Gość dododo 02.07.2009 08:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lipca 2009 Powszechnie przyjmuje się zapotrzebowanie na poziomie 100W/m2, jednak daje to przy 120m2 powierzchni około 12kw co z kolei dobowo około 300 kwh czyli w przeliczeniu 40m3 gazu. Jeżeli uwzględnić jednak zużycie gazu na poziomie 10m3 - odpowiada to realnemu zużyciu przy -15st to zapotrzebowanie wynosi 25W/m2 budunku. Która wartość jest bardziej prawdziwa czy ta przyjmowana przez fachmanow czy ta wynikająca z realnego zapotrzebowania na gaz czyli 10m3 czyli okolo 80kWh/dobe.Przy ogrzewaniu podłogowym przekłada się to na zuzycie albo 3mb rury /m2 powierzchni albo 10 mb rury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 02.07.2009 08:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lipca 2009 Dla standardowego domku z mostkami po ekipie ocieplającej , rzeczywista będzie coś ok 30-40W/m2 ale dla warunków obliczeniowych czyli np. -18oC to będzie to wartość ok 60-80 W/m2 i na tyle powinno być wykonane ogrzewanie, oczywiście jeśli nie ma projektu i ktoś chce to zrobić mniej więcej, a zużycie rzeczywiste (bo nie całą zimę jest te -18oC) to jak na poczatku pisałem. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość dodiddone 02.07.2009 09:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lipca 2009 Pozwole sie nie zgodzic 70W x 120 m2 to daje 8,5kW czyli 200Kwh/dobe nawet przy -20 st to daje okolo 25m3 gazu ,wiem ze takiego dziennego zuzycia nie ma nigdy,oczywiscie lepiej miec zapas ale optymalne ogrzewanie to na pewno nie jest, znaczne przewymiarowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 02.07.2009 10:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lipca 2009 Pozwole sie nie zgodzic 70W x 120 m2 to daje 8,5kW czyli 200Kwh/dobe nawet przy -20 st to daje okolo 25m3 gazu ,wiem ze takiego dziennego zuzycia nie ma nigdy, oczywiscie lepiej miec zapas ale optymalne ogrzewanie to na pewno nie jest, znaczne przewymiarowanie Nikt nie pisze o optymalnym tylko o maxmalnym a na takie musi być zaprojektowane i potem wykonane ogrzewanie. Rzeczywiste zużycie i OZC to coś innego niż zapotrzebowanie obliczeniowe. Jesli chcesz zrób inaczej ale Twoja "broszka" wtedy bedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość dodiddone 02.07.2009 10:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lipca 2009 zastanawiam sie nad sensem przewymiarowania instalacji, skoro rzeczywiste zuzycie gazu w ocieplonym domu 120m2 przy -20 stopni to okolo 12m3 i to wraz z gotowaniem i ciepla woda to daje okolo 100kWh /dobe a to z kolei 4kw mocy a to po rozlozeniu to 33W/m2 , zaznaczam ze jest to przetestowane w realnych warunkach. Instalacje natomiast projektuje sie na 70 w/m2 - moze wychodzi sie z zalozenia ze lepiej wiecej niz mniej ? A może przyjmuje sie temp wewnatrz 30st ? Chociaz ostatnio w normach nawet temp w lazienkach jest ograniczona do +21st a kiedys o ile pamietam było to 24st. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 02.07.2009 10:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lipca 2009 zastanawiam sie nad sensem przewymiarowania instalacji, skoro rzeczywiste zuzycie gazu w ocieplonym domu 120m2 przy -20 stopni to okolo 12m3 i to wraz z gotowaniem i ciepla woda to daje okolo 100kWh /dobe a to z kolei 4kw mocy a to po rozlozeniu to 33W/m2 , zaznaczam ze jest to przetestowane w realnych warunkach. Instalacje natomiast projektuje sie na 70 w/m2 - moze wychodzi sie z zalozenia ze lepiej wiecej niz mniej ? A może przyjmuje sie temp wewnatrz 30st ? Chociaz ostatnio w normach nawet temp w lazienkach jest ograniczona do +21st a kiedys o ile pamietam było to 24st. Napisz projekt nowej normy obliczającej straty ciepła i zapotrzbowanie obliczeniowe i wyślij ją do akeptacji skoro uważasz że jest nieprawdziwa . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sSiwy12 02.07.2009 11:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lipca 2009 Myślę, że problem tkwi w niezrozumieniu podstawowych pojęć ( o czym pisał j-j), oraz jak tego dokonać. A można na dwa sposoby: - szacunkowy przyjmując współczynnik W/m2, - wyliczając dokładnie dla danego domu posadowionego w danych warunkach klimatycznych, uwzględniając współczynnik U dla przegród, straty wentylacyjne, itp. I to daje moc dla maksymalnych, niekorzystnych warunków, z reguły -20/+22. Jest to informacja o mocy maksymalnej kotła (urządzenia grzewczego) dla danego budynku. Podobnie liczy się instalacje grzewczą dla poszczególnych pomieszczeń. Jak to się ma do realiów? Ano wystarczy sobie przypomnieć zimę stulecia. I jeszcze jedno. Praktycznie nie ma przepisu który kategorycznie nakazuje zastosowanie kotła o takiej „wyliczonej” mocy maksymalnej. Jest to w zasadzie tylko informacja dla inwestora. Praktyka zaś jest taka, że w większości przypadków zastosowane moce maksymalne urządzeń grzewczych przewyższają moc obliczeniową – tak na wszelki wypadek. Wyjątkiem są pompy ciepła, gdzie w zasadzie robi się na „styk” lub nawet z pewnym niedowymiarowaniem. Zaś „elektrycy” liczą bardzo dokładnie Ps. Zapotrzebowanie budynku na ciepło jest zupełnie czymś innym i obliczane dla innych parametrów zewnętrznych (np. +3/+22) zależnych od regionu w którym znajduje się budynek. Dodając oczywiście energie potrzebną do ogrzania CWU Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość dodiddone 03.07.2009 12:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2009 zgadzam sie z tym w pelni, nie chcodzi mi o koszty bo te sa bardzo niskie - rura ale zasade przy okazji jak otrzymujecie temperature wody na wyjsciu kotla 40st ? puszczacie to przez bufor ? u mnie w kotle temperatura 40 st jest po 3 min pracy kotla gazowego bez modulatora , jakos nie wyobrazam sobie takiej temperatury przy 30kw kotle na paliwo stale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość dodiddone 03.07.2009 12:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2009 zgadzam sie z tym w pelni, nie chcodzi mi o koszty bo te sa bardzo niskie - rura ale zasade przy okazji jak otrzymujecie temperature wody na wyjsciu kotla 40st ? puszczacie to przez bufor ? u mnie w kotle temperatura 40 st jest po 3 min pracy kotla gazowego bez modulatora , jakos nie wyobrazam sobie takiej temperatury przy 30kw kotle na paliwo stale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.