Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

podłogówka elektryczna


Lgrzechu

Recommended Posts

Taki temat, bo przymierzam sie do wykonania podłogówki na części parteru. Założenia:

-dom sciany ocieplone wełną 15 cm, poddasze 25cm, pod podłogą warstwa styropianu 10cm ( pod podłogówka pewnie dam grubszą )

-powierzchnia ok 45-50m kw. na pietrze i 8m kw. na poddaszu ( w salonie tylko ta część pod płytkami z terakoty, 2 łazienki, korytarz, prawdopodobnie również wiatrołap ),

-reszta domu ogrzewana piecem gazowym z tradycyjnymi panelowymi grzejnikami. Piec przy ogrzewaniu podłogowym elektrycznym zwykły z zamknieta komora spalania ( przy podłogówce wodnej jesli na takiej stanie kondensat ).

-w domu dodatkowo kominek o mocy nominalnej ok. 10-11kW ( wkład powietrzny z zamknietą komorą spalania bez DGP na pomieszczenia ),

-w domu rekuperator o sprawności ok. 80% , który bedzie poprzez dodatkowy nawiew nad kominkiem odzyskiwać część ciepła i poprzez wymiennik oddawać do pomieszczeń ( bardziej łamanie powietrza niz nawiewanie ciepłego, ale zawsze to coś :D ). ............................

 

I teraz pytanie, czy w takim układzie dobrze wykonana podłogówka elektryczna zasilana jedynie w nocy tańszym prądem ( II strefa ) musi byc wyraźnie drozsza w eksploatacji od wodnej ? Ciekaw jestem w jakim czasie następowało by jej wychłodzenie przy wiekszym podtrzymywaniu temperatury w dzień przez piec gazowy zasilajacy grzejniki. Jaki byłby komfort jej uzytkowania rano i w godzinach 18-22 jesli rzeczywiście uruchamiana byłaby tylko w nocy ( prad wyłacznie w II strefie). Oczywiscie podstawowym załozeniem jest wykonanie solidnej izolacji pod podłogówka i grubszej płyty betonowej, która wolniej nagrzewa się i stygnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 91
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Gość ZW

1 kWh z II taryfy podłogówki elektrycznej wychodzi ok 2x drożej niż z gazowej.

 

I ta relacja nie zmienia się pomimo galopujących podwyżek jednego i drugiego nośnika.

 

Nie zależy to od ocieplenia, użytkowania kominka czy sposobu grzania gazem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 kWh z II taryfy podłogówki elektrycznej wychodzi ok 2x drożej niż z gazowej.

 

I ta relacja nie zmienia się pomimo galopujących podwyżek jednego i drugiego nośnika.

 

Nie zależy to od ocieplenia, użytkowania kominka czy sposobu grzania gazem.

 

E ... chyba coś teges, z tego co mi wiadomo to 1kWh w taryfie nocnej jest tańszy ok. 50% od normalnej stawki. Relacja 2x drożej odnosisz chyba do grzania pradem w zwykłej taryfie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ZW

Z cenami gazu nie jestem na bieżąco ale coś ok 15-18gr/kWh

Cena II taryfy: 30 gr

Cena I taryfy: 51 gr

 

W ciągu kilku lat ceny wzrosły o 50% ale relacja się utrzymuje. Circa oczywiście

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z cenami gazu nie jestem na bieżąco ale coś ok 15-18gr/kWh

Cena II taryfy: 30 gr

Cena I taryfy: 51 gr

 

W ciągu kilku lat ceny wzrosły o 50% ale relacja się utrzymuje. Circa oczywiście

 

pozdrawiam

 

:o

 

U mnie prąd w nocy 21 gr./1kWh, gaz z MOW`u- 1 kWh- 22 gr.

Prąd nocny tańszy!!!!

 

Dane sprzed 2 tyg.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie prąd tak samo na rachunku 0,18 zł netto za kWh, gaz muszę sprawdzić bo chyba podrozał ostatnio ( pamietam cene z lipca ok. 0,13zł za m3 ). Do tego jeszcze trzeba wziąć pod uwagę sprawność systemów ( przy elektrycznej podłogówce akumulacyjnej mozna chyba przyjąć 99-100%, piec gazowy tradycyjny z zamknietą komorą spalania 93% ). Kondensat mnie nie interesuje. Jak porównać jednostkę 1kWh do m3 gazu, tzn. jakie ciepło uzyskamy z 1kW w porównaniu do 1m3 gazu ziemnego ???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ZW
U mnie prąd tak samo na rachunku 0,18 zł netto za kWh, gaz muszę sprawdzić bo chyba podrozał ostatnio ( pamietam cene z lipca ok. 0,13zł za m3 ).

 

22gr brutto z przesyłem ? :o Jezu, pozazdrościć.

 

[...]Jak porównać jednostkę 1kWh do m3 gazu, tzn. jakie ciepło uzyskamy z 1kW w porównaniu do 1m3 gazu ziemnego ???

 

1m3 gazu to 34MJ/m3 (za PGNiG) =~ 9kWh

 

edit: jeśli zaplanowałeś ogrzewanie prądem to 100% energii grzewczej pochodzi z II taryfy.

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, rozjaśniliście mi sytuację. Tylko jeszcze jeden dylemat. Jeśli dom bedzie starannie ocieplony ( sciany 15cm, poddasze 25cm, podłoga 10cm lub wiecej ), to jak bedzie tracić ciepło podłogówka akumulacyjna jeśli "zabronię" jej grzać poza II taryfą. Powiedzmy, że kable grzejne będa zatopione w 10 cm płycie betonowej, dobrze ocieplonej od spodu. U mnie ogrzewanie podłogowe bedzie raczej uzupełnieniem ogrzewania gazowego i dogrzewania kominkiem. Bardziej chodzi o przyjemną podłoge i niemontowanie grzejników c.o. na scianach na połowie salonu z jadalnią i w korytarzu. Piec gazowy regulowałby szybko nagłe potrzeby w zimniejsze dni a podłogówka na 50m kw uzupełniała i zapewniała komfort stopom :D .Co o tym sadzicie, elektryczną podłogówkę mozna tanio i dobrze połozyć samemu, wodna moim zdaniem nie. Zresztą nie chcę montować pieca gazowego kondensacyjnego bo poddasze bedzie ogrzewane tylko grzejnikami ( +1 łazienka podłogówka ). Moim zdaniem jesli podłogówka ma być uzupełnieniem ogrzewania gazem to nie ma sensu komplikować montażem pieca kondensacyjnego, ładować wiekszych grzejników i zgrywać drogim osprzetem z wodna podłogówką.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ZW

Dom powinien być starannie ocieplony czyli bez dziur. To podobno ważniejsze niż grubość.

 

Przy "0" na zewnątrz temperatura będzie Ci spadać niecałe 1 st, tak było u mnie, mam podłogę akumulacyjną.

 

Podłoga nie będzie przyjemnie ciepła, ona będzie "nie-zimna". Chyba że lubisz saunę w chałupie.

 

Jeśli zamierzasz utrzymywać podłogę "nie-zimną" ogrzewanie gazowe nie będzie Ci potrzebne. Przynajmniej nie byłoby potrzebne w zeszłą zimę.

 

Tzw. "dogrzewanie" kominkiem /załadunek wieczorem/ zastępuje w/w źródła ciepła. Jako nowy kominkowiec jestem jeszcze na fali palenia i w tym roku nie miałem przyjemności ani potrzeby włączać podłogi czy grzejników.

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZW jaką podłogówkę montowałeś ( kable, programator ). Na ile ustawiałes temperaturę, ew. jak programowałeś na ta II taryfę. A co działo się przy np. -10 st. na zewnątrz ? U mnie ogrzewanie gazowe musi byc i tak bo podłogówka bedzie tylko na połowie duzego salonu w kuchni korytarzu, 2-ch łazienkach i być moze w wiatrołapie. W garderobie, 3 sypialniach i w salonie tam gdzie deski jakieś ładne grzejniki. Do tego mały piec gazowy z zamknieta komora spalania zasilajacy zasobnik w.u. 150l.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dom bedzie starannie ocieplony ( sciany 15cm, poddasze 25cm, podłoga 10cm lub wiecej )

to jest raczej zwykłe ocieplenie, ciepłe domki to 20cm na ścianach 30cm na stropie itp, a przy dzisiejszych śmiesznie niskich cenach na wełnę, styropian można nawet rozważyć 25cm na ścianach i 40cm na stropie, albo pójść na całość i zaprosić na plac budowy wgregora, on ci pokaże w praktyce że instalacja gazowa jest w zupełności zbyteczna

 

Moim zdaniem wystarczy, wolę zastosować lepsze materiały i przypilnować dokładnego ich zastosowania, ocieplenie bedzie na całej wysokości od ściany fundamentowej do dachu ( sciany 3W fundamentowa, parteru i poddasza ), dobre okna, jeden komin, GWC, rekuperator, kominek. Nie dajmy sie zwariować. Nie pochlastam sie jak będę miesięcznie płacić w zimie za ogrzewanie 50 zł wiecej od nawiedzonego sasiada mieszkajacego w termosie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pochlastam sie jak będę miesięcznie płacić w zimie za ogrzewanie 50 zł wiecej od nawiedzonego sasiada mieszkajacego w termosie :D

 

Przy szczelnym domu z 15 cm styropianu na ścianie i 25 cm styro w stropie i dobrych ( czt. szczelnych ) oknach również będziesz miał termos!

Pogrubienie ocieplenia zmniejsza straty cieplne, nie zwiększa jednak szczelności!

 

Ratuje cię wentylacja mechaniczna, to będą "płuca" Twojego przyszłego TERMOSU :lol:

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elektryczną podłogówkę mozna tanio i dobrze połozyć samemu, wodna moim zdaniem nie.

 

Moim zdaniem nie masz racji.

Zrobiłem sobie podłogówkę wodną w całym domu (prawie 200m2) i uważam że jest to banalnie proste. Natomiast uważam że robienie mieszanki trochę podłogówki, trochę kaloryferów jest i głupie i drogie do zrobienia tak aby działało dobrze. Są to dwa systemy grzewcze, każdy inaczej działający i każdy wymagający pełnego osobnego sterowania, a dodatkowo trzeba uwzględnić w tym sterowaniu wpływ jednego na drugi.

 

Praktyczna (użytkowa) akumulacyjność podłogówki jest mniejsza niż się to często podaje, w standardowo ocieplonym domu wahania temperatury przy ładowaniu podłogi tylko w II taryfie przekroczą 2 stopnie 2 x na dobę, a przy zmianach pogody zaobserwowałem jeszcze większe skoki. No, chyba że zrobisz wylewki po 20 cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praktyczna (użytkowa) akumulacyjność podłogówki jest mniejsza niż się to często podaje, w standardowo ocieplonym domu wahania temperatury przy ładowaniu podłogi tylko w II taryfie przekroczą 2 stopnie 2 x na dobę, a przy zmianach pogody zaobserwowałem jeszcze większe skoki. No, chyba że zrobisz wylewki po 20 cm.
U mnie wahania temperatury przy ładowaniu tylko w II taryfie są rzędu 1 st. C. Tylko, że ja mam warstwę akumulacyjną podłogówki równą 50cm (30cm zagęszczonego piasku, 10cm chudego betonu, 8cm płyta grzejna z ogrzewaniem wodnym + terakota (w sypialniach panele podłogowe).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elektryczną podłogówkę mozna tanio i dobrze połozyć samemu, wodna moim zdaniem nie.

 

Moim zdaniem nie masz racji.

Zrobiłem sobie podłogówkę wodną w całym domu (prawie 200m2) i uważam że jest to banalnie proste. Natomiast uważam że robienie mieszanki trochę podłogówki, trochę kaloryferów jest i głupie i drogie do zrobienia tak aby działało dobrze. Są to dwa systemy grzewcze, każdy inaczej działający i każdy wymagający pełnego osobnego sterowania, a dodatkowo trzeba uwzględnić w tym sterowaniu wpływ jednego na drugi.

 

Praktyczna (użytkowa) akumulacyjność podłogówki jest mniejsza niż się to często podaje, w standardowo ocieplonym domu wahania temperatury przy ładowaniu podłogi tylko w II taryfie przekroczą 2 stopnie 2 x na dobę, a przy zmianach pogody zaobserwowałem jeszcze większe skoki. No, chyba że zrobisz wylewki po 20 cm.

 

NJerzy czytaj proszę ze zrozumieniem. Przecież piszę, że nie mogę i nie chcę podłogówki w całym domu ( zresztą jak wykonać akumulacyjną na poddaszu :lol: ). Po drugie podłogówka ma tylko uzupełniać ogrzewanie gazowe i kominkiem. Po trzecie jeśli nie ma mozliwości zastosowania w całym domu ogrzewania podłogowego to wykonanie ogrzewania podłogowego wodnego i grzejnikami zasilanych jednym kotłem ( do tego pewnie kondensatem ) na pewno nie jest proste !!! Inne parametry pracy obu układów na tym sie trzeba znac aby dobrze funkcjonowało razem. Ty wykonałeś podłogówkę pewnie w całym domu ( czy masz pietro lub poddasze uzytkowe ??? ) wiec było prosto.

 

Tak na marginesie nie uważam, ze połaczenie ogrzewania podłogowego akumulacujnego z gazowym tradycyjnym bedzie złe. Podłoga nie-chłodna pod płytkami podtrzymujaca temperaturę dodatkowe grzejniki łagodzą jej dużą bezwładność i fakt, iz bedzie zasilana jedynie z II taryfy.

Teraz powiedz ile kosztowało ciebie ogrzewanie wodne podłogowe ?

Ile moze mnie kosztować połozenie samemu kilkudziesięciu metrów kabla grzejnego bo 4 oddzielne programatory tygodniowe z czujnikami płyty i temperatury pomieszczeń kupię za 1000-1200 zł. Mały piec gazowy z zamknietą komora spalania zwykły nie kondensat, zasobnik 150l, dobra automatyka do niego, parę grzejników uzupełniajacych, trochę rurek z prostą instalacją...myśle ze wyjde do przodu, koszty bedą niższe a bezwładność całego układu dużo mniejsza jak u Ciebie....

 

Ale jak to mówią "nie posmarujesz(sprawdzisz) nie jedziesz..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy szczelnym domu z 15 cm styropianu na ścianie i 25 cm styro w stropie i dobrych ( czt. szczelnych ) oknach również będziesz miał termos!

Pogrubienie ocieplenia zmniejsza straty cieplne, nie zwiększa jednak szczelności!

 

Ratuje cię wentylacja mechaniczna, to będą "płuca" Twojego przyszłego TERMOSU :lol:

 

Pozdr.

 

Odnośnie termosu to miałem na myśli system termomuru (kanapka styropian beton styropian ), tam nie masz mostków ale jakoś nie przemawia to do mnie. Wole silikaty w srodku ładnie oddaja/przyjmują wilgoć i ciepło kiedy trzeba.

P.s. interesujesz sie fotografią ? :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie termosu to miałem na myśli system termomuru (kanapka styropian beton styropian ), tam nie masz mostków ale jakoś nie przemawia to do mnie. Wole silikaty w srodku ładnie oddaja/przyjmują wilgoć i ciepło kiedy trzeba.
Ja mam taką "kanapkę" i nie narzekam. Od takiej ściany nigdy nie ciągnie chłodem.

Twoja opinia o silikatach wynika z doświadczenia, czy to tylko Twoje przypuszczenia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ZW
ZW jaką podłogówkę montowałeś ( kable, programator ). Na ile ustawiałes temperaturę, ew. jak programowałeś na ta II taryfę. A co działo się przy np. -10 st. na zewnątrz ? U mnie ogrzewanie gazowe musi byc i tak bo podłogówka bedzie tylko na połowie duzego salonu w kuchni korytarzu, 2-ch łazienkach i być moze w wiatrołapie. W garderobie, 3 sypialniach i w salonie tam gdzie deski jakieś ładne grzejniki. Do tego mały piec gazowy z zamknieta komora spalania zasilajacy zasobnik w.u. 150l.

 

 

Mam kable Elektry, termostaty podłogowe i centralny sterownik.

 

Po co mieszasz system gazowy i elektryczny ? To podwójna inwestycja i potencjalnie problemy ze sterowaniem. Nie przypuszczam że można "łatwo" sterować takim podwójnym systemem.

 

Jeśli musisz mieć gaz na Twoim miejscu rozważyłbym położenie podłogówki wodnej

 

pozdr

 

PS: Zapomnij o haśle "termos" i nie żałuj ocieplenia. Że niby 15 cm styropianu gorzej przepuszcza parę wodną niż 10cm ? Sam się zastanów. Za to kWh (PLN) na pewno uciekną szybciej przez 10.

 

Niie musisz zakładać wentylacji mechanicznej jeśli rozwiążesz dopływ powietrza do domu. A jest duży wybór - nawiewniki, rozszczelnione okna, GWC itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...