adam_cz-wa 11.09.2009 20:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Września 2009 Temat dotyczy umowy o dzieło jaką podpisałem 2008/06 z z firmą zajmującą się aranżacją wnętrz. Treść zawiera wyszególnione 3 etapy wraz z podziałem na sumy za wykonanie pracy :1000pln - zaliczka 2000pln 2000plnW lipcu dokonaliśmy wyboru płytek i od tamtej pory zero konkretów.Czas na realizację zlecenia upłynął 1/09/2009 mimo moich nacisków nie udało mi się uzyskać żadnych projektów do tego terminu a jedynie niewielką pomoc przy planowaniu inst elek i kilku innych drobnostek. 7 /09/09 dostałem na maila pierwszy projekt łazienki i obietnice następnych w najbliższych dniach.Ponieważ płytkarz był umówiony na początek września o czym zleceniobiorce informowałem a nadzieja na udaną współpracę prysnęła poinformowałem projektanta że nie wywiązał się z umowy i oczekuję zwrotu zaliczki w całości. Obiecał temat przemyśleć i oddzwonić ....oczywiście nie oddzwonił. Czy słusznie oczekuję zwrotu w całości zaliczki ?Jak mogę skutecznie zareagować na odmowę ? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malgos2 12.09.2009 04:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2009 Nie wiem czy slusznie, bo nie wiem, co to jest "drobna pomoc" przy tym i owym, na pewno mozna wystapic na droge sadowa jesli dzielo nie zostalo wykonane w terminie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_cz-wa 12.09.2009 20:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2009 Umowa obejmowała całą pracę projektową którra miała byc wykonana w okreslonym terminie.Nie było umowy na drobna pomoc ale na " dzieło a zaliczka nie była odpłatnością za częsć prac a miła być rata za całość.w umowie jest też zapis:"w przypadku nie dotrzymania przez zleceniobiorcę warunków umowy ( przekroczył termin więc nie dotrzymał) zleceniodawcy przyslugiwać bedzie prawo natychmiastowego jej rozwiązania i żądania naprawienia przez zleceniobiorcę powstałych z tego tytułu szkód" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malgos2 12.09.2009 20:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2009 W swoim sumieniu musisz rozwazyc, czy praca wykonana w stosunku do calosci byla warta tej zaliczki, czy nie. Jesli jestes pewien, ze nie, napisz oficjalne pismo pt. w zwiazku z niedotrzymaniem umowy, zgodnie z par. XX wzywam Pana/Pania do zwrotu zaliczki w wysokosci XX w terminie 14 dni od otrzymania niniejszego pisma. Polecony z potwierdzeniem odbioru. No a potem... jedynie droga sadowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_cz-wa 13.09.2009 08:08 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2009 dzięki za pochylenie się nad tematem. Czuję się przez projektanta oszukany - opóźnione i to znacznie wykończenie wnętrz- ktoś inny musi teraz poprawiać pod siebie jego wstępne propozycje które zostały już zrealizowane ( np. punkty ośw.)- następna firma nie da mi rabatu z tytułu minimalnie zmniejszonego zakresu prac Tak jak planowałem wyśle mu pismo z wezwaniem do zwrotu zaliczki a jeśli to nie poskutkuje wynajmę adwokata i będę wnioskował o zwrot zaliczki + ew koszty przeróbek pod nowego projektanta+ koszty sądowe + koszty adwokata. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_cz-wa 26.10.2009 06:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2009 Pan projektant zwrócił zaliczkę dobrowolnie kilka dni po wyznaczonym mu terminie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kar_ma 26.10.2009 09:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2009 No proszę, czyli pismo okazało się skuteczne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.