sebi12 25.07.2009 10:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2009 Witam Mam problem z pleśnią. Dom postawiony na fundamencie wylanym w gruncie, ocieplony styropianem ( oczywiście dom i fundamenty ), do tej pory nie było problemu z pleśnią. Ale postanowiłem zrobić remont i położyłem gładż gipsową na ściany . I tu A KUKU , na gładzi po około miesiacu pojawiła sie pleśń na wszystkich scianach zewnetrzych i wewnetrznych, przez cały miesiąc było otwarte okno ( lufcik) . Co z tą pleśnią teraz zrobić??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
free_shop 25.07.2009 11:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2009 Po pierwsze primo: zlikwidować źródło (nie wiem, nie znam się, może zła wentylacja?) Po drugie primo; zlikwidować pleśń. Jest to organizm żywy i trzeba go zabić! Młotek odpada . Można ściany skropić, albo posmarować pędzlem środkiem na bazie podchlorynu sodu lub wody utlenionej. A później zwłoki (pleśni) usunąć mechanicznie. Woda utleniona jest lepszym rozwiązaniem, bo nie trzeba jej spłukiwać (rozkłada się na wodę i tlen). Masz do wyboru: - kupić podchloryn lub wodę utlenioną w hurtowni chemicznej, - kupić oryginalny środek do usuwania pleśni (przeważnie zawiera podchloryn), - kupić domestos, ace, bielinkę itp. (przeczytaj jakie są ingrediencje). Uwaga! Zarówno podchloryn jak i woda utleniona (szczególnie perhydrol) wybiela skórę i robi dziury w ubraniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebi12 25.07.2009 11:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2009 Problem w tym skąd nagle po położeniu gładzi w budynku który stoi 20 lat pojawiła się plesń, podkreślam w czasie całego remontu okno było i jest uczylone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania