tutli_putli 26.08.2009 08:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2009 Może ktoś z Was będzie mi mógł doradzić co zrobić w takiej sytuacji jak w temacie? Zrobiłam sobie zamówienie w internetowym sklepie, w którym wcześniej już nie raz robiłam zakupy. Wysłałam przelew i czekałam na paczkę. Ponieważ długo nie przychodziła zainterweniowałam i jakie było moje zdziwię jak się okazało, że nie mają po 2tyg. od przelewu wpłaty na koncie. Wysłałam potwierdzenie, że wpłaciłam. I co i d..a odpisali, że posłałam pieniądze na stare konto, którym oni już nie dysponują. Zmienili konto na inne i nowe niby jest na stronie już od roku. Moja wina bo nie sprawdziłam tylko puściłam przelew zapisany w ustawieniach jakie mam na swoim koncie internetowym, ponieważ kilka razy wcześniej robiła tam przelew Okazało się, że właściciel sklepu rozstał się z małżonką i to poprzednie konto jest na nią. Dostałam namiary na panią byłą małżonkę, zadzwoniłam wytłumaczyłam, że poszło omyłkowo na jej konto (stare konto sklepu) niecałe 200zł, i że proszę o odesłanie. Pani zaczęła kręcić, że nie ma dostępu do konta, że będzie miała za tydzień itd. poprosiła o podanie na jakie konto ma odesłać i obiecała, że jak będzie miała dostęp to po tygodniu odeśle kasę. Kiedy wspomniałam coś delikatnie sugerująć, że to nielegalne takie przywłaszczenie nie swojego przelewu i że przecież widziała że to nie dla niej kasa, zaczęła się denerwować i wspomniała coś, że chroni ją prawo cywilne czy jakoś tak. Jednak kasę obiecała odesłać. Minął jednak obiecany tydzień i ani widu ani słychu zwrotu. Czy takie działanie - przywłaszczenie sobie nie swojego przelewu jest zgodne z prawem? Bo, że ja jestem blondynka to wiem i moja wina, ze wysłałam kasę nie to konto. Ale co teraz? Jest jakiś przepis regulujący takie przywłaszczenie nie swojego przelewu ? W tytule i danych były dane sklepu i numer zamówienia a nie tej Pani. Obawiam się, że pani z zemsty na małżonku odegra się na mnie i uczciwością chyba też nie grzeszy. Co zrobić z tym fantem – doradźcie proszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mery26 26.08.2009 09:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2009 I co i d..a odpisali, że posłałam pieniądze na stare konto, którym oni już nie dysponują. Zmienili konto na inne i nowe niby jest na stronie już od roku. jak nie dysponują to konto powinno być zlikwodowane a bank w takiej sytuacji (niezgodność nazwy z nr rachunku, itp) nie przyjmie zlecenia-system odrzuci przelew. Skoro przyjął to znaczy że konto jest czynne i ktoś nim dysponuje. Małż nie małż ktoś jest jego dysponentem i ten ktoś odpowiada za wpływy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzys_i_aga 26.08.2009 12:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2009 Witam !W kolejności:- Wyślij informację pisemną (list polecony) do właścicielki konta wzywającą ją do zwrotu pieniędzy. (Jeśli nie poskutkuje) - Napisz do banku, w którym mieści się jej konto. Opisz przyczynę pomyłki. Bank wtedy zwróci się sam z pismem do właściciela konta o potwierdzenie pomyłki. Jeśli nie będzie chciała oddać zgłoś sprawę na policję. Jest to forma przywłaszczenia. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Trociu 26.08.2009 12:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2009 I co i d..a odpisali, że posłałam pieniądze na stare konto, którym oni już nie dysponują. Zmienili konto na inne i nowe niby jest na stronie już od roku. jak nie dysponują to konto powinno być zlikwodowane a bank w takiej sytuacji (niezgodność nazwy z nr rachunku, itp) nie przyjmie zlecenia-system odrzuci przelew. Skoro przyjął to znaczy że konto jest czynne i ktoś nim dysponuje. Małż nie małż ktoś jest jego dysponentem i ten ktoś odpowiada za wpływybanki nie weryfikują nazwy rachunku tylko numer konta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mery26 26.08.2009 12:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2009 banki nie weryfikują nazwy rachunku tylko numer konta. co kraj to obyczaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tutli_putli 26.08.2009 15:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2009 Pewnie z tym kontem było tak, że było założone na żonę i po rozstaniu jej mąż chcąc dalej prowadzic działalność założył nowe. Skoro przelew poszedł to znaczy, że konto funkcjonuje - zresztą ta pani to potwierdziła w rozmowie tel. Zrobię tak jak radzi krzys_i_aga, to chyba najrozsądniejsze wyjście. Szkoda mi tylko nerwów i czasu. Miałam nadzieję i liczyłam na uczciwość tej osoby ale chyba czas to zweryfikować. Pierwszy raz mi się coś takiego przytrafiło i to ze sprawdzonym sklepem pozdrawiam i dziękuję za podpowiedź do rozwiązania sprawy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Trociu 27.08.2009 03:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2009 Pierwszy raz mi się coś takiego przytrafiło i to ze sprawdzonym sklepem Ja bym tutaj sklepu nie winił tylko swoją leniwość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tutli_putli 27.08.2009 08:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2009 Ja bym tutaj sklepu nie winił tylko swoją leniwość. Trociu no przecież napisałam na samiuśkim początku, że nie wina sklepu tylko moja - bo ja "kompletna blondynka" i nie sprawdziłam czy sie konto nie zmieniło od ostatnich zakupów. Sklep przysyła mi różne takie tam wiadomości bo jestem stałym klientem ale o zmianie już nie raczyli napisać, trudno. Bardzo ich jednak lubie bo to jedyny taki specjalistyczny sklep i nadal bedę tam kupować. Swoja drogą Tobie na pewno się żadne błedy w życiu nie prztrafiły i pracowity z ciebie człowiek, więc masz prawo do osądzania mojej leniwości po niedokładnym przeczytaniu postu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Włodek W. 16.09.2009 20:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Września 2009 Po takich wiadomosciach mozemy spokojnie brac udział w GRZE.-Jak M. Daglasem w roli głownej. Wszystko co napisalismy na forum muratora jest jak spowiedzi o nas . Ja tez jestem w grze.. BLA BLA . Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tutli_putli 17.09.2009 17:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2009 Po takich wiadomosciach mozemy spokojnie brac udział w GRZE.-Jak M. Daglasem w roli głownej. Wszystko co napisalismy na forum muratora jest jak spowiedzi o nas . Ja tez jestem w grze.. BLA BLA . Pozdr. ...i co w związku z tym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kamboo 17.09.2009 21:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2009 Hm, zdarzył mi się parę dni temu podobny problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tutli_putli 18.09.2009 08:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2009 Hm, zdarzył mi się parę dni temu podobny problem. tzn. jaki problem bo nie bardzo załapałam? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Włodek W. 18.09.2009 09:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2009 tutli_putli Gramy dalej w wyścigu szczurów Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mario1976 18.09.2009 09:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2009 banki nie weryfikują nazwy rachunku tylko numer konta. Zgadza się. Przerabialiśmy to w pracy. Duża suma poszła na rachunek kontrachenta. Niestety też coś się pozmieniało z kontem i zgadzał się tylko rachunek natomiast dane, nazwa firmy, własciciel. Wszystko nie pasowało (wspólnicy się rozstali). Pieniądze bank zaksięgował. Prawnicy pisali do banku, negocjowali. Generalnie w takiej sytuacji można im (bankowi) nagwizdać. A tej pani moim zdaniem także. Ktoś u góry radził aby iść na policję i o przywłaszczeniu poinformować Powodzenia. Mogę się założyć o wszystko, że albo nie podejmą a w najlepszym razie umorzą. Liczyłbym tylko na dobrą wolę tej kobiety i cieszył się, że przelew był na 200 a nie 2 000. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość M@riusz_Radom 18.09.2009 11:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2009 Bezpłatna porada - zapoznać się z definicją bezpodstawnego wzbogacenia Porada płatna - 200 PLN za godzinę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tutli_putli 18.09.2009 13:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2009 Bezpłatna porada - zapoznać się z definicją bezpodstawnego wzbogacenia Porada płatna - 200 PLN za godzinę Mariusz ja już odpuściłam, szkoda mi się użerać z tą kobietą jest nieuczciwa ( a ja się walnęłam z własnej, nieprzymuszonej winy, za gapowe się płaci ) Szkodliwość czynu dla organów sprawiedliwości znikoma. Sklep anulował zamówienie i niestety nie pofatygował się właściciel żeby to z byłą (która nie chce oddać mi tej kasy)załatwić – Uznał że nie jego sprawa i pewnie ma racje. Nie wiem tylko jak to jest kiedy się zmienia konto na działalność to czy stare się zamyka czy może sobie nadal funkcjonować? Ale kij i m w oko …szkoda nerwów . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tutli_putli 18.09.2009 13:39 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2009 tutli_putli Gramy dalej w wyścigu szczurów Pozdr Włodek W. za bardzo sensu nie ma to co piszesz, ale może masz taką potrzebę żeby pisać byle co i zaśmiecać wątek. powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigmor 18.09.2009 13:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2009 Bezpłatna porada - zapoznać się z definicją bezpodstawnego wzbogacenia Porada płatna - 200 PLN za godzinę Mariusz ja już odpuściłam, szkoda mi się użerać z tą kobietą jest nieuczciwa ( a ja się walnęłam z własnej, nieprzymuszonej winy, za gapowe się płaci ) Szkodliwość czynu dla organów sprawiedliwości znikoma. Sklep anulował zamówienie i niestety nie pofatygował się właściciel żeby to z byłą (która nie chce oddać mi tej kasy)załatwić – Uznał że nie jego sprawa i pewnie ma racje. Nie wiem tylko jak to jest kiedy się zmienia konto na działalność to czy stare się zamyka czy może sobie nadal funkcjonować? Ale kij i m w oko …szkoda nerwów . Pomyłka Twoja jest bezsprzeczna, ale to tylko pomyłka, a nie oszustwo. Radziłbym się skontaktować z bankiem bo zmieniając konto firmy właściciel musi przekazać tą informację w kilka miejsc i dla banku powinno być oczywiste, że jest to pomyłka. Tak sobie nie mogą komuś zabrać pieniędzy z konta (choć takie rzeczy się zdarzały), ale mogliby zapytać właścicielkę czy to nie była pomyłka i po potwierdzeniu ewentualnie przelać. Nie wyobrażam sobie, że dla 200zł ta kobieta oficjalnie okłamie bank. Kwestia tylko w tym, aby bankowi się chciało zadziałać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ANNNJA 12.10.2009 12:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2009 putti -tutti- i jaki stan na dzisiaj????????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tutli_putli 12.10.2009 15:00 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2009 Witam Właśnie otrzymałam dzisiaj zwrot na konto Długo trwało ale na szczęście zakończenie pozytywne. Mam nauczkę i teraz jak będę robić u nich zamowienia to chyba tylko za pobraniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.