mariusz-net 25.09.2009 20:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2009 Witam, Jesteśmy na etapie ocieplenia budynku. Ściana dwu warstwowa: Porotherm 24 + 15 styropianu. Planujemy zrobić schody wejściowe do domu z kostki brukowej. Jak połączyć kostkę z ścianą przy wejściu żeby uniknąć mostka cieplnego? Macie jakieś patenty? Drzwi wejściowe i ich próg licują się z porothermem. Pozdr,Mariusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bart30 26.09.2009 00:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Września 2009 podtrzynuje, tylko zamiast kostki polbruk... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaltam 26.09.2009 06:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Września 2009 Pomiędzy schodami a ścianą musi być dylatacja np ze styropianu. Jak położysz styropian ekstrudowany (twardy) to możesz o niego oprzeć kostkę lub wpierw obrzeże a potem kostkę - jak Ci pasuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mirek118 02.11.2014 17:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2014 Witam Mam do wykonania schody wejściowe z kostki i w związku z tym parę pytań. Ale najpierw zdjęcie: Patrząc od zewnątrz: ytong 8cm, styrodur 3cm i dopiero wylewka. Próg opiera na się częściowo na ytongu i częściowo na styrodurze. Kostką muszę jakoś podejść do progu. Pytanie: czy kostka, a pod nią podsypka może opierać się na widocznym styropianie elewacyjnym (grafit, gr. 20cm)? jeden wykonawca twierdzi, że tak i nic nie siądzie ponieważ pod cokołem też będzie ubita podsypka. Ja natomiast mam wątpliwości i zastanawiam się nad tym. Należy dodać, że styropian elewacyjny opiera się na styropianie ocieplającym fundament (gr. 5 cm hydrostop) jakieś 25 cm poniżej widocznego "progu", dalej elewacyjny schodzi w dół i przykrywa ten hydrostop na jakieś 15 cm w dół. Tak to było przed wykonaniem elewacji. Ytong został później tak wmurowany, że zlicował się z zewnętrzną płaszczyzną muru. Sprawa pilna ponieważ w środę wchodzi ekipa robić schody i muszę być merytorycznie przygotowany na "rewelacje" wykonawców Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Anabol18 22.03.2015 08:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 (edytowane) Czy ktoś pomoże rozwiązać problem ? Tak Jak Kolega na dodanym zdjęciu mam zakończone drzwi wejściowe i tarasowe .... chciałbym wykończyć je kostką .Czy muszę usunąć styropian elewacyjny i dać styro XPS? jak wyjść z izolacją mirek118 jak Tobie rozwiązali ten problem ? Edytowane 22 Marca 2015 przez Anabol18 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamihi 22.03.2015 08:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 Mam ten sam "problem" też się zastanawiam jak to pokonać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mirek118 23.03.2015 10:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2015 [ATTACH=CONFIG]309573[/ATTACH] Czy ktoś pomoże rozwiązać problem ? Tak Jak Kolega na dodanym zdjęciu mam zakończone drzwi wejściowe i tarasowe .... chciałbym wykończyć je kostką .Czy muszę usunąć styropian elewacyjny i dać styro XPS? jak wyjść z izolacją mirek118 jak Tobie rozwiązali ten problem ? Ja rozwiązałem to następująco. Na widoczny na zdjęciu stopień ekipa wylała parę centymetrów betonu zazbrojonego drutem. U mnie było to tak, że mniej więcej połowa szerokości tego stopnia to mur, a druga połowa to doklejony styropian, także ta wylewka nie jest na samym styropianie, ale opiera się po części na murku. Później całość odizolowałem folią kubełkową (jak na zdjęciu poniżej). Zasypka piachem ubijanym na bieżąco i na to kostka. Jest już tak parę miesięcy i nic się nie dzieje. Szczelinę pomiędzy kostką, a elewacją zamierzam wypełnić sznurem dylatacyjnym np. firmy Mapei. Średnicę sznura dobiera się do wielkości szczeliny tzn. trochę większy musi być ten sznur. Po wciśnięciu można to jeszcze uzupełnić jakąś masą (elastomerową bodajże) i/lub wykończyć jakąś listwą przyścienną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
samuel76 24.03.2015 05:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2015 Kolego mirek118 i inni mogłeś ten próg zbrojony wylać z perlitobetonu od dylatacji wylewki w pomieszczeniu pod progiem aż na zewnątrz do tej twojej folii kubełkowej. Oczywiście w ramach walki z mostkami cieplnymi. Ja właśnie jestem na etapie montau drzwi zewnętrznych i wszystkie progi tak robię .Tak ma np. fotohobby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mirek118 24.03.2015 18:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2015 Kolego mirek118 i inni mogłeś ten próg zbrojony wylać z perlitobetonu od dylatacji wylewki w pomieszczeniu pod progiem aż na zewnątrz do tej twojej folii kubełkowej. Oczywiście w ramach walki z mostkami cieplnymi. Ja właśnie jestem na etapie montau drzwi zewnętrznych i wszystkie progi tak robię .Tak ma np. fotohobby Od strony zewnątrznej najpierw jest ytong. Później 3cm styroduru i dopiero wylewka w środku domu. Próg drzwi częściowo opiera się na styrodurze a częściowo na ytongu takze nie jest tak źle. Sam próg jest niby z tych ciepłych i dodatkowo wypelnilem go pianką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.