zbigmor 11.08.2009 06:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2009 Na konkretne pytania z chęcią odpowiem. po czym poznać projekt bubel ?? albo najczęściej popełniane błędy projektowe ?? Niestety nie ma na to zasady bo jak niby poznać, że wózki ktoś dobrał za słabe, czy za cienkie profile, czy za słaby napęd? Trzeba by robić obliczenia strzałek ugięcia, a tego przy typowych bramach się nie robi bo prościej jest przewymiarować zagrożone miejsca. Gdzie mogą być błędy? Np. za cienki profil nośny, nieprzystosowany do późniejszego obciążenia lub zbyt słabe wózki w stosunku do obciążenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigmor 11.08.2009 06:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2009 Ja myślę że z konkretnym pytaniem odnośnie bramy samonośnej. Zbigmor jaki zostawiasz prześwit pomiędzy dołem bramy a podłożem. Moja brama jest zamontowana już od prawie roku ale dopiero teraz zabrałem się za brukowanie i nie wiem jaki zostawić prześwit pod bramą - zwierząt wolnobiegających po działce na razie nie mam i raczej nie planuje. NIe wiem czy to ma wpływ na wysokość ale bruk z kamienia polnego więc trochę piachu zawsze będzie a nie chcę żeby dostawał się do profila prowadzącego. Wstępnie założyłem 15 cm prześwit - zmniejszyć czy zostawić taki???? A odnośnie pytania autora wątku - poprzednio miałem bramę dwuskrzydłową aktualnie mam samonośną obie bez napędu i moim zdaniem samonośna wygodniejsza jak dla mnie. Zastanów się czy futrka jest Ci wogóle potrzebna - miałem też podobny dylemat jak zrobił bym furtkę to brama by ją blokowała więc nie zrobiłem wcale i mi to odpowiada a i odwiedzającym nas chyba to nie przeszkadza że wchodzą brama a nie furtką. Prześwit przy dobrych warunkach (równe podłoże bez nawiwanego piachu to około 50mm. Można wtedy dać wózki bez regulacji i taki prześwit wychodzi automatycznie. W standardzie daję 10cm bo tyle wynika z wózków wahliwych z regulacją (jeśli fundament bramy kończy się na poziomie "0" gruntu docelowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigmor 11.08.2009 06:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2009 ponowię pytanie - czy brama/ furtka i przęsła powinny być ocynkowane? Ocynkowana brama i furtka jest trwalsza, ale jest jeden minus i jeden warunek. Warunek jest taki, że galwanizacja jest zrobiona po zakończeniu wykonania bramy i nie dokonuje się później prac obróbkowych. Niby prosta sprawa, ale najpierw trzeba znaleźć wannę galwaniczną o wymiarach bramy co wcale nie jest takie proste, a potem zagwarantować, że nic już z takimi elementami nie będzie się działo w czasie montażu co spowoduje przerwanie warstwy ocynku. Minus jest taki, dotyczący malowania. Ocynkowane elementy maluje się dość ryzykownie, tzn. jest ryzyko, że farba będzie odpadać nawet jeśli jest to specjalna farba do ocynku. Świeżego ocynku też nie powinno się malować ze względu na zwiększenie ryzyka odpadania farby. Oczywiście na wszystko jest sposób, ale o tym ryzyku trzeba pamiętać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
novo... 11.08.2009 07:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2009 ponowię pytanie - czy brama/ furtka i przęsła powinny być ocynkowane? Przymusu nie ma , wiadomo, lepiej jak jest ocynkowana , ale jak będziesz stosował odpowiednie farby to też się nic nie stanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
martadela 11.08.2009 08:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2009 Witam, z tego co się orientuję to istnieje firma która robi podobne bramy do w/w które stosunkowo są tanie. Troszkę dziwi mnie dlatego ten przedział cenowy który podałeś, to są ze strony jakiegoś większego producenta czy też cena na zamówienie u kowala ? Wyceny robiłam i u dużego producenta i w lokalnych ślusarniach. A w linku podanym przez mpoplaw bramy spełniające moje kryteria też kosztują od 3000,- w górę + transport. Zastanawiam się powoli nad samodzielnym wykonaniem bramy - tzn "ręcami" kolegi, ale do tego jest osobny wątek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigmor 11.08.2009 11:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2009 prościej jest przewymiarować zagrożone miejsca czyli do 6m bramy w świetle jaki profil i jakie wózki ?? Profil zdecydowanie 80/80/5/27mm, a wózki w zależności od masy wypełnienia, ale zwykle stalowe, 5-rolkowe wystarczają. do wyboru dwa warianty: ogon w pierwszym wariancie zwykły 2m w drugim wariancie 3m Ogon zawsze im dłuższy tym lepszy (oczywiście nie pod każdym względem) , ale 3 metry to optimum dla bramy o świetle 6m. A w linku podanym przez mpoplaw bramy spełniające moje kryteria też kosztują od 3000,- w górę + transport za 700zł też była, i sama rama za 1200zł PS ja swoją 6 m zamawiam za 3000 brutto z transportem i montażem ale bez napędu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigmor 11.08.2009 12:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2009 wózki 5 rolkowe dla którego wariantu ?? dla 2m czy dla 3m ogona ?? Dla obu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maslak 11.08.2009 20:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2009 Dzięki za odp. Zbigmor. Dzisiaj zrobiłem przymiarkę i jednak zakładane przeze mnie 15 cm to trochę wysoko - docelowo będzie 10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
alibabka 12.08.2009 09:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2009 Mała uwaga, dotycząca kolizji bramy przesuwnej z furtką: w czasie, gdy brama się otwiera i zasłania furtkę, można wyjść przez bramę - jest przecież blisko... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigmor 12.08.2009 09:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2009 Dla obu. jeśli oba takie same to w związku z tym który będzie bezpiecznie przewymiarowany ?? Nie sposób tego na forum stwierdzić. Każdy wózek ma określoną nośność. Jeśli rzeczywiste obciążenia jej nie przekraczają to sprawa jasna. Większe bezpieczeństwo będzie oczywiście przy przeciwwadze 3m co wcale nie świadczy o większej trwałości w praktyce. Ważniejsze jest to aby montaż był wykonany poprawnie i kontrolowany co jakiś czas oraz aby wózki były wahliwe. To ma zdecydowanie większy wpływ na trwałość niż przewymiarowanie wózków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robak 12.08.2009 09:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2009 dla bramy przesuwnej której rozstaw ma 4 metry jaki powinien być ogon?czy 1,6 m wystarczy? taki mi zaproponował kowal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigmor 12.08.2009 10:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2009 dla bramy przesuwnej której rozstaw ma 4 metry jaki powinien być ogon? czy 1,6 m wystarczy? taki mi zaproponował kowal Lepiej 2m, chyba, że będzie napęd to bez różnicy pod warunkiem dobrego zaprojektowania, wykonania i montażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigmor 12.08.2009 10:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2009 Co do zbyt dużego obciążenia na wózki spowodowanego długością bramy rada jest prosta. Zastosować wózki z większą ilością rolek Ważniejsze jest to aby montaż był wykonany poprawnie i kontrolowany co jakiś czas oraz aby wózki były wahliwe. To ma zdecydowanie większy wpływ na trwałość niż przewymiarowanie wózków. się zastanawiam która z tych wypowiedzi jest właściwa, może ktoś podpowie ?? Powoli przestaję Ciebie rozumieć. Mimo krytyki próbuję pomóc, a Ty cały czas szukasz dziury w całym. Prawidłowo zaprojektowana i zamontowana brama nie będzie przeciążała wózków przy normalnej eksploatacji, czyli trwałość będzie wystarczająca . Przy wadliwym montażu nawet przewymiarowane wózki mogą nie pomóc (ale czasami pomogą). Wózki wahliwe bardziej równomiernie rozkładają obciążenia na poszczególne rolki dlatego mają wpływ na trwałość kompensując pewne wady bramy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 12.08.2009 11:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2009 Zaczęła się druga runda. Zawodnicy rozpoczęli ostrożnie, rzadko wyprowadzając ciosy. Mpopław bardziej aktywny, lekko acz kąśliwie, Zbigmor po chwili zawahania ruszył zdecydowanie do przodu. Runda trwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tgorbacz 12.08.2009 11:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2009 Co do zbyt dużego obciążenia na wózki spowodowanego długością bramy rada jest prosta. Zastosować wózki z większą ilością rolek Ważniejsze jest to aby montaż był wykonany poprawnie i kontrolowany co jakiś czas oraz aby wózki były wahliwe. To ma zdecydowanie większy wpływ na trwałość niż przewymiarowanie wózków. się zastanawiam która z tych wypowiedzi jest właściwa, może ktoś podpowie ?? Ja to rozumiem tak: Jeśli brama ciężka możemy zastosować wózki z większą ilością rolek (duże przewymiarowanie) lub (lepsze rozwiazanie) skupić się nad zapewnieniem jak najlepszego montażu i regularnym serwisowaniu. Co do Twoich intencji - to domyślam się, że są nieczyste ... Pzdr TG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Yoric 12.08.2009 14:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2009 ja ...w ogole bramy nie zrobilem garaz cofnalem o wymagane 5 metrow od ulicy i nie robilem juz zadnych bram przed garazem tylko wjezdzam bezposrednio z ulicy. Rozwiazanie proste, tanie i dylematow miec nie bedziecie ktora wybrac Same zalety - brama nigdy sie nie zatnie i rolek nie trzeba wymieniac - nie trzeba jej odsniezac - jest najtansza - jest gdzie szybko zostawic samochod bez otwierania bram, wjezdzania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
niktspecjalny 12.08.2009 14:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2009 ja ...w ogole bramy nie zrobilem garaz cofnalem o wymagane 5 metrow od ulicy i nie robilem juz zadnych bram przed garazem tylko wjezdzam bezposrednio z ulicy. Rozwiazanie proste, tanie i dylematow miec nie bedziecie ktora wybrac Same zalety - brama nigdy sie nie zatnie i rolek nie trzeba wymieniac - nie trzeba jej odsniezac - jest najtansza - jest gdzie szybko zostawic samochod bez otwierania bram, wjezdzania Zaiste...świetne rozwiązanie.W zimie jak zapomnisz browarku z bagażnika to w kapciach po śniegu naginasz do garażu? Masz zakupy ,że ci ręce się wyciągneli do kolan i trzeba to do domu wtaszczyć to tyż naginasz po chodniku do domciu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Yoric 12.08.2009 15:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2009 n-s hehe ...widze kolega pijacy ...to jakos dogadac sie dojdzie ... bo po piwo to i na bosaka po sniegu moge przejsc kawalek ale wracajac do rzeczy ... garaz odsuniety od drogi o 5 m - to jest 5 glebokosc garazu 6,5 metra - to jest 11,5 metra od drogi i w tamtych to okolicach juz moj domek stoi. W kapciach na snieg nie wyjde (chyba ze po piwo) ..ale w centralnej Polsce tego sniegu niewiele ostatnio ..a w zaulku miedzy domem a garazem jeszcze mniej. Zreszta to nie temat o tym jak daleko tacham piwo ..tylko chcialem pokazac 3 -cia droge, ze mozna i bez bramy uchylnej jako i bez przesuwnej sie obyc. najlepszego Yoric Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
niktspecjalny 12.08.2009 16:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2009 Yoric Wiem ,że można zarzucać się argumentami i ostro trzymać swoja stronę ale jest jeszcze to jedno najważniejsze ogniwo.Niestety nie miałem warunków do postawienia wolno-stojącego garażu a chyba mi przyznasz racje ,że jest to droższe od tego co w domciu.Garaż w domu ma wiele wad stricte z ochroną życia osobistego ale to już temat na oddzielny topik. Pozdrowienia dla tych co naginają po browarki i wodzie zapomniane z bagażnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tgorbacz 12.08.2009 19:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2009 (lepsze rozwiazanie) skupić się nad zapewnieniem jak najlepszego montażu i regularnym serwisowaniu co konkretnie rozumiesz pod pojęciem najlepszego montażu, jakie operacje trzeba wykonać żeby udało się zapewnić najlepszy montaż, a regularny serwis to w tłumaczeniu z języka sprzedawcy na język klienta odpłatne wymiany raz na kilka lat układu jezdnego ?? PS do Yoric ciekawa koncepcja, ma kilka zalet He, he nie wciągniesz mnie w to, za stary jestem. Powiedz lepiej o co Ci chodzi, jakie masz zastrzeżenia do tego co proponuje Zbigmor (wszyscy na tym skorzystają), a nie robisz podchody przez 2 tygodnie jak w brazylijskim serialu ... PS. Bramę jeszcze mam przed sobą, nie mam żadnego doświadczenia w użytkowaniu. Pzdr TG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.