Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Przymus uzgodnienia z ZUDem POŚ


Valdi12

Recommended Posts

Raczej przegrasz z marszu nawet w NSA.

USTAWA z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne.

Art. 2. Ilekroć w ustawie jest mowa o:

11) sieci uzbrojenia terenu - rozumie się przez to wszelkiego rodzaju nadziemne, naziemne i podziemne przewody i urządzenia: wodociągowe, kanalizacyjne, gazowe, cieplne, telekomunikacyjne, elektroenergetyczne i inne, z wyłączeniem urządzeń melioracji szczegółowych, a także podziemne budowle, jak: tunele, przejścia, parkingi, zbiorniki itp.,

 

Załatwią cię stwierdzeniem , że POŚ jest albo podziemnym urządzeniem kanalizacyjnym lub powołają się na stwierdzenie i inne.

Wyrok Sądu NSA w podobnej sprawie nie dotyczy wprawdzie POŚ ale pójdą tym śladem.

Wyrok NSA z dnia 20 kwietnia 2000 r. IV SA 462/98

Fragment uzasadnienia:

"Stosownie do art. 3 pkt 3 Prawa budowlanego sieci uzbrojenia terenu są budowlami. Definicję sieci uzbrojenia terenu zawiera art. 2 pkt 11 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. (Dz. U. Nr 30, poz. 163 z późn. zm.) - Prawo geodezyjne i kartograficzne, wedle którego to przepisu określone są przykładowo sieci uzbrojenia terenu z dodatkiem "i inne". Należy podzielić stanowisko zajęte w zaskarżonej decyzji, iż w pojęciu "inne" mieści się sieć telewizji kablowej"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 43
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Ustawodawca miał na myśli ewidencjonowanie wszelkich sieci i zbiorników i owszem ale chyba bardziej na terenie ogólnym ( na którym bez przerwy coś się może remontować i właściciel jednych mediów rozkopując teren w jednym miejscu uszkodził by inne sieci - nie mając o tym informacji. Tego typu sytuacja nie może mieć miejsca w moim przypadku - na terenie prywatnym.

Nigdzie nie ma rozgraniczenia co to jest teren ogólny a co prywatny. Jeśli tok twojego rozumowania byłby prawidłowy to mapy musiałyby byc zupełnie puste, bo w większości przypadków jest to teren prywatny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawodawca miał na myśli ewidencjonowanie wszelkich sieci i zbiorników i owszem ale chyba bardziej na terenie ogólnym ( na którym bez przerwy coś się może remontować i właściciel jednych mediów rozkopując teren w jednym miejscu uszkodził by inne sieci - nie mając o tym informacji. Tego typu sytuacja nie może mieć miejsca w moim przypadku - na terenie prywatnym.

Nigdzie nie ma rozgraniczenia co to jest teren ogólny a co prywatny. Jeśli tok twojego rozumowania byłby prawidłowy to mapy musiałyby byc zupełnie puste, bo w większości przypadków jest to teren prywatny.

po to jest geodezyjna inwentaryzacja powykonawcza żeby nie były...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko w prawie budowlanym nie ma paragrafu który by mówił, iż obiekty podlegające zgłoszeniu nalezy zinwentaryzować powykonawczo( a może się myle ?) o tym mówi prawo geodezyjne . Teoretycznie jeśli nie zostanie to zewidencjonowane do ZUDPu na etapie zgłoszenia , to później nie ma instytucji która mogłaby sprawdzić czy to zostało wykonane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wracając do tematu

Ustawa z dnia 7 czerwca 2001 r o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i odprowadzeniu ścieków. art 2 pkt. 14 mówi co to są urządzenia kanalizacyjne i między innymi są to urządzenia podczyszczające i oczyszczające ścieki a więc POŚ. i na to WSAi Wojewoda może się powołać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko w prawie budowlanym nie ma paragrafu który by mówił, iż obiekty podlegające zgłoszeniu nalezy zinwentaryzować powykonawczo( a może się myle ?)

 

A jak można dokonać inwntaryzacji czegoś, czego jeszcze niema? :lol:

A przywołana ustawa jasno okresla:

Art. 1. Ustawa reguluje sprawy dotyczące:

1) geodezji i kartografii;

2) krajowego systemu informacji o terenie;

3) ewidencji gruntów i budynków;

4) inwentaryzacji i ewidencji sieci uzbrojenia terenu;

5) rozgraniczania nieruchomości;

6) państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego;

7) uprawnień do wykonywania prac geodezyjnych i kartograficznych;

8 ) numeracji porządkowej nieruchomości w miejscowościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko w prawie budowlanym nie ma paragrafu który by mówił, iż obiekty podlegające zgłoszeniu nalezy zinwentaryzować powykonawczo( a może się myle ?) o tym mówi prawo geodezyjne . Teoretycznie jeśli nie zostanie to zewidencjonowane do ZUDPu na etapie zgłoszenia , to później nie ma instytucji która mogłaby sprawdzić czy to zostało wykonane.

 

Masz rację, mylisz się

Art 43 PB wyjaśnia sprawę jednoznacznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie jeśli nie zostanie to zewidencjonowane do ZUDPu na etapie zgłoszenia , to później nie ma instytucji która mogłaby sprawdzić czy to zostało wykonane.

 

I tu, moim zdaniem, tkwi paradoks całej tej sytuacji. :lol:

 

Nie ma przepisu, ktory obliguje do inwentaryzacji powykonawczej, bo POŚnie jest wykonywane na PnB, a przywołany przez Urząd przepis jasno wyraźnie określa, że:

Art. 27. 2. Inwestorzy są obowiązani:

1) uzgadniać usytuowanie projektowanych sieci uzbrojenia terenu z właściwymi starostami;

2) zapewnić wyznaczenie, przez jednostki uprawnione do wykonywania prac geodezyjnych, usytuowania obiektów budowlanych wymagających pozwolenia na budowę, a po zakończeniu ich budowy - dokonanie geodezyjnych pomiarów powykonawczych i sporządzenie związanej z tym dokumentacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, mylisz się

Art 43 PB wyjaśnia sprawę jednoznacznie.

 

Ale to dotyczy przyłączy, a nie POŚ i sieci (w tym przypadku) :lol:

 

eee ;)

 

Art. 43. 1. Obiekty budowlane wymagajace pozwolenia na budowe oraz obiekty, o

których mowa w art. 29 ust. 1 pkt 20, podlegaja geodezyjnemu wyznaczeniu w terenie, a po

ich wybudowaniu - geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej, obejmujacej położenie ich

na gruncie.

2. Własciwy organ może nałożyc obowiazek stosowania przepisu ust. 1 również w

stosunku do obiektów budowlanych wymagajacych zgłoszenia.[/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Własciwy organ może nałożyc obowiazek stosowania przepisu ust. 1 również w stosunku do obiektów budowlanych wymagajacych zgłoszenia.[/

 

Z czystej przekory. :lol:

 

Mówimy tu o konkretnym przypadku. Właściwy organ – czyli

17) właściwym organie – należy przez to rozumieć organy administracji architektoniczno-budowlanej i nadzoru budowlanego, stosownie do ich właściwości, określonej w rozdziale 8;

nakazał tylko uzgodnienie z ZDUP, a ten nie ma „mocy” sprawczej aby stawiać takie wymagania.

W wymienionych przez autora wątku, nie ma takiego wymogu stawianego przez „właściwy organ”.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wszystko byłoby dobrze gdyby w ZUDzie trzeba by było tylko POŚ uzgodnić. Problemem ( dla mnie ) jest to, że to uzgodnienie łaczy się z tak dużymi kosztami - głownie mam na myśli projekt branżysty. :(

Czyli jak zrozumiałem, POŚ mimo że nie jest siecią kanalizacyjną mimo że PB daje możliwość jej budowy na zgłoszenie to wymaga jakby "pełnej " procedury? sSiwy pisał w tym topicu i innym podziemnym urządzeniu http://forum.muratordom.pl/pompa-ciepla-zgloszenie-czy-pozwolenie,t162286.htm i myślałem, że zastosuję tę samą argumentację.

 

Załatwią cię stwierdzeniem , że POŚ jest albo podziemnym urządzeniem kanalizacyjnym lub powołają się na stwierdzenie i inne.

Wyrok Sądu NSA w podobnej sprawie nie dotyczy wprawdzie POŚ ale pójdą tym śladem.

Wyrok NSA z dnia 20 kwietnia 2000 r. IV SA 462/98

Fragment uzasadnienia:

"Stosownie do art. 3 pkt 3 Prawa budowlanego sieci uzbrojenia terenu są budowlami. Definicję sieci uzbrojenia terenu zawiera art. 2 pkt 11 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. (Dz. U. Nr 30, poz. 163 z późn. zm.) - Prawo geodezyjne i kartograficzne, wedle którego to przepisu określone są przykładowo sieci uzbrojenia terenu z dodatkiem "i inne". Należy podzielić stanowisko zajęte w zaskarżonej decyzji, iż w pojęciu "inne" mieści się sieć telewizji kablowej"

Ale tu dalej jest przecież mowa o sieci

 

Nigdzie nie ma rozgraniczenia co to jest teren ogólny a co prywatny. Jeśli tok twojego rozumowania byłby prawidłowy to mapy musiałyby byc zupełnie puste, bo w większości przypadków jest to teren prywatny.

zgadza się - mea culpa.

 

Tak tylko w prawie budowlanym nie ma paragrafu który by mówił, iż obiekty podlegające zgłoszeniu nalezy zinwentaryzować powykonawczo( a może się myle ?) o tym mówi prawo geodezyjne . Teoretycznie jeśli nie zostanie to zewidencjonowane do ZUDPu na etapie zgłoszenia , to później nie ma instytucji która mogłaby sprawdzić czy to zostało wykonane.

Tylko co w takim razie z tym :

Rozdział 5

 

Inwentaryzacja i ewidencja sieci uzbrojenia terenu

 

Art. 27. 1. Sieć uzbrojenia terenu podlega inwentaryzacji i ewidencji.

 

2. Inwestorzy są obowiązani:

 

1) uzgadniać usytuowanie projektowanych sieci uzbrojenia terenu z właściwymi starostami;

 

2) zapewnić wyznaczenie, przez jednostki uprawnione do wykonywania prac geodezyjnych, usytuowania obiektów budowlanych wymagających pozwolenia na budowę, a po zakończeniu ich budowy – dokonanie geodezyjnych pomiarów powykonawczych i sporządzenie związanej z tym dokumentacji.[/u]

Podkreślenie moje.

A może tu znalazałbym furtkę na obniżenie kosztów :

nakazał tylko uzgodnienie z ZDUP, a ten nie ma „mocy” sprawczej aby stawiać takie wymagania.

Skoro Wydział zobowiązał mnie w swoim piśmie do uzupełnienia dokumentacji poprzez :

projektowaną oczyszczalnię ścieków wrysować na mapie geodezyjnej w oznaczonej skali, podać odległości zbiornka od budynków, drenażu rozsącającego od granic działek i studni...etc

to może by obyło się bez projektu fachowca tylko sam bym "wrysował" albo poprosił geodetę ? Są przepisy regulujące tę kwestię?

 

Umknęło widzę panom to co najważniejsze w dzisiejszym moim poście i o co pytałem w związku z tym, ze nie złożyłem pisma z załącznikami na biuro podawcze tylko wysłałem pocztą.Może z tych powodów proceduralnych coś wskóram? 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Za doręczenie skuteczne i dotrzymanie terminu, przyjmuje się zgodnie z prawem (nie chce mi się szukać dokładnych paragrafów), datę nadania przesyłki w urzędzie pocztowym.

 

2. Gdybyś pisał od początku czego dotyczy uzupełnienie i uzgodnienie (bo akurat, te sprawy są powiązane), to przynajmniej moja odpowiedź była by inna, bo urząd wymaga tylko to co jest niezbędne. Zakładałem, że ten (niezbędny) dokument (mapkę) złożyłeś, a urząd wymaga czegoś dodatkowego.

Skąd urząd ma wiedzieć czy planowana inwestycja jest zgodna z obowiązującymi przepisami dotyczącymi odległości?

 

3. Możesz sam sobie wyrysować na mapce i po sprawie.

 

4. Jakoś tak dziwnie jestem spokojny, że dokładnie TĘ mapkę z wyrysowanym przez Ciebie zamierzeniem inwestycyjnym należało uzgodnić z ZUDP, co sprowadziłoby się do „podbicia” "mapki" przez przewodniczącego zespołu - w tym przypadku nie jest wymagane uzgodnienie przez zespół (bo całość dotyczy inwestycji na terenie prywatnym)

 

 

Moja rada. Daj sobie spokój z „walką”, bo to Ty dałeś ciała, a nie urząd. Jakie zgłoszenie, taka decyzja urzędu. W wymaganym termninie nie dostarczyłeś WSZYSTKICH wymaganych dokumentów, a więc urząd miał prawo wydać taką decyzję jaką wydał. Reszta jest nieistotna.

 

Skompletuj wszystkie „kwity” do zgłoszenia, zgodnie z wymaganiami i z obowiązującym prawem.

 

Złóż zgłoszenie „na nowo”.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę wyjechać na tydzień - akurat sobie wszystko przemyślę.

1. Za doręczenie skuteczne i dotrzymanie terminu, przyjmuje się zgodnie z prawem (nie chce mi się szukać dokładnych paragrafów), datę nadania przesyłki w urzędzie pocztowym.

Właśnie - myślę więc że w terminie złozyłem dokumentu uzupełniające zgłoszenie.

4. Jakoś tak dziwnie jestem spokojny, że dokładnie TĘ mapkę z wyrysowanym przez Ciebie zamierzeniem inwestycyjnym należało uzgodnić z ZUDP, co sprowadziłoby się do „podbicia” "mapki" przez przewodniczącego zespołu - w tym przypadku nie jest wymagane uzgodnienie przez zespół (bo całość dotyczy inwestycji na terenie prywatnym)

Tak też i zrobię jak ewentualnie złożyć bedzie trzeba to uzgodnienie z ZUD.Pytanie czy mi ten "samodzielny"dokument przyjmą? Ale to problem na przyszłość - zażadam najwyżej podstawy prawnej jak mi odmówią.

W wymaganym termninie nie dostarczyłeś WSZYSTKICH wymaganych dokumentów, a więc urząd miał prawo wydać taką decyzję jaką wydał. Reszta jest nieistotna.

Wybacz ale niedokładnie przeczytałeś chyba mój post odnośnie dostarczenia przeze mnie wymaganych przez Wydział dokumentów. :(

Tak czy tak - w tej chwili następny ruch należy do wojewody. Pozdrawiam.

 

-----------------

Ciekawy jestem czy aglig zastosował by swoją argumentację o "innych urządzeniach"

w tym topicu:

http://forum.muratordom.pl/pompa-ciepla-zgloszenie-czy-pozwolenie,t162286.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

my tu doktoraty a wezwanie urzędu jak widać zasadne...

o podbijaniu mapki prze zkierownika ZUDU już pisałem powyżej

 

reszty pisał nie będę bo nie ma się co powtarzać.

Myślę że sprawę najprosciej załatwiłby skan wezwania i rzetelna informacja co Autor do wniosku złączył i jak to wygladało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

my tu doktoraty

Doceniam jak najbardzieji zapewniam, że czytam całą Waszą dyskusję z wypiekami na twarzy - szacun ( jak mawiają małolaty).

Myślę że sprawę najprosciej załatwiłby skan wezwania i rzetelna informacja co Autor do wniosku złączył i jak to wygladało

Oczywiście, jak tylko wyrobię się z nawałem robót przydomowych po urlopie to zaraz poskanuję, pohostuję co się da i zapodam na forum.

:) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...

Przepraszam, że zostawiłem temat ale argumenty agliga nastawiły mnie pesymistycznie do sprawy. Zmieniłem decyzję, gdy znalazłem ten topic:

http://forum.muratordom.pl/przydomowa-oczyszczalnia-sciekow-nielegalna,t63486.htm

 

a zwłaszcza dwa posty w nim zwróciły moją szczególną uwagę:

z tymi pozwoleniami to jakieś nieporozumienie; na POŚ wystarczy zgłoszenie z mapką 1:500 na której naniesione jest miejsce urządzeń ( zbiornika i drenażu ), u mnie żona własnoręcznie taki rysunek naniosła na mapkę, dołączyłem parę kartek instrukcji od sprzedawcy ( jakieś atesty itp. ) i na tym koniec; wiem, że niektóre starostwa wymagają projektu uprawnionego projektanta, to jest NIEZGDODNE W PRAWEM BUDOWLANYM; inna sprawa, że miejscowi projektanci to często pracownicy tego urzędu; ktoś kto ma trochę czasu, może się spierać; radzę złożyć zgłoszenie i czekać 30 dni; jak brak sprzeciwu, montować POŚ.

i :

1. nie trzeba pozwolenia na budowe POŚ
2. wystarczy zgłoszenie przed budową (u mnie zażyczyli sobie jeszcze mapki żona zrobiła ksero mapki i flamastrem jej narysowała pani postawiła oczy ale przyjęła nie miała wyjścia)
3. nie potrzeba odbioru
4. nie potrzeba inwentaryzacji (paniu u mnie koniecznie chciała poprosiłem grzecznie o podstawę prawną zrobił się mały kocioł zaczeli szukać pytać dzwonić i po 30 min stwierdzili że nie trzeba ale można bo wtedy za pare lat może zapomne a tak to inwentaryzacja zawsze bedzie ) niestety mimo takich nie podważalnych argumentów oczyszczalni nie zinwentaryzowałem
5. oczyszczalnie tylko kupiłem wykonałem sam kierownik budowy tylko wpisał w książke budowy wszystkie atesty i aprobaty które przy kupnie otrzymałem (pipelife)

6. jesłi panie w urzędach coś chcą innego należy im to delikatnie wytłumaczyć i poprosić o podstawe prawną (wielokrotnie sprawdzone)

Mniej więcej to samo sugerował sSiwy12:

 

3. Możesz sam sobie wyrysować na mapce i po sprawie.

 

4. Jakoś tak dziwnie jestem spokojny, że dokładnie TĘ mapkę z wyrysowanym przez Ciebie zamierzeniem inwestycyjnym należało uzgodnić z ZUDP, co sprowadziłoby się do „podbicia” "mapki" przez przewodniczącego zespołu - w tym przypadku nie jest wymagane uzgodnienie przez zespół (bo całość dotyczy inwestycji na terenie prywatnym)

 

Podjąłem więc walkę.Złozyłem do ZuD wniosek o uzgodnienie projektowanej POŚ i dolączyłem mapkę z narysowaną samodzielnie całą instalacją, z wymaganymi odległościami, etc...

Wniosek o uzgodnienie projektu

W związku z zamiarem budowy Przydomowej Oczyszczalni Ścieków na mojej posesji przy ulicy xx w X zostałem zobowiązany przez Wydział Architektury, Budownictwa i Urbanistyki w X postanowieniem z dnia xxx do uzgodnienia projektowanej oczyszczalni przez Zespół Uzgadniania Dokumentacji Projektowej.

W związku z powyższym składam mapkę geodezyjną z wrysowaną, projektowaną oczyszczalnią ścieków ( załącznik). Jednocześnie nadmieniam, że całość robót dotyczy inwestycji na terenie prywatnym , a przydomowa oczyszczalnia ścieków nie stanowić będzie sieci w rozumieniu przepisów:

„USTAWA z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne. Art. 2. Ilekroć w ustawie jest mowa o:

11) sieci uzbrojenia terenu - rozumie się przez to wszelkiego rodzaju nadziemne, naziemne i podziemne przewody i urządzenia: wodociągowe, kanalizacyjne, gazowe, cieplne, telekomunikacyjne, elektroenergetyczne i inne, z wyłączeniem urządzeń melioracji szczegółowych, a także podziemne budowle, jak: tunele, przejścia, parkingi, zbiorniki itp."

Załącznik jak w piśmie

 

Z wydziału Arch. dostałem pismo ze zgodą na przedłużenie terminu na uzupełnienie mojego zgłoszenia o dokumenty z ZUD do 17.09.

 

No i zaczęło się - i niewesoło i... dziwnie.Niewesoło, bo moment dostałem pisemko z ZUD:

W związku ze złożeniem do uzgodnienia dokumentacji projektowej dotyczącej obiektu: przy ulicy XX w X

w ZUDP Miasta x proszę o jej uzupełnienie w terminie 7 dni od daty otrzymania niniejszego pisma w zakresie : brak mapy do celów projektowych.

Jednocześnie zawiadamiam, że nie uzupełnienie braków w w/w terminie spowoduje pozostawienie wniosku bez uzgodnienia (podstawa prawna - art. 64).

A dziwnie dlatego, ze pismo to dostałem zwykłym listem czyli nie doręczono mi go w sposób określony w przepisach kpa. Także cytowanie tego art. bez odniesienia do jakiego kodeksu sie odnosi. Tylko się domyślić się musiałem, że chodziło o kpa. Ale nic, udałem, że wszystko jest w porządku i na biuro podawcze UM złożyłem :

W związku z otrzymaniem w dniu xx 2009r. pisma o sygn.XXX proszę o wskazanie podstawy prawnej nakładającej na mnie obowiązek złożenia wymienionego w tym piśmie dokumentu . Do mojego wniosku z dn.xx 2009r. dołączyłem już mapkę geodezyjną z wrysowaną projektowaną przydomową oczyszczalnią ścieków z zaznaczoną przewidywaną lokalizacją obiektu. Podkreślam ponownie, że całość robót dotyczy inwestycji na terenie prywatnym , a przydomowa oczyszczalnia ścieków nie stanowić będzie sieci w rozumieniu przepisów:

„USTAWA z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne.

Art. 2. Ilekroć w ustawie jest mowa o:

11) sieci uzbrojenia terenu - rozumie się przez to wszelkiego rodzaju nadziemne, naziemne i podziemne przewody i urządzenia: wodociągowe, kanalizacyjne, gazowe, cieplne, telekomunikacyjne, elektroenergetyczne i inne, z wyłączeniem urządzeń melioracji szczegółowych, a także podziemne budowle, jak: tunele, przejścia, parkingi, zbiorniki itp.”

Zgodnie z Art. 27. 1. Ustawy Prawo budowlane

„ 2. Inwestorzy są obowiązani:

2) zapewnić wyznaczenie, przez jednostki uprawnione do wykonywania prac geodezyjnych, usytuowania obiektów budowlanych wymagających pozwolenia na budowę, a po zakończeniu ich budowy – dokonanie geodezyjnych pomiarów powykonawczych i sporządzenie związanej z tym dokumentacji.

Gdy tymczasem :

„Zgodnie z art.29.1tej ustawy pozwolenia na budowę nie wymaga budowa:

indywidualnych przydomowych oczyszczalni ścieków o wydajności do 7,50 m3 na dobę;”

 

Informuję, że po zakończonych pracach budowlanych zostanie wykonana geodezyjna inwentaryzacja powykonawcza obiektu.

 

Dostałem odpowiedź:

W odpowiedzi na pismo z dnia xx 2009r w sprawie wskazania podstawy prawnej nakładającej obowiązek sporządzania projektów na mapach do celów projektowych informuję że, podstawę prawną stanowi § 9 art. 4 rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa w sprawie geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu oraz zespołów uzgadniania dokumentacji projektowej z dnia 2 kwietnia 2001 r ( Dz. U. Nr 38, póz. 455). Ponadto, zgodnie z regulaminem ZUDP wprowadzonym zarządzeniem nr 23/2002 z dnia 1.02.2002r przez Prezydenta Miasta X dokumentacja projektowa powinna być autoryzowana i złożona w trzech egzemplarzach.

- Wraz z wersją papierową projektu należy dołączyć także wersję elektroniczną

projektowanej oczyszczalni ścieków § 9 art. 5 powyższego rozporządzenia.

- Uzgadnianie sieci uzbrojenia terenu będących przyłączami do budynku, w części

usytuowanej na nieruchomości, w stosunku do której prawo do dysponowania na cele

budowlane, o którym mowa w art. 3 punkt 11 ustawy Prawo Budowlane, przysługuje

wnioskodawcy. Uzgodnienie nie odbywa się na posiedzeniu zespołu uzgadniania

dokumentacji projektowej w trybie przewidzianym dla innych uzgodnień, następuje

poprzez wydanie opinii przez przewodniczącego.

- Powołane przez Pana przepisy Prawa Budowlanego nie mają odniesienia do

czynności związanych z uzgadnianiem projektowanego uzbrojenia terenu w ZUDP.

- Natomiast negowanie zaliczenia projektowanej przydomowej oczyszczalni ścieków

jako sieć została Panu szczegółowo uzasadniona w postanowieniu

UM z dnia xx.

Czy to ma jakiś sens?

To postanowienie, które przywołują to chyba to mieli na myśli to co na samym początku otrzymałem w piśmie z UM z postanowieniem o obowiązku uzupełnienia przeze mnie dokumentów:

uzgodnienie projektownej oczyszczalni przez ZUDP na podst art.27 ust 2 ustawy z dnia 17 maja 1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. Nr 240 , poz 2027 z 2005r. -z pózn.zm.)

Ustawa powyższa definiuje "sieci uzbrojenia terenu " jako wszelkiego rodzaju nadziemne , naziemne i podziemne przewody i urządzenia : wodociągowe, kanalizacyjne, gazowe, cieplne, telekomunikacyjne, elektroenergetyczne i inne, z wyłączeniem urzadzeń melioracji szczegółwych , a także poziemne budowle, jak tunele, przejścia , parkingi, zbiorniki itp.(art.2 pkt 11).W jej świetle sieciami uzbrojenia terenu są nie tylko podzimne przewody ( kanalizacyjne i inne ), ale i poziemne urządzenia ( kanalizacyjne I inne ). Do urządzeń takich zalicza się również przydomowe oczyszczalnie ścieków.

 

 

Aha, i dostałem tę odpowiedź zwykłym listem. Mam więc "święte" prawo nie przyjmować go do wiadomości.Zresztą akurat zepsuła mi skrzynka na listy przy bramce i nie jestem pewien czy cała korespondencja przychodzi do mnie...

 

Mam pytania :

Czym jest właściwie ZUD? Wydziałem UM? I według jakich przepisów prawa funkcjonuje? KPA? Nie mogę nigdzie znaleźć tego regulaminu ZUDP prezydenta miasta i trudno mi jest ustosunkować się do tego ich argumentu. Na razie wziąłem na przeczekanie i udaję, że o niczym nie wiem. Poczekam na sprzeciw wydziału Arch.z powodu niezłozenia w terminie wszystkich dokumentów i złożę odwołanie do wojewody. Moze dopiero wtedy szerzej uzasadnią swoje stanowisko? Z przywołaniem odpowiedniej podstawy prawnej?

Przyznaję rację agligowi co do tego, że w WSA nie wygram bo :

Załatwią cię stwierdzeniem , że POŚ jest albo podziemnym urządzeniem kanalizacyjnym lub powołają się na stwierdzenie i inne.

Z tym, że nie występował bym do Sądu z wnioskiem czy jest zasadne wymaganie uzgodnienie POŚ z ZUDem a raczej o to, czy ZUD ma prawo wymagać ode mnie przeprowadzania kosztownej procedury takiego uzgodnienia?

 

W tej chwili chodzi mi raczej o to czy ZUD ma podstawy prawne żądać ode mnie złożenia dokumentów według swojego widzimisie?Nie wiem, ale chyba nie wspominałem, że jeszcze podczas pierwszej mojej osobistej wizycie w ZUDzie miła pani tam siedząca, po tym jak wytłumaczyła mi o co chodzi w procedurze od razu sama zaproponowała mi wykonanie projektu, mapek itedete... Także wiadomo o co chodzi w tym wszystkim ( albo przynajmniej mi się tak wydaje...)

 

sSiwy 12 wskazał na bardzo ważną rzecz :

 

Mówimy tu o konkretnym przypadku. Właściwy organ – czyli Cytat:

17) właściwym organie – należy przez to rozumieć organy administracji architektoniczno-budowlanej i nadzoru budowlanego, stosownie do ich właściwości, określonej w rozdziale 8;

 

 

nakazał tylko uzgodnienie z ZDUP, a ten nie ma „mocy” sprawczej aby stawiać takie wymagania.

W wymienionych przez autora wątku, nie ma takiego wymogu stawianego przez „właściwy organ”.

Może to istotny punkt zaczepienia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty się chyba lubisz bić z koniem. :lol:

Po kolei:

 

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ROZWOJU REGIONALNEGO I BUDOWNICTWA

z dnia 2 kwietnia 2001 r.

w sprawie geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu oraz zespołów uzgadniania dokumentacji projektowej.

 

Rozdział 3

Szczegółowe zasady i tryb uzgadniania usytuowania projektowanych sieci

 

 

§ 8. 1. Uzgodnień usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu, zwanych dalej "uzgodnieniami", dokonuje się po uprzednim zbadaniu bezkolizyjności usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu z już istniejącymi i projektowanymi innymi przewodami i urządzeniami, z obiektami budowlanymi, znakami geodezyjnymi, grawimetrycznymi i magnetycznymi, zielenią wysoką, pomnikami przyrody, a także po zbadaniu ustaleń miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.

2. Uzgodnień w pasie drogowym lub liniach rozgraniczających drogi dokonuje się w oparciu o przepisy o drogach publicznych, a także o warunkach technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie.

 

 

§ 9. 1. Uzgodnienie dokonywane jest na wniosek inwestora lub jego upoważnionego przedstawiciela.

2. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, dołącza się, z zastrzeżeniem ust. 5, następujące dokumenty:

1) 3 egzemplarze projektu usytuowania sieci uzbrojenia terenu, zwanego dalej "projektem",

2) decyzje o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,

3) warunki techniczne podłączenia obiektu do istniejących sieci uzbrojenia terenu, uzyskane od jednostek zarządzających tymi sieciami,

4) orientację położenia projektowanych sieci uzbrojenia terenu w stosunku do sąsiednich terenów i stron świata.3. Wniosek podlega rejestracji i otrzymuje numer ewidencyjny.

4. Projekt sporządza się na aktualnej mapie, wykonanej według zasad określonych w rozdziale 2 rozporządzenia Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 21 lutego 1995 r. w sprawie rodzaju i zakresu opracowań geodezyjno-kartograficznych oraz czynności geodezyjnych obowiązujących w budownictwie (Dz. U. Nr 25, poz. 133), zawierającej dodatkowo przebieg projektowanych sieci uzbrojenia terenu uzgodnionych dotychczas przez starostę oraz położenie znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych.

5. Mapa i projekt, o których mowa w ust. 4, mogą być sporządzone także na komputerowych nośnikach informacji. W przypadku sporządzenia projektu na komputerowym nośniku informacji do wniosku dołącza się, oprócz dokumentów, o których mowa w ust. 2, wydruk projektu i mapy.6. Przedłożony do uzgodnienia projekt podlega ocenie w zakresie:

1) zgodności z wnioskiem o uzgodnienie,

2) prawidłowości mapy wykorzystanej do projektowania w zakresie: obszaru, skali, treści, aktualności i czytelności oraz klauzul przyjęcia do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,

3) czytelności graficznej projektowanych elementów.

7. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w sporządzeniu mapy lub projektu, niekompletności przedkładanych dokumentów albo konieczności dodatkowych wyjaśnień i uzupełnień, wniosek zwraca się inwestorowi, z zachowaniem formy pisemnej, w trybie określonym w art. 64 Kodeksu postępowania administracyjnego.

 

 

§ 10. 1. Wniosek, o którym mowa w § 9 ust. 1, rozpatrywany jest, z zastrzeżeniem ust. 2, na posiedzeniach zespołu uzgadniania dokumentacji projektowej, zwanego dalej "zespołem".

2. Uzgadnianie sieci będących przyłączami do budynku lub budowli, w części usytuowanej na nieruchomości, w stosunku do której prawo do dysponowania na cele budowlane, o którym mowa w art. 3 pkt 11 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2000 r. Nr 106, poz. 1126, Nr 109, poz. 1157 i Nr 120, poz. 1268 oraz z 2001 r. Nr 5, poz. 42), przysługuje wnioskodawcy, nie wymaga przedłożenia wniosku na posiedzeniu zespołu i zasięgania opinii jego członków.

 

 

§ 11. 1. Treść uzgodnienia wyrażana jest w formie opinii, wydawanej z upoważnienia starosty przez przewodniczącego zespołu.

2. Opinię, o której mowa w ust. 1, wraz z dwoma egzemplarzami projektu wydaje się inwestorowi w terminie 14 dni od dnia przedłożenia wniosku. W uzasadnionych przypadkach termin ten może być przedłużony do 30 dni. Niezajęcie stanowiska przez zespół w tych terminach uznaje się za brak zastrzeżeń do przedstawionego projektu.

3. Każdy egzemplarz projektu opatrywany jest klauzulą potwierdzającą dokonanie uzgodnienia, w której w szczególności należy określić: nazwę organu uzgadniającego usytuowanie projektowanych sieci uzbrojenia terenu, wyszczególnienie uzgadnianych sieci uzbrojenia terenu oraz numer i datę opinii, o której mowa w ust. 1.

4. Wzór klauzuli, o której mowa w ust. 3, określa załącznik do rozporządzenia.

5. Uzgodnione usytuowanie projektowanych sieci uzbrojenia terenu nanoszone jest na mapę zasadniczą lub jej kopię.

6. Jeżeli dla terenu, na którym dokonywane jest uzgodnienie, nie istnieje mapa zasadnicza, prowadzi się mapę przeglądową uzgadnianych projektów na podkładzie kopii mapy topograficznej w skali 1:10.000.

7. W aktach spraw prowadzonych przez zespół przechowywane są przez okres 3 lat:

1) opinia, o której mowa w ust. 1,

2) jeden egzemplarz projektu,

3) protokół posiedzenia zespołu zawierający w szczególności:

a) wykaz rozpatrywanych wniosków,

b) listę obecności członków zespołu,

c) uwagi i zalecenia dotyczące poszczególnych wniosków, potwierdzone podpisami członków zespołu.

8. Inwestor ponosi opłatę za uzgodnienie według zasad określonych w odrębnych przepisach.

 

 

§ 12. 1. Uzgodnieniu przez zespół nie podlega usytuowanie projektowanych sieci uzbrojenia terenu na terenach zamkniętych, o których mowa w art. 2 pkt 9 ustawy, z wyjątkiem sieci uzbrojenia terenu wyprowadzonych poza granice tych terenów.

2. Dla terenów, o których mowa w ust. 1, uzgodnienia prowadzi zarządzający terenem zamkniętym, z zachowaniem przepisów rozporządzenia.

3. W przypadku utraty przez teren charakteru terenu zamkniętego zarządzający tym terenem przekazuje, nie później niż w ciągu 1 miesiąca od dnia tego zdarzenia, właściwemu staroście dokumentację dotyczącą uzgodnień, o których mowa w ust. 2.

 

 

§ 13. 1. Uzgodnienie zachowuje ważność przez okres 3 lat od dnia wydania opinii w sprawie uzgodnienia usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu, z zastrzeżeniem ust. 2.

2. Uzgodnienie traci ważność w przypadku, gdy inwestor albo organy administracji architektoniczno-budowlanej lub nadzoru budowlanego powiadomią zespół o utracie ważności, zmianie lub uchyleniu decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, zatwierdzeniu projektu budowlanego oraz pozwoleniu na budowę.

 

 

§ 14. 1. Po zrealizowaniu projektu przeprowadza się inwentaryzację. Pomiary obejmują również inne sieci uzbrojenia terenu znajdujące się w odkrywce.

2. Przy realizacji sieci uzbrojenia terenu dopuszczalne jest odstępstwo od uzgodnionego projektu nieprzekraczające 0,30 m dla gruntów zabudowanych lub 0,50 m dla gruntów rolnych i leśnych, przy zachowaniu przepisów regulujących odległość między poszczególnymi obiektami budowlanymi.

 

 

§ 15. 1. Inwentaryzację, jak również związaną z nią dokumentację, sporządza na zlecenie inwestora jednostka uprawniona do wykonywania prac geodezyjnych, zwana dalej "wykonawcą".

2. Wykonawca stwierdza zgodność lub rozbieżność realizacji sieci uzbrojenia terenu z uzgodnionym projektem przez dokonanie wpisu w dzienniku budowy, o którym mowa w art. 45 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane, i umieszczenie stosownego zapisu w dokumentach inwentaryzacji oraz przekazuje inwestorowi mapę z wynikami inwentaryzacji.

 

 

§ 16. W razie niezgodności zrealizowanej sieci uzbrojenia terenu z uzgodnionym projektem mapę z wynikami inwentaryzacji inwestor przedkłada niezwłocznie właściwemu organowi administracji architektoniczno-budowlanej.

 

Możesz kwestionować jedno (wg mnie):

zarządzenie nr 23/2002 z dnia 1.02.2002r przez Prezydenta Miasta X dokumentacja projektowa powinna być autoryzowana i złożona w trzech egzemplarzach. oraz wersje elektroniczną.

Musisz złożyć do Wojewody zażalenie na zarządzenie Prezydenta jako niezgodne z obowiązującym prawem (patrz wyżej).

Proponuje

1. wystąpić do Urzędu o udostępnienie informacji publicznej (art 2 ust 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001) o wydanie kserokopii zarządzenia prezydenta.

2. Sprawdzić na ile zapisy różnią się od tego co jest zapisane w ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ROZWOJU REGIONALNEGO I BUDOWNICTWA

z dnia 2 kwietnia 2001 r

3. Wypunktować i napisać pismo do Wojewody

4. Na pierwszy rzut oka , przynajmniej dwie rzeczy są niezgodne: żądanie autoryzowania dokumentacji i żądanie wersji elektronicznej.

 

Na jakiej mapie złożyłeś dokumenty do Zud?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty się chyba lubisz bić z koniem.

Dobre, podsumowałeś mnie w sam raz...

 

 

Na jakiej mapie złożyłeś dokumenty do Zud?

Była to mapa sporzadzona prze geodetę, parę lat wczesniej - mapa do celów projektowych. "Przerobiłem " ją w ten sposób, że przy skanowaniu zasłoniłem datę sporządzenia i pieczątki wykonawcy a także ówczesne potwierdzenie z Zudu. Następnie po wydrukowaniu skanu naniosłem własnoręcznie "projekt" mojej POŚ.

 

1. wystąpić do Urzędu o udostępnienie informacji publicznej (art 2 ust 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001) o wydanie kserokopii zarządzenia prezydenta.

Bardzo dobry pomysł, zaraz piszę pismo.Może zdążę odebrać odpowiedź przed terminem zlożenia odwołania do wojewody.Dziękuję.

 

I jeszcze jedno, napisali do mnie z ZUDu, że :

- Natomiast negowanie zaliczenia projektowanej przydomowej oczyszczalni ścieków

jako sieć została Panu szczegółowo uzasadniona w postanowieniu

UM z dnia xx.

Można więc z tego wnosić że oni tam w tym UM konsultują się miedzy swoimi wydziałami jak załatwiają sprawę tego samego "klienta". Ja bowiem nie wspomniałem o tym jaką dokładnie odpowiedź dostałem z Wydziału Arch. a mimo to ZUD mi odpowiedział w sposób wskazujący na to że jest im znana treść tegoż pisma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jakiej mapie złożyłeś dokumenty do Zud?

Była to mapa sporzadzona prze geodetę, parę lat wczesniej - mapa do celów projektowych. "Przerobiłem " ją w ten sposób, że przy skanowaniu zasłoniłem datę sporządzenia i pieczątki wykonawcy a także ówczesne potwierdzenie z Zudu. Następnie po wydrukowaniu skanu naniosłem własnoręcznie "projekt" mojej POŚ.?

 

 

I to był błądZgodnie z zapisami rozporządzenia

4. Projekt sporządza się na aktualnej mapie, wykonanej według zasad określonych w rozdziale 2 rozporządzenia Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 21 lutego 1995 r. w sprawie rodzaju i zakresu opracowań geodezyjno-kartograficznych oraz czynności geodezyjnych obowiązujących w budownictwie (Dz. U. Nr 25, poz. 133), zawierającej dodatkowo przebieg projektowanych sieci uzbrojenia terenu uzgodnionych dotychczas przez starostę oraz położenie znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych.

 

Czy mapa była aktualna ? Na to pytanie musisz odpowiedzieć sobie sam.

Z innego wątku

ostatnio bylem u geodety,z tym samym pytaniem. powiedzial ze mapa sytuacyjno wysokosciowa jest wazna bezterminowo o ile wykazuje aktualny stan rzeczy.

 

Własnie tak (czyli do pierwszej zmiany sytuacji w terenie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...