Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Pleśń w domu

Recommended Posts

Witam

Mam problem z pleśnią. Dom postawiony na fundamencie wylanym w gruncie, ocieplony styropianem ( oczywiście dom i fundamenty ), do tej pory nie było problemu z pleśnią. Ale postanowiłem zrobić remont i położyłem gładż gipsową na ściany . I tu A KUKU , na gładzi po około miesiacu pojawiła sie pleśń na wszystkich scianach zewnetrzych i wewnetrznych, przez cały miesiąc było otwarte okno ( lufcik) . Co z tą pleśnią teraz zrobić??? :cry:

Po pierwsze primo: zlikwidować źródło (nie wiem, nie znam się, może zła wentylacja?)

Po drugie primo; zlikwidować pleśń. Jest to organizm żywy i trzeba go zabić! Młotek odpada :D . Można ściany skropić, albo posmarować pędzlem środkiem na bazie podchlorynu sodu lub wody utlenionej. A później zwłoki (pleśni) usunąć mechanicznie. Woda utleniona jest lepszym rozwiązaniem, bo nie trzeba jej spłukiwać (rozkłada się na wodę i tlen).

Masz do wyboru:

- kupić podchloryn lub wodę utlenioną w hurtowni chemicznej,

- kupić oryginalny środek do usuwania pleśni (przeważnie zawiera podchloryn),

- kupić domestos, ace, bielinkę itp. (przeczytaj jakie są ingrediencje).

Uwaga! Zarówno podchloryn jak i woda utleniona (szczególnie perhydrol) wybiela skórę i robi dziury w ubraniu.

Czy wystarczy że posmaruję tą pleśń chemią czy mam na nowo zbijać tynki ??

Myślę, że wystarczy przetrzeć packą. Martwym istotom raczej nie na myśli rozmnażać się. Problem w tym, aby dobrać farbę, która to pokryje.

Ja miałem problem z pleśnią bo kot sikał mi na ścianę w jednym miejscu.

Zlikwidowałem żródło (nie kota, po prostu kupiłem mu kuwetę :D ), spryskałem ścianę podchlorynem, umyłem gąbką do naczyń i było OK.

Problem w tym skąd nagle po położeniu gładzi w budynku który stoi 20 lat pojawiła się plesń, podkreślam w czasie całego remontu okno było i jest uczylone