Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Beton komórkowy


Recommended Posts

Po przejrzeniu powyższych postów pewnie narażę się na krytykę ale ja mam zamiar zastosować BK 24 na klej i później na to 10 lub 12 styropian.

Podyktowane jest to oczywiście kasą a raczej jej brakiem.

Myślę, że klejowa wyjdzie taniej....

 

Ja bym nie liczył na jakieś specjalne oszczędności.

Koszt ściany "klejonej" i na normalną zaprawę jest bardzo podobny. Róznica to zaledwie kilkaset zł.

 

Co do ciepłochronności to przy technologi wielowarstwowej rodzaj spoiny nie ma większego znaczenia.

 

Wytrzymałość spoin klejonych jest lepsza od murowanych, ale to też nie jest istotne - jak już pisali przedmówcy ważniejsze jest przewiązanie bloczków.

 

IMHO nie ma jednoznacznych i mocnych argumentów za klejeniem czy murowanim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 60
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Zdecydowanie polecam zaprawy ciepłochronne. Grubość spoiny nie ma znaczenia, dlatego murowanie jest bardzo proste ( zaprawy na bazie perlitu mają lepszą izolacyjność od samego gazobetonu). Zaprawą termoizolacyjną możemy od razu w czasie murowania uzupełniać wykruszenia w bloczkach - jakże częste.

Dostępne są w 25 kg workach, łatwiej się mieszają i rozprowadzają od klejów a z pewnością nie są od nich droższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście się zdecydowałem (pani architekt podpowiedziała) tak : BK 36/500 Faelbet na zaprawę cem- wap. + styropian (nie wiem czy 10 czy 2x5 na zakładkę), i tynk akrylowy. Ściany mam :lol: a w lato jadę dalej :D . Założyłem sobie, że tynki zrobię odrazu, bo jak odłożę na sezon lub dwa to .... :cry: ....zawsze się znajdzie inny wydatek :x

I co może być ?? :-? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie, że w tym przypadku piernik z wiatrakiem ma jednak cos współnego. Oczywiście że można zastosowac wentylacje w każdym pomieszczeniu, a jeszce lepiej rekuperator i już mamy po problemie z wilgocią. Jednak ja nie rozumiem sensu budowania z betonu komórkowego i ocieplania go styropianem bo mimo wszystko przy mniej sprawnej wentylacji wilgoc zgromadzi sie własnie w betonie komórkowym (nie "przejdzie" przez styropian) obniżając jego wytrzymałość i właściwości ciwepłochronne. Może w takim przypadku warstwę konstrukcyjną zbudowac z mniej nasiąkliwego materiału?

To moje subiektywne zdanie. Oczywiście że wilgoc z wnętrza jest odprowadzana głownie przez wentylację ale trzeba też pomyślec o sytuacjach ekstremalnych - ja nie chciałbym mieszkać w domu w którym ściany byłyby zawilgocone. Moze to wynika generalnie z mojego braku zaufania do styropianu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już to kiedyś na tym forum dokładnie wałkowaliśmy.

 

Mam wyliczenia dla ściany jednowarstwowej i dwuwarstwowej, z których wynika w sposób obiektywny, że ściana ocieplona styropianem jest mniej podatna na zawilgocenie niż ściana jednowarstwowa. Krążące mity o grzybach w ocieplonych domach dotyczą szczególnych przypadków kiedy ocieplano wilgotne ściany, źle wentylowanych domów, za pomocą za cienkiej warstwy ocieplenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może Redakcja zajęłaby się tematem przenikania wilgoci przez ścianę z BK. Widzę, że stereotypy zakorzenione są w narodzie tak głęboko, że temat oddychania ścian wraca, co pół roku na łamy tego forum. Wiem, że zajęcie jasnego stanowiska oznacza opowiedzenie się za styropianem, ale myślę, że czytelnicy winni znać „naukowa prawdę”, nie tylko stanowiska odpowiednich lobby.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj domek jest prosty w kształcie litery L, mam dwa kominy. Na parterze "wokoło komina" mam salon i kuchnię, na poddaszu dwa pokoje. Komin ten ma 2 kanały spalinowe i 4 wentylacyjne. Drugi komin -na parterze jest łazienka i kotłownia z pralnią, na poddaszu łazienka. Komin ma 1 kanał spalinowy i 3 wentylacyjne. Na parterze i na poddaszu w pionie są dwa pokoje- w ścianie wstawiłem zwykłą rurę kanalizacyjną szarą fi 100. Tak samo zrobiłem z innymi pomieszczeniami które mają wspólną scianę:spiżarka pod schodami+szafo-garderoba w przedpokoju. Garaż ma w podobnie w ścianie rurę, która wychodzi w ścianie ogniowej ponad dachem (bliźniak). Pokój rekraacyjny nad garażem ma oddzielną swoją "rurkę". Z dachu mi te rurki nie wystają ponieważ są doprowadzone od wew do gąsiorów, a gąsiory mam na "dystansach" jakieś 3 cm nad dachem. :) Oczywiście kotłownia i garaż mają zetki na zew. Można tak zrobić z każdym pomieszczeniem na etapie stawiania ścian. Taki sposób mi podpowiedział majster, sam sobie kiedyś w swoim domu tak zrobił i jest zadowolony do dzisiaj. :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może Redakcja zajęłaby się tematem przenikania wilgoci przez ścianę z BK. Widzę, że stereotypy zakorzenione są w narodzie tak głęboko, że temat oddychania ścian wraca, co pół roku na łamy tego forum. Wiem, że zajęcie jasnego stanowiska oznacza opowiedzenie się za styropianem, ale myślę, że czytelnicy winni znać „naukowa prawdę”, nie tylko stanowiska odpowiednich lobby.

 

Właśnie interesuje mnie też ten temat. Stoję przed wyborem porotherm czy BK. Z tego co wyczytałem w materiałach to przy tej samej technologii ocieplania i grubości ściany BK jest cieplejszy.

A co z tą wilgocią ????

Pozdr.

DF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje zdanie jest takie, że jeśli ociepla się , szczególnie styropianem to nie ma znaczenia z czego budujesz bo dyfuzja przez ściany bedzie minimalna. Ważna bedzie wentylacja kominowa i okienna. Wełna też nie ma najlepszej dyfuzji. Styropian około 4% wełna 14% co w skali całkowitego usuwania pary wodnej stanowi niewiele
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Na parterze i na poddaszu w pionie są dwa pokoje- w ścianie wstawiłem zwykłą rurę kanalizacyjną szarą fi 100. Tak samo zrobiłem z innymi pomieszczeniami ... :D

 

dzieki za szczegolowy opis...glownie interesowaly mnie te pokoje na poddaszu, jak to rozwiazales. U mnie to wlasnie w nich nie ma wentylacji...zastanawiam sie tylko czy masz tam odpowiedni "ciag" - bo ta rura do kalenicy, pod gasior jest krotka, ale skoro nie narzekasz to chyba jest OK...czy taka ilosc otworow wentylacyjnych nie miala wplywu na utrate ciepla?...ale najwazniejsze ze nic ci sie nie wykrapla na oknach...tak nawiasem mowiac ja mam 4 kominy...ale wentylacji nie mam wszedzie...na wkladanie rury w sciane jest juz chyba za pozno...pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...