Ags 29.10.2011 17:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2011 oto więcej zdjęć pozdrawiamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hildegarda 29.10.2011 18:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2011 (edytowane) Witam wszystkich budujacych, zakupilam projekt domu z71 , chcialam go troszke przrobic i powiekszyc ale koszty u mojego architekta sa tak wysokie, ze zdecydowalam sie na sprzedaz tego projektu i zakup innego, w zupelnosci odpowiadajacego moim oczekiwaniom. Projekt z71 kompletny kupiony przed 3 miesiacami . Kontakt [email protected] Serdecznie pozdrawiam budujacych i gratuluje postepu prac. Edytowane 29 Października 2011 przez hildegarda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
browarek39 01.11.2011 15:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2011 Ja za zmiany w projekcie zaplacilem 300 zlotych . Poszezylem i przedluzylem budynek o 1 metr zlikwidowalem wneke przy tarasie i wywalilem ten slup w malym pokoju na parterze. Teraz zastanawiam sie jeszcze nad zmiana wyjscia na taras na tyl budynku a nie jak jest na bok . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maro_PL 01.11.2011 21:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2011 Chcialbym poruszyc temat jak budowac mury? Jak wiadomo sa dwie metody. Jedna to mur dwuwarstwowy, czyli z dociepleniem steropianem lub mur jednowarstwowy bez koniecznosci docieplania. Jak czytam to wszysce decyduja sie na mur z dociepleniem steropianem i jestem ciekawy jakie sa wasze opinie na ten temat. Ja stawiam mur jednowarstwowy bo uwazam ze w nowym budynku tak jest lepiej. Moze sie myle ale wydaje mi sie ze docieplanie steropianem jest konieczne w starych budynkach, a budujac nowy dom lepiej jest poprostu zrobic grubszy mur juz na gotowo.Poczatkowo chcialem budowac w systemie DRYFIX ale uwazam ze kazda nowosc ma tak zwane choroby wieku dzieciecego dlatego zdecydowelem sie na juz sprawdzona technologie(Moze ktos mi cos napisze czy mial juz jakies doswiadczenia z tym systemem DRYFIX) Ja bede budowal z pustaków szlifowanych POROTHERM PROFI z firmy WINERBERGER. Jest to mur o grubosci 38 lub 44 cm do wyboru bez koniecznosci docieplania budynku poniewaz wspulczynnik przenikania ciepla jest taki sam jak w murze z pustaka 25cm + 12cm steropianu a w przypadku pustaków 44cm nawet mniejszy.Poczatkowo troche przerazily mnie koszty tego systemu ale kiedy wszystko przeliczylem okazolo sie ze wychodzi tak samo, tylko ze roboty mniej bo nie trzeba juz docieplac budynku. Poroterm 25cm plus cement piasek wapno prad bo betoniarka troche pociagnie to koszt okolo 70 zl za 1 metr muru. Docieplenie takiego muru steropianem (robocizna plus materialy) to nastepne 70 zl za 1 metr co daje razem 140 zl za 1 metr muru. Koszty muru z pustaków szlifowanych Porotherm 38cm w systemi PROFI to koszt jak podaje najnowszy cennik firmy WINERBERGER na przyszly rok 103 zl za 1 metr muru (zaprawa na spoine cienkowarstwowa jest gratis zgodnie ze zuzyciem) Potem dojdzie jeszcze kosz elewacji i mysle ze spokojnie sie zmieszcze w tych 140 zl za 1 metr jak w przypadku muru z dociepleniem styropianem, a naprawde duzo mniej roboty bo wystarczy do wymieszania zaprawy zwykla wiertarka. Chociaz decyzje juz jest podieta prosze o opinie i uwagi na ten temat. Pozdrawiam wszystkich i oby nam zima lekka byla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BrunoBanani 02.11.2011 14:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2011 Ja osobiście mam Ytonga 24 i do tego dojdzie 12 styropianu. TO co piszesz ma głębszy sens- faktycznie jeśli koszta są podobne, a przypuszczam że nawet zaoszczędzisz na tym bo odejdzie ci robocizna za styropian.Zamiast tego czy warto czy nie , ja bardziej pomyślał bym nad ekipą która będzie Tobie to robić . Jeśli nie zachowają pewnych zasad przypuszczam że mogą wymurować budynek tak że te straty ciepła będziesz miałwiększe jak powinieneś. Niby murowanie prosta rzecz, ale to tylko pozory (wiem bo od piątku sam muruje: ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maro_PL 02.11.2011 18:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2011 Dzieki za odzew Brunobanani. Masz w pelni racje, bo do takiego murowania musza byc naprawde dobrzy fachowcy. Gluwnie chodzi tu o dokladnosc murowania bo puzniej nie bedzie juz mozliwosci skorygowania bledów styropianem a jedynie niewielkie bledy bedzie mozna skorygowac elewacja. Dlatego ja ekipe wybieralem pol roku i z ponad 20 firm wybralem chyba najlepsza.Co do przenikliwosci cieplnej muru jednowarstwopwego wlasnie systemy POROTHERM DRYFIX i POROTHERM PROFI gwarantuja jeszcze mniejsza przenikliwosc cieplna niz POROTHERM murowany na spoinie tradycujnej, poniewaz jest to zaprawa cienkowarstwowa i nakladana jest tak ze zapobiega to tak zwanym mostkom cieplnym. Czekam na wiecej opini i pozdrawiam ( A tak a propo Brunobanani jaki jest koszt 1m muru z YTONGA. Lub ile za jeden bloczek i ile bloczków trzeba na 1 metr muru?. Pytam bo tez wczesniej rozwazalem YTONG). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BrunoBanani 03.11.2011 05:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2011 Nie wiem jak to za metry wyjdzie bo jest wcześnie rano i mózg mi jeszcze dobrze nie pracuje:). Na cały budynek podstawowego ytona ( 24cm) wyszło mi 912 szt, zapłaciłem za niego 6400 brutto. Do tego dokupiłem kształtki u na szalunek tracony żeby mi było łatwiej zrobić wieńce-za kształtki(52mb) zapłaciłem 1800 brutto. Do tego 110 szt działowych (11,5cm) które kosztowały 411 brutto ( działówki z ytonga tylko na dole) Ogólnie jak się tak liczy to materiał na ściany z71nie jest drogi , jakby nie patrzeć nie jest to duży budynek -przywykłem nawet że wkoło słyszę że altankę buduję, ale jak to mówią "ciasny , ale własny" Dlatego uważam że czasem warto wybrać trochę droższą metodę , bo przy tych ilościach materiałowych nie wychodzi aż tak znacząca różnica cenowa, jeśli pozwoli ona w późniejszym czasie zaoszczędzić , np. na ogrzewaniu, czy tak jak w przypadku Maro Pl na styropianie i ekipie która go zrobi. Ps. Ten twój system klejenia porotermu to taka pianka z pistoletu?-coś kiedyś właśnie widziałem i się zastanawiałem jak to jest i ile tego idzie (wyglądało na duże zużycie) Pozdrawiam:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maro_PL 03.11.2011 14:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2011 To co widzales BrunoBanani, to wlasnie jest system DRYFIX(Zloty medal na Miedzynarodowych Targach Poznanskich BUDMA 2011) Ta pianka z pistoletu to jest zaprawa w piance.Myslalem z tego budowac ale jak juz pisalem wedlug mnie kozda nowosc ma tak zwane choroby wieku dzieciecego, dlatego zdecydowalem sie na troche starszy ale sprawdzony system PROFI. To w sumie jest prawie to samo czyli takie same pustaki szlifowane tylko ze spiona jest w workach. Trzeba ja rozrobic z woda najlepiej wiertarka i naklada sie ja na pustaki specjalnym walkiem (Podobny jak walek do malowania). Zaleta tych obu systemów jest wlasnie to ze nie powstaja tak zwane mostki cieplne bo spoina jest tylko na powierzchniach pustaka, czyli nie zalepia tych dziur w pustakach. Mówiac krutko, jesli do ostatniego pustaka na ostatniej warstwie wrzucisz metalowa kulke, to powinna ona spasc na sam dul az do ostatniego pustaka. Taki mur jest podobno duzo cieplejszy bo powietrze (które jak wiadomo jest najleprzym izolatorem) swobodnie w nim cyrkuluje. Co do zuzycia zaprawy nie ma sie co przejmowac, bo w obu tych systemach zaprawa jest gratis ( W cenie pustaków) w ilosci zgodnej ze zuzyciem, zreszta jak ze 2 lub 3 worki zabraknie to zawsze mozna dokupic. Mysle ze koszty twoje i moje wyjda podobnie bo ty dales mniej za pustaki ale jeszcze musisz dokupic styropian itp+ robocizna a mi zostanie potem juz tylko elewacja. Jeszcze dopytam, na jaka spoine kladziesz YTONG. Przy systemie w którym ja bede budowal dom mysza byc naprawde dobrzy fachowcy (a najwazniejsza jest pierwsza warstwa) bo puzniej juz niema mozliwosci na cienkiej spoinie korekty poziomu muru. Frma która bedzie mi budowala ten dom sama zaproponowala mi te systemy. Bylem na ich budowach i mysle ze dadza rade.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BrunoBanani 03.11.2011 15:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2011 Maro.pl Kleję ytonga na klej cienkowarstwowy( ze względu na walory cieplne: ) grubość to 0,5 mm . Można taki kupić od ytonga , ale to koszt 3 razy większy jak ten sam produkt od innego producenta ( jakość ta sama) Wyliczyli mi 12 woreczków po 25 zł za sztukę na cała budowę. Ciekawi mnie jeszcze jedna rzecz- jak kładę u siebie bloczki to mimo że się człowiek stara to i tak wychodzą pewne "ząbki" co którąś tam warstwę - w tym celu jest specjalna paca do szlifowania warstw-idzie jak w masło. Jak to wygląda na porotermie- przypuszczam że też jest ciężko przy tak małej spoinie utrzymać ciągły poziom, brak możliwości regulacji tak jak na zaprawie- chyba że w twoim systemie nie ma to znaczenia. Ważne pytanie do koleżanki Justytna Jesli można to na jakiej wysokości od fundamentu macie okna-licze po pustakach i wychodzą mi 4. Ja mam na 5, ale moje mają wysokość 20 cm. Czyżbym przesadził z wysokością cz tez wasze maja 25 cm. wysokości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maro_PL 03.11.2011 18:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2011 Do BrunoBanani. Jak juz pisalem na wczesniejszych stronach ja mieszkam na stale z rodzina w Irlandii ale dom buduje w Polsce i trudno mi powiedziec jak to bedzie wychodzilo przy Porothermie ale jak bylem tydzien temu w Polsce i bylem na innych budowach gdzie moja firma konczy budowy to wychodzi to elegancko. U mnie jest zakonczony stan zero i dopiero sie przymierza ekipa do stawiania murów ale dzwonilem juz do mojego wykonawcy i mówil ze przy Porothermie problem zabków nie wystepuje. Jak przy Ytongu nie spytalem ale skoro jest specjalny przyzad do wyrównywania to widocznie jest to normalne. Wysylam link na filmik jak wyglada budowa sciany w systemie POROTHERM PROFI ( niestety po czesku) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maro_PL 03.11.2011 18:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2011 To jest link na polski filmik instruktazowy firmy Winerberger jak wyglada budowa w systemie Porotherm Profi.Proponuje zobaczyc bo ciekawe.Zwlaszcza jak ktos jest dopiero na etapie decyzji co do wyboru technologi budowy Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BrunoBanani 03.11.2011 19:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2011 Jestem pod wrażeniem:) Zasada podobna jak w ytongu ale na filmiku wygląda to przyjemniej:)Czekam na pierwsze zdjęcia jak tobie to wyjdzie.Ps. niech mi ktoś doradzi odnośnie wysokości okien- posty dwa wyżej:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Anibas 03.11.2011 21:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2011 WITAM WSZYSTKICH PO DŁUGIEJ PRZERWIE. Gratuluję wszystkim postępów w pracach. To stan mojej budowy na dzień 20 sierpnia. Równo dwa miesiące po rozpoczęciu prac (czyli od 20 czerwca). Fundamenty były wylane wcześniej. Robił je ktoś inny niż całą budowę. Ale to dłuższa historia. Podliczyłam część wydatków, jak kogoś interesuje to zamieszczam koszty. Pustak Max (288*188*220)Nowa Wersja-3194 szt= 8583,48 Cegła modularna 663 szt= 1442,20 Kratówka 1360 szt=2581,50 Cegła pełna 200 szt= 210,00 CAŁOŚĆ (cegła + pustaki)= 12817,20zł Cement - 1433,94 zł Stal - 3375 zł Folia na dach- 648,00 zł Kominy (4 Szt!!!!!) (2 systemowe do kominka i do C.O. z wentylacją ).(1 szt wentylacyjny podwójny. 1 szt wentylacyjny potrójny) całość tz kratki osłonki drzwiczki, izolacja itd. = 5168,30 zł Blacha 1182 zł Dachówka BRASS Cisar betonowa grafit 1800 szt = 4481,30 zł Okna dachowe fakro =3082,34 zł prąd na całą budowę (nie budowlany). Licznik miałam zerowy. Rachunek przyszedł na 50 zł Wszystko 32238,08 zł. Dodam tylko, że buduję wersję z garażem i trochę go wydłużyłam, zlikwidowałam wnękę na taras. Schody na górę są obrócone tz wchodzi się po nich od strony małego pokoju. Wejście do łazienki obok schodów nie z holu. Na górze mam trzy pokoje . Jeden na cały garaż i dwa na wprost klatki. Zrezygnowałam z czwartego na rzecz dużej garderoby lub mini aneksu kuchennego na górze. Jeszcze nie wiem co mi przyjdzie do głowy w międzyczasie. Okna mam "upatrzone":). Dwa kolory biały wew., na zew orzech , potrójne szyby . Okucia antywłamaniowe. Trzeba dać ok 9 tys. Chyba , że z podwójną szybą to ok. 7tys. Ale zależy mi, żeby szyby były ciepłe i nie przepuszczały hałasu. Może ktoś mi doradzi jakiej firmy ma okna i ile kosztowały . Jak ktoś z małopolski ma już zamontowane i doradziłby mi coś w tym temacie to będę wdzięczna. Ściany będą grubości 28,80 + 12 cm ocieplenie= 40,80 cm. Jak do tej pory koszt to ok 110 tys. Ale Robocizna strasznie droga. No i utopiłam kasę w fundamentach. Mogłabym na nich wieżowiec postawić ale nie chcę rozwijać tego tematu. Dodam tylko, że "fachowcom" trzeba patrzeć na ręce niestety cały czas. Resztę będę wykańczać powoli. Teraz prąd, może odwodnienie i w dalekiej przyszłości reszta... Nie powiem, że nie zazdroszczę tym co już mieszkają. Oj zazdroszczę strasznie ale pozytywnie oczywiście. Super to sobie urządziliście. Każde zmiany w projekcie , które zrobiliście na pewno są fajne, bo każdy ma inne wymagania co do swojego gniazdka. Bardzo miło oglądać zdjęcia jak się urządziliście. Dziękuję Pietji , który rok temu tak obszernie odpisał mi na maila i podpowiedział kilka zmian (min. wysokość ścianki kolankowej i inne). Pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie i życzę postępów w pracach. Oczywiście cieplutkiego gniazdka na zimę tym co mieszkają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Justytna 04.11.2011 16:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2011 Kolego BrunoBanani w oknach będzie jeszcze wklejony jeden pustak tzw. połówka o wysokości 12 cm razem będzie około 90 cm. Dom w zasadzie jest zgodny z projektem trochę go rozciągnęłam aby zmieścić drzwi do kotłowni w korytarzu (między ścianą, a kominem) na górze z dwóch pokoi zrobiłam jeden z balkonem. Górę podniosłam o jeden pustak i zmieściłam okno w łazience rezygnując z okien dachowych, w zasadzie wszystkie okna mają zmienione wymiary. Dom jest w okolicach Radomia w Mazowieckim.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BrunoBanani 04.11.2011 16:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2011 Dziękuje za odp. Woli ścisłości , te 90cm to będzie na gotowo czy jest teraz , od gołego betonu? Mi wychodzi że będę miał ok 19 cm. podłogi-steropiny, wylewki itp. ale widzę ze inni jakoś niżej te okna usadowili-zgłupiałem już Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maro_PL 04.11.2011 19:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2011 Chociaz dopiero startuje z murami mam juz dylematy odnosnie CO. My z zona planujemy ogrzewanie kominkowe z plaszczem wodnym, ale sa tacy którzy mówia ze kominkowe nadmuchowe jest lepsze zwlaszcza przy tak malym metrazu tego domu. Zglupialem juz co robic. Na 5 ludzi, 6 róznych opini.A jesli z plaszczem wodnym? to kaloryfery czy moze podlogówka? a moze czesciowo podlogówka a czesciowo kaloryfery (chyba najlepsza opcja) Czy ktos sie orietuje jak to wyglada kosztorysowo? Ja zlikwidowalem jeden komin w pomieszczeniu gospodarczym na zecz drzwi od korytarza (bo inaczej tam nie wejda) i od poczatku planuje tylko kominkowe, tylko jeszcze nie wiem czy z plaszczem wodnym czy nadmuchowe. Nie chce pieca CO bo nie widze sensu palenia w dwuch piecach jednoczesnie czyli w piecu CO i w kominku. Ogrzewanie nadmuchowe ma jedna nie podwazalna zalete; w razie awari pradu delikatnie mozna w nim palic aby cieplo rozchodzilo sie grawitacyjnie po domu. Przy ogrzewaniu wodnym nie ma takiej mozliwosci. Poza tym przy nadmuchowym podobno jest leprze powietrze w domu, bo caly czas dostarczane jest z zewnatrz (czyli zawsze swieze i o odpowiedniej wilgotnosci) Nie wiem juz co robic i co wybrac. Czekam na opinie.BrunoBanani co do okna, ja jeszcze nie jestem na tym etapie ale wydaje mi sie ze okno powinno byc conajmniej 95 cm od poziomu posadzki bo przeciez wysokosc mebli kuchennych jest 90 cm a okno powinno byc chyba troche powyzej mebli. Czekam na opinie w sprawie ogrzewania kominkowego. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BrunoBanani 04.11.2011 20:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2011 Niedawno przerabiałem ten sam temat-byłem w sumie na 99% zdecydowany by dom ogrzewać tylko kominkiem z płaszczem wodnym. Salon , łazienka i hol podłogówka a reszta grzejniki. Podeszliśmy z żoną do tego tak. Może to mniej wygodne , ale nie zaszkodzi nam jak od czasu do czasu się olano do kominka podrzuci-nawet nie przerażała mnie perspektywa ponownego rozpalania np. rano gdyby wygasło itp.Zarzuciliśmy jednak to rozwiązanie- po pierwsze przeciw to to że zrobił bym sobie z salonu małą kotłownie , a druga sprawa ta już dla mnie ważniejsza to co zrobię gdy np. będę musiał opuścić mieszkanie na jakiś czas- ot chociażby narty w Alpach:) Muszę angażować kogoś kto przyjdzie i mi przepali w kominku ( znajomemu zamarzła podłogówka w holu ) Oczywiście to moje zdanie w tym temacie -mnie to zniechęciło wystarczająco i nie wgłębiałem się dalej w temat ogrzewania kominkiem. Kominek będzie , ale jako atrakcja -ogrzewanie piecem (mały z podajnikiem)na pelet lub eko groszek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maro_PL 04.11.2011 20:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2011 No wlasnie nie wiem co robic. Najbezpieczniejsze w przypadku zimowych wyjazdów jest chyba kominkowe z nadmuchem. A tak a propo na jak dlugo mozna ustawic piec z podajnikiem to znaczy ile dni moze pracowac taki piec bez nadzoru (a konkretnie na ile dni mu starczy opalu w podajniku?)A ja osobiscie nie wyobrazam sobie sytuacji kiedy mnie nie ma kilka dni w domu a mój piec z podajnikiem pracuje. A co w takiej sytuacji jak zabraknie pradu? Nie wiem czy muglbym spokojnie spac nawet w 5-cio gwiazdkowym hotelu w Szwajcari Jak ostatnio bylem w Polsce to odwiedzilem podobny domek jak Z-71 i tam wlasnie starsi panstwo mieli kominkowe z nadmuchami i byli zachwyceni. Jedyna wada jak mówili to to ze co 2-3 lata trzeba malowac w salonie, ale przeciaz to nie problem. Szczerze powiem bardzo mnie przekonali na kominkowe z nadmuchami ale wciaz jestem rozdarty w tym temacie, dlatego pytam. Prosze o informacje jakie jest zuzycie dobowe eko-groszku itp? Jaki jest koszt instalacji grzejniki + podlogówka no i co najwazniejsze co robic jak zabraknie pradu? Przeciaz te wszystkie nowe ogrzewania wodna sa na obiegu wymuszonym. Czekam na rady i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Justytna 05.11.2011 07:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2011 (edytowane) Dziękuje za odp. Woli ścisłości , te 90cm to będzie na gotowo czy jest teraz , od gołego betonu? Mi wychodzi że będę miał ok 19 cm. podłogi-steropiny, wylewki itp. ale widzę ze inni jakoś niżej te okna usadowili-zgłupiałem już Witam! Kolego BrunoBanani te 90 cm będzie na gotowo. Edytowane 5 Listopada 2011 przez Justytna :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maro_PL 07.11.2011 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2011 Chcialbym sie zorietowac jakie sa koszty instalacji CO w tym domku? Chodzi mi o koszty materialów (Bez pieca) oraz koszty robocizny. Góra grzejniki a na dole podlogówka. Jesli ktos juz robil w tym domku, to prosze o orietacyjne koszty, a jesli ktos ma dopiero robic, to jaka kwote przewidujecie na CO? dzieki i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.