Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 13,7k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Witam potrzebuje dobrego hydraulika. Mam dom w Złotokłosie i potrzebuje kogoś kto mi pare rzeczy naprawi - czy masz może jakiś sprawdzony kontakt??

 

Dziękuję.

 

Pozdrawiam,

Marianna

 

U mnie kilka tematów hydraulicznych robił Tadeusz Seremak (a w zasadzie jego ludzie) ze Złotokłosu -> 602 511 764

 

Ewentualnie mam znajomego który kiedyś był hydraulikiem a teraz jest już na emeryturze, ale chętnie robi małe zlecenia, moim zdaniem niedrogo i dobrze -> 602 425 498 pan Zbigniew (możesz powołać się na Dawida z Henrykowa - Urocze :-))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kochani,

 

Czy ma ktoś do polecenia solidną ekipę do wykończeń - ściany k-g, malowanie, szpachlowanie, płytki te sprawy? Oczywiście konkurencyjni cenowo muszą być, bo dostaliśmy wycenę, która opiewa np. na 14zł/m2 malowania, co jest chyba nieco wygórowane.

 

Odnośnie do świadectw char. energ. to robię to hobbystycznie, ale jakby był jakiś duży problem ze znalezieniem fachowca, to mogę się podjąć. Sobie muszę zrobić, więc jak już się wezmę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orion200, ja korzystam z usług pana Wiesława Świątka z Pilawy, tel. 604120875, jakby coś to pytaj.

 

P.S. Czy ten nick może świadczy o zamiłowaniach astronomicznych?

 

Mój nick wziął się........................... sam nie wiem skąd, jakoś tak wymysliłem i tak pozostało.

Dzięki za telefon:-)

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni mili najdrozsi! :)

Podzielcie sie prosze jak wyglada u was produkcja sciekow :) Chodzi mi konkretnie w jakim tempie zapelnia sie szambo przy statystycznej rodzinie i co za tym idzie jak czesto trzeba wywoziz. Gdzies mi w glowie siedzi info o koszcie wywozu ok200PLN tyle ze wlasnie za ile metrow to jest i czy to bedzie koszt co miesiac co tydzien czy co 2 miechy.

 

Dziekuje za info i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witamy. Jesteśmy tu nowi, więc na początku pozdrawiamy wszystkich forumowiczów :)

Planujemy rozpocząć budowę domu w Marysinie koło Magdalenki. W tym roku chcielibyśmy uporządkować działkę (wyciąć krzaczory, wyrównać itp.) oraz wybudować stan zero, a na wiosnę przyszłego roku (jeśli wszystko pójdzie po naszej myśli) ruszyć z budową i być może nawet zakończyć. I tu nasze pierwsze pytanie. Co myślicie o takim podziale prac?? Czy mógłby ktoś polecić osobę, która przygotowałaby działkę pod budowę fundamentów, oraz kierownika budowy i tego co kopie studnie? :p Nie wiem jak on tam się nazywa :) Oczywiście jeśli macie innych wykonawców od stanu surowego, godnych polecenia, również bylibyśmy wdzięczni o jakieś namiary, gdyż jesteśmy trochę zieloni w temacie jak na razie. Nie wiemy też jak zabrać się do robienia kosztorysu budowy. Czy Wy robiliście go sami, czy zlecaliście komuś (jeśli tak to komu?)? Wiemy, że dużo tych pytań na początek, ale nie mamy żadnego doświadczenia, a zależy nam na szybkiej budowie naszego wymarzonego domku, no i oczywiście na tym, aby jak najmniej uczyć się na własnych błędach hehe :) My narazie możemy się podzielić info na temat biur projektowych w Wawie, jeśli kogoś to interesuje :) Pozdrawiamy serdecznie. Aga i Bartek J

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni mili najdrozsi! :)

Podzielcie sie prosze jak wyglada u was produkcja sciekow :) Chodzi mi konkretnie w jakim tempie zapelnia sie szambo przy statystycznej rodzinie i co za tym idzie jak czesto trzeba wywoziz. Gdzies mi w glowie siedzi info o koszcie wywozu ok200PLN tyle ze wlasnie za ile metrow to jest i czy to bedzie koszt co miesiac co tydzien czy co 2 miechy.

 

Dziekuje za info i pozdrawiam!

U mnie wychodzi najmniej 2,5 m3 ścieków na tydzień. Mam szambo o pojemności 8,5 m3 i co ok. 3 tygodnie muszę zamawiać wywóz. Za usługę płacę 150 zł. Samochód mógłby wyciągnąć 10 m3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witamy. Jesteśmy tu nowi, więc na początku pozdrawiamy wszystkich forumowiczów :)

Planujemy rozpocząć budowę domu w Marysinie koło Magdalenki. W tym roku chcielibyśmy uporządkować działkę (wyciąć krzaczory, wyrównać itp.) oraz wybudować stan zero, a na wiosnę przyszłego roku (jeśli wszystko pójdzie po naszej myśli) ruszyć z budową i być może nawet zakończyć. I tu nasze pierwsze pytanie. Co myślicie o takim podziale prac??

 

Witamy. Podział prac ok, często praktykowany przez budujących, choć jeżeli macie środki i zaczniecie budowę we wrześniu / październiku, to jeszcze w tym roku będziecie w stanie postawić cały domek w stanie surowym z dachem włącznie i to jest najlepszy stan do pozostawienia na zimę. Budowa domku w stanie sur. o pow. 100-200 m2 trwa ok 4-6 tygodni od pierwszego wbicia szpadla, oczywiście warunkiem jest sprawna ekipa i dobre przygotowanie inwestycji (podjęte decyzje w sprawie koloru dachowki, dostepność itp). Wczesną wiosną (marzec) elektryka / stolarka, potem tynki. W okolicach maja / czerwca hydraulika, wylewki. Od lipca można układać płytki, robić ocieplenie + elewację i zabudowy poddasza. Wrzesień / pażdziernik, jeżeli wilgotnośc pozwoli można układac parkiety / schody itp tematy drewniane. Listopad i początek grudnia to malowanie + meblowanie i tradycyjnie święta spędzamy w nowym domku, potykając się od czasu do czasu o nierozpakowane kartony, brnąc po kostki w glinie ale w końcu na swoim :-). Od samego początku budowy należy wlczyć o media, głownie o gaz (jezeli myślicie o ogrzewaniu gazowym). Dzień kiedy panowie z zielonego Daewoo-Lublin zrobią wcinkę i założą licznik gazu jest dla wielu z nas najszczęśliwszym dniem całej budowy :-)

 

 

Czy mógłby ktoś polecić osobę, która przygotowałaby działkę pod budowę fundamentów, oraz kierownika budowy i tego co kopie studnie? :p Nie wiem jak on tam się nazywa :) Oczywiście jeśli macie innych wykonawców od stanu surowego, godnych polecenia, również bylibyśmy wdzięczni o jakieś namiary, gdyż jesteśmy trochę zieloni w temacie jak na razie.

 

Musicie znaleźć i zaprzyjaźnić się z lokalnym panem "koparkowym". On swoim żółtym zazwyczaj sprzetem marki JCB lub CAT zrobi czystkę na działce i przygotuje wykop pod budynek. Zdaje się że Magnolia zaleca aby humus zebrać z całej powierzchni działki i usypać go w jednym miejscu a po budowie wykorzystać tą ziemię do wyrówania działki. W trakcie budowy ziemia się niszczy i trzeba często nawozić nowej co sporo kosztuje. Odnośnie studni to poszukajcie oferty forumowicza Urgot, zdaje się że wiercił studnie u kilku osób z naszego forum i ma pozytywne opinie.

 

 

Nie wiemy też jak zabrać się do robienia kosztorysu budowy. Czy Wy robiliście go sami, czy zlecaliście komuś (jeśli tak to komu?)? Wiemy, że dużo tych pytań na początek, ale nie mamy żadnego doświadczenia, a zależy nam na szybkiej budowie naszego wymarzonego domku, no i oczywiście na tym, aby jak najmniej uczyć się na własnych błędach hehe :) My narazie możemy się podzielić info na temat biur projektowych w Wawie, jeśli kogoś to interesuje :) Pozdrawiamy serdecznie. Aga i Bartek J

 

Kosztorys robiłem sam i oczywiście nie doszacowałem. Zbyt dużo zmian robi sie w trakcie prac wykończeniowych, pewnych rzeczy się nie pamięta albo o nich nie wie, kilka rzeczy nie doszacowałem pod kątem ilości (tynki, elewacja). Myślę ze jak usiądziecie z kierownikiem budowy to jesteście w miarę sensownie policzyć koszty do stanu deweloperskiego, natomiast najłatwiej "popłynać" na wykończeniowce i tego w zasadzie nikt nie jest w stanie wam rzetelnie policzyć. Z mojego doświadczenia, na domek ok 150-200 m2 potrzeba jakies 500-700 kPLN bez działki. W tym ogrodzenie i podjazd i lekkie ogarnięcie ogródka. Sporo pracy własnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich forumowiczów.

Na początku może podziękuję za tak aktywna społeczność - szkoda, że nie czytałem tego forum podczas budowy domu :-) Oszczędziłbym swojej rodzinie i portfelowi wielu "przygód". Jestem z Głoskowa.

 

Właśnie próbuję wybrać firmy do wywozu śmieci oraz szamba. Prosiłbym o namiary z jakich firm korzystacie i ile to kosztuje.

Co do szamba to wcześniej płaciłem 230 zł za 10m3 z Zalesia Dolnego, ale wyczytałem, że Jezier płaci 150 zł - to brzmi lepiej.

 

Z góry dzięki za informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam pytanko ze smierdzacej tematyki;) - jak wyglada caly proces wstawianai szamba?Czy to mus byc wymierzone przez geodete?Czy powykonawczo zweryfikowane. Prosze o pomoc bo nie wiem jak sie zabrac do tego - wykopac dol i wstawic zbiornik to najprostsza sprawa, ale byloby to za proste :)

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Suchyw

Ja tez jestem z Głoskowa, tyle że z Letniska. U nas jest kanaliza, więc z szambem nie pomogę. A w sprawie smieci- my wybralismy Czyszcioszka- biuro maja na takiej uliczce za kosciołem. u nich kupuje się worki, i zuzywasz ile chcesz. bardzo opłaca się segregacja, bo worki na plastik są po chyba 5 zł, na złom za darmo a zwykłe po 16zł czy jakos tak. W kazdym razie sporo taniej niż u innych firm którym sie przygladalismy. W umowie jest że trzeba wystawic min. 2 worki miesięcznie.

Pozdrawiam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam pytanko ze smierdzacej tematyki;) - jak wyglada caly proces wstawianai szamba?Czy to mus byc wymierzone przez geodete?Czy powykonawczo zweryfikowane. Prosze o pomoc bo nie wiem jak sie zabrac do tego - wykopac dol i wstawic zbiornik to najprostsza sprawa, ale byloby to za proste :)

 

Pozdrawiam!

 

Wykopać dziurę i wstawić. Potem inwentaryzacja geodezyjna, ale to najlepiej zrobić kompleksowo z całym budynkiem i przyłączami (raz ponosisz koszt). Jeżeli chodzi o miejsce to trzeba uważać na odległości od włazu do zbiornika od okien / granic działki ->

 

"Prawo mówi jedynie: "§ 36. 1. Odległość pokryw i wylotów wentylacji ze zbiorników na nieczystości ciekłe, dołów ustępów nie skanalizowanych o liczbie miejsc nie większej niż 4 i podobnych urządzeń sanitarno-gospodarczych o pojemności do 10 m3 powinna wynosić co najmniej:

1) od okien i drzwi zewnętrznych do pomieszczeń przeznaczonych na pobyt ludzi oraz do magazynów produktów spożywczych - 15 m,

2) od granicy działki sąsiedniej, drogi (ulicy) lub ciągu pieszego - 7,5 m.

2. Odległości, o których mowa w ust. 1, na nie skanalizowanych terenach zabudowy jednorodzinnej i zagrodowej powinny wynosić co najmniej:

1) od okien i drzwi zewnętrznych do pomieszczeń przeznaczonych na pobyt ludzi - 5 m,

2) od granicy działki sąsiedniej, drogi (ulicy) lub ciągu pieszego - 2 m. "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykopać dziurę i wstawić. Potem inwentaryzacja geodezyjna, ale to najlepiej zrobić kompleksowo z całym budynkiem i przyłączami (raz ponosisz koszt). Jeżeli chodzi o miejsce to trzeba uważać na odległości od włazu do zbiornika od okien / granic działki ->

 

"Prawo mówi jedynie: "§ 36. 1. Odległość pokryw i wylotów wentylacji ze zbiorników na nieczystości ciekłe, dołów ustępów nie skanalizowanych o liczbie miejsc nie większej niż 4 i podobnych urządzeń sanitarno-gospodarczych o pojemności do 10 m3 powinna wynosić co najmniej:

1) od okien i drzwi zewnętrznych do pomieszczeń przeznaczonych na pobyt ludzi oraz do magazynów produktów spożywczych - 15 m,

2) od granicy działki sąsiedniej, drogi (ulicy) lub ciągu pieszego - 7,5 m.

2. Odległości, o których mowa w ust. 1, na nie skanalizowanych terenach zabudowy jednorodzinnej i zagrodowej powinny wynosić co najmniej:

1) od okien i drzwi zewnętrznych do pomieszczeń przeznaczonych na pobyt ludzi - 5 m,

2) od granicy działki sąsiedniej, drogi (ulicy) lub ciągu pieszego - 2 m. "

 

Dzieki sasiad! :)

Rady dzabija zawsze w cenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki sasiad! :)

Rady dzabija zawsze w cenie :D

 

:-)

 

Tak sobie jeszcze pomyślałem że chyba było by dobrze aby to szambo mniej więcej było zlokalizowanie zgodnie z zatwierdzonym w PNB planie zagospodarowania działki bo inaczej być może będą się czepiać przy odbiorze budynku w PINB'ie. Ale osobiście tego nie przechodziłem więc tylko sobie gdybam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:-)

 

Tak sobie jeszcze pomyślałem że chyba było by dobrze aby to szambo mniej więcej było zlokalizowanie zgodnie z zatwierdzonym w PNB planie zagospodarowania działki bo inaczej być może będą się czepiać przy odbiorze budynku w PINB'ie. Ale osobiście tego nie przechodziłem więc tylko sobie gdybam.

 

 

To dobra rada. Chociaż osobiście nie zauważyłem, żeby piaseczyński PINB czepiał się czegokolwiek, jednak przynajmniej na oko porównują, czy to, co jest na inwentaryzacji powykonawczej plus minus zgadza się z planem zagospodarowania działki z projektu.... Zdecydowanie na oko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Znalazłem "pana z koparką" liczy sobie 120 zł/h. Co o tym sądzicie dużo? mało? Ile czasu zajęło zdjęcie humusu na waszych działkach?

Poszukuje też kiero budowy, możecie mi kogoś polecić z czystym sumieniem? Ile taki kierownik sobie życzy za poprowadzenie budowy?

 

B :)

U mnie 10 dni temu humus zdejmował Pan koparkowy i zajęło mu to 3 godziny a płaciłem 90 zł za godzinke nie liczył dojazdu ponieważ mieszka tam w okolicy. Jak będziesz chciał namiar daj znać.Natomiast kierownika budowy (a raczej kierowniczke) mam od znajomych i wyniesie mnie między 2000 a 2500 zł za stan surowy z dachem.

Pozdr.

Edytowane przez orion200
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...