Rafal111 14.09.2009 11:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2009 sam się zabrałem za położenie tego na kolumnie betonowej i ... Pierwsza warstwa ok tylko musiałem robić małymi kawałkami aby szybko zetrzeć niedociągnięcia w nakładaniu ( małe rysy). Na drugi dzień stwardniało i jest matowe, porysowane od papieru ściernego. Drugi sposób to szlifowanie gdy jest twarde ale to sie zajechać można tylko jest ładnie błyszczące. Wg instrukcji żeby się błyszczało to trzeba nałożyc cienko następną warstwę bez szlifowania. Ale kładłem gipsówek prawie 200m i nie widzę możliwości aby położyc tak idelanie. Coś podpowiecie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 14.09.2009 22:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2009 Musisz zeszlifować nierówności, ale nie setką . Jeśli to zrobiłeś nakładaj następną warstwę. szpachelka nie moze być zwykła tylko "japonka" lub cpecjalna z wysokowęglowej stali. Dodaj odrobinę wody do masy. Później nie używaj już papieru ściernego tylko kup najdrobnięjszą kostkę scierną jaką dostaniesz w sklepie i delikatnie wypoleruj. Potem to już tylko wosk i polerka, najlepiej mechanicznie - samochodową . Jaki masz stiuk? Akrylowy czy wapienny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rafal111 15.09.2009 06:34 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2009 a czym jest lepsza ta "japonka" ? i czy szlifować jak jeszcze nie jest bardzo twarde tzn po 15 min czy nastepnego dnia? a polerki na kolumne to nie wiem gdzie znaleźć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 15.09.2009 20:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2009 W czy jest lepsza? Jest przede wszystkim bardziej elastyczna i dopasowuje się do podłoża. Stiuk nakładamy cieniutko mocno dociskając do podłoża krawędź szpachelki. Nie wolno pozostawiać nadmiaru materiału. Masa po nałożeniu powinna tyle dosychać ile zaleca producent. Woskowania również zazwyczaj powinno się wykonywać w określonych odstępach czasowych. Jeśli ostatnia warstwę położyłeś dobrze to nie ma tam praktycznie nic do szlifowania . Polerka mechaniczna, taka jak do karoserii samochodowych lub mała mimośrodowa z filcową nakładką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 27.09.2009 16:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2009 sam się zabrałem za położenie tego na kolumnie betonowej i ... Pierwsza warstwa ok tylko musiałem robić małymi kawałkami aby szybko zetrzeć niedociągnięcia w nakładaniu ( małe rysy). Na drugi dzień stwardniało i jest matowe, porysowane od papieru ściernego. Drugi sposób to szlifowanie gdy jest twarde ale to sie zajechać można tylko jest ładnie błyszczące. Wg instrukcji żeby się błyszczało to trzeba nałożyc cienko następną warstwę bez szlifowania. Ale kładłem gipsówek prawie 200m i nie widzę możliwości aby położyc tak idelanie. Coś podpowiecie? hmm no coz po sposobie wyglada to, jak na nakladanie gladzi gipsowej nie stiuku. calosc wykonuje sie jak blichowanie bez szlifowania. dobrze jest zaopatrzyc sie w specjalna pace. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rafal111 28.09.2009 06:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2009 no tak ale nawet jak udaje mi sie położyc prawie idealnie to potem trzeba przejechac na sucho zeby sie błyszczało a wtedy mi sie rysujea do tego nie uzyskuje tak ładnych i błyszczących efektów jak po polerowaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 28.09.2009 06:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2009 Bo na sucho to już się nie da. Musisz to wykonać gdy materiał ma jeszcze minimum wilgotności. Rysy wynikają z nieodpowiedniego narzędzia lub gdy jest ono zabrudzone. Spróbuj zwilżyć powierzchnię spryskiwaczem i wtedy dopracuj ten kawałek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rafal111 28.09.2009 06:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2009 hm ale jest jeszcze inny problem to okrągła kolumnai zawsze gdzies musze zacząć i kończyć kładzenie i w tych miejscach są wypukłe lub wklęsłe kreski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rafal111 28.09.2009 06:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2009 a z tm przejechaniem szpachelką jeszcze na "mokro" to testowałem - jest gładkie ale jak wyschnie to matowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 28.09.2009 06:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2009 a z tm przejechaniem szpachelką jeszcze na "mokro" to testowałem - jest gładkie ale jak wyschnie to matowe Bo potem to juz tylko wosk i polerka . Nie wiem co chcesz uzyskać bez wosku i polerowania, ale na etapie który opisujesz masz mieć gładką i równą powierzchnię w kolorze zbliżonym do zamierzonego. Dopiero następne czynności nadadzą powierzchni blasku i głębi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rafal111 28.09.2009 12:21 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2009 hm no nie wiem bo jak pierwszą warstwę szlifowałem papierem to robiła się ciemniejsza i błyszczącateraz jest jasna, matowamam rozumiec ze wosk ją przyciemni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 28.09.2009 12:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2009 To zalezy też od koloru. Zasada jest taka, że czym ciemniejsza barwa stiuku tym efekt jest wiekszy i moim zdaniem jasne barwy nie sprawdzają się w tym przypadku. Wosk nadaje głębi temu produktowi. Co do szlifowania to pamiętaj, że musi to być bardzo drobny papier. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rafal111 28.09.2009 17:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2009 ale czy każdy stiuk przed woskowaniem jest matowy i jasny?bo nie wiem czy mam juz woskowac czy coś jeszcze źle zrobiłem i mam polerowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 28.09.2009 17:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2009 Fakt, że czy ciemny czy jasny przed woskowaniem jest odrobinę "siwy". Dziwię się, że nie zrobiłeś sobie próbki na kawałku płyty G-k lub choćby dykty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rafal111 28.09.2009 17:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2009 jak robiłem po swojemy tzn jak gips - nakładanie a potem szlifowanie to bez wosku było piekne tylko widac było rysy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 28.09.2009 17:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2009 Kurcze, teraz dotarło do mnie, że jest rodzaj stiuku, który nie jest wcale połyskliwy. Udaje po prostu nieoszlifowany, przecięty marmur. Może o takim materiale cały czas gadamy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rafal111 29.09.2009 06:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2009 nie to Magnat czyli ładny stiuk świecący tylko ja coś robię źle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 29.09.2009 06:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2009 Może to Ci pomoże? http://sklep.cameleo.poznan.pl/p,pl,1,stiuk+wenecki.html Kliknij na film instruktażowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rafal111 29.09.2009 09:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2009 a ma znaczenie to kiedy robie 2 i 3 warstwe? bo nie robie za 12 czy 6h tylko np za dwa dni jak mam czas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 29.09.2009 09:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2009 Tym lepiej. Najczęstszy błąd to krótki czas pomiędzy warstwami. Ty masz jednak problem albo z technika nakładania, albo z narzędziami, albo z niezastosowaniem ich czystośc. Rysy same nie powstają. materiał który przysycha na obrzeżach pojemnika i narzędziach nie może byc ponownie wrzucony do reszty stiuku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.