Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Gość rob_erto
witam,

 

1. Fundamenty - 56.000,00 PLN brutto

2. Stan surowy - 212.000,00 PLN brutto

3. Instalacje - 70.000,00 PLN brutto

4. Prace wykończeniowe wewnętrzne - 85.000,00 PLN brutto

5. Prace wykończeniowe zewnętrzne - 22.000,00 PLN brutto

6. Zagospodarowanie terenu - 25.000,00 PLN brutto

RAZEM: 470.000,00 PLN brutto (materiały + robocizna).

 

Z góry dzieki za porady :)

 

Dzięki za wasze rady!

 

tak się dzisiaj zastanawiam, że chyba można ściąć trochę koszty stanu surowego (o jakieś 40k PLN) i zagospodarowania terenu (o jakieś 10k PLN) a wykońćzenie zewnętrzne podnieść o 10k PLN.

 

W kosztorysie SSO ceny są wg "Sekocenbud II kwartał 2008 r., dostawcy" i chyba lekki spadek cen materiałów był od tego czasu. Pozatym w stosunku do kosztorysu zmieniłem podczas adaptacji ściany z ytongu/silka na ceramikę więc tutaj też liczę na trochę oszczędności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 15k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

witam,

 

1. Fundamenty - 56.000,00 PLN brutto

2. Stan surowy - 212.000,00 PLN brutto

3. Instalacje - 70.000,00 PLN brutto

4. Prace wykończeniowe wewnętrzne - 85.000,00 PLN brutto

5. Prace wykończeniowe zewnętrzne - 22.000,00 PLN brutto

6. Zagospodarowanie terenu - 25.000,00 PLN brutto

RAZEM: 470.000,00 PLN brutto (materiały + robocizna).

 

Z góry dzieki za porady :)

 

Dzięki za wasze rady!

 

tak się dzisiaj zastanawiam, że chyba można ściąć trochę koszty stanu surowego (o jakieś 40k PLN) i zagospodarowania terenu (o jakieś 10k PLN) a wykońćzenie zewnętrzne podnieść o 10k PLN.

 

W kosztorysie SSO ceny są wg "Sekocenbud II kwartał 2008 r., dostawcy" i chyba lekki spadek cen materiałów był od tego czasu. Pozatym w stosunku do kosztorysu zmieniłem podczas adaptacji ściany z ytongu/silka na ceramikę więc tutaj też liczę na trochę oszczędności.

 

Przy takim wypasionym kosztorysie ja bym sie wogóle nie przejmował oszczędnościami :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

 

1. Fundamenty - 56.000,00 PLN brutto

2. Stan surowy - 212.000,00 PLN brutto

3. Instalacje - 70.000,00 PLN brutto

4. Prace wykończeniowe wewnętrzne - 85.000,00 PLN brutto

5. Prace wykończeniowe zewnętrzne - 22.000,00 PLN brutto

6. Zagospodarowanie terenu - 25.000,00 PLN brutto

RAZEM: 470.000,00 PLN brutto (materiały + robocizna).

 

Z góry dzieki za porady :)

 

Dzięki za wasze rady!

 

tak się dzisiaj zastanawiam, że chyba można ściąć trochę koszty stanu surowego (o jakieś 40k PLN) i zagospodarowania terenu (o jakieś 10k PLN) a wykońćzenie zewnętrzne podnieść o 10k PLN.

 

W kosztorysie SSO ceny są wg "Sekocenbud II kwartał 2008 r., dostawcy" i chyba lekki spadek cen materiałów był od tego czasu. Pozatym w stosunku do kosztorysu zmieniłem podczas adaptacji ściany z ytongu/silka na ceramikę więc tutaj też liczę na trochę oszczędności.

 

Przy takim wypasionym kosztorysie ja bym sie wogóle nie przejmował oszczędnościami :wink:

 

 

Jak dla mnie to ten kosztorys jest za mały. Własnie wykańczam (juz praktycznie finisz) dom 170 m2 pow. uzytkowej, z uzytkowym poddaszem. Za 470 tyś nie da sie zbudowac i wykończyć domu o pow 190 m2 (a taka zdaje się była wymieniona w oryginalnym poście).

Dla przykładu troche w miare aktualnych wydatków:

ocieplenie poddasza 180m2 wełna + zabudowa g-k (mat+rob) - prawie 30 tys.

Wylewki - 10 tyś;

Tynki gipsowe wew. - 16 tyś.

ocieplenie zew (łacznie z tynkiem) - 16 tyś;

obróbka schodów betonowych w srodku - 10 tyś.

Drzwi wewnetrzne potrafia kosztowac majatek!

Połozenie kostki brukowej na podwórku to tez pare tysięcy zł. Wywrotka zwykłej zmieni to 300 zł.

 

To sa ceny za całość (mat+rob). Niestety największe koszty związane sa z wykończeniem. Nikt na poczatku budowania nie jest chyba sobie w stanie wyobrazic ile musi wydac i na co. Niby takie rzeczy jak podbitka dachowa, parapety, zakup osprzetu elektrycznego nie są brane na poczatku pod uwagę, bo to niby małe sumy i nie kazdy o tym pamieta. Ale przy wykańczaniu jest ich coraz więcej i niestety powoduja drenaz kieszeni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy możecie polecić jakieś firmy, które w okolicach Pruszkowa, Grodziska sprawdziliście. Jakieś namiary ewentualnie. Będziemy wdzięczni.

 

Na chwile obecna mam wycene z dwoch firm:

- w Brwinowie przy trasie Pruszków - Grodzisk, zaraz za światłami tam gdzie dachy wystawione. Wyglądają dość solidnie, szyba U=1, pięciokomorowe

- mabiss w Grodzisku - naprzeciwko banku PKO, za kolekturą lotto lekko w głębi od ulicy. U = 1,1 solidne okucia w standarcie.

Wyceny na dom z mojej galerii ( 15 okien w tym 2 balkonowe ) wyszły ok 12tys złoty dąb z zewnątrz białe w środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktos zna elektryka, który by podłączył prąd budowlany w okolicach Starej Wsi i Nadarzyna??? Oczywiście za jakąś rozsądną cenę, ponieważ ostatni krzyknął mi 2 tyś., a to już chyba lekka przesada....

I oczywiście jeżeli ktoś może polecić murarzy,to niech się podzieli taka cenna informacja.... parter juz stoi potrzebuję dokończyc poddasze :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektryka poszukaj w książce adresowej naszej grupy. Cena przyłączenia zależy od zakresu czynności jaki elektryk ma wykonać aby podłączyć RB. Jeśli masz całą papierologię zrobioną, skrzynka z wyposażeniem elektrycznym jest gotowa to faktycznie 2000 jest dyskusyjne. Mnie to kosztowało 5000 ale wszystkie sprawy z ZEW Pruszków, kable i wyposażenie elektryczne załatwił elektryk. No i trwało to tylko 10 dni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy możecie polecić jakieś firmy, które w okolicach Pruszkowa, Grodziska sprawdziliście. Jakieś namiary ewentualnie. Będziemy wdzięczni.

 

Na chwile obecna mam wycene z dwoch firm:

- w Brwinowie przy trasie Pruszków - Grodzisk, zaraz za światłami tam gdzie dachy wystawione. Wyglądają dość solidnie, szyba U=1, pięciokomorowe

- mabiss w Grodzisku - naprzeciwko banku PKO, za kolekturą lotto lekko w głębi od ulicy. U = 1,1 solidne okucia w standarcie.

Wyceny na dom z mojej galerii ( 15 okien w tym 2 balkonowe ) wyszły ok 12tys złoty dąb z zewnątrz białe w środku.

 

...dzięki za dobre rady , dzisiaj pojedziemy w te miejsca i zostawimy projekt do wyceny. Zobaczymy co, jak i za ile...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

jesteśmy na etapie szukania firm, które wykonują okna i drzwi. Wiemy, że czas realizacji to około miesiąca. Jesteśmy zainteresowani oknami PCV. Czy możecie polecić jakieś firmy, które w okolicach Pruszkowa, Grodziska sprawdziliście. Jakieś namiary ewentualnie. Będziemy wdzięczni.

Druga sprawa, to sprawa ocieplenia zewnętrznego. Chcemy przed zimą zamknąć dom i zacząć robić wszelkie prace w środku i w związku z tym mamy pytanie, czy ocieplić również dom z zewnątrz bez malowania elewacji?, czy zostawić i zacząć dopiero prace zewnętrzne po zimie? co będzie lepsze, jak zachowują się tynki w środku, czy ściany lepiej oddychają i wszystko lepiej schnie bez ocieplenia?

Ja Wy robiliście?

 

W sprawie okien polecam Pana Cichawę. Na forum Muratora ma nick: Jareko.

Bardzo kompetentny, jeśli jego okna okażą sią dla Ciebie zbyt drogie możesz z nim konsultować inne opcje - jest też doradcą. Mieszka w Grodzisku a biuro ma na Bemowie.

 

Odnośnie ocieplenia to ja wybrałem następującą kolejność:

1. Hydraulika z wyprowadzonymi na zewnątrz dwoma kranami do podlewania.

2. Okna PCV.

3. System alarmowy i elektryfikacja domu z wyprowadzeniami na zewnątrz, gniazd, włączników i oświetlenia.

4. Ocieplenie i tynkowanie zewnętrzne i wewnętrzne.

5. Ogrzewanie podłogowe

 

Komentarz do powyższego scenariusza.

U Jareko na okna czeka się (latem) dwa miesiące. W tym czasie hydraulik miał czas więc zrobił swoje. Elektryk wejdzie jak dom będzie zamknięty bo miedziane kable w otwartym domu to .... . Pierwsza będzie robiona instalacja alarmowa bo nieotynkowane okna to .... . Zaraz po elektryku wchodzą tynkarze wewnętrzni a po nich znowu hydraulik aby zrobić podłogówkę. To jego pomysł bo już mu się zdarzyło naprawiać podłogówkę po tynkarzach (rusztowania, spadające z nich deski czy kasty z zaprawą miażdżą rury).

W zamknietym domu wentylacja po tynkowaniu jest ważna. Robi się coraz chłodniej i para wodna będzie się skraplać na szybach. Ryzykowne jest zostawianie otwartch czy chociaż rozszczelnionych okien. Wentylację zamknietego domu trzeba mieć przewidzianą już w projekcie. Jeśli nie macie zamiaru robienia wentylacji mechanicznej to zamówione okna koniecznie muszą mieć nawiewniki aby grawitacyjnie mogła działać i w miarę sprawnie usuwać z domu wilgoć budowlaną.

 

Jareko sprawdzę w necie i dowiem się co i jak... Co do powyższych kroków, to i my podobnie myśleliśmy, z jedną różnicą kolejnością robienia hydrauliki. Ja bym zrobił za jednym zamachem wszystko przed samymi wylewkami. Ale to się jeszcze zobaczy. Co do wentylacji, to w tej sprawie po cichu liczę na wielką i nieocenioną pomoc moich sąsiadów, którzy są niezastąpionymi w każdej sprawie budowlanej. Pozdrawiam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

dopiero zaczynamy przygodę z budową własnego domu, a już mamy poważny dylemat. Budować w jeden sezon, czy dwa. Dodam, że planujemy postawić stan surowy z jedną firmą, a jakże pracochłonną wykonczeniówkę robić z poszczególnymi fachowcami.

Mąż jest za rozłożeniem budowy na dwa lata, tj. stan surowy w nast. roku, a wykończeniówka w 2010r. Budowa byłaby wtedy dla nas na pewno mniejszym obciążeniem.

Ja z kolei jestem za postawieniem całego domu w jeden sezon. Bo po pierwsze stan surowy na zimę trzeba i tak jakoś zabezpieczyć, jeśli nie dach zrobiony, to chociaż pokrycie sztywne z papy, co jest chyba droższym rozwiązaniem niż folie pod dachówkę. A czy można zostawić stan surowy z silki na zimę bez tynków? nie wiem. Po drugie mieszkamy 40 km od działki więc bałabym się zostawiać mury na zimę bez opieki (może niepotrzebnie się tego obawiam?), przecież nie będziemy tam zaglądali co parę dni. A tak, człowiek się namęczy w jeden sezon i się wprowadzi. Może bez ogrodzenia czy podjazdów, ale mieszkać już będzie można.

Z trzeciej strony zastanawiam się też, czy faktycznie można tak wybudować dom w jeden sezon, czy nie oznacza to permamentnego siedzenia na budowie, co przy pracy zawodowej i dwójce dzieci byłoby bardzo skomplikowane...

Długi mój wywód, ale proszę poradzcie, jak Wy to widzicie, osoby które budują i jak widzę po forum są już o niebo dalej w tej kwestii niż ja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Angorek, a my z kolei mieliśmy ambitny plan postawienia domu w jeden sezon, czyli zacząć około marca i na Gwiazdkę się wprowadzać..... jednak.... jak zaczęliśmy kopać okazało się że mamy bardzo wysoki poziom wód gruntowych (30cm pod powierzchnią ziemi) i musimy czekać aż opadną... i tak czekaliśmy 3 miesiące...

i w tym momencie musieliśmy zweryfikować nasze plany i stwierdzić, że z Gwiazdki tegorocznej, to raczej nic nie wyjdzie... i daliśmy sobie na luz... czyli nic nie robić na wariata, ale starać się coś robić.... i tak, może wakacje 2009 już spędzimy u siebie.

Warto sobie dokładnie przemyśleć i zrobić bilans.. coś za coś... teraz robimy dłużej, ale przynajmniej mamy czas na przemyślenia i ustalenia.... co, gdzie i jak ma być zrobione.. Człowiek jest spokojniejszy, mniej nerwowy i nie jest tak zalatany, co wcale nie świadczy, że nie lata i że jest oazą spokoju..:)[/b]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja realizuję wariant - stan surowy w tym roku (łącznie z kompletnym pokryciem dachu) a wykończeniówka tak do wakacji roku przyszłego.

A jeśli zima pozwoli, to po zamknięciu budynku można będzie robić np. instalacje.

Według mnie w wielu miejscach w okolicy Grodziska warto zaczynać prace dopiero latem/późną wiosną ze względu na wysoki poziom wód gruntowych. Unika się wtedy problemów z dojazdem ciężkiego sprzętu, wody w wykopach itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektryka poszukaj w książce adresowej naszej grupy. Cena przyłączenia zależy od zakresu czynności jaki elektryk ma wykonać aby podłączyć RB. Jeśli masz całą papierologię zrobioną, skrzynka z wyposażeniem elektrycznym jest gotowa to faktycznie 2000 jest dyskusyjne. Mnie to kosztowało 5000 ale wszystkie sprawy z ZEW Pruszków, kable i wyposażenie elektryczne załatwił elektryk. No i trwało to tylko 10 dni.

 

Niestyty nie mam dostepu do strony grupy, a wiec i do ksiazki adresowej.

Skrzynka i papiery sa, wiec cene uwazam za zbyt wygorowana. Rozmawialem z jednym elektrykiem i podejmie sie podlaczenia za 1,3 tys.

Podobno robia problemy jesli podlaczenie wykonuje elektryk nie polecany przez ZEW. Czy to prawda???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektryka poszukaj w książce adresowej naszej grupy. Cena przyłączenia zależy od zakresu czynności jaki elektryk ma wykonać aby podłączyć RB. Jeśli masz całą papierologię zrobioną, skrzynka z wyposażeniem elektrycznym jest gotowa to faktycznie 2000 jest dyskusyjne. Mnie to kosztowało 5000 ale wszystkie sprawy z ZEW Pruszków, kable i wyposażenie elektryczne załatwił elektryk. No i trwało to tylko 10 dni.

 

Niestyty nie mam dostepu do strony grupy, a wiec i do ksiazki adresowej.

Skrzynka i papiery sa, wiec cene uwazam za zbyt wygorowana. Rozmawialem z jednym elektrykiem i podejmie sie podlaczenia za 1,3 tys.

Podobno robia problemy jesli podlaczenie wykonuje elektryk nie polecany przez ZEW. Czy to prawda???

 

Acha dziekuje wszystkim za namiary na elektrykow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Angorku,

 

Jeśli nie uda Ci się w ciągu jednego roku to na zimę 2009/2010 zostaw dom pod dachem chociażby z pełnym deskowaniem i papą oraz otworami zabitymi dechami. To jest korzystne rozwiązanie dla domu, jego fundamentów i osiadania całości. Przez zimę też odparuje dużo wilgoci ze ścian i chudziaka.Ta część budowy nie jest tak absorbująca dla Ciebie jako inwestora w porównaniu do dalszych etapów. Masz rację tzw pełne deskowanie + jeden raz papa jest obecnie drogie ze względu na cenę drewna i robociznę ale z drugiej strony to sposób powszechnie znany wykonawcom i raczej wykonywanie bezbłędnie. O foliach wstępnego krycia ciągle pojawiają się negatywne komentarze odnośnie ich trwałości. Jednak postęp w tej dziedzinie idzie na przód i te negatywne komentarze dotyczą folii zakładanej kilka lat temu. Jeśli się zdecydujecie na nią to koniecznie trzeba też zrobić dach w 2009. Odnośnie silki bez tynku na zimę nie wypowiem się ale widzę domy stojące bez tynku zamieszkałe i niezamieszkałe, bez widocznych uszczerbków. Pewnie diabeł tkwi w szczegółach, lepiej sprawdź co o tym piszą na stronach producenta jeśli nie znajdziesz odpowiedzi na forum. Samym murom pozostawionym bez opieki na zimę raczej nic nie zagraża chyba że bezdomni i ewentualne ognisko w środku. Ogodzenie jest dosyć ważne. Sam plac budowy musi być ogrodzony, każde ogrodzenie stanowi jakieś zabezpieczenie a jego brak wręcz zachęca "gości" do zwiedzania. Zwłaszcza RBetka jest w niebezpieczeństwie. Ja wyposażenie swojej dość szybko straciłem pewnej noc tak jak i mój sąsiad klika lat wcześniej - też nie miał ogrodzenia. Faktem jest, że docelowe ogrodzenie w fazie budowy stanu surowego i dachu bardzo przeszkadza w dostawach materiałów budowlanych. Na ten czas wystarczy prowizorka z siatki na drewnianych palach. Wybudować dom w jeden sezon też można ale mieszkanie w nim bez wentylacji mechanicznej będzie trudne - wilgoć technologiczna potrzebuje czasu aby "wyjść" z domu. Jeśli się na to zdecydujecie to wskazane są okna z PCV, drewniane drzwi i parkiet też mogą Wam sprawiać kłopoty w ciągu pierwszej zimy.

Pozdrawiam, Paweł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...