Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

brama wjazdowa dwuskrzydłowa czy przesuwna?


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 176
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

zastanawiam się nad wyborem bramy wjazdwej; czym się sugerować?

jaką wybrać? :-?

 

o zimie pamietaj.

Mrozie w prowadnicy na szynie - jakby co.

posolonej, rozmarnietej, zamrożonej szynie pod kołami bramy, brrrrrrrrrrrrrrr

A tu 2 min do startu, żeby w robocie nie spónić się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym internetem to trochę przesada. 10 lat temu już się zdarzał gdzieniegdzie, a nawet parę lat wcześniej.

To gruba przesada - 10 lat temu to rozkwit sieci osiedlowych a więc czas gdy internet już dosyć szeroko trafiał pod strzechy. Oczywiście odbywało się to głównie w dużych miastach.

 

To tak na marginesie dyskusji.

 

 

Mnie nie musisz przekonywać. Spróbuj tego, który jak 10 lat temu montował bramę to nie słyszał jeszcze o internecie (patrz kilka postów wyżej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli centralę sterującą montujesz w garażu a nie przy bramie to pewnie potrzeba do każdej "końcówki" typu siłownik, lampka, czujniki itp osobne przewody

a jeżeli masz przewodowy włacznik klawiszowy w garażu do otwierania bramy to raczej też musisz mieć od niego do centralki przy bramie jakiś przewód

tak mi się przynajmniej z grubsza wydaje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wnikaj w długość ogona bo ona nie ma z trwałością łożysk prawie nic wspólnego.

Prosiłbym o nie wypowiadanie się w temacie, w którym nie ma się zielonego pojęcia.

 

autor tego wątku wyraźnie prosił praktyków o wymianę doświadczenia, twoje jednorazowe przygody z raptem roczną bramą dyskwalifikują ciebie w tym wątku

 

 

Moja praktyka wynika z trochę więcej niż jednej zepsutej bramy i drugiej kolegi. Było ich trochę więcej i trochę starszych również. Co do tematu wątku (długość przeciwwagi do niego nie należy) to cały czas podtrzymuję to co napisałem na początku. Ze strony technicznej polecam przesuwną samonoścną, ze strony estetycznej zależy od gustu, a mnie bardziej podobają się dwuskrzydłowe. Na szarym końcu (jeśli nie ma innej możliwości) sugeruję przesuwną na rolce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbigmor odpowiedział podwójnym lewym i porawił prawym hakiem jednak Popław zrobił unik i uderzył prawym prostym nad rękawicą Zbigmora, troszkę jednak za późno bo ten zdążył zrobić krok w tył i balansując tułowiem unknął ciosów przechodząc do szybkiej kontry. Walka jednak była czysta i sędzia nie miał zbyt dużo do roboty :) :) :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kwestia jest następująca - do praktyków - otóż kiedy brama będzie otwarta nie będzie można posłużyć się furtką, bowiem odległość furtki od bramy to ok 1-1,5 metra

patrząc z mojej strony - jak ktoś będzie wjeżdżał autem na posesję to w danej chwili nie jest potrzebna furtka i odwrotnie

czy przekombinowane?

 

U mnie brama blokuje furtkę - nie dało się inaczej- oczywiście wolałabym połączenie bezkolizyjne, ale naprawde nie jest to tragedia. Brama zwykle jest odsunięta przez większość dnia (bezpieczna okolica) i ludzie po prostu wchodzą bramą.

Nie mam automatu, ale zdaje się, że do dwuskrzydłowej potrzebne są 2 siłowniki a do przesuwanej jeden - to różnica w cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumujmy - nie bierzemy pod uwagę gustów :)

 

Brama dwuskrzydłowa:

 

Wady :

 

otwarte dwa skrzydła zajmują miejsce na podjeździe

gdy śnieg - trzeba odśnieżyć tor ruchu

dwa siłowniki

 

Zalety :

 

?

 

Brama przesuwna (poruszająca się na szynie)

Wady :

 

problem z szyną - śnieg, mróz, piasek, żwir etc ( wymiana rolek)

może kolidować z furtką gdy brak miejsca

 

Zalety :

 

nie zajmuje miejsca na działce

łatwiej manewrować na podjeździe

 

Brama przesuwna samonośna:

 

Wady :

 

może kolidować z furtką, gdy brak miejsca

 

Zalety j.w.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja praktyka wynika z trochę więcej niż jednej zepsutej bramy i drugiej kolegi. Było ich trochę więcej i trochę starszych również

czyli ewidentnie nie jesteś użytkownikiem ale instalatorem, 15 min od skończenia montażu inkasujesz kasę i na zawsze już rozstajesz się ze swoim produktem, czy twoje układy jezdne sprzed kilkunastu lat jeszcze działają możesz jedynie zgadywać

 

nie obraź się ale twoich uwag o długości ogona ja nie wezmę pod uwagę montując już niedługo swoją kolejną samonośną przesuwną bramę

 

 

Nie tak łatwo mnie obrazić. :D

Od 7 lat jestem użytkownikiem bramy nie robionej przeze mnie i mimo, że tak bym jej nie zrobił oraz pomimo tego, że nie jest zgodna z tym co piszesz o prawidłowo wykonanych bramach działa do dnia dzisiejszego bez najmniejszych problemów. Światło wjazdu ma 6m, przeciwwaga około 2m.

Moich uwag nie musisz oczywiście brać pod uwagę. Były one skierowane dla tych, ktorzy chcą zamontować sobie dobrą bramę, co nie oznacza, że każda inna nie będzie bezawaryjnie pracować.

Ta Twoja kolejna to -nasta, -dziesiąta? Zawsze można się czegoś nauczyć pomijając informacje śmieciowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję nie zapomniec o położeniu przewodów(wszystkich , nie tylko zasilającego) , pózniej jest to kłopotliwe i kosztowne .

 

A do czego te pozostałe przewody oprócz zasilającego..?

 

Np. do fotokomórek - możesz założyc bezprzewodowe ( trzeba je kupic dodatkowo ) , a i one potrzebują przewód do bliższego słupka.

 

np. do lampy ostrzegawczej.

np. do dodatkowego oswietlenia ( nie każdy automat ma taką funkcję).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 7 lat jestem użytkownikiem bramy nie robionej przeze mnie i mimo, że tak bym jej nie zrobił oraz pomimo tego, że nie jest zgodna z tym co piszesz o prawidłowo wykonanych bramach działa do dnia dzisiejszego bez najmniejszych problemów. Światło wjazdu ma 6m, przeciwwaga około 2m

czemu nie zdradzisz producenta, schematu, zdjęcia ?? pochwal się jakimś konkretem, komuś się to na pewno przyda

 

PS korzystając z niedzieli zagadnąłem innego znajomego, posiadacza 6 metrowej samonośnej, ma te same problem, po kilku latach użytkowania spalił się napęd bo układ jezdny stawiał coraz większe opory aż silnik się poddał, coś ta łódź jest pechowa jeśli chodzi o producentów bram

 

 

 

W bramach przesuwnych naprawdę ważne są trzy czynniki:

1. projekt - czyli jej proporcje, wymiary, masa, wózki...

2. wykonanie - czyli jakość materiałów i elementów oraz jakość ich połączenia

3. montaż

 

Do tego dochodzi eksploatacja, czyli dbanie o to aby zareagować jeśli coś złego zaczyna się dziać.

Firmy najczęściej pomijają pierwszy etap (bo tak zawsze robili i było dobrze) i po macoszemu traktują ostatni, a to błąd bo aby brama długo pracowała bezawaryjnie to musi się uleżeć oraz wymaga regulacji po pewnym czasie od pełnego uzbrojenia.

Problemy zdarzają się głównie z bramami z napędem. Po pierwsze dlatego, że bez niego bardzo łatwo zauważyć, że coś jest nie tak oraz jak brama po pewnym czasie od montażu opuści się (a stanie się to na pewno) może wymagać regulacji układu napędowego. Jeśli to zaniedbamy to efekt może być taki jak napisałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W bramach przesuwnych naprawdę ważne są trzy czynniki:

1. projekt - czyli jej proporcje, wymiary, masa, wózki...

2. wykonanie - czyli jakość materiałów i elementów oraz jakość ich połączenia

3. montaż

 

 

Zbigmor/mpopław czy móglibyście napisać coś więcej o punkcie 2 ?

Jakie materiały i rozwiązania techniczne wybierać (na co zwracać uwagę) a czego unikać ?

Dzięki.

 

P.S. może Was to pogodzi :):) :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W bramach przesuwnych naprawdę ważne są trzy czynniki:

1. projekt - czyli jej proporcje, wymiary, masa, wózki...

2. wykonanie - czyli jakość materiałów i elementów oraz jakość ich połączenia

3. montaż

 

 

Zbigmor/mpopław czy móglibyście napisać coś więcej o punkcie 2 ?

Jakie materiały i rozwiązania techniczne wybierać (na co zwracać uwagę) a czego unikać ?

Dzięki.

 

P.S. może Was to pogodzi :):) :wink:

 

 

Nie ma co nas godzić bo nie czuję się w stanie wojny. :)

Akurat punkt 2 jest najprościej zrozumieć. Zależny jest on jednak od punktu 1. Jeśli właściwie dobrano materiały do budowy bramy tzn. wielkości profili, rodzaje wózków itp. to pozostaje tylko kwestia ich poprawnego zespawania, poskręcania.

Co do szczegułów technicznych to unikam listw napędowych o szerokości mniejszej od 10mm oraz listw z pokryciem z tworzywa sztucznego przykręcanych do profila nośnego za pomocą śrub (co nie znaczy, że tak nie można). Ważne jest aby tuleje montażowe do listw były prawidłowo przyspawane do profila, czyli prostopadle.

Wózki staram się używać regulowane, wahliwe. To nie jest warunek konieczny, ale bardzo istotny jeśli chodzi o trwałość no i przede wszystkim nie używam wózków z rolkami z tworzywa. Z kilku źródeł słyszałem o ich niskiej trwałości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...