Przemasek114 31.07.2009 07:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2009 Zagościła u mnie ekipa od tynków, a dokładniej to na porotherm idzie styro 5 cm na klej bez kołków. Na to siatka, tynk mineralny kornik i farba silikonowa. Moje pytanie brzmi: na co zwrócić szczególną uwagę i gdzie najczęściej popełnia się błędy. Przy jakich czynnościach idą na łatwiznę wmawiając takim laikom jak ja, że jest super ? Już mam jedną zagadkę. Surową podbitkę pomalowali drewnochronem. Wygląda średnio i na moje pytanie czy na raz pomalowane wystarczy... padła odp.: oczywiście, że tak, a ja do końca pewny nie jestem. Dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zbigniew100 31.07.2009 07:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2009 Co do ocieplenia, proponuję obejrzeć instrukcję obraskową; http://www.fast.zgora.pl/index.php?a=pl&b=1&c=cert&d=cert_list&e=5 Błędy w BSO; http://www.majsterpol.com/files/systembsoizolacje62009.pdf Warstwa zbrojona. Wymagane jest używanie tylko siatek zbrojących z właściwym atestem. Zdecydowanie błędnym jest układanie najpierw siatki, a następnie pokrywanie jej zaprawą klejową – siatka powinna znajdować się w połowie grubości warstwy zbrojonej. Niezwykle ważną sprawą jest aby poszczególne pasy siatki zachodziły na siebie na zakład o szerokości ok. 10 cm, oraz przylegały bezpośrednio do siebie (analogicznie jak w połączeniu prętów zbrojeniowych). Doświadczenie pokazuje, że niestaranne połączenie siatek lub jej brak, nieuchronnie prowadzi do pojawienia się pęknięć na po-wierzchni tynku już nawet po jednym roku. Poważnym problemem jest naprawa tego miejsca – można drobne pęknięcie wypełnić masą elastyczną, albo wzmocnić przez nałożenie dodatkowej warstwy zbrojonej. W każdym przypadku miejsce naprawy będzie widoczne i popsuje estetykę elewacji. Podbitkę malujemy raz na ziemi, na górze jeszcze raz lub dwa. Zawsze starannie, wzdłuż słoi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
niktspecjalny 31.07.2009 08:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2009 Myślałem ,że tylko u mnie kit wciskały manekiny. Zgadzam się z Zbigniew100 ,że najpierw trza malować na lądzię a potem jeszcze kilka razy w górnych partiach budynku . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ubek 31.07.2009 09:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2009 Zagościła u mnie ekipa od tynków, a dokładniej to na porotherm idzie styro 5 cm na klej bez kołków. Na to siatka, tynk mineralny kornik i farba silikonowa. Moje pytanie brzmi: na co zwrócić szczególną uwagę i gdzie najczęściej popełnia się błędy. Przy jakich czynnościach idą na łatwiznę wmawiając takim laikom jak ja, że jest super ? Już mam jedną zagadkę. Surową podbitkę pomalowali drewnochronem. Wygląda średnio i na moje pytanie czy na raz pomalowane wystarczy... padła odp.: oczywiście, że tak, a ja do końca pewny nie jestem. Dzięki za pomoc. Jaki masz PTH? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wirecki 31.07.2009 19:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2009 przyda mi się ten wątek, pozwolicie, że się dopiszę.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemasek114 31.07.2009 20:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2009 PTH ? Nie wiem czy dobrze ten skrót odczytałem, ale jeśli chodzi o porotherm to ma grubość 44 cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
leszeq 31.07.2009 20:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2009 No to ja od siebie też coś dodam. Jako wykonawca czasami podglądam konkurencję i widzę, że często ekipy używają gruntów wzmacniających typu UNI-GRUNT, zamiast farb gruntujących pod tynki cienkowarstwowe. Powoduje to odpadanie takich tynków płatami po dosć krótkim czasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemasek114 31.07.2009 21:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2009 Super ! Bardzo cenna wskazówka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ubek 02.08.2009 10:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2009 PTH ? Nie wiem czy dobrze ten skrót odczytałem, ale jeśli chodzi o porotherm to ma grubość 44 cm. Tak, o to mi chodziło. Ja mam też 44 na ciepłej zaprawie i nie docieplałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemasek114 02.08.2009 21:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2009 A jakim sposobem tynkowałeś lub zamierzasz ? Mam też na ciepłej zaprawie i chciałem na to również położyć tynk ciepłochronny, ale są to ogromne koszta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ubek 03.08.2009 07:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2009 Zaprawa w spoinach jest "ciepła". Tynk jest zwykły z agregatu i na to silikatowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 03.08.2009 21:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2009 Jakie błędy popełniają tynkarze ? moi na przykład popełniaj karygodny błąd niedotrzymywania terminów [/u] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
am00 04.08.2009 13:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2009 A propo malowania podbitki. Trzeba dobrze przeczytać instrukcję, bo niektóre farby nie mogą do końca wyschnąć przed nałożeniem kolejnej warstwy. Tak więc kolejnego malowania nie odkładamy na kolejny weekend, bo może się "nie przyjąć". Pożądany kolor uzyskuje się zwykle po dwóch malowaniach. Jedno powinno być po zamontowaniu, żeby zaciagnąć łączenia desek.Z drewnochronem nie mam dobrych doświadczeń, po 3 latach na elementach pionowych wystawionych na słońce i deszcz złazi. Teraz testuję jakiąś tanią farbę akrylową z Wrześni i właśnie mam problem z końcowym pomalowaniem. Jeśli chodzi o nakładanie siatki na styropian i dopiero później zaciąganie klejem, to miałem właśnie tak robione i nic złego się nie dzieje. Nie znaczy, że polecam takie rozwiązanie, ale jak widać na moim i wielu przykładach nie jest to jakiś błąd krytyczny. Może wystarczy lekko "podciągnąć" siatkę w trakcie zacierania klejem. Z kołkowania bym nierezgnował, przynajmnie skrajne warstwy. No i trzeba pamiętać o listwach startowych zabezpieczjących przed gryzoniami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
niktspecjalny 04.08.2009 13:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2009 Zaprawa w spoinach jest "ciepła". Tynk jest zwykły z agregatu i na to silikatowy. Dobrze prawi..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
am00 04.08.2009 13:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2009 ... i farba silikonowa. O ile dobrze pamiętam farby silikonowej nie można dawać na świeży tynk. Trzeba odczekać 30 dni, a ekipie może się spieszyć. Na świeży tynk mozna dawać farbę silikatową uzyskując niewiele gorszy efekt (też jest samozmywalna - tj. nie brudzi się), ale znacznie taniej. Warto przemysleć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.