edde 15.09.2009 16:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2009 ja uważam że dobrze, ale nie wiem czy ja mogę być autorytetemzrobiłbym tylko ta warstwę na tyle grubą(tzn nie za cienką) żeby się nie kruszyła, włókna PP bym może dodał... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
himlaje 15.09.2009 18:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2009 ja uważam że dobrze, ale nie wiem czy ja mogę być autorytetem zrobiłbym tylko ta warstwę na tyle grubą(tzn nie za cienką) żeby się nie kruszyła, włókna PP bym może dodał... A coś pchać (np jakiś lepik) między płyte balkonową i tą cienką warstwe wylewki spadkowej czy na surowo kłaść? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 15.09.2009 19:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2009 ja bym nie pchał, zrobiłbym tylko warstwę spadkową a na niej porządna izolację (u siebie dałem mapelastic) wraz z taśmą uszczelniającą narożnikową (akurat 12cm szerokości sopro była najkorzystniejsza cenowo), na ścianie mapelastika "wywinąłem" ponad taśmę narożnikową i do wysokości kilku cm ponad gotowy poziom okładziny, a to z zamiarem połączenia szczelnego z warstwą hydroizolacji na wylewce ( pod płytkami) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rol1529 16.09.2009 08:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Września 2009 Wlasnie sie przymierzam do balkonow. Jak gleboko ma siegac obrobka blacharska pod plytki? Czy koniecznie musi to byc gieta blacha, czy moze byc gotowy aluminiowy okapnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 16.09.2009 17:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Września 2009 kiedys gadałem z gościem z deitermanna i albo mnie nakręcał na swoje produkty albo rzeczyswiście ponoć aluminium jest lepsze na taką obróbkę ze względu na mniejszą podatność na korozję, szczególnie przy kontakcie z wszystkim co jest na cemencie, potwierdzi ktoś lub zaprzeczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
himlaje 02.10.2009 07:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Października 2009 Mam szybkie pytanie, czy styrodur (o takiej samej grubości) ma lepsze właściwości izolacyjne niz styropian? Szukałem takiej informacji ale neistety nie znalazłem. Doczytałem, że styropian i styrodur to prawie to samo, tyko w inny sposób wytwarzane, ale nie znalazłem informacji czy mają taki sam współczynnik izolacyjności... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asz 02.10.2009 09:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Października 2009 Mam szybkie pytanie, czy styrodur (o takiej samej grubości) ma lepsze właściwości izolacyjne niz styropian? Szukałem takiej informacji ale neistety nie znalazłem. Doczytałem, że styropian i styrodur to prawie to samo, tyko w inny sposób wytwarzane, ale nie znalazłem informacji czy mają taki sam współczynnik izolacyjności... Mają praktycznie identyczne lambda. Styropiany 0,032-0,04 Styrodury 0,034-0,038 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
glacjusz 09.10.2009 20:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2009 Witam Podepne sie pod temat bo siwieje... U mnie jest juz wylana plyta nad parterem, stawiaja sciany szczytowe To jedyny moment kiedy moge sie posmiac... Otoz przez moje, kierownika budowy i wykonawcy niedopatrzenie plyta nad wykuszem jest rowno z plyta w srodku poddasza. Lipa jednym slowem. Podloge wewnatrz mam miec na 10 cm wysoka, dalej okno( idac do zewnatrz) i balkon nad wykuszem. Zeby to ocieplic( pod balkonem jest czesc przewidziana na jadalnie) moge dac styro od srodka w suficie wykusza- juz mi sie to nie podoba bo obnize w ten sposob sufit. Okna tez nie moge za bardzo podniesc dolem bo wyjdzie za male na wysokosc. Ile tam musi byc minimum cm na te wszystkie warstwy izolacji? Ile minimum styropianu od gory nad wykuszem? Co poradzicie? Prosze o rzeczowe odpowiedzi i nie pastwienie sie nade mna.. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
loco 09.10.2009 21:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2009 ocieplając od środka naropisz mostków termicznych,jeśli chodzi o gr ocieplenia na zewnątrz to:szlichta spatkowa 4-6cmpapa,folia styropian a najlepiej styrodur 10cmfolia szlichta 4cmokładzina(gres)1-1,5to daje nam około 21cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
glacjusz 09.10.2009 23:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2009 To daje 21 cm, a mam 10cm wolnego miejsca. Kucie raczej nie wchodzi w rachube bo wtedy zbrojenie bedzie na wierzchu...Co teraz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 10.10.2009 07:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2009 gdybyś mógł podnieść okno balkonowe to wylewasz belkę (tudzież podmurowujesz), i jest kompromis: masz dobrze ocieplony wykusz (ja mam np. 18cm styro eps200) i brak mostka w zamian za mały stopień, próg przy wyjściu (co biorąc pod uwagę częstotliwość korzystania z tarasów nad wykuszem nie jest wcale takim złym rozwiazaniem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
glacjusz 10.10.2009 14:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2009 Okno moge max podniesc o 5 cm, to daje mi 15 cm na wszystkie warstwy izolacyjne i jakies plytki- czy to wystarczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
darekzet 11.10.2009 08:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2009 Okno moge max podniesc o 5 cm, to daje mi 15 cm na wszystkie warstwy izolacyjne i jakies plytki- czy to wystarczy? zrób hydroizolacje, daj najcieplejszy styro 10 cm, na to szlichta ze spadkiem i płytki ... wg mnie potrzebujesz minimum ok 16-17 cm nie zapomnij dać (tak jak ja) jakichś wsporników do przyszłej balustrady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
70waldek 11.10.2009 21:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2009 Zamiast styroduru zastosuj thermodur.Płyta grubości 8cm odpowiada 10cm płycie styroduru czy jakoś podobnie.Są to płyty przeważnie z folią aluminiową przyklejoną z jednej albo nawet z obu stron. 1m.kw.kosztuje ok 60PLN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tubek 31.05.2012 08:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2012 Czy należy w jakiś sposób zabezpieczyć na zimę balkon nad wykuszem? Jak na razie będzie wykonany do wylewki. Czy te wylewkę jakoś zabezpieczyć? Przykryć folią, czymś innym czy może można nałożyć hydroizolację bez płytek?A jeśli chodzi o hydroizolacje to jaką lepiej zastosować? Na bazie cementu czy epoksydową? Czy obróbka blacharska faktycznie może korodować od cementowej? Jeśli chodzi o epoksydową to jakie ewentualnie preparaty polecacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
owp 25.07.2012 06:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2012 Panuje tu opinia, że obróbkę robi się na górze - pod płytkami. Ale co jeśli na papie na dole zbierze się woda? Bo przecież uwzględniamy taki przypadek, skoro dajemy papę. Czy nie powinno się dać obróbki pod papę, żeby woda potem nie spływała po murze pod styropianem ocieplającym wykusz?Dla tych co mają mało miejsca na ocieplenie od góry - ja dałem płyty z pianki PIR/PUR - ciepłe i twarde. Natomiast zastanawiam się, czy jest sens ocieplać płytę balkonową od środka wykusza - i tak tam robię podwieszany sufit.... Może wełną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michalz2x 20.10.2012 07:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2012 Panuje tu opinia, że obróbkę robi się na górze - pod płytkami. Ale co jeśli na papie na dole zbierze się woda? Bo przecież uwzględniamy taki przypadek, skoro dajemy papę. Czy nie powinno się dać obróbki pod papę, żeby woda potem nie spływała po murze pod styropianem ocieplającym wykusz? Dla tych co mają mało miejsca na ocieplenie od góry - ja dałem płyty z pianki PIR/PUR - ciepłe i twarde. Natomiast zastanawiam się, czy jest sens ocieplać płytę balkonową od środka wykusza - i tak tam robię podwieszany sufit.... Może wełną? Witam. Dzisiaj przystepuje do wykonania wylewki na balkonie (chodzi o spadek juz od dolnej warstwy). Chcialbym wykonac na 1m od 1-2 cm spadku. Czy to bedzie wystarczajacy spadek? Zakupilem worki z tzw wylewka wyrównujaca. Pozniej na to bede kleil pape. Prosze o porade jak wysoko papa wejsc na sciane i jak nisko papa zejsc na elewacje? Czy wywinac pape do dolu w miejscu okapu i przygrzac protopadle do plyty balkonej czy uciac w miejscu zakonczenia plyty? Ponizej balkonu mam pokoj (jest to balkon na rozalicie). Dziekuje i pozdr. M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz860910 20.10.2012 15:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2012 zrób warstwe spadowa 6-4cm (najpierw sprawdz jak jest możesz nie robić albo klejem zrobi np 2,5 - 0,5 cm zyskasz pare cm na ocieplene)posmaruj to dysterbitemzgrzej papezrób opierzenie z blachyprzyklej styrodur 2 cm niżej niż koniec okna balkonowego, smaruj całe płyty od spodu ( styrodur nie może być sliski tylko ten szorstki albo twardy styropian np. parkingna styro zatop siatke z klejem, potem drugi raz siatka z klejem (w odstepie czasu az do stwargnienia)posmaruj folia w płynie na to płyti wsuwajac je pod spód okna nie robisz wylewi za to masz wiecej miejsca na ocieplenie, gr styro zalezy od wysokosci dzwi balkonowych mam tak taras ok 20 m2 zrobiony, dwa balkony po ok 2 m2 i nic sie nie dzieje w moim domu wylewajac strop zaniżyłem tylko 3 cm strop nad wykuszem i zrobiłem spadek zaraz na stropie i nie zamierzam tak robic szlichty betonu to balkon wyjdziesz na niego trzy razy na rok a ważne jest ocieplenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sami swoi 11.06.2013 23:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 Czy taki układ warstw i zaizolowanie balkonu nad wykuszem tak jak na rysunku jest prawidłowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz860910 12.06.2013 19:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2013 (edytowane) Czy taki układ warstw i zaizolowanie balkonu nad wykuszem tak jak na rysunku jest prawidłowe? [ATTACH=CONFIG]195328[/ATTACH] tak tylko na płycie żelbetowej powinien być spadek ja swój wykusz zrobiłem tak -spadek był ale zrobiłem większy klejem ściągłem go po listwach od tynku które obsadziłem wczećniej - wysmarowałem to desterbitem na bazie wody - obróbka blacharska -papa, papa -styropian klejony do papy -na to klej siatka 2 razy - hydro izolacja dwu składnikowa -płytka wylewki nie robiłem miałem do okna ok 14cm i zależało mi na tym żeby włożyć jak najwięcej styropianu jak była by możliwość wylał bym posadzke, ale nie wylałem i płytki nie pękną nie ma możliwośći płytek nie kłade na razie później będę styropian daj twardy xps albo syro parking sposób sprawdzony polecam Edytowane 12 Czerwca 2013 przez lukasz860910 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.