Piotr_M 24.06.2009 12:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2009 Przygotowałem wstepną wersję umowy z wykonawcą instalacji wod-kan, co, gaz. Proszę o podpowiedzi co dopisać a co skreślić. Umowapodpisana w dniu …czerwca 2009 r. w ………na wykonanie instalacji: wodno-kanalizacyjnej, centralnego ogrzewania, gazowej w domu mieszkalnym jednorodzinnym zlokalizowanym w ………………………… 55 zawarta pomiędzy ………………………………... (Inwestor) zam. a …………………………………………………………………………………………………..(Wykonawca).§ 11. Inwestor zleca wykonanie instalacji: wodno-kanalizacyjnej, centralnego ogrzewania, gazowej a Wykonawca zobowiązuje się do wykonania tych instalacji w ww. domu jednorodzinnym zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz normami.2. Inwestor oświadcza, że posiada pozwolenie na budowę wyżej opisanego obiektu budowlanego.§ 21. Wykonanie instalacji wodno-kanalizacyjnej obejmuje:- wykonanie instalacji wodnych i kanalizacyjnych do urządzeń zaplanowanych w domu,- wykonanie instalacji kanalizacyjnych zewnętrznych do granic posesji,- wykonanie wewnętrznej instalacji do solaru,- sprawdzenie szczelności wykonanych instalacji,- montaż i podłączenie podgrzewacza wody w kuchni. 2. Wykonanie instalacji centralnego ogrzewania obejmuje:- wykonanie instalacji ogrzewania podłogowego na parterze,- wykonanie instalacji c.o do grzejników w garażu,- wykonanie instalacji c.o do grzejników na poddaszu,- montaż sterowników i rozdzielaczy,- zamontowanie kotła gazowego kondensacyjnego,- sprawdzenie szczelności wykonanych instalacji,3. Wykonanie instalacji gazowej obejmuje:- wykonanie instalacji od przyłącza gazowego w ogrodzeniu posesji do kotłowni (do kotła gazowego) oraz do kuchni,- sprawdzenie szczelności wykonanych instalacji4. Instalacje w/w zostaną wykonane etapami:- etap 1 wykonanie instalacji pod tynki, - etap 2 wykonanie instalacji przed wylewkami, - etap 3 montaż kotła kondensacyjnego oraz pozostałych urządzeń wod.-kan., centralnego ogrzewania, gazowych.§ 3Ustala się następujące kwoty oraz terminy płatności za kolejne etapy realizacji w/w instalacji:1. Zaliczka w wysokości …….. zł w dniu podpisania umowy. Potwierdzam odbiór kwoty: …………….Data ……………….. Podpis Wykonawcy ……………………2. Wykonanie 1 etapu prac – kwota …………..… złPotwierdzam odbiór kwoty: …………….Data ……………….. Podpis Wykonawcy ………………………3. Wykonanie 2 etapu prac – kwota …………..… złPotwierdzam odbiór kwoty: …………….Data ……………….. Podpis Wykonawcy ………………………4. Wykonanie 3 etapu prac – kwota …………..… złPotwierdzam odbiór kwoty: …………….Data ……………….. Podpis Wykonawcy ………………………5. Powyższe kwoty obejmują pełną należność na rzecz Wykonawcy (w tym koszty materiałów i robocizny). W ramach tych kwot Wykonawca zamontuje m.in:- kocioł kondensacyjny…..,- zbiornik….,- … grzejników pokojowych marki… z termostatem,- …. grzejników łazienkowych marki … z termostatem,- ogrzewanie podłogowe na parterze (z wyłączeniem garażu),- … regulatorów do sterowania podłogowego, -6. Należności za kolejne ww. etapy zostanie uregulowana w terminie siedmiu dni od daty zgłoszenia przez Wykonawcę zakończenia kolejnych etapów.7. Inwestor zobowiązany jest do zapłaty w terminie za wykonane bezusterkowe prace.§ 41. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania instalacji w terminie bez usterek i wad.2. W przypadku uszkodzenia przez Wykonawcę urządzeń lub instalacji już istniejących Wykonawca jest zobowiązany poinformować o tym Inwestora oraz pokryć koszty związane z doprowadzeniem tych instalacji/urządzeń do stanu przed uszkodzeniem. Przywrócenie do stanu przed uszkodzeniem zostanie wykonane przez wskazane przez Inwestora podmioty/osoby - zabronione jest samowolne naprawianie tych urządzeń/instalacji przez Wykonawcę.3. W przypadku niepoinformowania przez Wykonawcę o fakcie uszkodzenia i wykrycia tego uszkodzenia później, Wykonawca będzie zobowiązany do pokrycia wszystkich kosztów związanych z przywróceniem tych instalacji/urządzeń do stanu sprzed uszkodzenia (w tym m.in. kosztów wykończenia wnętrz, posadzek, itp).4. W przypadku awarii wykonanych instalacji spowodowanych np. celowym działaniem Wykonawcy, błędami wykonawczymi, użyciem materiałów nieodpowiedniej jakości, przywrócenie do stanu właściwego zostanie wykonane na koszt Wykonawcy przez wskazane przez Inwestora podmioty/osoby. Wykonawca jest zobowiązany w takim przypadku również do pokrycia strat Inwestora spowodowanych uszkodzeniem bądź zniszczeniem w wyniku tej awarii bądź prowadzonej akcji ratowniczej.§ 51. Instalacje zostaną wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami, a wszelkie materiału użyte do wykonania tych instalacji będą posiadały stosowne certyfikaty zgodnie z obowiązującymi przepisami.2. Do wykonania instalacji zostaną użyte następujące materiały:- instalacja wodna:w tym instalacja solarna:- instalacja kanalizacyjna:- instalacja centralnego ogrzewania:w tym ogrzewanie podłogowe:- instalacja gazowa:§ 6Wykonawca udziela ….letniej gwarancji na prawidłowe funkcjonowanie wykonanych instalacji w normalnych warunkach pracy. Gwarancja nie obejmuje awarii spowodowanych uszkodzeniami mechanicznymi.§ 7Po wykonaniu usługi wykonawca wystawi fakturę/rachunek.§ 8Umowa została sporządzona w dwóch jednobrzmiących kopiach. ……………………………………. ……………………………….. Inwestor Wykonawca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wirecki 24.06.2009 17:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2009 Moim skromnym zdaniem umowa wymaga sporo poprawek... to chyba b.wstępna wersja. 1. Etapy/terminy - wykonawca ma zgadywać kiedy bedą wylewki i ma zrobić przed? - wpisz terminy (data),2. zaliczka tylko na materiał jeśli juz musi być i w takim wypadku kary umowne za niewykonanie w terminie.3. kwoty netto/brutto? 4. wpisz że masz dostać gwarancje producentów - kocioł, zbiornik.5. co wchodzi w zakres instalacji solarnej? I uwaga generalna - powinno być wszystko wg. projektu - nawet jeśli na xero rzutów z projektu bedzie zaznaczone co gdzie i to bedzie stanowiło załącznik do projektu. Gdzie bedziesz miał grzejniki, ile pętli podłogówki, jaki rozstaw rurek w kuchni a jaki w salonie? gdzie rozdzielacze, przyłacze gazowe podziemne/ po murze?? Wykonawca robi jak chce? Sporo można załatwić jednym wpisem "... obejmuje wszystkie niezbędne prace i materiały niezbędne do uruchomienia i funkcjonowania instalacji". Inaczej może się okazać, że katalog materiałów bedzie niezamknięty i dopłacisz za klipsy do mocowania rur ogrzewania czy otulinę (jakie grubosci u Ciebie ?)do rur z wodą. to tak na szybko, powodzenia.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotr_M 24.06.2009 22:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2009 Dziękuję za podpowiedzi.Rzeczywiście to wstępna wersja umowy - nie mam zbyt wiele czasu na jej szlifowanie. Proszę o dalsze uwagi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nuxe 30.03.2017 16:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2017 Muszę wpisać do umowy etapy płatności. Czy jeśli wykorzystam powyższy wzór umowy to będzie w porządku, czy też lepiej rozliczać się inaczej? Płatność za:- etap 1 - wykonanie instalacji pod tynki,- etap 2 - wykonanie instalacji przed wylewkami,- etap 3 - montaż kotła kondensacyjnego oraz pozostałych urządzeń wod.-kan., centralnego ogrzewania, gazowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.