jajmar 25.10.2012 13:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2012 dziekuje za odp to w tym momencie izolacja pozioma samej sciany jak i poziomjej pomiedzy lawa a sciana ma taki sobie sens bo bedzie ciagnac z nieizolowanej od dolu lawy do sciany? Nie jest to wada "dyskwalifikujaca" lanie lawy w dziure jezeli wystepuja slupy zelbetowe? Pytanie 2: ekipa lejaca fundamenty powinna takze wykonac slupy (czyli wynikiem ich pracy powinny byc fundamenty i wystajace n metrowe betonowe slupy? Pozdrawiam, Przemek P.S. chodzi mo o rozwiazanie wystarczajaco dobre, praktykowane, bedace wypapadkowa wymaga jakosciowych i ceny (nie musi byc najlepsze pod sloncem jezeli wystarczajaco dobre jest tansze) Ad.1Jak chcesz lac ławe i ściane fundamtową w grunt to kiepski pomysł. Jak wylejesz samą ławe i wykonasz izlocje poziomą na to dasz ściany które zaizolujesz pionowo będzie OK. Ad2. Nie praktykuje sie lania słupa na dwa zalania. Szczególnie tak małego/niskiego. Ekipa powinna wykonac ławę i wypuścić z niej zbrojenie pod słup, słup wykonasz "poźniej", ewentulanie możesz zrobic słup do poziomu belkie stropu i tu też zosatwić zbroejnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
przemek4net 25.10.2012 13:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2012 (edytowane) dziekuje za odp czyli wystarczajaco dobre rozwiazanie to - lac lawe w ziemie a prety slupa stercza w gore na n metrow - izolacja pozioma na lawie poza miejscem na slupa - szalunki na sciane f betonowa - zalac sciane a prety stercza w gore - polozyc izolacje pozioma na scianie poza miejscem na slup, polozyc izolacje pionowa na sciane - zrobic szalunki na slupa i zalac slup Pytanie: czy to naprawde duzo roboty zrobic lawe w szalunkach z izolacja w kolo bez kombinacji? (przy zwyklym domku jednorodzinnym to extra dniowkwa roboty dla 2 ludzi + klopot z kolowaniem szalunkow czy wiekszy koszt? (kwestia +500-1000pln do kosztow fundamentow i po krzyku) czy taki "mostek wilgociowy" nie zabija sens izolacji pionowej sciany fundamentowej czyy nie ma jakis dodatkow do betonu co "uszczelniaja beton" (tak by np dodac go w beton slupa w miejscu gdzie przechodzi z lawy do sciany i juz? Pozdrawiam, Przemek EDIT Izolacja pionowa na słupie do wys, ~ "0,00" np. Izohan WK2+. Niec nie przecinamy a taki słup czy trzpień w nieskończoność kapilarnie nie podciągnie. teraz przyszlo mi na mysl.... czyli slup jako twor nie jest czyms "zlanym" razem ze sciana ale wylany przed sciana, obsmarowany izolacja i dopiero wtedy jest lana sciana? Czyli miejscem na zawilgocenie od lawy bylby wieniec fundamentowy bo ten "polaczony" jest poprzez slupa z lawa? Edytowane 25 Października 2012 przez przemek4net Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aedifico 25.10.2012 16:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2012 Przy założeniu,że na łąwie mamy izolację poziomą , na ścianie fundamentowej mamy izolację poziomą i pionową to mała powierchnia pod słupem jeśli ma on izolację pionową nie ma wielkiego wpływu. Dodatki do betonu mogą go uczynić wodoszczelnym ale od podciągania kapilarnego nie uchronią. Słupy są zazwyczaj wolnostojące a trzpienie związane ze ścianami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Crash 05.06.2013 10:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 Witam Nie chce zakladac nowego watku wiec odswieze juz istniejacy. Mam podobna sytuacje, jestem na etapie budowy piwnicy, wylane lawy fundamentowe Beton(B20) + chudziak 10 cm B15 pomiedzy lawami na tej samej wysokosci. Z law fundamentowych co 2m wypuszczone jest w gore- ok 1m zbrojenie - 25x25cm (4x12) na slupki betonowe ktore znajdowac sie beda w scianach piwnicy. W zwiazku z tym ze grunt to glina z ktorej na glebokosci ok 1,5-2m saczy sie woda (nie za wiele ale jednak) chce wykonac srednia izolacje przeciwwodna, uzupelniona drenazem opaskowym z odprowadzeniem wody do polozonego nieco ponizej rowu melioracyjnego. Teren z lekkim spadkiem w kierunku rowu melioracyjnego. Jako izolacje pozioma law i chudziaka chce uzyc: Eurolan 3K- grunt (rozcieczony 1 do 10) /x1 na to Papa Fundament Szybki Profil SBS Icopal / X2, Jesli chodzi o izolacje pionowa scian to na zewnatrz law i scian piwnicy (25cm bloczek betonowy + co 2m slupki) chce dac : Na grunt - Eurolan 3K (rozcieczony 1 do 10) / x1 Na to Superflex 10 /x2 + styrodur + folia kubelkowa Problem polega na tym ze, jak w temacie, nie wiem jak zabezpieczyc brak ciaglosci izolacji poziomej z papy w miejscu laczenia slupow z lawa fundamentowa. Z tego co wyczytalem na tym forum nie byloby rozsadne dawanie w tym miejscu jakiejkolwiek izolacji w stylu papa czy folia, z powodu tworzenia zbyt duzej elastycznej przegrody ktora oslabilaby slup ktory z racji swojego przeznaczenia powinien byc w miare lity. Brzmi to sensownie, tylko dlaczego w takim razie jedna z firm, Solbet o ile sie nie myle w jednym ze swoich filmikow instuktazowych o wykorzystaniu ksztaltek U do stawiania wlasnie slupow zbrojonych w scianach jak byk pokazuje czlowieka ktory na wystajace prety zbrojeniowe nabija folie i uklada ja wlasnie w miescu o korym mowa w temacie tego watku. To pierwsza sprawa, druga to: W zwiazku z tym ze tez nie jestem jakos przekonany do dzielenia slupa papa czy folia pomyslalem ze za rada kogos z internaltow samo miejsce omawienego laczenia posmarowac jakas krystaliczna zaprawa uszczelniajaca ktora wniknie w beton i zablokuje podsiakanie kapilarne. Myslalem o czyms takim jak np: Xypex firmy ABH Nomos, Penetron, IZOHAN WODOCHRON W, Ultrament-Suchy Mur lub Aquafin 2K/M, QUICK-MIX BLM, BOTAMENT BOTAZIT® MS 10 lub cos w tym stylu. Nie wiem tylko co wybrac i jak to sie zachowa na styku z Ekolanem 3K Superflexem 10 i Papa termozgrzewalna, czy papa sie do tego przyklei i nie bedzie przeciekow lub czy to sie nie pogryzie z bitumem itp. Bardzo prosze o rade w tej kwestii wiem ze temat byl juz poruszany na forum ale w sumie nie doczytalem sie opini nikogo kto juz cos takiego przetestowal na wlasnej skorze i wie jakie sa tego skutki. A moze ktos ma podobna sytuacje w swojej piwnicy i wcale nie dawal zadnej izolacji pod slupami a mimo tego nic nie cieknie i nic mu nie podciaga wilgoci, to tez bylaby jakas pomoc, prosze wszystkich o rade. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
amstrong89 05.06.2013 13:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 Ja miałem podobny problem. KierBud mi powiedział że papa i folia dawana pomiędzy prętami jest największym błędem. Trzeba użyć "foli w płynie". Dzwoniłem po różnych firmach i znalazłem. Kupiłem IZOHANA EKOFOLIA jednoskładnikowa wyskokociśnieniowa w workach. Ważne jest aby była odporna na wode pod dużym ciśnieniem. Izolacje będe robił tak: Rozprowadze między prętami ekofole i dam ją pod folie która izoluje ściane poziomo(pod bloczkami) . W ten sposób będzie ciągłość izolacji poziomej. Oczywiście trzeba pamioętać aby zaizolować szersze pole niż sam słup po to aby połączyć to z izolacją pionową ściany. Jako beton do zalewania słupów daje C 30 wodoszczelny ze względu na dużą zawartość popiołu nie ciągnie tak wody(podpowiedz KIERBUDA). Nie dziw się że niektóre DUZE firmy dają fole zwykła pod słupy. Jak dzwoniłem po różnych firmach to niektórzy też mi doradzali abym dał zwykłą folie dla bezpieczeństwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej733 05.06.2013 17:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 Jka masz piwnicę to nie kładź papy, tylko daj szlam wodoszczelny na ławy wtedy nie bedziesz miał problemów z ciagłością izolacji w piwnicy bo zrobisz izolację mineralną na całości i nie będziesz się martwił o ujemne ciśnienie wody.Jak ktoś nie ma piwnicy to najlepiej razem z wieńcem zalać te słupki z betonu wodoszczelnego (nie ilosć popiołu decyduje o wodoszczelności) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Crash 07.06.2013 16:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2013 " KierBud mi powiedział że papa i folia dawana pomiędzy prętami jest największym błędem. Trzeba użyć "foli w płynie". Dzwoniłem po różnych firmach i znalazłem. Kupiłem IZOHANA EKOFOLIA" - Dzwonilem do czlowieka z Izohana i zaproponowal to samo IZOHAN EKO 1K. Co do Twojego rozwiazania to mam pytanie czy zamierzasz jakos laczyc te folie na lawach z ekofolia na betonie(przynajmniej w miejscach gdzie folia dochodzi do slupow. Chodzi mi o jakis srodek ktory zespolilby folie z ekofolia zeby tworzyla zwarta ciaglosc) bo jesli nie to raczej nie mozna tego uznac za izolacje ciagla, ekofolia na betonie - folia, pomimo tego ze jest to zrobione nazwijmy to na zaklad. Mozna by to raczej okreslic jako dwie warstwy izolacji gdzie tylko jedna jest ciagla tj ekofolia na betonie, a druga w dalszym ciagu jest pocieta w miejscach slupow - folia na lawach. A co za tym idzie w przypadku przerwania pierwszej (ekofolia na betonie) druga nie zatrzyma wilgoci z powodu braku swojej ciaglosci. Ciekawi mnie tez jak chcesz zaizolowac chudziak i jak chcesz to polaczyc z tymi warstwami na lawach. Mysle zeby zrobic to podobnie tylko zamiast folii uzyc pape x2 na lawach na gruncie z Eurolanu 3K , a w miejscu slupkow pomiedzy zbrojeniem i troche szerzej posmarowac wlasnie czyms takim jak Izochan EKO 1 lub Izochan Wodochron W czy cos podobnego co nie stworzy grubej warstwy ale wniknie w glab betonu i na styku z Eurolanem 3K i papa termozgrzewalna Icopala (ktora czesciowo bedzie nachodzila na beton pomalowany Eko 1) stworzy jakies ciagle polaczenie. Czego raczej nie zrobi zwykla folia lezaca tylko na lawach pod scianami. Potem na caly chudziak dalbym Eurolan 3K jako grunt i na to 2x pape termozgrzewalna i zgrzalbym ja z wystajacymi pasami papy na lawach a przy styku ze slupami pomazal jeszcze Superflexem 10(tym samym ktory dam na izolacje pionowa scian piwnicy na zewnatrz) Martwi mnie jeszcze jedno, o ile wiem to bitumy grunujace i papy termozgrzewalne nie sa raczej zbyt odporne na negatywne parcie wody a mysle ze podsiakanie kapilarne chudziaka w piwnicy niewiele sie od takiego negatywnego parcia wody rozni (prosze o sprostowanie jesli sie myle). W zwiazku z tym boje sie ze taka papa termozgrzewalna -pomimo docisku z gory moglaby sie po jakims czasie od tego chudziaka odseparowac na tyle ze moglaby sie tam dostawac wilgoc z chudziaka lub ze szczeliny dylatacyjnej pomiedzy lawami a chudziakiem (nie zostawialem takowej ale w tym miejscu moglaby powstac taka rysa). Nie byloby z tym problemu jesli papa bylaby dobrze ze soba zgrzana i stanowila ciaglosc z papa na lawach itp. problem jednak w tym ze na drodze staja slupki i mimo tego ze slupki wodoszczelne W8 (teoretycznie) i pod samymi slupkami beton pomazany Eko 1 czy jakas krystaliczna zaprawa uszczelniajaca to w miejscu tego slupka wilgoc znalazlaby ujscie zeby wylezc w samych rogach piwnicy. Mimo tego ze nie poszlaby wyzej slupem W8 to wylazlaby w tych rogach (pomijam kwestie wylewek i styropianu nad chudziakiem). Pomyslalem wiec nad takim rozwiazaniem - pomalowac cala powierzchnie fundamentow razem z chudziakiem jakims Izochanem Eko 1 czy krystaliczna zaprawa uszczelniajaca lub czyms podobnym, z miejscami na slupki pomiedzy drutami zbrojeniowymi itp wlacznie i na to wszystko przykleic 2x pape termoz z wylaczeniem miejsc pod slupami. Pewnie to jakies totalne herezje bo przeciez pod pape zwykle daje sie grunty bitumiczne. Ale jesli to mozliwe to mialbym i suchy beton i zabezpieczenie papa w razie gdyby powstaly na nim szczeliny czy cos podobnego w skutek osiadania budynku w przyszlosci. Nie wiem tylko czy taka papa termoz. przykleilaby sie do takiego Eko 1 lub krystalicznej zaprawy uszczelniajacej czy czegos podobnego. Jak dzwonie po firmach to nikt nie jest mi w stanie wytlumaczyc co sie wydarzy w momecie kiedy bedziemy chcieli polaczyc jakis preparat czy produkt z danej firmy z preparatem lub produktem ktory w danej fimie nie wystepuje. Dla przykladu czlowiek z Firmy D proponowal mi zamiast papy dawac szlamy czy cos podobnego, niby wszystko w porzadku drogawo ale porzadnie izoluje. Problem polega na tym ze na chudziaka i lawy taki szlam czy cos w tym stylu (lacznie z zaprawami krystaliczymi) zdaloby egzamin gdyby nigdy nie powstaly tam szczeliny wieksze od dopuszczalnych dla danych mazidel. Problem polega na tym ze u mnie na przyklad nie ma zadnej dylatacji pomiedzy lawami a chudziakiem i jest wielce prawdopodobne ze predzej czy pozniej powstanie tam szczelina ktorej zaden szlam, krystalizator , szklo wodne itp. samoistnie nie uszczelni. Dlatego gdybym na taka zaprawe wodoszczelna penetrujaca beton w glab (zeby nie dopuscic do tego aby wilgoc podchodzila do samej powierzchni) polozyl jeszcze 2x pape, woda gdyby nawet znalazla przejscie(z powodu ruchu gruntow, szczelin, dylatacji miedzy lawa a chudziakiem itp zostalaby zatrzymana przez grubsza i bardziej elastyczna uzdatniana SBS-em pape fundamentowa x2. Dlatego podsumowujac, nie chcialbym rezygnowac z paby x2 jako izlacji poziomej. Z powodow jw- wieksza tolerancja na rozciaganie(SBS) i ruchu budynku w przyszlosci. I pytanie czy jest mi ktos z Was w stanie odpowiedziec konktretnie czy moge pomalowac chudziaka i lawy poziomo czyms w stylu Izochan Eko 1 Izochan Wodochron W, czy jakies lepsze odpowiedniki tych produktow lub cos co zagruntuje i uszczelni beton do kilku cm w glab jak Penetron itp jesli tak to jaki konkretnie, a potem na to polozyc 2x pape icopala fundament szybki profil sbs i czy to wszystko bedzie ze soba wspolgrac i przyklei sie do siebie, a nie bedzie sie np slizgac jedno na drugim czy grozic samozaplonem . A jesli nie jest to nie wykonalne to z jakich powodow . I ostatnie pytanie jesli powyzszy sposob papa na penetrujaca zaprawe uszczelniajaca okazalaby sie czysta herezja, to na ile takie bitumiczne grunty jak naprzyklad przytaczany tu wczesniej a polecany przez mojego kierbuda Eurolan 3K lub cos podobnego np Betazit BE 901 zabezpiecza beton przed podsiakaniem kapilarnym i ogolnie przenikaniem wody. Biore tu tylko pod uwage grunty bitumiczne wodnorozcieczalne z powodu XPS. Przy okazji dziekuje serdecznie za dwie poprzednie wypowiedzi i prosze o rozwiniecie jesli to mozliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej733 07.06.2013 18:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2013 Długo tego czytania . Do piwnicy papa nie jest dobrym rozwiązaniem.Ponieważ papy muszą być z warstwą dociskową bo nie są odporne na parcie ujemne wody. (czasami w minimalnym stopniu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Crash 07.06.2013 23:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2013 Faktycznie troche sporo tego sie uzbieralo, liczylem na to ze moze ktos sie zrewanzuje i zmusi mnie do przeczytania referatu o podobych gabarytach.Bylbym wdzieczny. Wiec twierdzisz Andrzej733 ze docisk XPS i wylewki to za malo zeby utrzymac wode pod papa, nie brzmi to zachecajaco do papy. Tym bardziej chcialbym sie dowiedziec czy mozna przykleic pape nie na gruncie bitumicznym ale na szlam, zaprawe krystaliczna czy jakis penetrator, czy naprawde nikt nigdy nie spotkal sie z takim przypadkiem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Łukasz80 08.06.2013 06:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 miałem pape w piwnicy, niby ok, ale tutaj problemem jest staranność wykonania i łączenia - wg moich doświadczeń, lepsze są szlamy mineralne lub podobne. Zyskujemy wtedy ciągłość izolacji....ale ta cena :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Crash 08.06.2013 17:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 Czesciowo znalazlem odpowiedz na moje pytania: Połączenie izolacji pionowej np. z masą KMB z izolacją ze szlamu uszczelniającego w części cokołowej będzie łatwe, jeśli najpierw zostanie zaizolowany cokół. Masy mineralnej nie można bowiem kłaść na bitum. Konieczne jest więc takie zaplanowanie robót, aby najpierw uszczelnić cokół szlamem mineralnym, a po jego związaniu (ok. 2-3 dni) nałożyć na zakład minimum 10-centymetrową izolację pionową z masy bitumicznej. Jesli dziala w pionie to w poziomie pewnie tez.A jesli mozna polaczyc KMB ze szlamem na zaklad to papa Icopala fundament szybki profil SBS pewnie tez bedzie sie trzymac na szlamie. Wiec moze zrobie cos podobnego jak kolega amstrong89 tylko lawy posmaruje szlamem i na to dam pasek papy x2 pod sciany. Przez to bede mial troche czasu do myslenia zanim postawia sciany itp. co dac potem na chudziaka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wski 08.06.2013 17:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 Witam Nie chce zakladac nowego watku wiec odswieze juz istniejacy. Mam podobna sytuacje, jestem na etapie budowy piwnicy, wylane lawy fundamentowe Beton(B20) + chudziak 10 cm B15 pomiedzy lawami na tej samej wysokosci. Z law fundamentowych co 2m wypuszczone jest w gore- ok 1m zbrojenie - 25x25cm (4x12) na slupki betonowe ktore znajdowac sie beda w scianach piwnicy. W zwiazku z tym ze grunt to glina z ktorej na glebokosci ok 1,5-2m saczy sie woda (nie za wiele ale jednak) chce wykonac srednia izolacje przeciwwodna, uzupelniona drenazem opaskowym z odprowadzeniem wody do polozonego nieco ponizej rowu melioracyjnego. Teren z lekkim spadkiem w kierunku rowu melioracyjnego. Jako izolacje pozioma law i chudziaka chce uzyc: Eurolan 3K- grunt (rozcieczony 1 do 10) /x1 na to Papa Fundament Szybki Profil SBS Icopal / X2, Jesli chodzi o izolacje pionowa scian to na zewnatrz law i scian piwnicy (25cm bloczek betonowy + co 2m slupki) chce dac : Na grunt - Eurolan 3K (rozcieczony 1 do 10) / x1 Na to Superflex 10 /x2 + styrodur + folia kubelkowa Problem polega na tym ze, jak w temacie, nie wiem jak zabezpieczyc brak ciaglosci izolacji poziomej z papy w miejscu laczenia slupow z lawa fundamentowa. Z tego co wyczytalem na tym forum nie byloby rozsadne dawanie w tym miejscu jakiejkolwiek izolacji w stylu papa czy folia, z powodu tworzenia zbyt duzej elastycznej przegrody ktora oslabilaby slup ktory z racji swojego przeznaczenia powinien byc w miare lity. Brzmi to sensownie, tylko dlaczego w takim razie jedna z firm, Solbet o ile sie nie myle w jednym ze swoich filmikow instuktazowych o wykorzystaniu ksztaltek U do stawiania wlasnie slupow zbrojonych w scianach jak byk pokazuje czlowieka ktory na wystajace prety zbrojeniowe nabija folie i uklada ja wlasnie w miescu o korym mowa w temacie tego watku.[ATTACH=CONFIG]193890[/ATTAC To pierwsza sprawa, druga to: W zwiazku z tym ze tez nie jestem jakos przekonany do dzielenia slupa papa czy folia pomyslalem ze za rada kogos z internaltow samo miejsce omawienego laczenia posmarowac jakas krystaliczna zaprawa uszczelniajaca ktora wniknie w beton i zablokuje podsiakanie kapilarne. Myslalem o czyms takim jak np: Xypex firmy ABH Nomos, Penetron, IZOHAN WODOCHRON W, Ultrament-Suchy Mur lub Aquafin 2K/M, QUICK-MIX BLM, BOTAMENT BOTAZIT® MS 10 lub cos w tym stylu. Nie wiem tylko co wybrac i jak to sie zachowa na styku z Ekolanem 3K Superflexem 10 i Papa termozgrzewalna, czy papa sie do tego przyklei i nie bedzie przeciekow lub czy to sie nie pogryzie z bitumem itp. Bardzo prosze o rade w tej kwestii wiem ze temat byl juz poruszany na forum ale w sumie nie doczytalem sie opini nikogo kto juz cos takiego przetestowal na wlasnej skorze i wie jakie sa tego skutki. A moze ktos ma podobna sytuacje w swojej piwnicy i wcale nie dawal zadnej izolacji pod slupami a mimo tego nic nie cieknie i nic mu nie podciaga wilgoci, to tez bylaby jakas pomoc, prosze wszystkich o rade. CRASH nie obraź sie proszę,absolutnie,ale to absolutnie nie nabijam się z Ciebie,ale określenie "słup w miarę lity" powalił mnie i pana konstruktora na kolana ze śmiechu, oczywiście ktoś może się śmiać z mojej znajomości informatyki,czy motoryzacji i ja sie posmieję z nim, proponuję Twoją wypowiedź na humoreskę forum o ile takie kryterium istnieje, pozdrawiam Cię ciepło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Crash 08.06.2013 20:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 :smile:Ale gdziez mialbym sie obrazac, dopoki nasze wypowiedzi mieszcza sie w zakresie slownictwa ktore w stadzie naczelnych nie uchodza za obrazliwe z przyjemnoscia wyslucham slowa krytyki podszyte zartem. Dla samej chociaz tylko przyjemnosci plynacej z faktu ze ktos wogole podjal ze mna rozmowe, mimo tego ze nie pomoze mi to w rozwiazaniu mojego problemu.Mimo tego bede sie upieral przy swoim (popraw mnie jesli sie myle) tzn. Faktycznie "slup w miare lity" to stwierdzenie mowiac delikatnie z pogranicza abstrakcji i absurdu, ale, raczej w przypadku kiedy to rozpatrujemy jakas tam nie do konca okreslona definicje jakiegos slupa, ktory to slup moze, a nawet ze swojej natury (nature slupa jako takiego w budownictwie rozumiem oczywiscie czysto powierzchownie -na tyle na ile pozwalaja mi zdolnosci percepcji ktore to nie sa budowane na technicznej wiedzy z natury budowli i konstukcji gdyz takowej nie posiadam) powinien byc czyms nazwijmy to ciaglym, bo przeciez analogicznie, jesli zlamiemy patyk a potem przystawimy zlamane konce do siebie to okreslenie w miare jeden ciagly patyk nie za bardzo tu pasuje. Mozna najwyzej powiedziec ze na skutek czynnosci lamania powstaly dwa krotsze ciagle patyki .Przypadek slupa omawianego w tym konkretnym przypadku jest jednak nieco odmienny od powyzszej blizej nie sprecyzowanej definicji slupa jako takiego. Otoz jak wiemy ten slup mimo tego ze lity (chodzi o ciaglosc podluzna materialu a nie jego jednolitosc w przekroju poprzecznym) jest dolewany na lawe, i w tym wlasnie miejscu laczenia pomimo tego ze nie przedzielilibysmy tego zadnym separatorem w stylu papy, foli ani nawet mazidla, nigdy nie bedzie mial on takiej struktury jak gdyby zostal wylany razem z lawami przez co dopier moznaby powiedziec z czystym sumieniem ze stanowi z nimi jednolitosc. Tak wiec bazujac chociazby na tytule tego watku bez wglebiania sie w reszte dyskusji co niewatpliwie do konca rozwialoby watpliwosci co do tego o jakim punkcie konstukcji rozmawiamy latwo sie domyslec ze, mowiac „slup w miare lity” mialem na mysli ciaglosc slupa w raz z jego nazwijmy to przedluzeniem w postaci tej jego niewidocznej z wierzchu czesci ktora znajduje sie juz w samej lawie fundamentowej. Tak wiec o ile samo stwierdzenie faktycznie wydaje sie dosc zabawne ,chyba, to nie traci ono na logice w tym konkretnym przypadku. Bo podobnie jak w przypadku zlamanego patyka ktorego nie da sie nazwac ciaglym po przystawieniu dwoch zlamanych koncow do siebie, podobnie slup po dolaniu go do lawy zachowa swoja ciaglosc jedynie przez ciaglosc zbrojenia a nie caloscia swojej slupowatosci do ktorej nalezy niewatpliwie takze czesc zwana betonem. Chociaz by ze wzgledu na mimimalne nawet oslabienie go w miejscu laczenia przez dolewanie na raty a nie wylewanie razem z lawami.Nie chialbym sie zbytnio rozpisywac bo ciagle szukam odpowiedzi na pytanie o izolacje dla tego ogranicze sie do tego krotkiego wyjasnienia.Rowniez pozdrawiam cieplo i korzystajac z okazji obecnosci Pana konstuktora chcialbym prosic o odpowiedz na moje pytanie czy papa przyklei sie do szlamu mineralnego? przez samo jej podgrzanie lub tez za posrednictwem masy KMB na przyklad.Odpowiedz na to pytanie bylaby milym dowodem na to ze Pan konstuktor oprocz gaworzenia o litosci slupa okazalby tez i swoja litosc nade mna wyjawiajac mi odpowiedz na pytanie o ktore przeciez sie rozchodzi w tym watku o czym sam prawie zapomnialem.Pozdrowionka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej733 08.06.2013 20:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 Szukasz odpowiedzi która Cię satysfakcjonuje? Czy odpowiedzi na pytanie? Jeśli szukasz odpowiedzi na pytanie to sprawa jest jednozdaniowa i nie potrzeba rozpisywać się na całą strone..odpowiedź jest jedna ..stosujesz szlamy uszczelniające (w większości są to zaprawy sczepne o wytrzymałości betonu( oraz o właściwościach antykorozyjnych.. Zasada jest prosta elementy mineralne do mineralnych..bitumy do bitumów..to tak dla laika powinno wystarczyć. Jak ta odpowiedź nadal Cię nie satysfakcjonuje to oznacza że to nie te forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gandw 09.06.2013 12:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 odpowiedź jest jedna ..stosujesz szlamy uszczelniające (w większości są to zaprawy sczepne o wytrzymałości betonu( oraz o właściwościach antykorozyjnych.. Zasada jest prosta elementy mineralne do mineralnych..bitumy do bitumów..to tak dla laika powinno wystarczyć. Jak ta odpowiedź nadal Cię nie satysfakcjonuje to oznacza że to nie te forum Czyli co, na ławy i chudziak w piwnicy tylko szlam dla zachowania ciągłości izolacji przeciwwodnej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Crash 10.06.2013 10:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 Szukasz odpowiedzi która Cię satysfakcjonuje? A ty jak chcesz rozwiazac jakis problem to szukasz odpowiedzi ktore cie nie satysfakcjonuja:jawdrop:Czy odpowiedzi na pytanie? Jesli chodziloby o jedno pytanie to mogloby ono zabrzmiec na przyklad tak :czy mozna laczyc bitum ze szlamem na ktore odpowiedz na pewno nie brzmialaby tak: mineralne do mineralnych..bitumy do bitumów no chyba ze pisze to laik.Profesjonalista a przynajmniej czlowiek ktory ma pojecie napisalby tak: W praktyce powinny występować tam tylko następujące warianty:izolacja pozioma ze szlamu - izolacja pionowa ze szlamu,izolacja pozioma ze szlamu - izolacja pionowa z masy KMB,izolacja pozioma z masy KMB - izolacja pionowa z masy KMB,izolacja pozioma z bitumicznych materiałów rolowych - izolacja pionowa z masy KMB,izolacja pozioma z bitumicznych materiałów rolowych - izolacja pionowa z bitumicznych materiałów rolowych.Możliwe są także warianty połączeń:izolacji poziomej z papy z izolacją pionową z emulsji lub roztworu asfaltowego,izolacji poziomej z papy z izolacją pionową z masy bitumicznej KM+Masy mineralnej nie można bowiem kłaść na bitum. Konieczne jest więc takie zaplanowanie robót, aby najpierw uszczelnić cokol szlamem mineralnym, a po jego związaniu (ok. 2-3 dni) nałożyć na zakład minimum 10-centymetrową izolację pionową z masy bitumiczn Za to dyrektor produktu zwanego szlamem napisalby tak:odpowiedź jest jedna ..stosujesz szlamy uszczelniające (w większości są to zaprawy sczepne o wytrzymałości betonu( oraz o właściwościach antykorozyjnych.Mimo wszystko nie twierdze ze to zle rozwiazanie jesli ta wyczerpujaca odpowiedz fachowca tyczy sie miejsca styku slupa z lawa, mysle wlasnie o takim rozwiazaniu lub jakas zaprawe krystalizujaca w tym miejscu ale to raczej z tego wzgledu ze nie moge tam polozyc papy bo jest za gruba i podzieli slupek a nie dlatego ze uwazam ze sam tylko szlam w moim przypadku bylby lepszym rozwiazaniem na calosc piwnicy chociazby z tego powodu ze cyt;W większości są to zaprawy sczepne o wytrzymałości betonu – i dla tego jesli w przyszlosci zdylatuje mi chudziak na styku z lawami to tak jak w betonie, w szlamie powstanie tam rysa przez ktora przesaczy sie woda. Dlatego wolalbym polozyc tam pape na SBS- sie razy dwa ktora wydaje mi sie jest bardziej odporna na ruchy budynku itp. Poza tym nie wiem jak zachowa sie chudziak po postawieniu na nim dzialowek. Chudziak 10cm B15, jest wylany na dobrze zageszczonej (tak mi sie przynajmniej wydaje bo sam ja zageszczalem) 30cm warstwie pospolki nie ma w nim jednak siatki zbrojeniowej a pod dzialowkami nie ma wylanego zadnego wzmocnienia w stylu law itp. wiec nie wiem czy chudziak w tym miejscu nie odpusci minimalnie. A niech mi odpusci na pare mm i cale szlamowe zabezpieczenie bedzie o kant d.... rozbic. Szlam niewatpliwie jest dobry ale na sztywne lite i stabilne powierzchnie ale w moim przypadku moze nie zdac egzaminu, a przynajmniej nie w kazdym miejscu i nie jako jedyny srodek. Jakby jednak podejsc do mojej piwnicy jak do basenu czy zbiornika wodnego i chciec go tak pozadnie zaizolowac szlamem to faktycznie mozna byloby to pewnie wykonac. Tylko wtedy trzebaby bylo wziac ludzi ktorzy robia tylko to i wywalic na to 3 razy wiecej kasy niz jest to wymagane przy zwyklej piwnicy, przez koniecznosc uzywania tasm, naroznikow kilkawarstwowych szlamopochodnych wynalazkow itp , co byloby idealnym rozwiazaniem dla tego kto takie uslugi wykonuje i jest beneficjentem pakietu lojalnosciowego w firmie Szlam International a nie koniecznie byloby wymagane w przypadku zwyklej piwnicy w domu opasanym drenazem i scianami dobrze zaizolowanymi od zewnatrz masami KMB.Wracajac do Twojego pytania czy ja szukam odpowiedzi na pytanie, tak szukam, i to jest odpowiedz na Twoje pytanie. A teraz ty odpowiedz na moje, jesli potrafisz i posiadasz wiedze ogolna o materialach stosowanych na budowie a nie jestes tylko chandlarzem szlamu lub jego nachalnym aplikatorem gdzie tylko i kiedy tylko sie da, a pytanie brzmi:Czy jak posmaruje beton szlamem miejscowo (w tym przypadku jest to czesc lawy pod slupkiem + dodatkowe powiedzmy 20cm na ktore pojdzie papa na zaklad) to czy w tym miejscu laczenia, papa po podgrzaniu lub za posrednictwem masy KMB lub jakiegos innego srodka polaczy sie ( to znaczy po prostu przyklei) do tego szlamu na betonie czy nie + krotkie wyjasnienie. Od razu zaznaczam ze odpowiedz „szlam” nie bedzie przeze mnie traktowana jako odpowiedz na to pytanie( podstawy logiki)A co do tego:Jak ta odpowiedź nadal Cię nie satysfakcjonuje to oznacza że to nie te forumForum opuszczac nie zamierzam ale dziekuje za profesjonala sugestie.Poza tym jesli nie jestes w stanie odpowiedziec na pytanie ktore ci wlasnie zadalem smiem twierdzic ze albo znasz sie tylko na szlamie albo go sprzedajesz (wliczajac w to promowanie, pakiety lojalnosciowe, czarny i bialy pr, itp itd) albo wykonujesz usluge z wykorzystaniem szlamu i tylko szlamu przez co nie jestes osoba wiarygodna i nie chce cie wiecej czytac na tym watku i po prostu przestan pisac. Mam jednak nadzieje ze zadne z powyzszych nie jest prawda i otrzymam odpowiedz na wydawaloby sie proste pytanie.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej733 10.06.2013 17:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 Boże ..i znowu wysiadłem po dwóch zdaniach. Wysiadam z dyskusji, bo sens jest zerowy .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Crash 10.06.2013 18:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 Przyznam ze nie jestem zaskoczony , Pa pa:bye: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
archifan 22.08.2014 12:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2014 Są dodatki "uszczelniajace" beton. Np. AKVATRON http://lk-projekt.pl/aktualnosci/art-158.html Z informacji na stronie polskiego dystrybutora - łatwy w użytkowaniu, skuteczny (przez lata technologia stosowana na budowach inżynierii wodnej) przyspiesza prace, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MiśYogi 22.08.2014 16:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2014 Mocno się zdziwiłem, czytając ten wątek. Gdybym przyszedł i miał na wytykach wyprowadzić jakiś słup czy inną konstrukcję, a na tym byłoby coś ponabijane, to zacząłbym od zdzierania tego. Można sobie poważną krzywdę zrobić, naruszając konstrukcję dziwnymi pomysłami. Chcecie coś robić, to warto poczytać o dodatkach do betonu, porozmawiać z konstruktorem. Słupy i tak trzeba izolować od ścian i posadzek, robi się to cienką warstwą wełny mineralnej, bo to będzie inaczej pracować. Stare ściany ceglane ciągną wilgoć jak cholera, dobry beton nie ma takich własności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.