BOHO 14.07.2009 18:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2009 Przepraszam jeszcze jedno, tak z doświadczenia Ci podpowiem, nie używaj żadnego pędzla do rogów, ponieważ będzie się w tym miejscu różniła struktura farby od pozostałej części ściany, taka robota u mnie i inwestorów nie przechodzi ja - czyli amator, w rogach robię tak: najpierw pociągam pędzlem, tak żeby pomalować sam róg, ale też trochę maznąć ściany - jadąc pędzlem z góry do dołu, wykonuję ruch jak ryba ogonem.... potem poprawiam małym wałkiem, który wciskam do samego rogu..... i wychodzi miodzio ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kasia242 14.07.2009 18:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2009 farby nobilesa uwazam za jedne za najlepszych..juz pisze dlaczego....nobilesowski super acryl jest moim zdaniem jedną z najlepiej kryjących bialych farb na rynku..na pewno w mojej ocenie jest lepszy od drozszego dekorala,deklasuje takze Duluxa mat,po drugie jego konsystencja(suoperacryl) dla mnie jako malarza jest idealna..tzn. nie za gesta ,czyli fajnie sie rozsmarowuje ,i ma wlasciwopsci sciagające ..innymi slowy da rade nim pomalowac sufit bez zadej kropki na dole ,jest bardzo podobna do farb angielskich ktorymi mialem okazje malowac w irlandii. Tikurilla jak dla mnie jako fachowca lekko przereklamowana,dobra lecz bardzo droga. Dulux to...no da sie tym pomalowac pokój (zdecydowanie zła konsystencja,bzdurna instrukcja ze nie mozna dolewac wody) Dekoral jest po prostu za drogi. Jedynka jest bardzo fajna w porównaniu do swej niskiej ceny(nieraz malowalem i efekty były naprawde w porzadku a jednoczesnie duuzo taniej. Kazda z tych farb ma lekko inne wlasciwosci,tzn.np Dulux pomalowany na zagruntowaną nieporowatą powierzchnie zacznie po prostu od niej odchodzic:),itd sa rozne praktyczne kruczki ,ale zawsze trzeba wiedziec jak co zastosowac w danej sytuacji..wszystko pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek 70 14.07.2009 18:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2009 eeeeeeee tam lata..... trzasnąłem Tikkurilą cały pokój i jest miodzio..... a malarzem jestem raz na 5 lat.... Tu chodzi o to ze trzeba umiec ocenic kazda sytuacje,kazdą powierzchnie,technike itd. dla jednego cena nie ma znaczenia ..dla innego ma..ty pomalowales Tikku caly pokoj i jest miodzio..ja to samo zrobie nobilesem tylko 3 razy taniej ....bo wiem jak...jak jnie ulegac reklamie...jak wykorzystac zalety produktu ..jak zniwelowac wady....trzeba miec duza praktykę by wykonywac zawod malarza....nie trzeba miec zadnej praktyki by pomalowac pokoj Tikkurillą...ale zawsze bedzie to loteria jesli malowal bedzie czlowiek bez doswiadczenia ,ja jako wykonawca nie moge pozwolic by nie wyszlo..czy to sniezka czy tikurilla..pozdrawiam Masz rację, czasem również wykonuję prace dla ludzi o tzw. chudszym portfelu i mam do dyspozycji tańsze farby i nie ma, że może się nie udać, udać po prostu się musi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BOHO 14.07.2009 19:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2009 farby nobilesa uwazam za jedne za najlepszych..juz pisze dlaczego....nobilesowski super acryl jest moim zdaniem jedną z najlepiej kryjących bialych farb na rynku..na pewno w mojej ocenie jest lepszy od drozszego dekorala,deklasuje takze Duluxa mat,po drugie jego konsystencja(suoperacryl) dla mnie jako malarza jest idealna..tzn. nie za gesta ,czyli fajnie sie rozsmarowuje ,i ma wlasciwopsci sciagające ..innymi slowy da rade nim pomalowac sufit bez zadej kropki na dole ,jest bardzo podobna do farb angielskich ktorymi mialem okazje malowac w irlandii. Tikurilla jak dla mnie jako fachowca lekko przereklamowana,dobra lecz bardzo droga. Dulux to...no da sie tym pomalowac pokój (zdecydowanie zła konsystencja,bzdurna instrukcja ze nie mozna dolewac wody) Dekoral jest po prostu za drogi. Jedynka jest bardzo fajna w porównaniu do swej niskiej ceny(nieraz malowalem i efekty były naprawde w porzadku a jednoczesnie duuzo taniej. Kazda z tych farb ma lekko inne wlasciwosci,tzn.np Dulux pomalowany na zagruntowaną nieporowatą powierzchnie zacznie po prostu od niej odchodzic:),itd sa rozne praktyczne kruczki ,ale zawsze trzeba wiedziec jak co zastosowac w danej sytuacji..wszystko pozdro dzięki za uwagi ! hmmmmm...... może następnym razem poeksperymentuję z tym SuperAkrylem Nobilesu..... zobaczymy.... a jak oceniasz Bondexa Super Wall ? jak dotąd najbardziej mi się podobał przy malowaniu.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek 70 14.07.2009 20:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2009 Przepraszam jeszcze jedno, tak z doświadczenia Ci podpowiem, nie używaj żadnego pędzla do rogów, ponieważ będzie się w tym miejscu różniła struktura farby od pozostałej części ściany, taka robota u mnie i inwestorów nie przechodzi ja - czyli amator, w rogach robię tak: najpierw pociągam pędzlem, tak żeby pomalować sam róg, ale też trochę maznąć ściany - jadąc pędzlem z góry do dołu, wykonuję ruch jak ryba ogonem.... potem poprawiam małym wałkiem, który wciskam do samego rogu..... i wychodzi miodzio ! Bardzo dobra metoda, najważniejszy jest efekt końcowy, sam pędzel robi naprawdę brzydką strukturę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BOHO 14.07.2009 20:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2009 Przepraszam jeszcze jedno, tak z doświadczenia Ci podpowiem, nie używaj żadnego pędzla do rogów, ponieważ będzie się w tym miejscu różniła struktura farby od pozostałej części ściany, taka robota u mnie i inwestorów nie przechodzi ja - czyli amator, w rogach robię tak: najpierw pociągam pędzlem, tak żeby pomalować sam róg, ale też trochę maznąć ściany - jadąc pędzlem z góry do dołu, wykonuję ruch jak ryba ogonem.... potem poprawiam małym wałkiem, który wciskam do samego rogu..... i wychodzi miodzio ! Bardzo dobra metoda, najważniejszy jest efekt końcowy, sam pędzel robi naprawdę brzydką strukturę to już stwierdziłem dosyć dawno..... swoją drogą to np Dulux poleca na puszkach malowanie "pędzlem, wałkiem lub pistoletem..." i moje pytanie: w jaki sposób można np.gęstym Duluxem lateksowym wymalować ścianę za pomocą pędzla ? ? ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ARF 14.07.2009 21:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2009 no chciałbym wiedzieć w czym sie nie zgadzamy jesli chodzi o malowanie co do tikkurili to znalazłem w neciewarto poczytać http://www.dobrebudowanie.pl/informacje-i-porady-budowlane.php?a=pokaz&tekst=1148 http://www.tikkurila.pl/farby_dekoracyjne/broszury_i_poradniki/poradniki/ jak widać producent zaleca sezonowanie ścian przed malowaniem ok 3-4 tygodni i gruntowanie Troszkę za dużo tego jest w tym co napisałeś i proponuję abyś napisał jak wykonałbyś porządne szpachlowanie wraz z malowaniem farbą np. Benjamin Moore w kolorze powiedzmy ciemny bordo dwukrotne malowanie, dodam, że inwestor sprawdzi tę pracę na 100% przy użyciu halogenu, ( nie może być żadnych dziurek kresek cieni po malowaniu nierówności po nieumiejętnym szpachlowaniu, żadnych ubytków, idealnie równa ściana ) aha zapomniałbym, ściany i sufity to tynk tzw. tradycyjny czyli cementowo-wapienny. Napisz proszę również jakich materiałów użyłbyś i w jakiej kolejności, krok po kroku. Cały czas, gdy wykonujesz tę pracę panują upały 32 stopnie w cieniu. Dla zwykłego, nawet przeciętnego fachowca jest to dosyć prosta praca Pozdrawiam P jeśli tynk jest wykonany solidnie sezonujemy go miesiąc ( zachodzą wszelkie procesy chemiczne ), po tym okresie kontrola wizualna – jeśli poprawki są niezbędne to wykonujemy je tym samym materiałem i czekamy następny miesiąc – ale przyjmujemy że wykonawca był solidny i mamy wzorowy i gładki oraz równy tynk CW jeśli jest ok. to przystępujemy do szpachlowania ( PRZED SZPACHLOWANIEM NIE GRUNTUJEMY, NIE BIAŁKUJEMY, NIE NAWILŻAMY CZY JESZCZE INNE CUDA I WYMYSŁY ) w zależności od wykonania tynku czyli w trzech warstwach (obrzutka, narzut i gładź) – szpachlowanie finiszem / extra gipsem lub w dwóch (obrzutka i narzut ) szpachlowanie startem, przetarcie, grunt potem finiszem / extra gipsem w obu przypadkach ostanie warstwy są blichowane ( inwestor chce extra gładkie ściany) – blichowanie czyli inaczej szpachlowanie na mokro bez przecierki z kurzem wykonuje się za pomocą pędzla, gąbki lub gumowej pacy którymi zwilżamy powierzchnie przed związaniem a następnie przy pomocy potocznie nazywanego pióra ( paca blichówka ) wygładza się na mokro – chce dodać że praca wymaga wprawy ( praktyki ) i siły - ja nie mam wprawy i u mnie było tradycyjnie na sucho aż do skutku – po szpachlowaniu jak i w trakcie kontrola wizualna czyli halogen i świecimy po ścianie pod katem – kto szpachlował lub odbierał prace w swoim domku i ma trochę wiedzy ten wie po co chyba nie trzeba pisać. Tynki gipsowe przy ok. 20 C schną 1 mm na dzień tutaj mamy 32 C ale niewiemy jaka wilgotność więc przyjmujemy 1mm na dobę plus jeden dzień – ściany nie gładzimy raczkami ciesząc się z efektu bo łapki zostawią tłuszcz i brud – więc w najlepszym przypadku 2-3 dni przerwy. Materiały do wykonania – zakładam inwestor ma kasę na materiał ale dobry materiał nie musi być drogi więc może KNAUF ROTBAND lub BAUMIT czy jakieś gotowe w wiaderkach może Acryl Putz Finish ŚNIEŻKI lub inne – nie wiem zależy od wykonawcy jakim materiałem mu się dobrze pracuje i od możliwości finansowych ja jechałem na Śnieżce nie jest tania w porównaniu do innych ale mnie było stać na nią i wybrałem z uwagi na farbę Przechodzimy do malowania – nie określiłeś rodzaju wykończenia Zakładamy max więc inwestor maluje BENJAMIN MOORER REGALR PREMIUM INTERIOR 100% ACRYLIC MATTE FINISH 221 – wykończenie mat – farba o wysokiej odporności – nie wiem jakie to pomieszczenie ale niech będzie biuro lub ekskluzywne wręcz snobistyczne pomieszczenie mieszkalne, kolor dosyć ciemny i intensywny więc gruntujemy SUPER SPEC HP™ CLEAR ACRYLIC SEALER P27 - czas 1 godzina sucha w dotyku, 2 godziny następna warstwa ( tutaj zbędna ) min po 12 godzinach malujemy farbą gruntującą REGALR PREMIUM INTERIOR LATEX PRIMER N216 zabarwioną pod kolor farby nawierzchniowej – czasy jak wyzej za wyjątkiem nakładania właściwej farby min 4 godziny właściwa farba tutaj jedna warstwa powinna starczyć bo barwimy grunt zgodnie z zaleceniem producenta – no jeśli się uprzesz i chcesz dwa razy to koszta wieksze – malowanie 2-giej warstwy min po 2 godzinach efekt i trwałość po 14 dniach - domyslam się że sufit biały wykończenie farba gruntujaca i właściwa niebarwiona co do temperatury to max do uzycia +32C narzędzia – wałek włos syntetyczny lub naturalny 5 mm max 10 mm do farb wodorozcieńczalnych z fazowanym brzegiem ( tzn skos na włosiu przy brzegu ), szerokości małe i duże do chyba ok. 25 cm jak się nie mylę, przyda się i pędzel, malowanie wałkiem mokre na mokre – nakładamy pasy min 30 % pokrycia poprzedniego pokrycia wałkiem, malujemy wnętrze bez przerw – chyba że jest tak duże to musimy robić przerwy w naroznikach – nigdy na powierzchni ściany – kolejność malowania sufit – narożniki potem sufit kierunek okno do drzwi, następnie ściana - narożniki i trudno dostępne miejsca, całe powierzchnie mam nadzieję że wystarczy jak na amatora dla profesjonalisty – z miła chęcią zobaczył bym takie pomieszczenie w Twoim wykonaniu – słucham uwag bo jak narazie nie odpowiedziałeś na moje poprzednie a zadajesz mi "zadania" Uwaga – post opracowany na podstawie kart technicznych produktów, mojej praktyki oraz wiedzy jaką posiadam – nie jest on w żadnym wypadku „poradnikiem” – jeśli miał bym wykonać taką pracę to tak bym ja wykonał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek 70 15.07.2009 14:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2009 Witam, Jeżeli chodzi o malowanie to nie mogę się z Tobą nie zgodzić, wybrnąłeś super, jeżeli byśmy malowali tą farbą i tym kolorem bez odpowiednich podkładów efektu mogłoby nie być nawet po czterokrotnym malowaniu, wałki też odpowiednie, dostępne w każdym firmowym sklepie danej farby. Nie bez znaczenia podałem, że w trakcie wykonywanej pracy panują upały, ponieważ z doświadczenia wiem, że lepiej nie malować gdy temperatura jest wysoka i jest w pomieszczeniu zbyt suche powietrze, nakładana farba żle się rozciąga, za szybko schnie i z tego powodu mogą być brzydkie pasy na ścianach czy też sufitach. Jeżeli chodzi o wykonanie samego podłoża, tu Twoje braki są bardziej widoczne, nie szpachluje się na mokro przy pomocy pędzla czy też gąbki ( jest to technologia z lat 70-80 gdzie nie była taka jakość robót jak teraz), w ten sposób można " robić np. goldband na mokro). Być może wiele osób się ze mną nie zgodzi lecz ja zrobiłbym to mniej więcej tak: Rzeczywiście na początku należy ocenić wilgotność takich ścian ( jeżeli zaczniemy szpachlowanie na zbyt mokrych ścianach, gips może się odparzyć i odpaść ), jeżeli pomieszczenie jest odpowiednio suche, przystępuję do oczyszczenia ścian z różnych pozostałości po tynkarzach za pomocą pióra ( taka blichta), następnie całe pomieszczenie należy zagruntować odpowiednim dobrym uni gruntem ( bez rozcieńczania czy dodawania jakiejkolwiek farby). Grunt należy dobrać odpowiedni do ocieplenia zewnętrznego ( do wełny jest inny i do steropianu inny, chodzi o paroprzepuszczalność) , gdy grunt już wyschnie nakładam pierwszą warstwę mocniejszego gipsu tzw startu ( pracuję na gipsach Stabill, Semin oraz schitrook ) aby trochę wzmocnić tynki, tym samym gipsem startowym obsadzam wszystkie aluminiowe narożniki, gdyż te podtynkowe nie zawsze są dobrze zrobione, następnie gdy pierwsza warstwa już wyschnie nakładam drugą warstwę gipsem Stabill pg 41 lub Semin 68 oczywiście całość wykonuję przy halogenie odpowiednio ustawionym. Po naniesieniu dwóch warstw ściany już są gładkie, równe i wtedy nakładam trzecią warstwę i tu idzie Schitrook z wiadra, ten gips bardzo dobrze się przeciera, następnie całość przecieramy ( oczywiście przy żarówce lub halogenie), ja przecieram mechanicznie za pomocą tzw. żyrafy, która podłączona jest do odkurzacza, póżniej wszystkie ściany dokładnie zamiatam szczotką o miękkim włosiu i gruntuję: kupuję tanią farbę np śnieżka, do 10 litrowego opakowania dolewam 3 litry gruntu i żeby lepiej się całość rozprowadzała na ścianie dolewam 1 litr wody, porządnie mieszam i gruntuję, wychodzi mi jednolita biel, która jest jednocześnie zagruntowana jak i stanowi dobry podkład do farby docelowej ( do niektórych farb należy stosować podkład zalecany przez producenta jak np. benjamin bordo i nie tylko), pózniej sprawdzam przy pomocy halogenu czy też żarówki czy nie ma czegoś do poprawienia przed malowaniem ( przeważnie po mnie nie ma ) jeżeli jest wszystko w porządku to malujemy ( malować też można przy pomocy halogenu, nie trzeba wówczas będzie szlifować papierem ściernym niedoskonałości podczas malowania, jak opisywał to ARF) Do robienia faski czy też podczas malowania na szpilkę używam zwykłych tanich taśm papierowych, ale białych, mają one mało kleju i nie zrywają nam farby ze ściany. Przy malowaniu, aby zabezpieczyć okna futryny itp. używam taśmy papierowej firmy Tesa tę najżółciejszą, gdyż ma dużo kleju i efekt jes zadawalający-żadnych strzępków po odklejaniu. Jeżeli są jakieś nieścisłości lub ma ktoś jakieś pytania to chętnie odpowiem, jeśli będę umiał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ARF 15.07.2009 18:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2009 tu sie nie zgodze z tynkiem cw - zakładam że tynk jest nówka i zgodnie z zaleceniami producentów gotowych mieszanek nie wymaga gruntowania jeśli prace lecą w kolejności jak nalezy - rozumiem że to asekuracja lub brak wiary wykonawcy tynku i zgodnie z zasadą że podłoże jakościowo ma być lepsze niż farba - tak dla wiedzy to tynki są wynalazkiem z przed wieków miały nawet po kilkanaście warstw i jak również zapomniany beton - odsyłam do starożytnego Rzymu co do technologii lat 70-80 - blichtowanie nadal jest używane ( są specjalnie przeznaczone do tego szpachle "syntetyczne" ) jednak jest to trudne i pracochłonne i nie jest to technologia tych lat tylko wieków jak wyżej - wielowarstwowe podloże gładzone na połysk pod freski - malowanie na mokrym podkładzie - najstarsze znane to chyba starożytnej grecji - ja robiłem na sucho ( tak na marginesie nie polecam siatki - ja pod koniec używałem szlifierki oscylacyjnej z odsysaniem plus odkurzacz przemysłowy ) co do gruntowania śnieżką - no może nie ma problemu i tak tego nie widać bo jest pod farbą ale jak dla mnie fachowe wykonanie to bez wynalazków ( chodzi mi o te mieszanki czego jestem przeciwnikiem - w tym przypadku należalo by sprawdzic - możliwe chyba w laboratorium - czy nie zachodzi jakis proces chemiczny który ma wpływ na końcowy "produkt" bo producenci nie ujawniają w całości receptur produktów ) i jednym "procesem" producenta - nie mówię że snieżka gunt jest niedobra bo sam ją malowałem i musze powiedzieć że jest mocniejsza od właściwej farby snieżki - w tym przykładzie jako inwestor nie był bym zadowolony poprawiam nie zgodził bym się na takie gruntowanie - musiał bys całe malowanie wykonac wg zaleceń producenta no ale to moje "gadanie" każdy robi jak chce ilub płaci za to co mu robią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek 70 15.07.2009 20:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2009 Co zrobisz ze ścianą, na której jest nówka tynk cementowo-wapienny, gładki pięknie zrobiony, ale dotykasz ręką ( zawsze tak sprawdzam) i z niego się sypie, co wtedy robisz ? wiem, że Ty jesteś przeciwnikiem gruntowania, tylko mam prośbę krótko zwiężle i na temat własnymi słowami. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michalmayday 15.07.2009 20:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2009 ARF musze z przykrością stwierdzić ze tomek70 ma racje w takiej sytuacji muszisz zagruntować taki tynk.....jest jeszcze opcja bierzesz kawałek drewna(mały klocek) owijasz go bardzo drobnym papierem sciernym i strącasz cały piasek z tynku CW, ale przeważnie i tak trzeba by to zagruntować bo to moze sie okazać niewystarczające A co do twojego doświadczenie pisałeś ze jest poparte wiedzą "praktyczną" tzn ze malujesz czy po prostu rozmawiasz o tym z fachowcami? bo czasami zalecenia producenta w praktyce mają się ni jak do wykonywanej pracy... A co do smug które zostają na ścianie po malowaniu latexem, nie wystarczyło po prostu napisać o równomiernym rozprowadzaniu farby, wracaniu sie na poprzednie pole i delikatnych ostatnich ruchach wałkiem ?? Trochę śmieszne jest takie przekomarzanie !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ARF 15.07.2009 20:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2009 Co zrobisz ze ścianą, na której jest nówka tynk cementowo-wapienny, gładki pięknie zrobiony, ale dotykasz ręką ( zawsze tak sprawdzam) i z niego się sypie, co wtedy robisz ? wiem, że Ty jesteś przeciwnikiem gruntowania, tylko mam prośbę krótko zwiężle i na temat własnymi słowami. Pozdrawiam nie czyasz dokładnie - zakładam że tynk został zrobiony zgodnie z "zasadamai budowlanymi" - czyli tak jak powinien a mówie tu o tynkach warstwowych z gotowych mieszanek a nie mieszanie na budowie cementu, piasku, wody oraz wapna liczone proporcje na oko - tynk jest warstwą która powinna byc wykonana na tip top - jeśli nie jest tak to znaczy wywalił inwestor kase w błoto a fachman delikatnie mówiąc się nie postarał no a pozostali się muszą gimnastykować zakłądając że jeśłi tynk jest stary to nie staje okoniem jeśli chodzi o gruntowanie zasada jest prosta jeśli zostaje coś na ręku przy dotyku - gruntujemy - oczywiście po dokłądnym sprawdzeniu i naprawie warstwy jak najbardziej zbliżonym materiałem zapomniałem dodac że jak dla mnie ważna jest jakość wykonania wszystkich warstw co do malowania to może zdradzę rąbek tajemnicy że mój ojciec z zawodu jest malarzem - troche pomalowałem ( nie jest to mój zawód na szczęście ) - teraz malowałem dla siebie wg mojej koncepcji i jestem zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzycha16a 25.07.2009 08:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2009 U nas tynki cementowo-wapienne zacierane piaskiem kwarcowym. Suche tynki były lekko przecierane papierem ściernym.Do gruntowania ścian białych użyliśmy gotowej farby podkładowej z gruntem , na to jedna warstwa farby akrylowej - malowaliśmy kilka dni temu, jak na razie wygląda bardzo ładnie. A propo gruntowania - też spotkaliśmy się z poradą aby nie gruntować ścian, zwłaszcza gdy tynki są suche. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bzykos 25.07.2009 11:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2009 Czym gruntujecie ściany? Tzn jakim narzędziem? Wałkiem czy pędzlem,bo jest rzadki(jak woda). Da się to zrobić wałkiem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzycha16a 25.07.2009 12:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2009 My gruntowaliśmy wałkiem, co prawda gruntowaliśmy farbą gruntującą. Farba gruntująca jest rzadsza niż farba akrylowa, ale na pewno gęstsza niż sam grunt. W mało dostępnych miejscach (rogi) malowaliśmy/gruntowaliśmy małym wałkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jrrzy 25.07.2009 20:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2009 Mogę na podstawie własnego doświadczenia polecić farby firmy Kabe są tańsze od Tikkurili i Para a równie dobre.Tynki cementowo - wapienne gruntowałem rozcieńczoną białą farbą aquatex a malowałem aquatexem i akrylateksem (lateksowa).Płyty GK gruntowałem i malowałem aquatexem.Farby doskonale kryją - po gruntowaniu wystarcza jednorazowe malowanie,są wodoodporne i autentycznie zmywalne.Generalnie uważa się,że stosowanie gruntu jest ryzykowne - żle położony spowoduje plamy nie do zamalowania,dlatego lepiej jest gruntować rozcieńczoną białą farbą dobrej jakości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jaga_2 25.07.2009 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2009 To jest podobno urok Duluxa. Na nierównej ścianie lub suficie, nie pokryje tych nierówności. Malarze fachmani nie malują Duluxem nierównych ścian. Tak mi powiedział malarz specjalista. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
manieq82 25.07.2009 20:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2009 a jakie farby gruntujące polecacie? W castoramie maja ich produkt -casto coś tam i jest chyba jeszcze jedna arba ale nie gruntująca tylko podkładowa - a to chyba różnica Tynkarz radził kupić grunt i mieszać ze zwykłą farbą - taa ale jaką jest ich tyle - akryl, lateks itd... Czy wszystkie one można warstwami mieszać tzn. czy jak pomaluję akrylem później można lateksem i odwrotnie? Czy sa jakieś schematy co po czym można? lajkonik jestem na razie w malowaniu a niedługo muszę cały dom opierdzielić jakimś gruntem jak już tynki doschną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
josephine 25.07.2009 20:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2009 Kupując farby wpadłam w lekka histerię bo sprzedawca stwierdził, że na zwykłym gruncie (którym już miałam maźnięte ściany) farba lateksowa (którą chciałam kupić) będzie się łuszczyć. Na szczęście nic takiego się nie stało. Ściany malowaliśmy Magnatem, Dekoralem, Duluxem, Beckrsem i Tikkurilą. Wszystkie wyglądają świetnie - do wglądu dla zainteresowanych na 5. stronie mojego dziennika budowy. Mam nadzieję, że będą równie ładne po kilku latach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzycha16a 25.07.2009 21:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2009 a jakie farby gruntujące polecacie? W castoramie maja ich produkt -casto coś tam i jest chyba jeszcze jedna arba ale nie gruntująca tylko podkładowa - a to chyba różnica... My gruntowaliśmy taką, jak pisałam wyżej z efektu jesteśmy zadowoleni. Niestety tej farby nie ma w Castoramie http://www.farbykolor.pl/admin/zdjecia/8ddabfe3c62dd605b52ca735e6a78c61.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.