Lgrzechu 09.12.2008 11:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2008 Taki temat, bo przymierzam sie do wykonania podłogówki na części parteru. Założenia: -dom sciany ocieplone wełną 15 cm, poddasze 25cm, pod podłogą warstwa styropianu 10cm ( pod podłogówka pewnie dam grubszą ) -powierzchnia ok 45-50m kw. na pietrze i 8m kw. na poddaszu ( w salonie tylko ta część pod płytkami z terakoty, 2 łazienki, korytarz, prawdopodobnie również wiatrołap ), -reszta domu ogrzewana piecem gazowym z tradycyjnymi panelowymi grzejnikami. Piec przy ogrzewaniu podłogowym elektrycznym zwykły z zamknieta komora spalania ( przy podłogówce wodnej jesli na takiej stanie kondensat ). -w domu dodatkowo kominek o mocy nominalnej ok. 10-11kW ( wkład powietrzny z zamknietą komorą spalania bez DGP na pomieszczenia ), -w domu rekuperator o sprawności ok. 80% , który bedzie poprzez dodatkowy nawiew nad kominkiem odzyskiwać część ciepła i poprzez wymiennik oddawać do pomieszczeń ( bardziej łamanie powietrza niz nawiewanie ciepłego, ale zawsze to coś ). ............................ I teraz pytanie, czy w takim układzie dobrze wykonana podłogówka elektryczna zasilana jedynie w nocy tańszym prądem ( II strefa ) musi byc wyraźnie drozsza w eksploatacji od wodnej ? Ciekaw jestem w jakim czasie następowało by jej wychłodzenie przy wiekszym podtrzymywaniu temperatury w dzień przez piec gazowy zasilajacy grzejniki. Jaki byłby komfort jej uzytkowania rano i w godzinach 18-22 jesli rzeczywiście uruchamiana byłaby tylko w nocy ( prad wyłacznie w II strefie). Oczywiscie podstawowym załozeniem jest wykonanie solidnej izolacji pod podłogówka i grubszej płyty betonowej, która wolniej nagrzewa się i stygnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość ZW 09.12.2008 11:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2008 1 kWh z II taryfy podłogówki elektrycznej wychodzi ok 2x drożej niż z gazowej. I ta relacja nie zmienia się pomimo galopujących podwyżek jednego i drugiego nośnika. Nie zależy to od ocieplenia, użytkowania kominka czy sposobu grzania gazem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lgrzechu 09.12.2008 12:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2008 1 kWh z II taryfy podłogówki elektrycznej wychodzi ok 2x drożej niż z gazowej. I ta relacja nie zmienia się pomimo galopujących podwyżek jednego i drugiego nośnika. Nie zależy to od ocieplenia, użytkowania kominka czy sposobu grzania gazem. E ... chyba coś teges, z tego co mi wiadomo to 1kWh w taryfie nocnej jest tańszy ok. 50% od normalnej stawki. Relacja 2x drożej odnosisz chyba do grzania pradem w zwykłej taryfie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość ZW 09.12.2008 13:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2008 Z cenami gazu nie jestem na bieżąco ale coś ok 15-18gr/kWhCena II taryfy: 30 grCena I taryfy: 51 gr W ciągu kilku lat ceny wzrosły o 50% ale relacja się utrzymuje. Circa oczywiście pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 09.12.2008 20:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2008 Z cenami gazu nie jestem na bieżąco ale coś ok 15-18gr/kWh Cena II taryfy: 30 gr Cena I taryfy: 51 gr W ciągu kilku lat ceny wzrosły o 50% ale relacja się utrzymuje. Circa oczywiście pozdrawiam U mnie prąd w nocy 21 gr./1kWh, gaz z MOW`u- 1 kWh- 22 gr. Prąd nocny tańszy!!!! Dane sprzed 2 tyg. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lgrzechu 10.12.2008 07:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2008 U mnie prąd tak samo na rachunku 0,18 zł netto za kWh, gaz muszę sprawdzić bo chyba podrozał ostatnio ( pamietam cene z lipca ok. 0,13zł za m3 ). Do tego jeszcze trzeba wziąć pod uwagę sprawność systemów ( przy elektrycznej podłogówce akumulacyjnej mozna chyba przyjąć 99-100%, piec gazowy tradycyjny z zamknietą komorą spalania 93% ). Kondensat mnie nie interesuje. Jak porównać jednostkę 1kWh do m3 gazu, tzn. jakie ciepło uzyskamy z 1kW w porównaniu do 1m3 gazu ziemnego ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość ZW 10.12.2008 08:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2008 U mnie prąd tak samo na rachunku 0,18 zł netto za kWh, gaz muszę sprawdzić bo chyba podrozał ostatnio ( pamietam cene z lipca ok. 0,13zł za m3 ). 22gr brutto z przesyłem ? Jezu, pozazdrościć. [...]Jak porównać jednostkę 1kWh do m3 gazu, tzn. jakie ciepło uzyskamy z 1kW w porównaniu do 1m3 gazu ziemnego ??? 1m3 gazu to 34MJ/m3 (za PGNiG) =~ 9kWh edit: jeśli zaplanowałeś ogrzewanie prądem to 100% energii grzewczej pochodzi z II taryfy. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 10.12.2008 10:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2008 prąd taryfa G12w (średnie zużycie 30/70) 0,3*277kWh=83,1zł/GJ bez abonamentu i bez obsługowoAbonamentu może nie płacisz, ale jakieś opłaty stałe pewnie tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość ZW 10.12.2008 11:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2008 Nie wiem jak G12w, ale abonament G12 ok 10 zł brutto pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lgrzechu 10.12.2008 12:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2008 Super, rozjaśniliście mi sytuację. Tylko jeszcze jeden dylemat. Jeśli dom bedzie starannie ocieplony ( sciany 15cm, poddasze 25cm, podłoga 10cm lub wiecej ), to jak bedzie tracić ciepło podłogówka akumulacyjna jeśli "zabronię" jej grzać poza II taryfą. Powiedzmy, że kable grzejne będa zatopione w 10 cm płycie betonowej, dobrze ocieplonej od spodu. U mnie ogrzewanie podłogowe bedzie raczej uzupełnieniem ogrzewania gazowego i dogrzewania kominkiem. Bardziej chodzi o przyjemną podłoge i niemontowanie grzejników c.o. na scianach na połowie salonu z jadalnią i w korytarzu. Piec gazowy regulowałby szybko nagłe potrzeby w zimniejsze dni a podłogówka na 50m kw uzupełniała i zapewniała komfort stopom .Co o tym sadzicie, elektryczną podłogówkę mozna tanio i dobrze połozyć samemu, wodna moim zdaniem nie. Zresztą nie chcę montować pieca gazowego kondensacyjnego bo poddasze bedzie ogrzewane tylko grzejnikami ( +1 łazienka podłogówka ). Moim zdaniem jesli podłogówka ma być uzupełnieniem ogrzewania gazem to nie ma sensu komplikować montażem pieca kondensacyjnego, ładować wiekszych grzejników i zgrywać drogim osprzetem z wodna podłogówką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość ZW 10.12.2008 12:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2008 Dom powinien być starannie ocieplony czyli bez dziur. To podobno ważniejsze niż grubość. Przy "0" na zewnątrz temperatura będzie Ci spadać niecałe 1 st, tak było u mnie, mam podłogę akumulacyjną. Podłoga nie będzie przyjemnie ciepła, ona będzie "nie-zimna". Chyba że lubisz saunę w chałupie. Jeśli zamierzasz utrzymywać podłogę "nie-zimną" ogrzewanie gazowe nie będzie Ci potrzebne. Przynajmniej nie byłoby potrzebne w zeszłą zimę. Tzw. "dogrzewanie" kominkiem /załadunek wieczorem/ zastępuje w/w źródła ciepła. Jako nowy kominkowiec jestem jeszcze na fali palenia i w tym roku nie miałem przyjemności ani potrzeby włączać podłogi czy grzejników. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lgrzechu 10.12.2008 12:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2008 ZW jaką podłogówkę montowałeś ( kable, programator ). Na ile ustawiałes temperaturę, ew. jak programowałeś na ta II taryfę. A co działo się przy np. -10 st. na zewnątrz ? U mnie ogrzewanie gazowe musi byc i tak bo podłogówka bedzie tylko na połowie duzego salonu w kuchni korytarzu, 2-ch łazienkach i być moze w wiatrołapie. W garderobie, 3 sypialniach i w salonie tam gdzie deski jakieś ładne grzejniki. Do tego mały piec gazowy z zamknieta komora spalania zasilajacy zasobnik w.u. 150l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lgrzechu 10.12.2008 18:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2008 Jeśli dom bedzie starannie ocieplony ( sciany 15cm, poddasze 25cm, podłoga 10cm lub wiecej ) to jest raczej zwykłe ocieplenie, ciepłe domki to 20cm na ścianach 30cm na stropie itp, a przy dzisiejszych śmiesznie niskich cenach na wełnę, styropian można nawet rozważyć 25cm na ścianach i 40cm na stropie, albo pójść na całość i zaprosić na plac budowy wgregora, on ci pokaże w praktyce że instalacja gazowa jest w zupełności zbyteczna Moim zdaniem wystarczy, wolę zastosować lepsze materiały i przypilnować dokładnego ich zastosowania, ocieplenie bedzie na całej wysokości od ściany fundamentowej do dachu ( sciany 3W fundamentowa, parteru i poddasza ), dobre okna, jeden komin, GWC, rekuperator, kominek. Nie dajmy sie zwariować. Nie pochlastam sie jak będę miesięcznie płacić w zimie za ogrzewanie 50 zł wiecej od nawiedzonego sasiada mieszkajacego w termosie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 10.12.2008 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2008 Nie pochlastam sie jak będę miesięcznie płacić w zimie za ogrzewanie 50 zł wiecej od nawiedzonego sasiada mieszkajacego w termosie Przy szczelnym domu z 15 cm styropianu na ścianie i 25 cm styro w stropie i dobrych ( czt. szczelnych ) oknach również będziesz miał termos! Pogrubienie ocieplenia zmniejsza straty cieplne, nie zwiększa jednak szczelności! Ratuje cię wentylacja mechaniczna, to będą "płuca" Twojego przyszłego TERMOSU Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NJerzy 10.12.2008 22:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2008 elektryczną podłogówkę mozna tanio i dobrze połozyć samemu, wodna moim zdaniem nie. Moim zdaniem nie masz racji. Zrobiłem sobie podłogówkę wodną w całym domu (prawie 200m2) i uważam że jest to banalnie proste. Natomiast uważam że robienie mieszanki trochę podłogówki, trochę kaloryferów jest i głupie i drogie do zrobienia tak aby działało dobrze. Są to dwa systemy grzewcze, każdy inaczej działający i każdy wymagający pełnego osobnego sterowania, a dodatkowo trzeba uwzględnić w tym sterowaniu wpływ jednego na drugi. Praktyczna (użytkowa) akumulacyjność podłogówki jest mniejsza niż się to często podaje, w standardowo ocieplonym domu wahania temperatury przy ładowaniu podłogi tylko w II taryfie przekroczą 2 stopnie 2 x na dobę, a przy zmianach pogody zaobserwowałem jeszcze większe skoki. No, chyba że zrobisz wylewki po 20 cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 11.12.2008 07:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2008 Praktyczna (użytkowa) akumulacyjność podłogówki jest mniejsza niż się to często podaje, w standardowo ocieplonym domu wahania temperatury przy ładowaniu podłogi tylko w II taryfie przekroczą 2 stopnie 2 x na dobę, a przy zmianach pogody zaobserwowałem jeszcze większe skoki. No, chyba że zrobisz wylewki po 20 cm.U mnie wahania temperatury przy ładowaniu tylko w II taryfie są rzędu 1 st. C. Tylko, że ja mam warstwę akumulacyjną podłogówki równą 50cm (30cm zagęszczonego piasku, 10cm chudego betonu, 8cm płyta grzejna z ogrzewaniem wodnym + terakota (w sypialniach panele podłogowe). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lgrzechu 11.12.2008 07:32 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2008 elektryczną podłogówkę mozna tanio i dobrze połozyć samemu, wodna moim zdaniem nie. Moim zdaniem nie masz racji. Zrobiłem sobie podłogówkę wodną w całym domu (prawie 200m2) i uważam że jest to banalnie proste. Natomiast uważam że robienie mieszanki trochę podłogówki, trochę kaloryferów jest i głupie i drogie do zrobienia tak aby działało dobrze. Są to dwa systemy grzewcze, każdy inaczej działający i każdy wymagający pełnego osobnego sterowania, a dodatkowo trzeba uwzględnić w tym sterowaniu wpływ jednego na drugi. Praktyczna (użytkowa) akumulacyjność podłogówki jest mniejsza niż się to często podaje, w standardowo ocieplonym domu wahania temperatury przy ładowaniu podłogi tylko w II taryfie przekroczą 2 stopnie 2 x na dobę, a przy zmianach pogody zaobserwowałem jeszcze większe skoki. No, chyba że zrobisz wylewki po 20 cm. NJerzy czytaj proszę ze zrozumieniem. Przecież piszę, że nie mogę i nie chcę podłogówki w całym domu ( zresztą jak wykonać akumulacyjną na poddaszu ). Po drugie podłogówka ma tylko uzupełniać ogrzewanie gazowe i kominkiem. Po trzecie jeśli nie ma mozliwości zastosowania w całym domu ogrzewania podłogowego to wykonanie ogrzewania podłogowego wodnego i grzejnikami zasilanych jednym kotłem ( do tego pewnie kondensatem ) na pewno nie jest proste !!! Inne parametry pracy obu układów na tym sie trzeba znac aby dobrze funkcjonowało razem. Ty wykonałeś podłogówkę pewnie w całym domu ( czy masz pietro lub poddasze uzytkowe ??? ) wiec było prosto. Tak na marginesie nie uważam, ze połaczenie ogrzewania podłogowego akumulacujnego z gazowym tradycyjnym bedzie złe. Podłoga nie-chłodna pod płytkami podtrzymujaca temperaturę dodatkowe grzejniki łagodzą jej dużą bezwładność i fakt, iz bedzie zasilana jedynie z II taryfy. Teraz powiedz ile kosztowało ciebie ogrzewanie wodne podłogowe ? Ile moze mnie kosztować połozenie samemu kilkudziesięciu metrów kabla grzejnego bo 4 oddzielne programatory tygodniowe z czujnikami płyty i temperatury pomieszczeń kupię za 1000-1200 zł. Mały piec gazowy z zamknietą komora spalania zwykły nie kondensat, zasobnik 150l, dobra automatyka do niego, parę grzejników uzupełniajacych, trochę rurek z prostą instalacją...myśle ze wyjde do przodu, koszty bedą niższe a bezwładność całego układu dużo mniejsza jak u Ciebie.... Ale jak to mówią "nie posmarujesz(sprawdzisz) nie jedziesz..." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lgrzechu 11.12.2008 07:46 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2008 Przy szczelnym domu z 15 cm styropianu na ścianie i 25 cm styro w stropie i dobrych ( czt. szczelnych ) oknach również będziesz miał termos! Pogrubienie ocieplenia zmniejsza straty cieplne, nie zwiększa jednak szczelności! Ratuje cię wentylacja mechaniczna, to będą "płuca" Twojego przyszłego TERMOSU Pozdr. Odnośnie termosu to miałem na myśli system termomuru (kanapka styropian beton styropian ), tam nie masz mostków ale jakoś nie przemawia to do mnie. Wole silikaty w srodku ładnie oddaja/przyjmują wilgoć i ciepło kiedy trzeba. P.s. interesujesz sie fotografią ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 11.12.2008 08:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2008 Odnośnie termosu to miałem na myśli system termomuru (kanapka styropian beton styropian ), tam nie masz mostków ale jakoś nie przemawia to do mnie. Wole silikaty w srodku ładnie oddaja/przyjmują wilgoć i ciepło kiedy trzeba. Ja mam taką "kanapkę" i nie narzekam. Od takiej ściany nigdy nie ciągnie chłodem. Twoja opinia o silikatach wynika z doświadczenia, czy to tylko Twoje przypuszczenia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość ZW 11.12.2008 08:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2008 ZW jaką podłogówkę montowałeś ( kable, programator ). Na ile ustawiałes temperaturę, ew. jak programowałeś na ta II taryfę. A co działo się przy np. -10 st. na zewnątrz ? U mnie ogrzewanie gazowe musi byc i tak bo podłogówka bedzie tylko na połowie duzego salonu w kuchni korytarzu, 2-ch łazienkach i być moze w wiatrołapie. W garderobie, 3 sypialniach i w salonie tam gdzie deski jakieś ładne grzejniki. Do tego mały piec gazowy z zamknieta komora spalania zasilajacy zasobnik w.u. 150l. Mam kable Elektry, termostaty podłogowe i centralny sterownik. Po co mieszasz system gazowy i elektryczny ? To podwójna inwestycja i potencjalnie problemy ze sterowaniem. Nie przypuszczam że można "łatwo" sterować takim podwójnym systemem. Jeśli musisz mieć gaz na Twoim miejscu rozważyłbym położenie podłogówki wodnej pozdr PS: Zapomnij o haśle "termos" i nie żałuj ocieplenia. Że niby 15 cm styropianu gorzej przepuszcza parę wodną niż 10cm ? Sam się zastanów. Za to kWh (PLN) na pewno uciekną szybciej przez 10. Niie musisz zakładać wentylacji mechanicznej jeśli rozwiążesz dopływ powietrza do domu. A jest duży wybór - nawiewniki, rozszczelnione okna, GWC itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.