am76 03.07.2009 22:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2009 WitamZaprojektowaną mam elewację częściwo drewnianą:http://picasaweb.google.com/lh/photo/VNrr9xf6g9fuvs-BdOrhfg?feat=directlinkPrzy grubości ocieplenia 20cm wykonanie takiej elewacji jest nieco problmeatyczne technicznie i kosztowne. Znalazłem firmę, króra robi świetne imitacje elewacji drewnianej:http://www.tiserec.pl/ale cena ich patentu powala na kolana - 150 - 180 zł /m2 netto i to za samą wierzchnią warstwę, bez styropianu, sitki, kleju. Czy ma ktoś może jakiś swój patent na taką elewację? Albo może inne firmy się też tym zajmują? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coulignon 04.07.2009 05:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2009 a dlaczego problematyczne? Ja właśnie robię. Mam 25 cm styro, w miejscu gdzie będzie drewno jest w tej chwili 20 cm. Na to zostaną nałożone i zamocowane kontrłaty, obłożone styro i na to nabita decha. Która powinna zlicować się z elewacją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marekas5 04.07.2009 07:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2009 Nabic to sobie moze nie deske na elewacje, ale guza.....Nie wiem jak zabezpieczone i jak przykrecone deski, to i tak z czasem sie powykrecają, odejdą i beda straszyły tandetą! Jezeli nie zastosujesz na elewacje belek przynajmniej 13/13, to efekt bedziesz miał mizerny.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Whitemag 06.07.2009 08:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lipca 2009 Właśnie, jak to jest z tą drewnianą elewacją - czy faktycznie należy trzymać się książkowego reżimu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coulignon 06.07.2009 08:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lipca 2009 Nabic to sobie moze nie deske na elewacje, ale guza..... Nie wiem jak zabezpieczone i jak przykrecone deski, to i tak z czasem sie powykrecają, odejdą i beda straszyły tandetą! Jezeli nie zastosujesz na elewacje belek przynajmniej 13/13, to efekt bedziesz miał mizerny.... a mokrej belki 13x13 to już nie wykręci?? Ciekawe teorie.. Nigdy kolega nie widział krokwy wygiętej jak śmigło? To czy bedzie "krecić" czy nie nie zależy do przekroju tylko od obróbki drewna - zwłaszcza jego wysuszenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bożena030100 06.07.2009 11:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lipca 2009 w projekcje mam trochę drewna na elewacji ale niestety cena powaliła mnie na kolana i ekipa od elewacji wyrzeżbiła mi ze styropianu cos jakby deski. Wygląda całkiem fajnie choć deski przypomina tylko z bardzo daleka. Miałam problem z kolorem i wybrałam chyba niezbyt dobrze ale jeśli ktoś bedzie miał troche czasu to może można dobrac lepiej kolor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Whitemag 06.07.2009 13:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lipca 2009 No właśnie - już któryś raz z rzędu spotykam się z rozwiązaniem : styropian - łaty - deski. Przyznam szczerze, że mnie również taki sposób bardziej na rękę niż zabawa z belkami... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marekas5 13.07.2009 06:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lipca 2009 Nabic to sobie moze nie deske na elewacje, ale guza..... Nie wiem jak zabezpieczone i jak przykrecone deski, to i tak z czasem sie powykrecają, odejdą i beda straszyły tandetą! Jezeli nie zastosujesz na elewacje belek przynajmniej 13/13, to efekt bedziesz miał mizerny.... a mokrej belki 13x13 to już nie wykręci?? Ciekawe teorie.. Nigdy kolega nie widział krokwy wygiętej jak śmigło? To czy bedzie "krecić" czy nie nie zależy do przekroju tylko od obróbki drewna - zwłaszcza jego wysuszenia. Na mokrym drewnie to kolega moze sobie tylko popływac, do budownictwa stosujemy wyleżakowanego drewna, nie wysuszonego. MAteriał kupujesz przynajmniej rok wczesniej, przygotowujesz, suszysz w warunkach naturalnych, obrabiasz i po roku mozesz kroic z niego co chcesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coulignon 13.07.2009 07:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lipca 2009 O dzięki Wasza Mądrość za tak światłe rady! Zaprawdę powiadam że nie wiem jak mogłem żyć bez świadomości że jednak będę miał tratwę a nie elewację! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 13.07.2009 08:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lipca 2009 Właśnie. Dzięki takim mądrym ludziom, jak marekas5 warto czytać to forum A serio - w sobotę jechaliśmy z Barbossą i widzieliśmy super wyglądającą oblicówkę na bloku na Ursynowie. Miała kilka lat i ponoć była odnowiona - i z tym trzeba się pogodzić, że raz ja jakiś czas będzie trzeba przeszlifować i zabejcować jeszcze raz. Ale takie histerie to gruba przesada. Jakoś ludzie mają piękne drewniane elewacje i się nie wykręcają i tandeta nie straszą. Ja robie klasycznie - kontrłaty łaty 8x8, wełna między nimi, łaty 8x8, wełna między nimi, membrana, miniłatki jakieś 2cm (szczelina went) i na to deski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
arturromarr 13.07.2009 08:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lipca 2009 Ja nie widzę problemu.Do ściany przykręcamy łaty na długich szpilkach.Deski koniecznie suszone i frezowane i łączone na pióro-wpust, nic się nie wypaczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
darekzet 13.07.2009 08:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lipca 2009 mam podobną zagwozdkę co Wy ... na elewacji mam zaprojektowane ok 40m2 drewna nie było by problemu z malowaniem co 2-3 lata gdyby nie to że dom mam piętrowy i do pomalowania drewna musiał bym ustawiać rusztowanie a to mi się nie uśmiecha szukam czegoś co zastąpi mi drewno, rozważam następujące opcje: - panele kompozytowe (twinson o-face), nie znam jeszcze dokładnego kosztu m2, podobno około 200 zł/m2 za sam materiał ... ale nie bardzo mi się to widzi na elewacji ... zaletą jest to że nie trzeba tego w żaden sposób konserwować - tynk o strukturze drewna (Tiserec) ... widziałem "na żywo" w warszawie, z odległości 15m wydaje się być ok, bliżej nie mogłem niestety podejść ... koszt materiału i wykonania to o 180 zł / m2 - profile styropianowe o o strukturze drewna (Rodeo), widziałem na żywo, macałem i oglądałem z różnych odległości ... wygląda rewelacyjnie, fajnie imituje drewno, maluje się to farbą do drewna na wybrany kolor ... niestety koszt materiału to ok 190 zł / m2 okazuje się że wszystkie imitacje są droższe niż oryginał czyli lite drewno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 13.07.2009 09:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lipca 2009 okazuje się że wszystkie imitacje są droższe niż oryginał czyli lite drewno Są KILKUKROTNIE droższe! Żeby to kosztowało do 100zł/m2 to jeszcze ujdzie. Ale 200? Ja zostaje przy drewnie. A że trza będzie rozstawić rusztowanie? No trudno się mówi. Może po 1 ścianie rocznie będę robił i cykl się będzie powtarzał co 4 lata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marcin1978 13.07.2009 11:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lipca 2009 panele kompozytowe (twinson o-face), nie znam jeszcze dokładnego kosztu m2, podobno około 200 zł/m2 za sam materiał ... ale nie bardzo mi się to widzi na elewacji ... zaletą jest to że nie trzeba tego w żaden sposób konserwować Nie wiem jak O-face ale mam na tarasie deski kompozytowe tego producenta. Na poczatku tez wszyscy mówili ze beda kosztowac ponad 200/m2. Nie chciałem desek bo balkony mam dosyc wysoko i nie chce mi sie dyndac na drabinie i malowac 2x do roku. Kupilem u nich tylko deski (cos okolo 25pln/mb)i zaczepy. Glowne elementy maja nie tak drogie kosza na detalach. Np. srubki z nierdzewki 0.65pln a na allegro po 0.10pln. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 13.07.2009 11:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lipca 2009 Deska ma 14cm szerokości, czyli wchodzi ich 7 na metr. 7 x 25 = 175 zł/m2. Do 200 niedaleko. Doliczyć "systemowe" koszty i dobijamy. W moim przypadku daje to ponad 22 000 za samą okładzinę. A ocieplenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marcin1978 13.07.2009 11:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lipca 2009 hmm faktycznie za 10-11m2 dałem za materiały 2100.No ale jak doliczyc materiały do konserwacji corocznej "naturalnej" alelwacji/balkonu, rusztowanie( chyba ze ktos lubi dyndac na drabinie dla mnie 6m nad ziemia to za wysoko) i poswiecony czas to moze warto dac tyle za bezobsługowośc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 13.07.2009 11:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lipca 2009 Jakbym miał, to może i bym dał Drewno rozkłada koszt na dłuższy okres - pewnie za 20 lat się koszty zrównają, ale jest coś takiego, jak "wartość pieniądza w czasie". A pieniądz na koniec budowy jest baaaardzo cenny No i kwestia niewymierna, czyli estetyki - jednym odpowiada jednolita faktura Twinsona, inni (ja) wolą raczej niejednorodność drewna. De gustibus... Nie chcę mowić, że Twinson zły, bo całkiem serio go rozważałem - ale vide powyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marcin1978 13.07.2009 13:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lipca 2009 Rozumiem u mnie tez skarbiec swieci pustkami. Mnie było stac na twinsona bo metraz nie duzy wiec można było sie szarpnąć. Jak bym miał taras 100m2 to pewnie wybral bym normalne deski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michalsiak 13.07.2009 22:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lipca 2009 a dlaczego problematyczne? Ja właśnie robię. Mam 25 cm styro, w miejscu gdzie będzie drewno jest w tej chwili 20 cm. Na to zostaną nałożone i zamocowane kontrłaty, obłożone styro i na to nabita decha. Która powinna zlicować się z elewacją. coulignon jakie masz przekroje kontrłat, ja chcę u siebie zrobić podobnie ale mam do ukrycia rynny spustowe które są oddalone o 20 cm od muru - myślę jak to wykonać żeby było OK michalsiak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
arturromarr 14.07.2009 08:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2009 nie było by problemu z malowaniem co 2-3 lata gdyby nie to że dom mam piętrowy i do pomalowania drewna musiał bym ustawiać rusztowanie a to mi się nie uśmiecha Nie sądzę, żeby dobrze zabezpieczone drewno trzeba było malować co 2-3 lata. Co prawda nie jestem jeszcze użytkownikiem drewnianej elewacji, ale ma na działce tymczasowy domek, który ma wiele drewnianych elementów. Pomalowane było dwa razy, najpierw rozcieńczoną (bardzo) farbą olejną, a potem gęstą, drewno nie szlifowane powierzchnia jak po cięciu. Stoi to to ponad pięć lat i pod żadnym względem nie kwalifikuje się do malowania, dlatego nie boję się mojej drewnianej elewacji, chociaż też jest na piętrze. Za nic nie chciałbym mieć imitacji drewna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.