Jarek.P 24.03.2012 10:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2012 Odkurzam temat, bo mam podobny problem z wysokimi rachunkami. Nie chodzi tutaj już o kwoty z rzędu 300pln a o znacznie większe kwoty. Ostatnio przyszedł mi rachunek na kwotę 5200pln, A dlaczego nie sprawdzisz sam, choćby czy spisywane stany liczników podawane na fakturze zgadzają się ze stanem faktycznym? Faktyczne zużycie możesz też sam kontrolować, np. spisując stan licznika codziennie o stałej porze przez kilka dni i zobacz, czy faktycznie jest takie duże, jak wynika z faktur. Sprawdź też, jak działa sam licznik, zwłaszcza jeśli jest to model elektromechaniczny z kręcącą się tarczą. - po pierwsze wyłącz w domu WSZYSTKO (najlepiej bezpiecznikami, inaczej łatwo zapomnieć o czymś) i zobacz, czy licznik stoi w miejscu. - włącz JEDNO urządzenie o znanym, dużym poborze mocy (grzejnik elektryczny jest idealny), niech popracuje godzinę (ale non stop, więc termostat na max.), a ty sprawdź, czy licznik nabije faktycznie tyle, ile powinien. W ten sposób pisząc kolejną reklamację do ZE podasz już im konkrety, a nie jedynie coś, co oni słyszą od co drugiego petenta "to niemożliwe, żeby tyle prądu się zużyło" i do czego choćby na podstawie samego własnego doświadczenia podchodzą delikatnie mówiąc sceptycznie. J. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sintel 25.03.2012 06:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2012 Jeżeli wszystkie obkiczenia i obserwacje zawiodły to: Poszukaj firmy z rejestratorem energii, podłaczą na kilka dni rejestrator i porównają ze wskazaniami licznika. Wtedy szacunkowo wyjdzie co pobiera najwięcej.Zmierzą we wszystkich fazach oddzielnie a zużycie dostaniesz w pliku .XLS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.