gustavv 21.08.2013 13:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2013 Chciałbym ponowić pytanie jednego z użytkowników wcześniej: Na jakim etapie należy wykonać te prace? W tym momencie mam SSZ i prace z instalacjami w toku. Niebawem będą tynki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BeataSlawek 24.08.2013 19:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2013 Założyć najpierw balustrady i potem kolejne warstwy, czy najpierw warstwy izolacji i ocieplenia a potem balustrady? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozrc 25.08.2013 13:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2013 Pytacie o balkon czy taras? Jak montowane balustrady? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BeataSlawek 25.08.2013 21:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2013 Pytacie o balkon czy taras? Jak montowane balustrady? Balkon nad wykuszem i jeszcze jeden balkon zwykły pod którym nie ma pomiesczenia, czyli w sumie pytanie dotyczy obu balkonów, balustrady kute lub w zalezności od finansów jakieś gotowe nie mam pojęcia jaki sposób montażu dlatego pytam jak się zwyczajowo montuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozrc 26.08.2013 05:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2013 Jeśli montaż od góry w płycie to lepiej jest wykonać teraz konstrukcję do balustrad, aby zachowywać szczelność przy kolejnych warstwach. Jeśli montaż byłby od czoła to można już izolować te balkony.Balkon nad wykuszem to zwyczajowo już taras nad pomieszczeniem ogrzewanym, gdzie troszkę inaczej projektuje się warstwy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gustavv 27.08.2013 09:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 Pytacie o balkon czy taras? Jak montowane balustrady? Ja się pytałem o balkon nad wykuszem. Balustrady raczej będą montowane od góry, w płycie. Ale wnioskując z tego co napisałeś, to powinienem poczekać do balustrad z robieniem tych wszystkich warstw. Balkon nad wykuszem to zwyczajowo już taras nad pomieszczeniem ogrzewanym, gdzie troszkę inaczej projektuje się warstwy Mógłbyś więcej o tym napisać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozrc 27.08.2013 16:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 Chodzi o to, że powinien mieć paro, termo i hydroizolację. W balkonie klasycznym paroizolacja nie jest potrzebna, a i termoizolacja przez niektórych uważana jest za zbędną. Układ warstw przedstawia rysunek. Montaż balustrad: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BeataSlawek 27.08.2013 17:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 Chodzi o to, że powinien mieć paro, termo i hydroizolację. W balkonie klasycznym paroizolacja nie jest potrzebna, a i termoizolacja przez niektórych uważana jest za zbędną. Układ warstw przedstawia rysunek.[ATTACH=CONFIG]208831[/ATTACH] Montaż balustrad: [ATTACH=CONFIG]208832[/ATTACH] Co do tarasu nad wykuszem pełna zgoda wszystkie warstwy łącznie z ociepleniem są po prostu niezbędne. Jednak mam wątpliwości co do tego, że nie potrzeba ocieplenia na balkonie. To balkon o którym mowa: http://images37.fotosik.pl/893/b338f8ba621f6079.jpg Jak widać na dole jest nie ogrzewany garaż za to na górze sypialnia, w tej chwili balkon jest ocieplony od spodu i po krawędzi, ocieplona jest też przestrzeń nad schodami wejściowaymi w przyszłości będzie ocieplony strop w garażu. I teraz na koniec miałbym zostawić nie ocieploną wierzchnią powierzchnię balkonu? Problem mam w tym, że o ile na tym pierwszym balkonie mam wystarczająco dużo miejsca na wszystkie warstwy to na balkonie widocznym na zdjeciu mam tylko 8.5 cm, zastanawiam się czy można kłaść wierzchnia warstwę z płytek bezpośrednio na jakiś styropian wzmocniony tylko z wierzchu jakąś siatką i klejem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gustavv 28.08.2013 09:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2013 Chodzi o to, że powinien mieć paro, termo i hydroizolację. W balkonie klasycznym paroizolacja nie jest potrzebna, a i termoizolacja przez niektórych uważana jest za zbędną. Układ warstw przedstawia rysunek.[ATTACH=CONFIG]208831[/ATTACH] A mógłbyś jeszcze dodać legendę do tego rysunku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozrc 28.08.2013 10:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2013 Jak znajdę do wstawię, to jest rysunek w technologii Schomburg więc w legendzie są podane nazwy materiałów, a nie podpisane warstwy. Co do balkonu ze zdjęcia to moim zdaniem klejem cementowym nie da się przykleić stabilnie płytek na ocieplenie, nawet z twardego XPSa. Można spróbować zrobić to klasycznie, ale:Ocieplenie XPS lub PIR 30mmDocisk z dobrego cementu bezskurczowego np. PCI Pericem C4 35mmHydroizolacja i gres na dobrym lekkim kleju cienkowarstwowym: 2cm łącznie. Problemem może być zbyt mała masa wylewki dociskowej (bo chyba metrów kwadratowych tam niewiele), ale to pytanie do projektanta, który to zaplanował: jak docisnąć ocieplenie?. Alternatywnie: deski położone na legarach, a między nimi XPS (tu nie może być styropian, bo ma bezpośredni kontakt z wodą. Uszczelnienie wtedy z maty bitumicznej samoprzylepnej na płycie np. PCI Pecithene. Ocieplanie moim zdaniem takiego balkonu ma sens, bo jakby nie patrzeć balkon jest swojego rodzaju radiatorem mieszkania oddającym ciepło i przyjmującym zimno. Są konstrukcje balkonów oddzielonych termicznie od budynku/stropu i wtedy nie ma to sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
scruffty 21.10.2013 07:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2013 Robię hydroizolację balkonu nad wykuszem. Zrobiłem już paroizolację, dałem ocieplenie i na to wylewkę. na górę chcę dać płytki. Wylewkę przesmarowałem już wstępnie dwa razy hydroizolacją dwuskładnikową. Teraz mam problem z obróbkami. Chcę je zatopić w ostatniej warstwie hydroizolacji, tylko martwi mnie możliwość rdzewienia blachy. Obróbki będą ze zwykłej blachy (ocynkowanej i malowanej). Na to mają iść płytki na kleju elastycznym. Czym zabezpieczyć blachę przed rdzewieniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozrc 21.10.2013 18:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2013 Niczym. Spokojnie ta blacha przeżyje płytki, o ile tylko dobrze zaizolujesz tak by woda nie wchodziła pod nią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
scruffty 22.10.2013 13:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2013 Dzięki, muszę jeszcze podpytać producenta czy same składniki tej masy hydroizolacyjnej nie będą powodowały rdzewienia. Z opinii w necie klej do płytek może powodować korozję, m.in. dlatego chcę całą blachę schować w hydroizolacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozrc 22.10.2013 16:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2013 Dlatego jeśli już kleić płytki do blachy to na klej poliuretanowy lub poliestrowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
t1dzej 23.11.2013 14:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2013 (edytowane) Ja swój balkon nad wykuszem zabezpieczałem w ten sposób: 1. Pomalowałem Dysperbitem 2-3 razy cały wykusz z naddatkiem na ścianę do około 20cm;2. Dałem folia termozgrzewalną z zakładami na ścianę oraz poniżej wykusza na około 15cm długości;3. 1x Folie budowlaną czarną;4. 3x Styrodur 5cmm na zakład wysunięty na +-20cm poza obszar wykusza (żeby połączyć z zew. ociepleniem budynku) + pianka w otwory i nieszczelności;5. od strony ściany budynku dałem styropian 3cm, tak aby wylewka nie stykała się z murem budynku;6. pod drzwi balkonowe wcisnąłem styrodur 5cm;7. na to wszystko jeszcze raz folia budowlana z atestem;8. następnie zrobiłem lekkie zbrojenie z drutu (chyba 6stki);9. na to wylewka z miksokreta, z delikatnym spadkiem (na całej dł. około 2cm). Czy to zda egzamin? Zobaczymy. Na to mam zamiar położyć płytki mrozoodporne, z kapinosem i na jakąś dobrą zaprawę klejową. Ale to już chyba zrobi fachowiec. ---- Stan na dzień 04.12.2016 ---Minęły 3 lata odkąd użytkujemy balkon nad wykuszem i dotąd nie pojawiły się żadne pęknięcia, nieszczelności, odpryski. Nie ma też wilgoci po stronie mieszkalnej w wykuszu, sufit w tym miejscu jest wręcz "ciepły" jeżeli to tak można nazwać, także ten sposób jak narazie u mnie się sprawdza. Edytowane 4 Grudnia 2016 przez t1dzej Aktualizacja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.