Gość art9 10.12.2003 11:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2003 Wszelkie urządzenia elektryczne np : pralka, żelazko, czajnik są tak projektowane że maksymalny prąd ciągły który pobierają nie może przekraczać 10A na jedną wtyczkę. Np piece akumulacyjne które mają moc ponad 2250W mają już dwa kable zasilające i dwie wtyczki. Tak że jeżeli na końcu instalacji jest zainstalowane gniazdko pojedyncze, to może ono być spokojnie zasilane przewodem 1.5mm2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SlawekZ 21.04.2004 07:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2004 Gdzie mogę znaleźć jaka ilość przewodów mieści sie w peszlu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbys 21.04.2004 09:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2004 Zależy jaka średnica peszla. U mnie mieszczą się z 4 płaskie przewody ale na razie wkładam tylko 3 szt. Oczywiście przy 4 rozcinam peszel bo raczej nie uda ci się przepchnąć 4 szt a być może i 3. Kładę je na posadzkę która będę niedługo zalewał betonem a raczej na 100% beton sie tam nie dostanie jakby co. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SlawekZ 21.04.2004 10:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2004 Potrzebuje te informacje do dobrania średnic peszli. tzn. wiem ile przewodów ale nie wiem jaki peszel zastosować Pozdrawiam SławekZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aru 21.04.2004 11:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2004 a przy okazji mam pytanie - może ktoś się orientuje o co chodzi? przez 3 lata ścian pomalowana na biało, pod tynkiem przewody elektryczne, potem pomalowałem ścianę kolorkiem i po pewnym czasie widzę trasy przwodow biednące między puszką i wyłacznikiem; nadmienia, że to występuje nie tylko na ścianie zewnętrznej i nie tylko przy danym typie farby (akryl i inne) może ktoś by mnie uświadomił? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
damis 21.04.2004 11:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2004 Z własnego doświadczenia mogę stwierdzić, że prędzej uszkodzicie przewód mechanicznie (wiertając dziurkę pod obrazek), niż go przeciążycie (odpowiednio dobrane przekroje i ilości odbiorników na obwodzie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szadam 21.04.2004 11:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2004 a przy okazji mam pytanie - może ktoś się orientuje o co chodzi? przez 3 lata ścian pomalowana na biało, pod tynkiem przewody elektryczne, potem pomalowałem ścianę kolorkiem i po pewnym czasie widzę trasy przwodow biednące między puszką i wyłacznikiem; nadmienia, że to występuje nie tylko na ścianie zewnętrznej i nie tylko przy danym typie farby (akryl i inne) może ktoś by mnie uświadomił? Jakie masz ściany? Czy masz wilgoć? Czy bruzdy zalepione były gipsem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Darom 21.04.2004 12:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2004 O jaka dyskusja ....ja stawiam na 2,5ccm zasilanie gniazdi 1,5 ccm dla oswietlenia.Oczywiście w wielu przypadkach to bedzie troche przewymiarowane - ale bede mógł sobie w przyszłości w dowolne gniazdo wsadzić "dowolny" odbiór i nie bedę myslał, że cokolwiek może sie przeciąży. Oczywiście uszkoddzenie litego kabla 1,5 jest przy prawidłowich zabezpiecczeniach prawie nie możliwe. Ale jednak charakterystyka styku przewód-złącze przemawia za zastosowaniem przewodów 2,5ccm.Dodatkowo przy wiekszym zakupie (kilkaset metrów) można uzyskać dość duży upust (w porywach do 40%) co czyni cenę za wszystkie przewody bardzo przystępną (oczywiście trzeba odwiedzić kilka hurtowni elektryczynych sprawdzić ceny, ponegocjować i trzymać sie z daleka od Castoram, Praktikerów i Obich... bo tam drogo) pzdr Darek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aru 21.04.2004 12:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2004 ściany max i kratówka, tynki gips, a czy bruzdy zagipsowane? - pewnie tak, bo jakże inaczej (chociaż mogłobyć tynkowane po ułożeniu makaronu); wilgoci raczej brak, chciaż to aneks kuchenny jakiekolwiek domysły będą mile widziane, bo temat mnie drąży na maxa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szadam 21.04.2004 12:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2004 ściany max i kratówka, tynki gips, a czy bruzdy zagipsowane? - pewnie tak, bo jakże inaczej (chociaż mogłobyć tynkowane po ułożeniu makaronu); wilgoci raczej brak, chciaż to aneks kuchenny jakiekolwiek domysły będą mile widziane, bo temat mnie drąży na maxa Pewnej odpowiedzi nie mam, ale w firmie zauważyłem, że są takie miejsca które wyraźnie się odcinają od reszty. Mowa o wilgotnych ścianach w starym budownictwie. Gips chłonie wilgoć i przez to widać, gdzie go nałożono w więszych ilościach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aru 21.04.2004 12:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2004 to co widać na ścianie jest prawie równej szerokości co przewód, nie sądzę, że tak precyzyjnie robią bruzdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Darom 21.04.2004 12:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2004 a przy okazji mam pytanie - może ktoś się orientuje o co chodzi? przez 3 lata ścian pomalowana na biało, pod tynkiem przewody elektryczne, potem pomalowałem ścianę kolorkiem i po pewnym czasie widzę trasy przwodow biednące między puszką i wyłacznikiem; Ja też coś takiego widziałem u znajomego, ale prawdę mówiąc nie wnikałem dlaczego tak sie stało. Wiem tylko że tynk był jednolity (przed położeniem tynku przewody były ułożone na ścianie). Odpada wyjasnienie tego zjawiska niejednolitością materiału (w przypadku gdyby były robione bruzdy). Mozna domniemywać, że przyczyną są zjawiska fizyczne w otoczeniu przewodu, które wpływają na warstwę farby i na kurz z otoczenia. Wymieńmy kilka z nich: * wydzielanie ciepła przez przewody (głównie przez przepływający prąd w Cu) Wydzielanie ciepła może następować także w pobliskim podłożu na skutek niezerowego tg delta (myslę że przy tej czestotliwości można pominąć). Ciepło to spowoduje niewielki przyrost temp. na powierzchni sciany (ułamki stopnia do pojedyńczych stopni). Oczywiście przewód 2,5ccm bedzie sie słabiej nagrzewał. * pola magnetyczne i elektryczne wpływające na cząsteczki kurzu /jesli tak to przewód okrągly bedzie tutaj miał pewną przewagę nad płaskimi. Jego "promieniowanie" jest znacznie mniejsze. * elektryczność statyczna związana nie tyle z tym że przewody są pod napieciem 230VAC tylko z tym że istnieje układ metal-izolator (metal to oczywićie nasze przewody Cu a izolator to warstwa tynku) nastepuję elektyzowanie przez indukcję. Oczywiście pozostała powierzchnia też sie elektryzuje ale nieco innym potencjałem (bo nie ma sąsiedztwa metalu). Powoduje to rózne osiadanie kurzu - i "uwidocznienie" tras przewodów. tyle dywagacji wszystkich na forum pozdrawiam Darek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aru 21.04.2004 12:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2004 Coś w tym jest. Ale czy przewód od puszki do włącznika nagrzewa się? Raczej może coś z polem elektrycznym. Jednakże czy na białej ścianie niezaobserwuje się takiego zjawiska? Może wcześniej nie zwracalem uwagi i dopiero przy podziwianiu mojego dzieła dopiero to zauważyłem. Niemniej dziękuję bardzo za dywagacje. Może ktoś jeszcze coś wie nt? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
belmax 21.04.2004 13:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2004 hehe A słyszeliście o harmonicznych ??? Niedługo zaczną się palić przewody Tylko trzeba mieć dużo zasilaczy stałe/zmienne Tak poza tym , to pod tynk musi być oznaczenie "t" w kablu ... Ja robiłem tak , ze do oświetlenia dawałem 1,5 a do gniazd 2.5 . Siłowe można dać "L" czyli linka wygodniejszy jest w układaniu . A pamiętajcie że na 1 obwodzie może być do 20 opraw świetlnych i do 10 gniazd / Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nnatasza 21.04.2004 20:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2004 O jaka dyskusja .... ja stawiam na 2,5ccm zasilanie gniazd i 1,5 ccm dla oswietlenia. Oczywiście w wielu przypadkach to bedzie troche przewymiarowane - ale bede mógł sobie w przyszłości w dowolne gniazdo wsadzić "dowolny" ............................................................................ ........................................................................................................ Dodatkowo przy wiekszym zakupie (kilkaset metrów) można uzyskać dość duży upust (w porywach do 40%) co czyni cenę za wszystkie przewody bardzo przystępną (oczywiście trzeba odwiedzić kilka hurtowni elektryczynych sprawdzić ceny, ponegocjować i trzymać sie z daleka od Castoram, Praktikerów i Obich... bo tam drogo) Z pierwszą częścią zgadzam się - sama tak zrobiłam. Trudno mówić o oszczędności na kablu 1,5mm skoro różnica na 100m między nimi to tylko 30zł. Z drugą częścią nie mogę się zgodzić. Objechałam kilka hurtowni (w jednej mam kumpla i sam mnie wysłał do Cast.) i nigdzie nie było taniej niż w Castoramie: 90zł za 1,5 a za 2,5 120zł (100mb). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Darom 21.04.2004 21:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2004 Z drugą częścią nie mogę się zgodzić. Objechałam kilka hurtowni (w jednej mam kumpla i sam mnie wysłał do Cast.) i nigdzie nie było taniej niż w Castoramie: 90zł za 1,5 a za 2,5 120zł (100mb). To mnie też zdziwiłaś, bo czasami bywam w hipermarketach poszukując różnych inspiracji (dużo towaru w jednym miejscu) i praktycznie zawsze ceny akcesorii elektrycznych są tam wg mnie zawyżone. Dzisiaj byłem w MediaMarkt i zwróciłem uwagę na cene kabli antenowych (współosiowych). Ceny z hurtowni x2. Ale z ciekawośći jutro zajrze do Castoramy i sprawdze (jak bede miał jutro czas to zapisze ceny na tym wątku). pzdr Darek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bobek 21.04.2004 21:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2004 kabeli zdrozaly 1,5 109 a 2,5 151 niestety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
filips 23.04.2004 12:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2004 Ciao Widze ze wszyscy ulkadacie instalacje tradycyjnymi metodami, ja robie tylko w "peszlach" (tutaj nie wolno inaczej a poza tym jest taniej) i w tym przypadku oznaczenia kabli sa nieco inne, kabelki pojedynczymi (linka, skretka) typu N07V-K lub podobne. Do lampek 1.5mm Do gniazdek i odbiornikow 10A 1.5mm Do gniazdek i odbiornikow 16A 2.5mm Linie zasilajace 4mm Uziemienie (zolto/zielony)zawsze o jeden numerek wiecej Potrzebuje te informacje do dobrania średnic peszli. tzn. wiem ile przewodów ale nie wiem jaki peszel zastosować Pozdrawiam SławekZ Do rurki fi 16mm wchodza 5/6 kable 1.5mm Do rurki fi 25mm wchodza 5/6 kable 1.5mm + 4/5 2.5mm Do rurki fi 32mm wchodza 5/6 kable 1.5mm + 4/5 2.5mm + 4/5 4mm Te wymiary wystarcza do okablowania domu, kabelki ognioodporne sa sztywne, do przeciagania uzywaj specjalnej sondy/pilota i pamietaj o talku Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adru 27.04.2004 05:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2004 Uziemienie (zolto/zielony)zawsze o jeden numerek wiecej Nie zawsze - do przekroju 16mm2 dajemy takiej samej średnicy, a powyżej 16mm2 o jeden więcej.W inst. domowych takie przekroje chyba nie występują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.