Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

zjazd do domu od A do Z


mikolayi

Recommended Posts

http://www.millercanfield.pl/pub/59e756c9138376d508ab306918420949.pdf

 

ponieważ dość często obserwuję wątpliwości uczestników forum dotyczące

problemów związanych ze zjazdami do ich nieruchomości zapraszam do lektury artykułu zamieszczonego w linku, gdzie w sposób wyczerpujący podane są informacje jakie dokumenty są niezbędne i jakie działania trzeba podjąć aby legalnie dojeżdżać do swojej posesji

 

w przypadku pytań i wątpliwości postaram się pomóc na ile pozwoli mi moja wiedza, doświadczenie i czas jakim dysponuję

 

 

pozdrawiam i życzę powodzenia

 

PS. za wyszukanie linku podziękowania dla mixona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months później...
  • Odpowiedzi 228
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Budowa zjazdów

Realizacja inwestycji budowlanych, niezależnie od rozmiarów planowanego przedsięwzięcia, wiąże się najczęściej z koniecznością budowy prowadzącego do nieruchomości zjazdu z drogi publicznej. Budowa zjazdów

wiąże się z koniecznością uzyskania stosownych zezwoleń i spełnieniem

formalności, które należy załatwić przed rozpoczęciem inwestycji.

 

Proces inwestycyjny związany z budową zjazdów regulują przede wszystkim Ustawa z dnia 7 lipca 1994 roku – Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2003 r. Nr207, poz. 2016 – z późn. zm.) oraz Ustawa z dnia 21 marca 1985 r.o drogach publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2004 r. Nr 204, poz. 2086 – z późn. zm.).

Różnice między klasycznym procesem inwestycyjnym a procesem inwestycyjnym w przedmiocie budowy zjazdu powodowane są przede wszystkim nakładaniem się obu powołanych regulacji. Do odrębności tych w szczególności zaliczyć należy:

- konieczność uzyskania przez inwestora od zarządcy drogi publicznej zezwolenia na lokalizację (przebudowę) zjazdu

- konieczność uzgodnienia projektu budowy (przebudowy) zjazdu z właściwym zarządcą drogi publicznej

- konieczność uzyskania przed rozpoczęciem robót budowlanych zgody zarządcy drogi na zajęcie pasa drogowego.

 

Zgodnie z definicją zawartą w art. 4 pkt 8 ustawy o drogach publicznych, zjazdem jest połączenie drogi publicznej z nieruchomością położoną przy drodze, stanowiące miejsce dostępu do drogi publicznej. W świetle przepisów prawa budowlanego zjazdy traktować należy jako obiekty budowlane. Ich budowa wymaga zatem uzyskania pozwolenia na budowę. W przypadku przebudowy zjazdów istniejących wystarczające jest dokonanie zgłoszenia.

Zgodnie z art. 29 ust. 1 powołanej ustawy o drogach publicznych, budowa albo przebudowa zjazdu należy do właściciela lub użytkownika nieruchomości przyległej do drogi. Zasada ta nie dotyczy budowy lub przebudowy zjazdów związanych budową lub przebudową drogi – w takiej sytuacji obowiązek przebudowy istniejących zjazdów lub budowy nowych ciąży na zarządcy drogi. Wystąpienie z wnioskiem o wydanie pozwolenia na budowę zjazdu powinno zostać poprzedzone uzyskaniem od zarządcy drogi publicznej zezwolenia na lokalizację zjazdu. Zezwolenie to musi mieć formę decyzji administracyjnej. Tym samym, odnoszą się do niego wszystkie postanowienia kodeksu postępowania administracyjnego dotyczące wydawania decyzji administracyjnych, a także wnoszenia środków odwoławczych od tych decyzji. Jak podnosi się w orzecznictwie, decyzja w przedmiocie zezwolenia na lokalizację zjazdu nie zastępuje ani orzeczenia sądu o ustanowieniu służebności drogi koniecznej, ani pozwolenia na budowę wymaganego przez przepisy prawa budowlanego (wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 4 lutego 1998 roku, sygn. akt II SA 1414/97)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz obligatoryjnych elementów zezwolenia na lokalizację zjazdu wymienionych w art. 107 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 – Kodeks postępowania administracyjnego (oznaczenie stron postępowania, organu wydającego decyzję, datę jej wydania, pouczenie co do możliwości i terminu wniesienia odwołania, podanie podstawy prawnej, uzasadnienie faktyczne i prawne oraz podpis osoby wydającej decyzję wraz z podaniem jej stanowiska służbowego), decyzja w tej sprawie zawierać powinna pouczenie o konieczności uzyskania pozwolenia na budowę zjazdu (w przypadku przebudowy – konieczności dokonania zgłoszenia) oraz zezwolenia zarządcy drogi na prowadzenie robót w pasie drogowym, a ponadto pouczenie o obowiązku uzgodnienia z zarządcą drogi projektu budowlanego zjazdu. Uzgodnienie takie powinno być dokonane przed uzyskaniem pozwolenia na budowę. Zezwolenie na lokalizację zjazdu wydaje się – co do zasady – na czas nieokreślony z tym wszakże zastrzeżeniem, że decyzja lokalizacyjna wygasa, jeżeli w ciągu trzech lat od jej wydania zjazd nie został wybudowany. W sytuacjach, kiedy warunki techniczne, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne tego wymagają, zarządca może odmówić

wydania zezwolenia na lokalizację zjazdu lub jego przebudowę albo wydać zezwolenie na lokalizację zjazdu na czas określony. Jak podnosi się w piśmiennictwie, uregulowanie to pozwala na likwidację zjazdów po upływie okresów przewidzianych na ich funkcjonowanie.

Po uzyskaniu zezwolenia na lokalizację zjazdu inwestor powinien zwrócić się do właściwego organu administracji budowlanej

o wydanie decyzji – pozwolenia na budowę zjazdu. W przypadku, gdy zamierzona budowa zjazdu dotyczy drogi wojewódzkiej lub krajowej, właściwym dla wydania pozwolenia na budowę jest wojewoda, w innych przypadkach – starosta (art. 82 ust. 2 oraz ust. 3 pkt 3 Prawa budowlanego). Wydanie pozwolenia na budowę uwarunkowane jest dokonaniem stosownego uzgodnienia projektu budowlanego z zarządcą drogi publicznej, który wydał zezwolenie na lokalizację zjazdu publicznego. W orzecznictwie przyjmuje się, że uzyskanie przez inwestora uzgodnienia nie może zastępować zezwolenia właściwego zarządcy drogi publicznej na lokalizację (przebudowę) zjazdu (wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 6 lutego 2003 roku, sygn. IV SA 2605/00). Udzielenie pozwolenia na budowę nie otwiera jednakże drogi do rozpoczęcia robót budowlanych. Aby je podjąć, należy uzyskać zezwolenie zarządcy drogi publicznej na zajęcie pasa drogowego. Szczegółowe warunki w tym zakresie określa Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. z 2004 r. Nr 140, poz. 1481). Przed przystąpieniem do wykonywania robót budowlanych inwestor obowiązany jest zwrócić się z wnioskiem do właściwego zarządcy drogi o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego. Wniosek ten, obok oznaczenia podmiotu występującego o zajęcie pasa drogowego, wskazywać powinien cel zajęcia tego pasa, lokalizację i powierzchnię zajmowanego

pasa drogowego, a także wskazywać planowany okres zajęcia pasa drogowego. Ponadto do wniosku załączyć należy szczegółowy plan sytuacyjny z zaznaczeniem granic i podaniem powierzchni zajętej części pasa drogowego, ogólny plan orientacyjny wraz z informacją o sposobie zabezpieczenia robót (jeżeli nie jest wymagany projekt organizacji ruchu) oraz oświadczenie o posiadaniu ważnego pozwolenia na budowę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wniosku załączyć należy zatwierdzony projekt organizacji ruchu, jeżeli planowane zajęcie pasa drogowego wpływa na ruch drogowy, ogranicza widoczność na drodze lub powoduje wprowadzenie zmian w istniejącej organizacji ruchu. Po rozpoznaniu wniosku inwestora zarządca drogi wydaje decyzję w przedmiocie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego. Nakłada również opłatę za zajęcie pasa drogowego, którą ustala w oparciu o zajętą powierzchnię pasa drogowego, planowany czas trwania robót oraz stawki jednostkowe ustalone przez ministra właściwego do spraw transportu (w przypadku, gdy zjazd łączy nieruchomość z drogą zarządzaną przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad) lub organy stanowiące jednostki samorządu terytorialnego (w sytuacji, gdy

roboty prowadzone były na drogach zarządzanych przez te jednostki), przy czym stawki te powinny mieścić się w przedziale od 10 zł do 200 zł. Za zajęcie pasa drogowego bez uzyskania zgody właściwego zarządcy drogi lub za przekroczenie wyznaczonego przez tego zarządcę terminu, jak również za wybudowanie lub przebudowę zjazdu bez wymaganego zezwolenia na lokalizację (przebudowę) zjazdu, zarządca drogi nakłada karę pieniężną w wysokości dziesięciokrotności pobieranej opłaty za zajęcie pasa drogowego. Zarządca drogi nakłada przedmiotową karę również w sytuacji, gdy wybudowany zjazd przekracza ograniczenia powierzchniowe ustalone w decyzji lokalizacyjnej oraz gdy zjazd jest użytkowany po terminie oznaczonym w powyższej decyzji. Zwrócić należy uwagę na fakt, że nałożenie powyższych kar jest obligatoryjne. Karę należy uiścić w terminie 14 dni od dnia, w którym decyzja ją nakładająca stała się ostateczna. W razie nieuiszczenia kary, podlega ona egzekucji w trybie ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji. Po zakończeniu robót – zgodnie z art. 54 Prawa budowlanego – inwestor powinien zawiadomić właściwy organ, tj. powiatowego lub wojewódzkiego inspektora nadzoru budowlanego, o zakończeniu robót budowlanych. Po 21 dniach – jeżeli w tym czasie organ nadzoru nie złoży sprzeciwu – można przystąpić do eksploatacji zjazdu.

Autorem artykułu jest

Tomasz Milewski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze, że nic nie stoi na przeszkodzie aby o pozwolenie na budowę zjazdu występować łącznie (jako jeden wniosek) we wniosku o pozwolenie na budowę budynku mieszkalnego (analogicznie jak z pozwoleniem na budowę wewnętrznej instalacji gazowej).

Jako że w niektórych miastach procedury uzyskiwania opinii, uzgodnień i decyzji bywają czasochłonne polecam aby już na początku procesu inwestycyjnego nie zaniedbywać spraw związanych ze zjazdem do posesji

 

 

Udanego dojazdu do domu życzę :)

 

uzupełnienie:

W przypadku budowy domu w obszarze nie posiadajacym planu starostwo może zarzadać WZZIT na zjazd w pasie dorogowym. Żądanie to, zgodnie z orzeczeniem NSA z 6 stycznia 2009 r jest bezpodstawne. Szczegóły wytoku i uzasadnienia w linku http://www.orzeczenia-nsa.pl/wyrok/ii-osk-1722-07,warunki_zabudowy_terenu_budowlane_prawo_planowanie_przestrzenne,df0bb4.html

Edytowane przez mikolayi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks później...

Witam.

Moja sytuacja wygląda następująco:

- w 2006 r. zakupiłem działkę

- działka przylega do drogi powiatowej

- granica działki znajduje się ok 30 cm od jezdni

- na wybudowanie zjazdu otrzymałem warunki, wykonałem projekt i otrzymałem pozwolenie na budowę

- część pobocza oraz rów które należą do pasa drogowego znajduje się na mojej działce - co wynika z aktu notarialnego, księgi wieczystej oraz pomiaru geodety,

 

 

moje pytania:

- czy projekt zjazdu( zgodnie z przepisami jest to połączenie działki z drogą) swoim zakresem może obowiązywać tylko tę część należącą do zarządcy drogi, a pozostałą część w obrębie mojej działki, związaną z wykonaniem mostka nad rowem wykonam we własnym zakresie bez projektu i pozwolenia na budowę lub zasypę kawałek rowu

- czy były lub są jakieś przepisy pozwalające zarządcy drogi zająć część mojej (byłego właściciela) działki na potrzeby pasa drogowego (ok 1 ar) i czy należy się za to jakaś rekompensata (ponieważ kiedyś za to zapłaciłem i cały czas płacę podatek)

-czy cały pas drogowy jest własnością zarządcy drogi ( tak mi sugerował pan z PZD) czy tylko ta część pasa poza moją działką,

- czy występując z wnioskiem o zajęcie pasa drogowego mam brać pod uwagę tylko te 30 cm (bo pozostała część pasa drogowego znajduje się na mojej działce, )

-czy przy wykonywaniu robót które będą prowadzone od strony mojej działki konieczny jest projekt organizacji ruchu (jezdnia nie będzie blokowana)

 

Trochę dużo tego.

 

Jeśli ktoś miał podobne doświadczenia proszę o podzielenie się nimi.

 

Pozdrawiam wszystkich walczących z urzędnikami.

 

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje pytania:

- czy projekt zjazdu( zgodnie z przepisami jest to połączenie działki z drogą) swoim zakresem może obowiązywać tylko tę część należącą do zarządcy drogi, a pozostałą część w obrębie mojej działki, związaną z wykonaniem mostka nad rowem wykonam we własnym zakresie bez projektu i pozwolenia na budowę lub zasypę kawałek rowu

 

formalnie decyzja administracyjna, na podstawie której otrzymałeś pozwolenie na budowę zjazdu obowiązuje tylko dla części zjazdu leżącej na działce drogowej. W świetle prawa budowlanego projekt i pozwolenie na zjazd sa kompletne

 

Prace na własnej nieruchomości możesz wykonać na podstawie odrębnego pozwolenia na budowę/zgłoszenia bądź bez tych formalności - katalog co można na podstaie czego zawiera Prawo Budowlane. Przy czym w Twoim przypadku na Twojej nieruchomosci znajduje się rów będący formalnie elementem infrastruktury drogi, w zwiazku z czym zanim podejmiesz prace należałoby ich zakres uzgodnić pisemnie z zarządem dróg - podjac ustalenia czy rów zasypujesz, wykonując przepust czy wykonujesz mostek - wybierz i zaproponuj rozwiazanie lepsze dla Ciebie

 

 

- czy były lub są jakieś przepisy pozwalające zarządcy drogi zająć część mojej (byłego właściciela) działki na potrzeby pasa drogowego (ok 1 ar) i czy należy się za to jakaś rekompensata (ponieważ kiedyś za to zapłaciłem i cały czas płacę podatek)

 

 

nie zajmuję się sprawami cywilnymi, ale moim zdaniem zarząd dróg powinien od Ciebie wykupić część działki, która stanowi pas drogowy. Dodatkowo jak sądzę miałbyś prawo dochodzić odszkodowania za użytkowanie. Nie wiem, czy jakieś wpisy w księdze wieczystej nie regulują statusu w sensie "drogowym' Twojej działki

 

-

-czy cały pas drogowy jest własnością zarządcy drogi ( tak mi sugerował pan z PZD) czy tylko ta część pasa poza moją działką,

 

definicja z ustawy o drogach publicznych mówi " pas drogowy - wydzielony liniami granicznymi grunt wraz z przestrzenią nad i pod jego powierzchnią, w którym są zlokalizowane droga oraz obiekty budowlane i urządzenia techniczne związane z prowadzeniem, zabezpieczeniem i obsługą ruchu, a także urządzenia związane z potrzebami zarządzania drogą; "

 

własnością zarzadcy drogi jest cześć do granicy - elementy będące na Twojej nieruchomości spełniają warunki definicji, ale jej nie wyczerpują, gdyż nie znajdują się w pasie wydzielonym liniami granicznymi. Cały pas drogowy w tym rozumieniu to teren do granicy z Twoją działką - jest on własnoscią zarządu dróg bądź w jego zarządzie. To co na Twoim gruncie należy do Ciebie wraz ze wszystkimi tego konsekwencjami

 

- czy występując z wnioskiem o zajęcie pasa drogowego mam brać pod uwagę tylko te 30 cm (bo pozostała część pasa drogowego znajduje się na mojej działce,

 

moim zdaniem tylko 30 cm

 

-czy przy wykonywaniu robót które będą prowadzone od strony mojej działki konieczny jest projekt organizacji ruchu (jezdnia nie będzie blokowana)

 

informacja o koniecznosci wykoanania i uzgodnienia projektu powinna być zawarta w decyzji administracyjnej lub uzgodnieniu projektu lub warunkach technicznych. czasem również w w pozwoleniiu na budowę. Obejrzyj te dokumenty. Jesli nigdzie nie ma informacji o koniecznosci sporządzenia projektu organizacji ruchu to nie masz takiego obowiazku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam nieco inne pytanie, ale w temacie.

 

U mnie zjazd jest jakieś 5m od drogi powiatowej do granicy działki, ale nie o to chodzi.

Pytanie moje jest, czy zawsze wykonawcą zjazdu na posesję jest INWESTOR?

Nie zdaża się, że w jakichś sytuacjach Zarząd Dróg Powiatowych pomaga, lub samodzielnie wykonuje taki zjazad?

 

Tak tylko pytam, bo w Urzędzie Gminy smi mi powiedzieli, że mógłby Zarząd Dróg Powiatowych pomóc przy wykonaniu zjazdu, bywały takie przypadki, ale raczej odpychają od siębie takie "niespodzianki" zrzucając wszystko na inwestora.

 

To jak to jest - mogę sam robić zjazd, czy muszę sam? Mogę wystąpić o pomoc (nie wiem na pewno nie finansową, ale wykonanie całości bądź częsci zjazdu) i nie będzie to dla Zarządu Dróg zaskoczeniem?

 

Pewnie, że każdy by chciał, aby Zarząd Dróg wykonał mu zjazd, ale jak jest na prawdę?

 

Pzdr. Paweł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zasady budowy/przebudowy zjazdów z dróg publicznych reguluje "Ustawa o drogach publicznyzh"

Art. 29. 1. Budowa lub przebudowa zjazdu należy do właściciela lub użytkownika nieruchomości przyległych do drogi, po uzyskaniu, w drodze decyzji administracyjnej, zezwolenia zarządcy drogi na lokalizację zjazdu lub przebudowę zjazdu, z zastrzeżeniem ust. 2.

 

2. W przypadku budowy lub przebudowy drogi budowa lub przebudowa zjazdów dotychczas istniejących należy do zarządcy drogi.

 

Ten artykuł jednoznacznie reguluje sprawy związane z tym, "kto i kiedy" Nie wiem jaką pomoc ze strony zarządu dróg masz na myśli (w jakim zakresie). Z pewnoscią uprzejmy pracownik moze pomóc w znalezieniu [projektanta, firmy wykonawczej. Nie liczyłbym jednak na sfinansowanie budowy.

Choć warto oczywiscie spytać u źródła

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i serdecznie dziękuję za ekspresową odpowiedź.

 

Oczywiście pojadę dziś i zapytam w Zarządzie Dróg Powiatowych.

Nie liczę na rzadną pomoc, ale takie podpowiedzi (jak napisałem w Urzędzie Gminy) budzą nadzieję, a spytać nic nie kosztuję.

 

Jeszcze raz wielki Thx!

 

Pzdr. Paweł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months później...

żeby odpowiedzieć na to pytanie posłużę się definicjami, z obowiązujących przepisów

prawo budowlane określa:

przebudowa - należy przez to rozumieć wykonywanie robót budowlanych, w wyniku których następuje zmiana parametrów użytkowych lub technicznych istniejącego

obiektu budowlanego, z wyjątkiem charakterystycznych parametrów, jak: kubatura,

powierzchnia zabudowy, wysokość, długość, szerokość bądź liczba kondygnacji; w

przypadku dróg są dopuszczalne zmiany charakterystycznych parametrów w zakresie niewymagającym zmiany granic pasa drogowego;

 

remont - należy przez to rozumieć wykonywanie w istniejącym obiekcie budowlanym robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego, a niestanowiących bieżącej konserwacji, przy czym dopuszcza się stosowanie wyrobów budowlanych innych niż użyto w stanie pierwotnym

 

Ponadto ustawa o drogach publicznych w zakresie zjazdów podaje następujace zapisy:

Budowa lub przebudowa zjazdu należy do właściciela lub użytkownika nieruchomości przyległych do drogi, po uzyskaniu, w drodze decyzji administracyjnej, zezwolenia zarządcy drogi na lokalizację zjazdu lub przebudowę zjazdu, z zastrzeżeniem ust. 2.

...uzyskania przed rozpoczęciem prac budowlanych pozwolenia na budowę, a w przypadku przebudowy zjazdu dokonania zgłoszenia budowy albo wykonania robót budowlanych oraz uzyskania zezwolenia zarządcy drogi na prowadzenie robót w pasie drogowym;

ponadto zgodnie z prawem budowlanym Art. 30. 124. Zgłoszenia właściwemu organowi wymaga, z zastrzeżeniem art. 29

ust. 3: wykonywanie robót budowlanych, o których mowa w art. 29 ust. 2 pkt 1, 4-6 oraz 9-13; czyli w tym wypadku remont budowli jaką jest zjazd wraz z wszystkimi jego urządzeniami.

 

Teraz po ludzku

 

Remont istniejącego zjazdu można wykonać po uprzednim dokonaniu zgłoszenia planowanych prac mających na celu odtworzenie stanu pierwotnego zjazdu. Jakiekolwiek uzgodnienia z zarzadcą drogi nie są tu konieczne na etapie zgłoszenia. Ewentualnie może nastąpić konieczność zajęcia pasa drogowego na czas prac, co wymaga uzgodnienia z zarządcą drogi .W ramach remontu można wykonać prace przewidziane definicją remontu w prawie budowlanym

 

i czy można zgłosić remont mając decyzje na przebudowe?

 

nie do końca rozumiem to pytanie. Przypuszczam, ze jestes w posiadaniu decyzji administracyjnej wyrażajacej zgodę na przebudowę zjazdu, którą wydał zarządca drogi ? W takim wypadku można oczywiscie zgłosić remont do urzędu (starostwa); po prostu nie "skonsumujesz" decyzji na przebudowę wydanej przez zarządcę drogi. Decyzja po upłynięciu terminu jej ważnosci wygaśnie.

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za odpowiedź :)

 

chyba trochę za szybko złożyłam wniosek o przebudowę... po czym uprzejmy kolega (z zakończoną już budową) powiedział, że "pzrecież mogłam złożyć wniosek na remont" :/

przebudowa to oczywiście koszty, dlatego dopytuję teraz o remont..

 

w takim razie pójdę do starostwa i zgłoszę remont :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytałam i chyba nadal nie jestem mądrzejsza :(

 

W kwietniu 2007 (opinię ważna 2 lata - więc już nieważna :( ) dostałam pozytywną opinie z zarządu dróg. Opinię pozytywną o "geometrii dróg publicznych i nie dotyczącą zagospodarowania ww działki i bilansu miejsc

 

Na podstawie tej decyzji wystąpiłam do gminy jako właściciela drogi.

 

W lipcu 2007 dostałam pozytywną decyzję od właściciela drogi (gminy) "w sprawie wyrażenia zgody na lokalizację i budowę zjazdu"

Gmina wyraża zgodę na lokalizację zjadu (tu opis miejsca) o kontrukcji (tu opis materiałów)

 

Widzę, że w tej decyzji ma m spełnić 2 warunki :

 

- przedstawić prawomocną decyzję zezwalającą na budowę zjazdu z drogi gminnej (kto wydaje taką decyzję ? Gmina na podstawie zgłoszenia ? Zarząd dróg miejskich ?) Czy to nie jest właśnie TA decyzja o wyrażeniu zgody na lokalizację i budowę zjazdu , ktorą trzymam w ręku ?

 

- Wykonać projekt czasowej organizacji ruchu - zabezpiczenia prowadzonych robót zatwierdzony przez Zarząd Dróg po wcześniejszym zaopiniowaniu tego projektu przez Burmistrza gminy (czyli mam dostarczyć ten projekt najpierw do Gminy a potem do Zarządu dróg ???)

 

- decyzja nie jest równoznaczna z zezwoleniem na zajęcie pasa drogowego , ktory wydaje zarządca drogi (gmina czy Biuro Drogownictwa i komunikacji mst. W-wy)

 

Ja już zgłupiałam....

 

A chodzi o PRZENIESIENIE istniejącego zjazdu w inne miejsce... dwa metry dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

decyzję zarządcy drogi zezwalajacą na lokalizację zjazdu już masz, pisałaś o niej. Decyzja zezwalająca na budowę zjazdu, to nic innego jak POZWOLENIE NA BUDOWĘ, które wyda ten sam organ, który wydał Ci pozwolenie na budowę domu (nie wiem jak to u Was w Warszawie jest z tym wydawaniem pozwoleń na budowę) Do wniosku oczywiscie 4 egz projektu budowy zjazdu, uzgodnionego uprzednio przez zarządcę/właściciela drogi (wymóg ustawy o drogach publicznych.

Projekt tymczasowej organizacji ruchu uzgodnij dokładnie w takiej kolejnosci jak napisałaś, najpierw w gminie, a z uzgodnieniem z gminy dostarcz do zarządu dróg, gdzie uzyskasz drugie uzgodnienie

Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego wyda jednostka sprawująca nad drogą zarząd - cholera ta Warszawa to ewenement na skalę światową:-?. Moim zdaniem ten sam organ co wydał decyzję lokalizacji zjazdu. Ale w tym stołecznym bałaganie niestety nie rozeznaję się więc mogę się mylić :cry:

 

zeby było zabawniej z ustawy o drogach publicznych

 

zarządca dróg gminnych jest - wójt (burmistrz, prezydent miasta)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki serdeczne Mikolayi :):) To wersja prosta jak dla blondynki :)

Taaaaaaa w W-wie nic nie jest proste.

 

To jeszcze jedno podchwytliwe pytanie :

 

Czy decyzja wyrażająca zgodę na lokalizację i budowę zjazdu w danym miejscu i o odpowiedniej konstrucji (wydana przez ten ogran, ktory wydał mi pozwolenie na budowę domu) nie jest pozwoleniem na budowę zjazdu ????

 

Różni się tym, że e decyzji PnB domu stoi napisane : "zatwierdzam projekt budowlany i udzielam pozwolenia na budowę" ....plaplapla

 

A w tej decyzji jest naposane : wyrażam zgodę na lokalizację i budowę zjazdu ....

 

Kuźwa - czy jeszcze raz mam wystapić o POZWOLENIE NA BUDOWĘ ???

 

Skłądałam wniosek o wyrażanie zgody na lokalizację i budowę zjazdu ..... no gupia jaka czy co :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic podchwytliwego tu nie widzę :)

Czy decyzja wyrażająca zgodę na lokalizację i budowę zjazdu w danym miejscu i o odpowiedniej konstrucji (wydana przez ten ogran, ktory wydał mi pozwolenie na budowę domu) nie jest pozwoleniem na budowę zjazdu ????

samo zdanie sformułowane jest nieprecyzyjnie i może wprowadzać w błąd :)

 

jak sam napisałaś dalej jedna decyzja to decyzja wyrażająca zgodę na LOKALIZACJĘ zjazdu - czyli to nic innego jek specyficzna decyzja o warunkach zabudowy , określająca warunki tej zabudowy. Druga decyzja to pozwolenia na budowę sensu stricto :)

 

Organ wydający moze być ten sam (urząd miasta) ale WYDZIAŁ wydający decyzje będzie już inny :)

Poza tym w decyzji wyrazajacej zgodę na lokalizację i budowe zjazdu winno stać, że należy uzyskać pozwolenie na budowę :)

 

pozdrawiam

 

PS. nie ma pozwolenia na budowę bez wniosku z załączonymi 4 projektami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okkk ... żeby było śmiesznie oba powyższe dokument były dołączone do dokumnetacji na podstawie której otrzymałam pozwolenie na budowę domu.

 

I teraz to już totalnie zgłupiałam :):):)

 

Czy to oznacza, że pozwolenie na budowę domu obejmuje również budowę zjazdu ???

 

Dlaczego pytam. Dlatego,że nigdy nikt nie spytał o projekt wjazdu.

Była na mapie do celów projektowych narysowana nowa lokalizcja wjazdu.

Były obie decyzje.

 

A żeby było śmiesznie - znalazłam niezły fuck up w mojej decyzji na budowę domu :):) Chyba się napiję.

 

Jak dostałam pozwolenie na budowę to sie okrutnie ucieszyłam ( na tyle, że jej nie przeczytałam do końca :))

A tam istnieje takie coś jak uzasadnienie.

I ono się nijak nie ma do decyzji powyżej :):) Ja zwariuję :):) Nie wiem czy temat w ogóle ruszać....ale to chyba tema t na oddzielny wątek.... :):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...