Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam Sąsiadów z okolic Piaseczna, ze szczególnym uwzględnieniem mieszkańców Głoskowa i Baszkówki :-)

 

w miarę postępów w budowie naszego domu w Baszkówce (stan surowy niedługo zamknięty) zblizamy się do tematu wywozu szamba i śmieci. Będę wdzięczna za informacje, jak w praktyce wygląda to w naszej okolicy. Jakie firmy zajmujące się wywozem śmieci i szamba działają na tym terenie? Jakie są ceny ich usług? W jakim trybie odbywa się wywożenie (standardowo co jakiś czas czy też w zależnosci od zapotrzebowania klienta?). Czy możecie Państwo kogoś nam polecić? Proszę także o namiary na producentów szamb, które Państwo użytkują.

 

Pozdrawiam

Renata.

 

P.S. Mam do sprzedania ok. 60 stempli dł. ok. 3 m. w cenie 2 PLN za sztukę. Wykorzystane raz w trakcie zeszłorocznej budowy, ale w dobrym stanie, gdyż przezimowały w garażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13,7k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najtaniej i dosyć solidnie ma Eko Standart Marek Szymański , śmieci mają najtańsze - szambo w normie .Dosyć dobrą cenę ma też Czyścioszek z Głoskowa. Jeśli chodzi o śmieci to u Szymańskiego musisz wystawiać kosz bądż worek przynajmniej raz na miesiąc . W innych raz na dwa tygodnie. Ale wiadomo że to zależy od ilości osób w rodzinie , jak więcej niż dwoje to raczej ciężko będzie się wyrobić w miesiąc. Polecam też kosz plastikowy zamiast worków. Jak ktoś ma odwagę to może dosyć skutecznie ubijać zawartość takiego kosza . Po prostu wejdzie dużo więcej niż do worka.

Papier kiedyś zabierali posegregowany za darmo, od niedawna jednak chcą dodatkowo kasę , więc ja papier spalam sobie w ognisku.

 

P.S

Jestem zainteresowany tymi stempelkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Szanownych

 

Czy ktoś z Szanownych może polecić mi geodetę - operującego w ramach powiatu Piaseczyńskiego - najchętniej gminy Prażmów:-) cel przygotowanie planów działki - osadzenie budynku itp do pozwolenia na budowę. szukam solidnego wykonawcy po którym nie trzeba będzie później nic poprawiać kolejnym specem :-)

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy inwestorzy obecni i przyszli poniżej kilka namiarów na ludzi i firmy z którymi współpraca podczas budowy była bezproblemowa i przynosiła wiele satysfakcji z dobrze wydanych pieniędzy. Dodatkowo kilka kontaktów w moim dzienniku.

 

Wykończeniówka DWIE EKIPY (tych fachowców należało by sklonować)

Glazura, terakota, zabudowa karton - gips, sztablatura, malowanie, biały montaż, renowacja kamienia, biały montaż i wiele innych.

GORĄCO POLECAM – SUPER EKIPA – DOSKONAŁA WSPÓŁPRACA (uratowali mi życie po poprzedniej ekipie)

 

1. PAN JAREK PLUS EKIPA509 237 944

 

2.PAN ANDRZEJ I PAN PIOTR 500 186 854

STAN SUROWY z Więźbą plus ELEWACJA (styropian plus tynk)

Pan Jan – wielokrotnie polecany na forum

504 009 293

 

DACHÓWKA plus super wykonawca

Michał Dąbrowicz

doradca techniczny firmy Dachlux

0 500 116 292

0 608 475 793

Oferta p. Michała była najlepsza

 

Polecam super ekipę od podbitki.

U mnie Panowie robili 1,5 dnia i wyszło super fajnie i co najważniejsze - tanio.

Polecam

Można się powołać na Krzysztofa z ul. Bieszczadzkiej

Artur Niedźwiecki, Lares ,501-662-245

 

POLECAM FIRME OD PORECZY I BARIEREK SCHODOWYCH

Rozsądne ceny i terminy, szybki i dokładny montaż

Kontakt 774 81 81

 

Z czystym sumieniem mogę polecić:

 

GEODEZJA

- Pan Marcin 607 156 380

- Pan Jakub 601 812 084

Obaj panowie są z firmy MK GEO

- polecam od początku do końca inwestycji

- terminowi i słowni i bardzo dobra cena

- zawsze przygotowani np. szkic wytyczenia co ułatwia i przyspiesza pracę

- Panowie posiadają bardzo dobry kontakt z firmą STD NASIŁOWSKI (przyłącza gazowe, kanalizacyjne, wodociągowe i inne )

 

Proszę się powołać na Krzysztofa z ul Bieszczadzkiej to może będzie rabacik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja polecę Firmę sprzątającą:

 

Rzetelni, punktualni, sami sprzątają działkę i ładują śmiecie na auto. Poza tym najważniejsze to, że są konkurencyjni cenowo.

Jak dzwoniłam o kontener do innych firm to najtańsza opcja była 350 zł. Ja zapłaciłam 150 zł za pół kursu i zabrali wszystko co chciałam, nawet zgrabione kupki śmieci z trawą itp.

 

Panowie przyjeżdżają oceniają ilość śmieci i jak ktoś się zgadza na taką kwotę to się zabierają do pracy. Najwyższy pułap cenowy to 300 zł ale trzeba mieć naprawdę dużo śmieci, gruzu itp.

 

Podaję tel. 512 547 802

 

ps. możecie powiedzieć, że kontakt macie od Pani z Gabryelina z ulicy Czeremchowej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja polecę Firmę sprzątającą:

 

Rzetelni, punktualni, sami sprzątają działkę i ładują śmiecie na auto. Poza tym najważniejsze to, że są konkurencyjni cenowo.

Jak dzwoniłam o kontener do innych firm to najtańsza opcja była 350 zł. Ja zapłaciłam 150 zł za pół kursu i zabrali wszystko co chciałam, nawet zgrabione kupki śmieci z trawą itp.

 

Panowie przyjeżdżają oceniają ilość śmieci i jak ktoś się zgadza na taką kwotę to się zabierają do pracy. Najwyższy pułap cenowy to 300 zł ale trzeba mieć naprawdę dużo śmieci, gruzu itp.

 

Podaję tel. 512 547 802

 

ps. możecie powiedzieć, że kontakt macie od Pani z Gabryelina z ulicy Czeremchowej :D

 

Potwierdzamy, byli u nas ostatnio. Absolutnie top on the top w tej branży :D :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie macie oporów do korzystania z takich niepewnych usług? Czy oni mogą świadczyć tego typu usługi w waszej gminie? Czy wystawiają faktury? Widzę tu pewne niebezpieczeństwo. Straż miejska np. kontroluje co się dzieje ze śmieciami. Śmieci lądują często w lesie, nie wiadomo kto je tam wywozi. Czasami można dojść kto był ich właścicielem. :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

mamy wybudowany dom w stanie deweloperskim w Ustanowie. Szukam teraz ekipy, ktora kompleksowo zajmuje się wykończeniówką. Macie może kogoś godnego polecenia? Byłabym bardzo wdzięczna za namiar.

I jeszcze jedno pytanko - czy korzystał ktoś może z usług firmy komnkowej z Głoskowa kominki-grzewcze.pl? A może macie kogoś sprawdzonego od zabudowy kominka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem zwolennikiem teorii spiskowych, ale pomyślałam o tym samym.

 

Próbowaliście podpytać ekipę gdzie utylizują zabrane od Was śmiecie?

 

Next one podpytamy. A jeśli nie tam gdzie trzeba – uszkodzimy :wink: . Macie rację, fascynacja jakością pierwszego etapu usługi nie powinna zasłaniać ciągu dalszego :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karolla,

 

przemyśl czy naprawdę chcesz ekipę od kompleksowego wykończenia, wedlug mnie jednak lepiej zaufać specjalistom od konkretnych prac. Owszem, napewno są ekipy które dadzą radę, ale co specjalizacja to specjalizacja.

 

Wiem, że masz rację. Tylko niestety ciągły brak czasu i praca do późna powoduje, że po prostu najwygodniej jest zatrudnić firmę co zajmie się wszystkim. Szukam przede wszystkim glazurnika i kogoś do malowania i podwieszanych sufitów. Może macie kogoś sprawdzonego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie.

Dopiero rozpoczynam swoją przygodę z budową domu w Piasecznie (Zalesie Dolne).

Prosiłbym o zweryfikowanie czy dobrze ustaliłem kolejność i miejsca zbierania dokumentów potrzebnych w późniejszych fazach projektu:

 

1. Wypis z rejestru gruntów + kopia mapy ewidencyjnej: budynek starostwa ul. Chyliczkowska 14. Cena = ??

2. Kopia mapy zasadniczej: Składnica map, budynek starostwa Chyliczkowska 14 pok. 20 Cena = ??

3. Wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego: Wydział Urbanistyki i Architektury ul. Kościuszki 5 pok. 47 (do wypisu i wyrysu potrzebne są dwie kopie aktualnej mapy ewidencyjnej - wystarczy że zrobię xero tej otrzymanej w punkcie 1?) Cena = ok. 150 zł.

 

Tak mniej-więcej ile potrwa realizacja przez urzędy kolejnych punktów?

 

I czy dobrze rozumiem, że mapa zasadnicza + uaktualnienie jej przez geodetę = mapa do celów projektowych którą składa się przy pozwoleniu na budowę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie.

Dopiero rozpoczynam swoją przygodę z budową domu w Piasecznie (Zalesie Dolne).

Prosiłbym o zweryfikowanie czy dobrze ustaliłem kolejność i miejsca zbierania dokumentów potrzebnych w późniejszych fazach projektu:

 

1. Wypis z rejestru gruntów + kopia mapy ewidencyjnej: budynek starostwa ul. Chyliczkowska 14. Cena = ??

2. Kopia mapy zasadniczej: Składnica map, budynek starostwa Chyliczkowska 14 pok. 20 Cena = ??

3. Wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego: Wydział Urbanistyki i Architektury ul. Kościuszki 5 pok. 47 (do wypisu i wyrysu potrzebne są dwie kopie aktualnej mapy ewidencyjnej - wystarczy że zrobię xero tej otrzymanej w punkcie 1?) Cena = ok. 150 zł.

 

Tak mniej-więcej ile potrwa realizacja przez urzędy kolejnych punktów?

 

I czy dobrze rozumiem, że mapa zasadnicza + uaktualnienie jej przez geodetę = mapa do celów projektowych którą składa się przy pozwoleniu na budowę?

 

1. Wypis z rej. gruntów - jakieś 15 zł. Tylko zapłać przelewem, bo w starostwie jest agencja PKO BP i wpłata tam kosztuje bodajże 5 zł.

Nie wiem, co masz na myśli przez kopię mapy ewidencyjnej - wypis z rejestru to jedna karta, a mapa jest osobno, ze składnicy map.

Termin realizacji - hm, z moich doświadczeń 3-4 dni robocze.

 

2. Mapa ze składnicy.

Cena - różnie, zależy, czy Twoja działka jest na jednej mapie, czy jakieś składania trzeba robić, czy potrzebujesz dowolnej mapy, czy może np. konkretnie z roku 1988 (ja tak miałam :). Koszt - w granicach 50-70 zł.

 

Termin - albo od ręki (jak prostszy przypadek), albo 2-4 dni robocze (jak bardziej skomplikowany). Odbiór jest bez kolejki :) A, i żeby było ciekawiej, choć składnica map też jest w starostwie, to oni już mają swoją własną kasę, w której można zapłacić.

 

3. Wypis i wyrys. W gminie wszystko składa się w kancelarii na parterze, pok. 47 odwiedzisz co najwyżej po to, aby odebrać dokumenty albo jak masz jakąś bardziej skomplikowaną sprawę i musisz z paniami się naradzić. To jest fajne, bo w kancelarii nigdy nie ma kolejek i złożenie wniosku zajmuje max 3 min.

Nie wiem, skąd wziąłeś cenę 150 zł - zgodnie z tym, co jest na stronie gminy:

 

"3. Opłaty.

 

Od wypisu:

a) 5 stron - 30 zł

b) powyżej 5 stron - 50 zł

 

od wyrysu:

a) za każdą strone A4 20 zł,

b) nie wiecej niż 200 zł"

 

Wypis na pewno będzie miał ponad 5 stron, więc 50 zł, do tego podejrzewam, że 1 strona wyrysu - 20 zł. Razem 70 zł.

 

Termin - no na to się chwilę czeka. Na ten ustawowy miesiąc należy się przygotować.

 

Co do ksero - zawsze i wszędzie próbuj najpierw wepchnąć ksero. Zrób sobie 10 kopii i rozdawaj. Niemal zawsze przyjmują ksero, wyjątkiem jest już wniosek o pozwolenie na budowę :) Ja nawet gdzieś miałam tak, że niby wymagali oryginału, ale urzędniczka sama zasugerowała, żeby skserować, bo to żal.

 

Mapę do celów projektowych sporządza geodeta, nie pamiętam, czy faktycznie trzeba mu dać jakąś mapę zasadniczą, w sumie byłoby logiczne. Ale on i tak ma swoje ścieżki w starostwie. Przy okazji - nie wiem, jak jest teraz, ale w zeszłym roku bardzo długo czekało się na podbicie mapy projektowej w starostwie, jakieś 2 miesiące przynajmniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie.

Dopiero rozpoczynam swoją przygodę z budową domu w Piasecznie (Zalesie Dolne).

Prosiłbym o zweryfikowanie czy dobrze ustaliłem kolejność i miejsca zbierania dokumentów potrzebnych w późniejszych fazach projektu:

 

1. Wypis z rejestru gruntów + kopia mapy ewidencyjnej: budynek starostwa ul. Chyliczkowska 14. Cena = ??

2. Kopia mapy zasadniczej: Składnica map, budynek starostwa Chyliczkowska 14 pok. 20 Cena = ??

3. Wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego: Wydział Urbanistyki i Architektury ul. Kościuszki 5 pok. 47 (do wypisu i wyrysu potrzebne są dwie kopie aktualnej mapy ewidencyjnej - wystarczy że zrobię xero tej otrzymanej w punkcie 1?) Cena = ok. 150 zł.

 

Tak mniej-więcej ile potrwa realizacja przez urzędy kolejnych punktów?

 

I czy dobrze rozumiem, że mapa zasadnicza + uaktualnienie jej przez geodetę = mapa do celów projektowych którą składa się przy pozwoleniu na budowę?

 

1. Wypis z rej. gruntów - jakieś 15 zł. Tylko zapłać przelewem, bo w starostwie jest agencja PKO BP i wpłata tam kosztuje bodajże 5 zł.

Nie wiem, co masz na myśli przez kopię mapy ewidencyjnej - wypis z rejestru to jedna karta, a mapa jest osobno, ze składnicy map.

Termin realizacji - hm, z moich doświadczeń 3-4 dni robocze.

 

2. Mapa ze składnicy.

Cena - różnie, zależy, czy Twoja działka jest na jednej mapie, czy jakieś składania trzeba robić, czy potrzebujesz dowolnej mapy, czy może np. konkretnie z roku 1988 (ja tak miałam :). Koszt - w granicach 50-70 zł.

 

Termin - albo od ręki (jak prostszy przypadek), albo 2-4 dni robocze (jak bardziej skomplikowany). Odbiór jest bez kolejki :) A, i żeby było ciekawiej, choć składnica map też jest w starostwie, to oni już mają swoją własną kasę, w której można zapłacić.

 

3. Wypis i wyrys. W gminie wszystko składa się w kancelarii na parterze, pok. 47 odwiedzisz co najwyżej po to, aby odebrać dokumenty albo jak masz jakąś bardziej skomplikowaną sprawę i musisz z paniami się naradzić. To jest fajne, bo w kancelarii nigdy nie ma kolejek i złożenie wniosku zajmuje max 3 min.

Nie wiem, skąd wziąłeś cenę 150 zł - zgodnie z tym, co jest na stronie gminy:

 

"3. Opłaty.

 

Od wypisu:

a) 5 stron - 30 zł

b) powyżej 5 stron - 50 zł

 

od wyrysu:

a) za każdą strone A4 20 zł,

b) nie wiecej niż 200 zł"

 

Wypis na pewno będzie miał ponad 5 stron, więc 50 zł, do tego podejrzewam, że 1 strona wyrysu - 20 zł. Razem 70 zł.

 

Termin - no na to się chwilę czeka. Na ten ustawowy miesiąc należy się przygotować.

 

Co do ksero - zawsze i wszędzie próbuj najpierw wepchnąć ksero. Zrób sobie 10 kopii i rozdawaj. Niemal zawsze przyjmują ksero, wyjątkiem jest już wniosek o pozwolenie na budowę :) Ja nawet gdzieś miałam tak, że niby wymagali oryginału, ale urzędniczka sama zasugerowała, żeby skserować, bo to żal.

 

Mapę do celów projektowych sporządza geodeta, nie pamiętam, czy faktycznie trzeba mu dać jakąś mapę zasadniczą, w sumie byłoby logiczne. Ale on i tak ma swoje ścieżki w starostwie. Przy okazji - nie wiem, jak jest teraz, ale w zeszłym roku bardzo długo czekało się na podbicie mapy projektowej w starostwie, jakieś 2 miesiące przynajmniej.

 

Mape do celow projektowych wyciaga sam geodeta ze starostwa. To co ty dostaniesz w skladnicy map to jest tylko mapa do popatrzenia sobie na nia, - mapy sa takie same roznia sie tylko pieczatka, taka mapa u geodety to ok 400-600PLN. Tylko na taiej mapce architekt moze naniesc budynek.

A jak juz zalatwisz mape, wypisy i wyrysy to czeka cie jeszcze

- warunki podlaczenia mediow (ZEWT- jeziorna pewnie, wodociagi ELMAR, gaz piaseczno)

- jesli nie ma kanalizacji to spowrotem do gminy po warunki podlaczenia szamba i zgoda burmistrza na podlaczenie szamba

- zgoda na usytuowanie bramy wjazdowej na posesje (gmina gdzie na samej gorze)

- no i moze byc tez potrzebne zaswiadczenie z zakladu melioracji

No i to tyle lub az tyle, ja przezylem ty tez przezyjesz :)

powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...