michal_mlody 26.01.2011 19:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2011 4) Nieco mniej popularne: zamiast montażu w warstwie ocieplenia: cała wnęka okienna wyłożona twardym styropianem. Hmm, chyba dobry pomysł. Może by tak XPS-em wykleić wnękę. np 5cm Zastosował ktoś takie rozwiązanie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 26.01.2011 22:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2011 Hmm, chyba dobry pomysł. Może by tak XPS-em wykleić wnękę. np 5cm Zastosował ktoś takie rozwiązanie?? Takie rozwiązanie to standard w systemie styropianowego szalunku traconego, np. Izodom 2000, czy Thermomur. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
salik 26.01.2011 22:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2011 Mam mały problem z progami pod oknami i drzwiami zewnętrznymi. Na całym łączeniu fundamentu z chudziakiem, mamy położony Isomur. Niestety Isomur ma tylko 12cm wysokości, a wylewki będą miały 24cm. Co położyć na Isomur żeby było: - wytrzymałe (musi utrzymać ramę duuużego okna/drzwi) - trwałe - ciepłe Najprościej byłoby to zaklajstrować betonem/zaprawą, ale wtedy zrobimy mostek termiczny i to tuż nad Isomurem, co z lekka pozbawi sensu fakt jego wmurowania. Tak wiem, trzeba było myśleć wcześniej ale jakoś ten oczywisty fakt wyleciał mi z głowy przy murowaniu ścian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
budowlany_laik 27.01.2011 07:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2011 Hmm, chyba dobry pomysł. Może by tak XPS-em wykleić wnękę. np 5cm Zastosował ktoś takie rozwiązanie?? Tu był wałkowany temat docieplenia ościeża styropianem: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?162002-montaz-w-warstwie-ocieplenia-jak-to-zrobic-dobrze&p=4201050&viewfull=1#post4201050 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
orko 27.01.2011 08:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2011 Mam mały problem z progami pod oknami i drzwiami zewnętrznymi. Na całym łączeniu fundamentu z chudziakiem, mamy położony Isomur. Niestety Isomur ma tylko 12cm wysokości, a wylewki będą miały 24cm. Co położyć na Isomur żeby było: Isomur lub BK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
salik 27.01.2011 09:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2011 Isomur lub BK Nie no, ciężko mi będzie usprawiedliwić sobie wydanie kolejnych kilku tysięcy na jeszcze jedną warstwę Isomuru A z BK jakiś konkretny produkt? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
salik 01.02.2011 00:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2011 Wczoraj żona wymyśliła że można przecież zrobić tę nadmurówkę z cegły pełnej, wysokościowo będzie w sam raz (postawiona bokiem), a i cieplnie tak jak trzeba.Ma to sens? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_mlody 01.02.2011 07:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2011 Wczoraj żona wymyśliła że można przecież zrobić tę nadmurówkę z cegły pełnej, wysokościowo będzie w sam raz (postawiona bokiem), a i cieplnie tak jak trzeba. Ma to sens? Daj BK lub isomur ale tylko na tych progach. Nie musisz murować całej warstwy dookoła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
salik 01.02.2011 08:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2011 Daj BK lub isomur ale tylko na tych progach. Nie musisz murować całej warstwy dookoła. Ale ja już tam mam jedną warstwę Isomuru. Nie bardzo widzę w czym danie drugiej warstwy Isomuru będzie lepsze od położenia tam warstwy cegły pełnej (pomijając trochę mniejszą wytrzymałość i sporo wyższą cenę)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
desmear 01.02.2011 19:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2011 (edytowane) Co położyć na Isomur żeby było: - wytrzymałe (musi utrzymać ramę duuużego okna/drzwi) - trwałe - ciepłe nie bardzo wiem, gdzie masz problem. również mam isomur, również jak policzę styropian i wylewkę to będę miał jakieś 24 cm. okna zamówiłem z poszerzeniami systemowymi na 12 cm wysokimi. spełniają wszystkie podane przez Ciebie wymagania, dobrał je ten sam człowiek co robił pomiary. zero kombinowania. Co położę pod drzwi wejściowe jeszcze nie wiem, może też isomur bo mi dwie albo 3 sztuki zostało. Edytowane 1 Lutego 2011 przez desmear Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_mlody 01.02.2011 19:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2011 Ale ja już tam mam jedną warstwę Isomuru. Nie bardzo widzę w czym danie drugiej warstwy Isomuru będzie lepsze od położenia tam warstwy cegły pełnej (pomijając trochę mniejszą wytrzymałość i sporo wyższą cenę)? Bo ciepło będzie uciekać przez cegłę na zewnątrz ściany, myślę że można by też zastosować styrodur. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
salik 01.02.2011 20:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2011 Bo ciepło będzie uciekać przez cegłę na zewnątrz ściany, myślę że można by też zastosować styrodur. Nie do końca - planujemy montaż w warstwie ocieplenia, a na dole na isomur+cegłę pójdzie normalnie styropian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek Złotnicki 03.02.2011 07:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2011 No to musisz się zastanowić, albo isomur (drogi), albo (taniej) połączenie styroduru (tylko pod oknem) z wylewką - będzie stabilnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 03.02.2011 14:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2011 7 stron ,,, Jest po co czytać ? Pytam bo mnie jakiś czas nie było i mam spooooro do nadrobienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_mlody 03.02.2011 17:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2011 podepnę się pod wątek:) długo myślałem nad tym i dzisiaj zdecydowałem. Myślę, że pomożeci.Zastanawiam się dalej nad źródłem ogrzewania domu. Teoretycznie miał być gaz ale............sama przyłącz kosztowała by 5tyś, później opłaty stałe i inne pieprzoty. Do głowy przychodzą różne pomysły:- energia elektryczna + bufor 1000l + dla oszczędności jakiś piecyk wszystko palny (kominka nie będzie)- ekogroszek + piec z podajnikiem + zasobnik CWUW pierwszej opcji fajnie bo można sobie w przyszłości solarki podpiąć albo małą pompę ciepła pow-woda. Ciekawe jak cenowo by to wyglądało biorąc pod uwagę budowę kotłowni???? Wiele pytań a odpowiedzi brak. Pytam znajomych instalatorów ale oni jednym chórem: piec z podajnikiem, po co ci ten bufor, grzanie prądem!!! to cię zrujnuje. Czekam na obliczenia zapotrzebowania energii to myślę, że wiele wyjaśni się. Dodam, że założenia budowy są w moim dzienniku.tzn.: ściany porotherm+20cm styr, podłoga 20 styr, podłogówka na całości, reku, gwc, poddasze styr 30cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_mlody 03.02.2011 20:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2011 Nad PC do ogrzewania domu nawet się nie zastanawiałem. Myślałem raczej o takiej małej do CWU ale to w przyszłości. Wydaje mi się, że koszty kotłowni w obu przypadkach które podałem będą przybliżone lub kotłownia z podajnikiem będzie droższa no ale chyba mniej obsługowa. Nie wiem jak z piecem na podajnik, czy to ekonomiczne, jak się będzie zachowywał zasilając tylko niskotemperaturowo. Zaczyna czytać wątki o kotłach na ekogroszek. Może coś znajdę.Ma ktoś takie rozwiązanie w domu energooszczędnym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_mlody 03.02.2011 21:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2011 Dzięki, już mnie głowa boli:D W dzisiejszym dniu ma przewagę bufor + piec wszystko palny + grzałki (200zł), czyli 2 źródła ciepła. Instalatorzy namawiają mnie na podajnik ale raczej nie mają doświadczenia z domami energooszczędnymi, ciężko z Nimi rozmawiać na inny temat niż standardowe. Przy założeniach że będzie to dom 5litrowy (140m2) wychodzi mi zapotrzebowanie 7000kWh (jak oczywiście dobrze liczę) Jeżeli miał bym grzać tylko prądem to i tak nie jest źle. A piecyk za 2-3tyś zastąpi kominek z salonu:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 04.02.2011 07:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2011 110 m2 w tej bryle i takie założenia to max 4 tyś Kwh rocznie . Postaw bufor z 2 wężownicami ( cwu + solar ) i zrób podłogowe na całości. W zbiorniku dodatkowo grzały . Albo nie rób kotłowni i centralnego ogrzewania tylko powieś piece akumulacyjne. Koszty ogrzewania będą podobne a zyskasz pomieszczenie i z 10 tyś przy inwestycji. Wersja pierwsza to wybór, prąd albo węgiel/drewno, druga to tylko prąd . Do odważnych świat należy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
salik 04.02.2011 08:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2011 Czy przed wybudowaniem Waszych domów, robiliście całościowy audyt energetyczny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 04.02.2011 08:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2011 Ja robiłem na cele grzewcze . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.