Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

kładzenie stiuku i docieranie


Rafal111

Recommended Posts

sam się zabrałem za położenie tego na kolumnie betonowej i ...

Pierwsza warstwa ok tylko musiałem robić małymi kawałkami aby szybko zetrzeć niedociągnięcia w nakładaniu ( małe rysy).

Na drugi dzień stwardniało i jest matowe, porysowane od papieru ściernego. Drugi sposób to szlifowanie gdy jest twarde ale to sie zajechać można tylko jest ładnie błyszczące.

Wg instrukcji żeby się błyszczało to trzeba nałożyc cienko następną warstwę bez szlifowania.

Ale kładłem gipsówek prawie 200m :) i nie widzę możliwości aby położyc tak idelanie.

Coś podpowiecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz zeszlifować nierówności, ale nie setką :). Jeśli to zrobiłeś nakładaj następną warstwę. szpachelka nie moze być zwykła tylko "japonka" lub cpecjalna z wysokowęglowej stali. Dodaj odrobinę wody do masy. Później nie używaj już papieru ściernego tylko kup najdrobnięjszą kostkę scierną jaką dostaniesz w sklepie i delikatnie wypoleruj. Potem to już tylko wosk i polerka, najlepiej mechanicznie - samochodową :p . Jaki masz stiuk? Akrylowy czy wapienny?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czy jest lepsza? Jest przede wszystkim bardziej elastyczna i dopasowuje się do podłoża. Stiuk nakładamy cieniutko mocno dociskając do podłoża krawędź szpachelki. Nie wolno pozostawiać nadmiaru materiału. Masa po nałożeniu powinna tyle dosychać ile zaleca producent. Woskowania również zazwyczaj powinno się wykonywać w określonych odstępach czasowych. Jeśli ostatnia warstwę położyłeś dobrze to nie ma tam praktycznie nic do szlifowania :). Polerka mechaniczna, taka jak do karoserii samochodowych lub mała mimośrodowa z filcową nakładką.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
sam się zabrałem za położenie tego na kolumnie betonowej i ...

Pierwsza warstwa ok tylko musiałem robić małymi kawałkami aby szybko zetrzeć niedociągnięcia w nakładaniu ( małe rysy).

Na drugi dzień stwardniało i jest matowe, porysowane od papieru ściernego. Drugi sposób to szlifowanie gdy jest twarde ale to sie zajechać można tylko jest ładnie błyszczące.

Wg instrukcji żeby się błyszczało to trzeba nałożyc cienko następną warstwę bez szlifowania.

Ale kładłem gipsówek prawie 200m :) i nie widzę możliwości aby położyc tak idelanie.

Coś podpowiecie?

hmm no coz po sposobie wyglada to, jak na nakladanie gladzi gipsowej nie stiuku. calosc wykonuje sie jak blichowanie bez szlifowania. dobrze jest zaopatrzyc sie w specjalna pace.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a z tm przejechaniem szpachelką jeszcze na "mokro" to testowałem - jest gładkie ale jak wyschnie to matowe

 

Bo potem to juz tylko wosk i polerka :roll: . Nie wiem co chcesz uzyskać bez wosku i polerowania, ale na etapie który opisujesz masz mieć gładką i równą powierzchnię w kolorze zbliżonym do zamierzonego. Dopiero następne czynności nadadzą powierzchni blasku i głębi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym lepiej. Najczęstszy błąd to krótki czas pomiędzy warstwami. Ty masz jednak problem albo z technika nakładania, albo z narzędziami, albo z niezastosowaniem ich czystośc. Rysy same nie powstają. materiał który przysycha na obrzeżach pojemnika i narzędziach nie może byc ponownie wrzucony do reszty stiuku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...