5 mm na dachu kościoła nie ma żadnego znaczenia lecz na dachu parterowego budynku ma. Pod blachodachówką prawdopodobnie nie będzie widoczne gdyż to pokrycie dużo wybacza. Oczywiście rozwiązanie pokazane na rysunku nr 3 jest najkorzystniejsze chociaż źle przedstawione! Okap konstrukcyjnie jest źle rozwiązany. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/124672-dach-problem/page/2/#findComment-3417374 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sacha 14.07.2009 08:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2009 5 mm na dachu kościoła nie ma żadnego znaczenia lecz na dachu parterowego budynku ma. Pod blachodachówką prawdopodobnie nie będzie widoczne gdyż to pokrycie dużo wybacza. Oczywiście rozwiązanie pokazane na rysunku nr 3 jest najkorzystniejsze chociaż źle przedstawione! Okap konstrukcyjnie jest źle rozwiązany. Pozdrawiam. Nie bardzo rozumie co w tym okapie jest zle. Mam pytanie odnośnie montażu grzebienia z kratką i pasa nadrynnowego. Wydaje mi się że ten pas należy przykręcać razem z kratką tymi samymi wkrętami, bo na łacie w tym przypadku o szer. 5 cm. tego inaczej sobie nie wyobrażam - czyli pas na łatę ,FWK i kratka z grzebieniem razem przykręcamy - czy tak? Czy byłby Pan w stanie mi odpowiedzieć na wcześniejsze pytanie odnośnie wydłużania się od temp. zastosowanej FWK. I jeszcze jedno - ile cm. wypuścić blachodachówkę do rynny za 1 łatę przy spadzie dachu 45 st. aby ładnie to wyglądało - ja myślę że 8 lub 9 cm. - dzięki za porady - pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/124672-dach-problem/page/2/#findComment-3417797 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 15.07.2009 22:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2009 Pas nadrynnowy jako taki jest koniecznością a jego szerokość jest funkcją zamontowania rynny! Musi wejść do rynny (1~2 cm). Przy braku deski okapowej (rynna mocowana na hakach dokrokwiowych) pas nadrynnowy nie jest konieczny. Przedstawione na rysunkach rozwiązania nie pozwalają na pogodzenie funkcji okapu z estetyką i dlatego w większości dachów rynny są dość nisko w stosunku do krawędzi pokrycia dachowego.Pas nadrynnowy mocuje się za pomocą papiaków. Folię z pasem nadrynnowym można połączyć przy pomocy uszczelniacza dekarskiego.Nie wiem jak czy i ile wydłuża się FWK i czy ma to jakieś znaczenie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/124672-dach-problem/page/2/#findComment-3422779 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.