pkowal 25.07.2009 18:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2009 Zgadza się, powino być in 1, ale jest in 0 i nie da się uruchomić inicjacji (nic się nie inicjuje, chociaż wszystkie warunki są spełnione). Pozdrawiam,Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zonzi 27.07.2009 09:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lipca 2009 Witam Znam juz problem . Winne okazalo sie ustawienie temperatury komfortowej w menu serwisowym. Zdaje sie ze przy recznym sterowaniu (nie wiem czy w innych trybach) jak temperatura na zewn spadala ponizej 18 stopni to zalaczal sie wymiennik. A ze to dzialo sie w nocy to nie wiedzialem. I tak zimne powietrze bylo ogrzewane wylatujacym co wprawdzie stabilizowalo temperature ale na zbyt wysokim poziomie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pkowal 27.07.2009 10:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lipca 2009 Witam, Napisz proszę o jakie ustawienie dokładnie chodziło. Czy nie masz na myśli czasem ustawień progów minimalnych temp. wewnętrznej i zewnętrznej ustawianej z menu (U4 i U5 chyba) U mnie te progi są już na najniższych wartościach i wciąż bez efektu (tzn. bypass jest otwarty ale mimo to coś grzeje powierze, lub miesza się z cieplejszym wewnątrz maszyny) Pozdrawiam,Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZaKontyK 27.07.2009 10:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lipca 2009 - docieplic skosy do szczytu - podobno moze byc problem z wilgocia w zimie. dlaczego? dlaczego z powodu ocieplenia szczytów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lazik 27.07.2009 11:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lipca 2009 Witam Znam juz problem . Winne okazalo sie ustawienie temperatury komfortowej w menu serwisowym. Zdaje sie ze przy recznym sterowaniu (nie wiem czy w innych trybach) jak temperatura na zewn spadala ponizej 18 stopni to zalaczal sie wymiennik. A ze to dzialo sie w nocy to nie wiedzialem. I tak zimne powietrze bylo ogrzewane wylatujacym co wprawdzie stabilizowalo temperature ale na zbyt wysokim poziomie. W StorkAirach jest tak, że bypass załącza się gdy ustawiona temperatura komfortowa jest niższa niż temperatura nawiewu (T1) oraz temperatura nawiewu (T1) jest mniejsza od temperatury wywiewu (T3). Reku ustawioną temperaturę komfortową próbuje osiągnąć przez przesterowywanie bypassu. U ciebie z tego co piszesz występuje błąd czujnika PTC (zapewne błąd A5) co odpowiada w menu serwisowym ustawieniu opcji wyposażenia w GWC (nr. 52) na włączoną. Miałem podobny problem u siebie bo otrzymałem Reku niezgodny z DTRką i opcja 52 była załączona mimo, iż fabrycznie powinno być inaczej. Po wejściu w tryb serwisowy (kod: 352) i przestawieniu opcji na wyłączoną wszystko działa bezproblemowo. A jeśli chodzi o samo działanie bypassy w Storkairach (przynajmniej G91BE) to działa toto miernie. Trzeba zaklejać wymiennik by zejść z temperaturą nawiewów - normalnie toto się dość mocno miesza. Także: nie polecam rozwiązania zastosowanego w tych reku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lazik 27.07.2009 11:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lipca 2009 Witam, Napisz proszę o jakie ustawienie dokładnie chodziło. Czy nie masz na myśli czasem ustawień progów minimalnych temp. wewnętrznej i zewnętrznej ustawianej z menu (U4 i U5 chyba) U mnie te progi są już na najniższych wartościach i wciąż bez efektu (tzn. bypass jest otwarty ale mimo to coś grzeje powierze, lub miesza się z cieplejszym wewnątrz maszyny) Zonzi ma inny Reku niż ty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grazi 16.10.2009 07:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2009 Czy przy tym reku potrzebne są w domu kominy wentylacyjne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
out 16.10.2009 07:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2009 Czy przy tym reku potrzebne są w domu kominy wentylacyjne? jak masz instalacje gazową to tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grazi 16.10.2009 07:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2009 za odp. bo mi to sen spędzało z oczu, a nie mogłam się skontaktować z żadną z firm. Buduję dom w Szczytnie warm-maz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mp_krk 22.10.2009 21:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2009 Witam Jestem na etapie projektowania domu i zastanawiam się nad wyborem wentylacji mech z reku. Piec będę miał na paliwo stałe. Czy w takim przypadku mogę zrezygnować z wszytskich kanałów wentylacyjnych i zostawić tylko kominy z k. dymowymi w kotłowni od pieca i w salonie od kominka? Czy jednak w kotłowni musi być również podejście do kanału wentylacyjnego w kominie? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
k.bob 16.11.2009 17:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2009 Witam Jestem na etapie projektowania domu i zastanawiam się nad wyborem wentylacji mech z reku. Piec będę miał na paliwo stałe. Czy w takim przypadku mogę zrezygnować z wszytskich kanałów wentylacyjnych i zostawić tylko kominy z k. dymowymi w kotłowni od pieca i w salonie od kominka? Czy jednak w kotłowni musi być również podejście do kanału wentylacyjnego w kominie? Pozdrawiam Bezwzględnie w kotłowni i garażu wentylacja grawitacyjna Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aslocins 14.12.2009 20:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2009 Spędziłem już 2 dni nad tym i zaczynam się zastanawiać czy czasem temperatura nie powiększa się na wentylatorze, albo w wyniku jakiejś nieszczelności kanału w środku obudowy. Jeszcze jedno - czy brak odprowadzenia kondensatu może takie coś spowodować? Albo brak inicjacji urządzenia (nie wiem dlaczego nie inicjuje się przez "F" + "+") ł A jaki jest parametr oporu na instalacji? Niestety rekuperator powstał z myślą o oszczędzaniu ciepła... Wentylator może podnosić temperaturę nawiewu nawet o 3 stopnie jeśli opory są zbyt duże i urządzenie się przegrzewa. Kwestia sprawdzenia również instalacji. I proszę niech nikt mi nie pisze że to absurd - bo takie zjawisko ma miejsce w każdym urządzeniu z wentylatorami EBM ( czyli cała czołówka urządzeń na naszym rynku). Brak kondensatu może jedynie fałszować parametry odczytu temperatury lub powodować błędy tupy F2 w okresie zimy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vega1 21.04.2010 11:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2010 czy można postawić zatem jakiś wniosek? Bo przeczytałem temat, i nikt w końcu konkretnie nie odpowiedział co jest winne za to złe działanie bypassu a z tego co zauważyłem to działa źle u wielu osób. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bednar 24.09.2011 08:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2011 (edytowane) Witam, podam spostrzeżenia po pół roku użytkowania w lecie HR400 z GWC.Bypass działa nędznie co wynika z dwóch rzeczy. Po pierwsze w każdej wersji tej centrali jedno powietrze przechodzi przez wymiennik krzyżowy a drugie idzie z jego boku więc zawsze się nieco ogrzeje. Po drugie wentylatory oddają sporo ciepła do nawiewanego powietrza (są nim chłodzone). Kiedyś liczyłem o ile stopni przy jakim przepływie (na którym biegu) podniosą temperaturę powietrza nawiewanego same wentylatory i wychodziło mi, że przeciętnie o 2 do 3 stopni. Wentylatory pobierają nieco większą moc (przynajmniej u mnie, a mam ciągły pomiar mocy pobieranej przez centralę), z powodu oporów wentylacji. A te będą znaczne w każdym większym domu. Z powodu ciepła dodawanego przez wentylatory wyłączyłem na stałe w lecie wspomagający (zewnętrzny) wentylator kanałowy 200 m3/h 170 W, który pracował przy włączonym GWC 75 m.b. Po prostu za mocno ogrzewał powietrze. Do pomiarów kupiłem sobie termometr elektroniczny do kurczaka:) z taką długą szpilą do wbijania z czujnikiem na końcu. Tym mogę zmierzyć temperatury w kanałach np. elastycznych ocieplonych wełną, bo łatwo się je przebija. Okazuje się, że przy temp. zewn. ok 13 stopni (wł. czerpnia ścienna) różnica temperatury nawiewanej do domu z bypassem i bez niego wynosiła 0,3 stopnia. Co więcej na najniższym biegu bez bypassu pobór mocy to 30W, a z włączonym bypassem to 39W. Co więcej, pomiar temperatur wewnątrz centrali jest mocno przekłamany. Ostatnio mamy już chłodniej na polu, więc w domu mam ok 21 stopni. Powietrze usuwane z domu (zmierzone moim skalibrowanym czujnikiem) miała też ok 21 stopni, a centrala pokazuje że 29 na drugim biegu (100W). Zmniejszyłem bieg na pierwszy (30W) i po chwili centrala pokazuje że usuwane powietrze ma 26 stopni. Coś mi się widzi, że na czujnik wpływa ciepło generowane przez wentylator. vega1 zapytał o to czy można postawić jakiś wniosek. Otóż można. Wygląda na to, że HR 400 to przereklamowane urządzenie, niezbyt dobrze przemyślane i nie do końca przetestowane przez producenta. Ale nie mam porównania z innymi centralami. Z tego co pisał ktoś wcześniej Storkair ma tak samo marny bypass.Można by zaprojektować urządzenie z napędem wentylatorów na zewnątrz centrali, a nie w kanałach (w lecie super, ale w zimie była by to wada). Albo o zmiennej geometrii na zimę lato, ale pewnie cena byłaby znacznie wyższa i poziom skomplikowania spory. Edytowane 13 Maja 2012 przez bednar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bednar 24.09.2011 08:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2011 W StorkAirach jest tak, że bypass załącza się gdy ustawiona temperatura komfortowa jest niższa niż temperatura nawiewu (T1) oraz temperatura nawiewu (T1) jest mniejsza od temperatury wywiewu (T3). Reku ustawioną temperaturę komfortową próbuje osiągnąć przez przesterowywanie bypassu. U ciebie z tego co piszesz występuje błąd czujnika PTC (zapewne błąd A5) co odpowiada w menu serwisowym ustawieniu opcji wyposażenia w GWC (nr. 52) na włączoną. Miałem podobny problem u siebie bo otrzymałem Reku niezgodny z DTRką i opcja 52 była załączona mimo, iż fabrycznie powinno być inaczej. Po wejściu w tryb serwisowy (kod: 352) i przestawieniu opcji na wyłączoną wszystko działa bezproblemowo. A jeśli chodzi o samo działanie bypassy w Storkairach (przynajmniej G91BE) to działa toto miernie. Trzeba zaklejać wymiennik by zejść z temperaturą nawiewów - normalnie toto się dość mocno miesza. Także: nie polecam rozwiązania zastosowanego w tych reku. Czy mogę się dowiedzieć o co chodzi z tą opcją wyposażenia w GWC w centrali HR400? Co daje jej ustawienie i jak wejść w odpowiednie menu, bo w HR400 nie jest to zbyt intuicyjne:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaz1719505673 28.09.2011 09:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2011 (edytowane) Czy wasze HR 400 głośno pracują na biegu 2 i 3 ? chodzi mi o samą centralkę . Co to za parametr U8 ? ( N.z.t. ) Edytowane 28 Września 2011 przez k***a*z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bednar 15.01.2012 17:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2012 (edytowane) Porażki z centralą HR400 ciąg dalszy:) Jak pisałem parę postów wcześniej urządzenie pokazywało zbyt ciepłe powietrze usuwane (sprawdzałem innym termometrem w kanale). W końcu wyświetlił się błąd F10 czyli błąd czujnika temperatury usuwanej. Skutkiem błędu jest zamknięcie bypassu, więc w upały jeszcze mi podgrzewa powietrze nawiewany (przy zamkniętym bypassie wlatuje do domu 24 stopnie, zamiast ok 19). Zbadałem czujnik (PT500) i jest padnięty (drugi identyczny w centrali jest OK). Chciałem wymienić czujnik, ale kontakt z firmą, która mi montowała instalację wentylacyjną był długo utrudniony (brak odpowiedzi na maile i telefon). Dlatego spróbowałem samodzielnie u importera centrali czyli w ASK. Okazało się, że centrala jest zamontowana bez protokołu uruchomienia i na dodatek w momencie przyłączania przecięto naklejki gwarancyjne. Obie te rzeczy powodują utratę gwarancji u głównego importera firmy ASK. W końcu udało się skontaktować z instalatorem i sprawa wymiany czujnika jest w toku. Ciekawe jak się zakończy i czy przed zakończeniem się nie ugotuję w domu. Wykonawcą instalacji wentylacyjnej jest firma Ekoenergia (dawniej Twój Instalator) Robert Żelichowski, ul. Ehrenberga Kraków. W istocie roboty instalacyjne wykonywali w jego imieniu podwykonawcy. Osobiście nie prowadził u mnie żadnych prac oprócz koordynacji i dostawy osprzętu. Nie dokonał pierwszego uruchomienia centrali (wymóg gwarancyjny). Nie sprawdził czy wszystko działa poprawnie. A działało tak, że przepustnice, które mają podawać powietrze dla centrali z czerpni ściennej lub z GWC były albo obie jednocześnie otwarte albo obie jednocześnie zamknięte; zauważyłem to po własnoręcznym pomiarze oporów w kanałach i sam naprawiłem. Sądzę, że właściciel firmy instalacyjnej i jednocześnie koordynator prac powinien prace montażowe i ich poprawność dokładnie nadzorować, a na koniec dokonać uruchomienia zgodnie z wymogami producenta centrali. Niestety w tej kwestii pozostawił wszystko podwykonawcom. Aktualizacja:Właściciel firmy instalacyjnej wziął sobie krytykę do serca i stosunkowo szybko zdobył dla mnie nowy czujnik temperatury. To jest honorowe zachowanie. Czujnik zainstalowałem i sterowanie bypassem działa już poprawnie. Dziękuję. Edytowane 24 Maja 2012 przez bednar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bednar 15.01.2012 17:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2012 Odpowiadam sam sobie. Znalazłem dokumentację tego siłownika, choć było ciężko. To jednak ma prawo działać, bo są to tzw. termoaktuatory, wykorzystujące rozszerzalność cieplną danej substancji żeby przezwyciężyć siłę sprężyny działającej przeciwnie. Czyli, prąd płynie, toto się nagrzewa i pod wpływem ciśnienia wypycha na zewnątrz taki metalowy języczek. Czyli może to jednak jest przemyślane...Oddaję honor producentowi:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sojek1 15.01.2012 18:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2012 Odpowiadam sam sobie. Znalazłem dokumentację tego siłownika, choć było ciężko. To jednak ma prawo działać, bo są to tzw. termoaktuatory, wykorzystujące rozszerzalność cieplną danej substancji żeby przezwyciężyć siłę sprężyny działającej przeciwnie. Czyli, prąd płynie, toto się nagrzewa i pod wpływem ciśnienia wypycha na zewnątrz taki metalowy języczek. Czyli może to jednak jest przemyślane... Oddaję honor producentowi:) Czy grzejąca się cewka ma wpływ na temperaturę nawiewanego powietrza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bednar 15.01.2012 21:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2012 Czy grzejąca się cewka ma wpływ na temperaturę nawiewanego powietrza? sądzę, że nie, bo mam podłączony watomierz na zasilaniu centrali i na najniższym biegu pobiera ok 30 W, to jest tyle ile biorą oba wentylatory przy najmniejszych obrotach, nie sądzę by ten siłownik aż tyle w sposób ciągły mocy cieplnej generował. Opis na stronie producent jest trochę mętny (http://www.eltekgroup.it/eng/Termoattuatori.html) i nie wiem czy to działa w sposób ciągły, bo może być tak, że podgrzewa płyn, płyn się rozszerza, przesuwa cuś i wtedy otwiera obwód więc stygnie, jak zacznie się cofać to obwód znów się zamknie i prąd popłynie podgrzewając płyn. Zwracam uwagę, że to jednak nie elektromagnes tylko termoaktuator. Co więcej sam siłowniczek działa, sprawdziłem. Po podaniu 230V wysuwa się po dopiero około 30 sekundach, ale producent podaje czas do 90s. Siłownik jest wtedy faktycznie gorący. Tylko to nie wyjaśnia czemu miałem w zimie otwarty bypass i jednocześnie otwarty grill. Coś tam nie działa, ale jeszcze nie wiem co. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.