mcc 09.10.2009 14:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2009 Witam, czy moze ktos (doswiadczony) mi doradzic co zrobic, a sytuacja jest nastepujaca: Wzialem ekipe zeby zerwala stary finish parkiet i polozyla deski sucupiry. No i panowie polozyli zaraz ta podloge, ale powiedzieli, ze przed lakierowaniem musi polezec przyklejona ok 2ch tyg. PO dwoch tygodniach sie zaszpachluje i finito. No i jak powiedzieli tak zrobili - z tym, ze p dwoch tyg. kazda z desek miala "ramke" z szpachlowki i dalej pracowalo. Nie wytzymalem kazalem poprawiac - ale nic - tylko gorzej bo pojwily sie kolejne pekniecia. Zapadla decyzja - zerwac i sprobowac odzyskac co sie da i ew. polozyc na nowo. Zerwac, zerwali, ale czesciowo z betonem z wylewki, czesciowo klej na betonie zostawiajac i sie "zawineli"! Kilkadziesiat tysi wydanych na drewno poszlo ... Teraz zostalem z nierowna betonowa podloga i brakiem pomyslu na to co dalej. Chce nadal polozyc takie same deski, ale juz moze nie lakierowac tylko olejowac? Moze jakos inaczej je polozyc? Inaczej przygotowac podloze (w ogole jak je wyrownac i oczyscic??!!). Juz nie wierze nastepnym firmom z przypadku i szukam naprawde dobrej ekipy i rady. Moze ktos podpowie na co powinienem zwrocic uwage przy tym drewnie? Dzieki z gory! Pzw, MCC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariankossy 09.10.2009 17:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2009 Po zakończeniu cyklinowania, w celu wypełnienia szczelin i ubytków, parkiet należy wyszpachlować.Do tego celu służy płynna, bezbarwna szpachlówka zmieszana z pyłem drzewnym uzyskanym zcyklinowania podłogi. Po uzyskaniu konsystencji pasty, szpachlówkę należy rozprowadzić napowierzchni podłogi za pomocą szpachli metalowej w ilości 0,15 L/m2. Po zastygnięciu klepkę należyoszlifować drobnym papierem, a następnie odkurzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 09.10.2009 17:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2009 mcc prosił o radę DOŚWIADCZONEGO,tyle to Pan Google też mu potrafi doradzić,http://www.ctp-komplex.eu/index.php?page=Newsy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariankossy 09.10.2009 18:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2009 Witam, czy moze ktos (doswiadczony) mi doradzic co zrobic, a sytuacja jest nastepujaca: Wzialem ekipe zeby zerwala stary finish parkiet i polozyla deski sucupiry. No i panowie polozyli zaraz ta podloge, ale powiedzieli, ze przed lakierowaniem musi polezec przyklejona ok 2ch tyg. PO dwoch tygodniach sie zaszpachluje i finito. No i jak powiedzieli tak zrobili - z tym, ze p dwoch tyg. kazda z desek miala "ramke" z szpachlowki i dalej pracowalo. Nie wytzymalem kazalem poprawiac - ale nic - tylko gorzej bo pojwily sie kolejne pekniecia. Teraz zostalem z nierowna betonowa podloga i brakiem pomyslu na to co dalej. Chce nadal polozyc takie same deski, ale juz moze nie lakierowac tylko olejowac? Moze jakos inaczej je polozyc? Inaczej przygotowac podloze (w ogole jak je wyrownac i oczyscic??!!). Juz nie wierze nastepnym firmom z przypadku i szukam naprawde dobrej ekipy i rady. Moze ktos podpowie na co powinienem zwrocic uwage przy tym drewnie? Dzieki z gory! Pzw, MCC 1950 Temat jeden olałeś i nie zabłysnałeś ( patrz: podłączenie pompy do podłogówki, ) to teraz nie przeszkadzaj. A teraz na w/w temat: ......".... Przygotowanie: Podłoże pod parkiet powinno być suche, mocne, równe, czyste, bez spękań i tłustych plam. Optymalne warunki to: - wilgotność parkietu 7 - 11% - wilgotność szlichty cementowej max. 2% - temperatura podłoża i pomieszczenia min. 15oC. - wilgotność powietrza 50 - 65%. Przygotowanie podłoża cementowego: - Podłoże nierówne - wylać masę samopoziomującą. - Podłoże słabe, spękane, wilgotne, zanieczyszczone „Subitem" - zastosować grunt epoksydowy i posypać piaskiem kwarcowym. - Podłoże równe i mocne - zastosować grunt wodny (np.Kiesel Bakit PV) Przyklejenie parkietu Parkiet należy zamocować do podłoża przy pomocy kleju do parkietu. Zalecamy stosowanie profesjonalnych, atestowanych klejów rozpuszczalnikowych do parkietu. Klej należy nanosić za pomocą szpachli zębatej w ilości 1,5 kg/m2. Po przyklejeniu parkietu, zaleca się pozostawić podłogę na min. 14 dni w celu ustabilizowania naprężeń powstałych przy montażu. Nastepnie cyklinowanie . Po klejeniu zwróć uwage na: ...." Po zakończeniu cyklinowania, w celu wypełnienia szczelin i ubytków, parkiet należy wyszpachlować. Do tego celu służy płynna, bezbarwna szpachlówka zmieszana z pyłem drzewnym uzyskanym z cyklinowania podłogi. Po uzyskaniu konsystencji pasty, szpachlówkę należy rozprowadzić na powierzchni podłogi za pomocą szpachli metalowej w ilości 0,15 L/m2. Po zastygnięciu klepkę należy oszlifować drobnym papierem, a następnie odkurzyć...." Lakierowanie : Po wycyklinowaniu, parkiet należy lakierować w trzech cyklach roboczych. Pierwszą warstwę stanowi lakier podkładowy, nanoszony za pomocą wałka. Kolejne dwie warstwy stanowi lakier nawierzchniowy. Zużycie 0,1 L/m na jedną warstwę. Uwagi : ... "Skurcz pojedynczej deszczułki zależy od zmiany wilgotności otoczenia, wartości skurczu całkowitego i wilgotności punktu nasycenia włókien dla danego gatunku drewna, szerokości deszczułki i kierunku (przekroju) badania.(...) " Zdecydowanie największe znaczenie ma jednak działanie użytkowników w kierunku zapewnienia optymalnych, w miarę stałych warunków otoczenia. W praktyce takie stałe warunki w pomieszczeniu przy zmieniającej się temperaturze i względnej wilgotności powietrza w otoczeniu możliwe jest do uzyskania za pomocą sztucznej klimatyzacji. Do zakresu odpowiedzialności parkieciarzy powinno zapewne należeć dokonanie właściwego montażu, w skład którego wchodzi szereg elementów. Jednym z nich jest zbadanie wilgotności podłoża, parkietu i powietrza, oraz poznanie przyszłych warunków użytkowania w celu ewentualnego zdecydowania o sezonowaniu parkietu, bądź sezonowaniu pomieszczenia w celu doprowadzenia do powstania warunków równowagi higroskopijnej w układzie drewno - powietrze - podłoże gwarantujących zminimalizowanie ryzyka pracy. Ponadto do ich zadań należy sprawdzenie równości, stabilności i trwałości podłoża, upewnienia się o właściwej izolacji przeciwwilgociowej podłoża, dobór odpowiedniej chemii, i poprawne wykonanie montażu i wykańczania. Istotną częścią pracy parkieciarzy powinno być poinformowanie klienta o zasadach prawidłowego użytkowania parkietu w sposób zmniejszający ryzyko jego pracy. Obowiązek uświadomienia użytkownikom zjawisk zachodzących w drewnie spoczywa również na producentach i sprzedawcach podłóg drewnianych. Muszą oni ze swojej strony dbać, aby sprzedawany materiał charakteryzował się właściwą dla naszego klimatu wilgotnością Za taką uważa się w naszych warunkach klimatycznych, i jest to usankcjonowane normami 9 +/- 2%. " Źródło: „Parkiet Profesjonalny” nr 2/34/2007 Inż. Piotr Lisowski DLH Poland Artykuł ukazał się w czasopiśmie „Podłoga” nr 1/2001 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 09.10.2009 18:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2009 być może skutkuje już zaczynasz podawać źródło u Pana Google, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariankossy 09.10.2009 18:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2009 być może skutkuje już zaczynasz podawać źródło u Pana Google, Jaszcze jakby twoje linki się otwierały to moze byłby jakis pozytek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 09.10.2009 18:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2009 Jakbyście nie zauwazyli to gościu ma kłopoty z deskami nie parkietem. Nie pozostaje ci mcc nic innego jak znaleść prawdziwych fachowców. Sucupira jest twarda i jak piszą stabilna wymiarowo. Coś tam nie zagrało, albo wylewka zbyt mokra albo drewno. Szpachlowanie takiego drogiego drewna to jakieś nieporozumienie. Może któryś z parkieciarzy się jeszcze wypowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mcc 09.10.2009 20:13 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2009 Dzieki za odpowiedzi. Ja zawsze myslalem, ze dechy czy inne drewno (lacznie z przemyslowka) powinno polezec PRZED polozeniem w pomieszczeniu kilka dni aby dostsowac sie wilgotnosciowo. Nowy (poprzedni po prosu uciekl i nie chce oddac kluczy) fachowiec mowi ze to nie potrzebne - ale ja mu po prostu nie wierze. Wydaje mi sie, ze chociaz wilgotnosc podloza powinien zmierzyc czy cos? Moze ktos kto moglby polozyc na szali swoj autorytet moglby podjac sie tej pracy? Pzw,MCC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 09.10.2009 20:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2009 Dzieki za odpowiedzi. Ja zawsze myslalem, ze dechy czy inne drewno (lacznie z przemyslowka) powinno polezec PRZED polozeniem w pomieszczeniu kilka dni aby dostsowac sie wilgotnosciowo. Nowy (poprzedni po prosu uciekl i nie chce oddac kluczy) fachowiec mowi ze to nie potrzebne - ale ja mu po prostu nie wierze. Wydaje mi sie, ze chociaz wilgotnosc podloza powinien zmierzyc czy cos? Moze ktos kto moglby polozyc na szali swoj autorytet moglby podjac sie tej pracy? Pzw, MCC Kiedyś tak się robiło, parkiet lub suszoną tarcicę przed obróbką składowało się w pomieszczeniach gdzie miała być położona. Teraz spece mają więcej zaufania do suszarni i elektroniki. Suche drewno i sucha wylewka (to też się mierzy) i wszystko powinno byc ok. Czasem niestety nie jest Jak szukaś kogoś to napisz gdzie mieszkasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mcc 09.10.2009 20:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2009 Mieszkanie o ktorym mowimy znajduje sie w Wawie. Pzw,MCC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 10.10.2009 21:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2009 mcc prosił o radę DOŚWIADCZONEGO, tyle to Pan Google też mu potrafi doradzić, http://www.ctp-komplex.eu/index.php?page=Newsy Jeżeli będzie robione jak podaje technolog z tego linka to będzie następna kaszana. ten tekst ma wiele niedomówień a nawet wypaczeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 10.10.2009 21:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2009 Mieszkanie o ktorym mowimy znajduje sie w Wawie. Pzw, MCC Prześlij kilka zdjęć. To ci pomogę wyjść z opresji. Stan który opisujesz mówi mi, że trzeba by zerwać wszystko. Ponaprawiać podłoże część desk pewnie da się odzyskać inne pewnie nie. Przyślij zdjęcia. Drewno nie musi leżeć na budowie jeżeli tam trwają prace związane z wilgocią (wodą) kafelkowanie, malowanie. Drewno powinno być mierzone na wilgotnosć. Podłoże też na wilgotność poprzez wykucie dziury i pobranie próbki z samego dołu wylewki. Pomiar robi się CM-ką lub wago-suszarką. Ostatecznie mikrofalą i przecyzyjną wagą. Podłoże nalezy zeszlifować z naskórka. Wykonać próby młotkową, rysikową, klejową. Po tych próbach i zabiegach można ocenić dopiero przydatność podłoża pod parkiet. Na polskich budowaćh domów nieszkalnych w 70% podłoża nie nadają się pod parkiet a pod deski to nawet 85%. Wylewki mają wartość według starych oznaczeń B5-B15 czyli wytrzymałość 5-15 MPa a to zaledwie nadaje się pod wykładziny elastyczne jeżeli się nie sypie. Przelewanie wody to nagminny grzech wylewkarzy a do tego brak pielegnacji wylewki w pierwszych 3-5 dniach. Wiem coś na ten temat. Wiem też jakie to są koszty gdy właściciel musi się pożegnać z 200m2 palisandra czu orzecha. Mam do czynienia z takimi przypadkami jako rzeczoznawca na codzień a ostatnio aktualnie tylko w moim rejonie 7 przypadków głupoty fachowców a nawet dewloperów czy planistów (architektów itp). W tym roku takich spraw było 19. Ale są "fachowcy" którym to wogóle nie przeszkadza. Chciała Pani to zrobiłem więc się należy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz_eu 17.10.2009 07:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2009 Pamiętaj tylko że o każdym kwiatku jaki może wystąpić parkieciarz musi uprzedzić.O ile jeszcze ułożenie parkietu lub deski na posadzkę która ma minimalnie większe odchyłki płaszczyzny przejdą (oczywiście jeżeli klient jest uprzedzony o konsekwencjach a żal mu pieniążków na wylewkę) to układanie parkietu na zbyt wilgotną posadzkę jest niedopuszczalne bez odpowiednich technologii. Inwestor może się nie znać - jak pójdę do lekarza i mi przepisze lek po którym padnę to też moja wina bo chciałem (mogłem nie wiedzieć bo na wszystkim się nie znam)Dobra ekipa popełnia błędy bardzo rzadko a jak wystąpią to je eliminują.Na takie okazje jest ubezpieczenie ale trzeba zachować staranność niezależnie co się robi.Marna jak widać pakują się i nie ma. mariankossy - W tym co wkleiłeś jest info o dobrym kleju rozpuszczalnikowym.Ja na taką deskę proponował bym raczej poliuretan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 17.10.2009 08:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2009 Mieszkanie o ktorym mowimy znajduje sie w Wawie. Pzw, MCC Prześlij kilka zdjęć. To ci pomogę wyjść z opresji. Stan który opisujesz mówi mi, że trzeba by zerwać wszystko. Ponaprawiać podłoże część desk pewnie da się odzyskać inne pewnie nie. Przyślij zdjęcia. Drewno nie musi leżeć na budowie jeżeli tam trwają prace związane z wilgocią (wodą) kafelkowanie, malowanie. Drewno powinno być mierzone na wilgotnosć. Podłoże też na wilgotność poprzez wykucie dziury i pobranie próbki z samego dołu wylewki. Pomiar robi się CM-ką lub wago-suszarką. Ostatecznie mikrofalą i przecyzyjną wagą. Podłoże nalezy zeszlifować z naskórka. Wykonać próby młotkową, rysikową, klejową. Po tych próbach i zabiegach można ocenić dopiero przydatność podłoża pod parkiet. Na polskich budowaćh domów nieszkalnych w 70% podłoża nie nadają się pod parkiet a pod deski to nawet 85%. Wylewki mają wartość według starych oznaczeń B5-B15 czyli wytrzymałość 5-15 MPa a to zaledwie nadaje się pod wykładziny elastyczne jeżeli się nie sypie. Przelewanie wody to nagminny grzech wylewkarzy a do tego brak pielegnacji wylewki w pierwszych 3-5 dniach. Wiem coś na ten temat. Wiem też jakie to są koszty gdy właściciel musi się pożegnać z 200m2 palisandra czu orzecha. Mam do czynienia z takimi przypadkami jako rzeczoznawca na codzień a ostatnio aktualnie tylko w moim rejonie 7 przypadków głupoty fachowców a nawet dewloperów czy planistów (architektów itp). W tym roku takich spraw było 19. Ale są "fachowcy" którym to wogóle nie przeszkadza. Chciała Pani to zrobiłem więc się należy... Świete słowa.. choc ostatnio w wylewkach jest coraz lepiej..ale gdzie tam do doskonałości w wylewkach.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 17.10.2009 19:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2009 Witam, czy moze ktos (doswiadczony) mi doradzic co zrobic, a sytuacja jest nastepujaca: Wzialem ekipe zeby zerwala stary finish parkiet i polozyla deski sucupiry. No i panowie polozyli zaraz ta podloge, ale powiedzieli, ze przed lakierowaniem musi polezec przyklejona ok 2ch tyg. PO dwoch tygodniach sie zaszpachluje i finito. No i jak powiedzieli tak zrobili - z tym, ze p dwoch tyg. kazda z desek miala "ramke" z szpachlowki i dalej pracowalo. Nie wytzymalem kazalem poprawiac - ale nic - tylko gorzej bo pojwily sie kolejne pekniecia. Zapadla decyzja - zerwac i sprobowac odzyskac co sie da i ew. polozyc na nowo. Zerwac, zerwali, ale czesciowo z betonem z wylewki, czesciowo klej na betonie zostawiajac i sie "zawineli"! Kilkadziesiat tysi wydanych na drewno poszlo ... Teraz zostalem z nierowna betonowa podloga i brakiem pomyslu na to co dalej. Chce nadal polozyc takie same deski, ale juz moze nie lakierowac tylko olejowac? Moze jakos inaczej je polozyc? Inaczej przygotowac podloze (w ogole jak je wyrownac i oczyscic??!!). Juz nie wierze nastepnym firmom z przypadku i szukam naprawde dobrej ekipy i rady. Moze ktos podpowie na co powinienem zwrocic uwage przy tym drewnie? Dzieki z gory! Pzw, MCC Drewno sukupiry jest bardzo twardym drewnem o wysokiej gęstości i sprężystości. Chcąc prawidłowo wykonać podłogę z takiego drewna, należy wszystko dopiąć na ostatni guzik. 1.drewno wysoka dokładność obróbki i wysuszenia (szpachlowanie odpada) 2.wysoka wytrzymałość posadzki na zrywanie (pow 2 MPa) 3,właściwe izolacje pod posadzką ograniczające migrację wilgoci. 4, właściwa wilgotność bezwzgędna ( do 3 %) oceniona w miarodajny sposób 5,odpowiedni klej (najlepiej MS) umożliwiający swobodny rozkład naprężeń w każdej desce. 6, profesjonalny montaż Takiej podłogi moim zdanie nie można naprawić. Trzeba ją wykonać od podstaw we właściwy sposob, przypuszczam że łącznie z posadzką, ponieważ masy naprawcze nie zapewnią odpowiedniej wytrzymałości. pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 17.10.2009 22:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2009 Witam, czy moze ktos (doswiadczony) mi doradzic co zrobic, a sytuacja jest nastepujaca: Wzialem ekipe zeby zerwala stary finish parkiet i polozyla deski sucupiry. No i panowie polozyli zaraz ta podloge, ale powiedzieli, ze przed lakierowaniem musi polezec przyklejona ok 2ch tyg. PO dwoch tygodniach sie zaszpachluje i finito. No i jak powiedzieli tak zrobili - z tym, ze p dwoch tyg. kazda z desek miala "ramke" z szpachlowki i dalej pracowalo. Nie wytzymalem kazalem poprawiac - ale nic - tylko gorzej bo pojwily sie kolejne pekniecia. Zapadla decyzja - zerwac i sprobowac odzyskac co sie da i ew. polozyc na nowo. Zerwac, zerwali, ale czesciowo z betonem z wylewki, czesciowo klej na betonie zostawiajac i sie "zawineli"! Kilkadziesiat tysi wydanych na drewno poszlo ... Teraz zostalem z nierowna betonowa podloga i brakiem pomyslu na to co dalej. Chce nadal polozyc takie same deski, ale juz moze nie lakierowac tylko olejowac? Moze jakos inaczej je polozyc? Inaczej przygotowac podloze (w ogole jak je wyrownac i oczyscic??!!). Juz nie wierze nastepnym firmom z przypadku i szukam naprawde dobrej ekipy i rady. Moze ktos podpowie na co powinienem zwrocic uwage przy tym drewnie? Dzieki z gory! Pzw, MCC Drewno sukupiry jest bardzo twardym drewnem o wysokiej gęstości i sprężystości. Chcąc prawidłowo wykonać podłogę z takiego drewna, należy wszystko dopiąć na ostatni guzik. 1.drewno wysoka dokładność obróbki i wysuszenia (szpachlowanie odpada) 2.wysoka wytrzymałość posadzki na zrywanie (pow 2 MPa) 3,właściwe izolacje pod posadzką ograniczające migrację wilgoci. 4, właściwa wilgotność bezwzgędna ( do 3 %) oceniona w miarodajny sposób 5,odpowiedni klej (najlepiej MS) umożliwiający swobodny rozkład naprężeń w każdej desce. 6, profesjonalny montaż Takiej podłogi moim zdanie nie można naprawić. Trzeba ją wykonać od podstaw we właściwy sposob, przypuszczam że łącznie z posadzką, ponieważ masy naprawcze nie zapewnią odpowiedniej wytrzymałości. pozdrawiam. Co do punktu 2 to pewnie pomyliłeś ścinanie ze zrywaniem. Zrywanie wystarczy minimum 1,2N/mm2 ścinanie jednak powyżej 2,0N/mm2. Punkt 4 co masz na myśli z wilgotnością bezwzględną do 3% (czego) ocenioną w miarodajny sposób Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 18.10.2009 00:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2009 Witam, czy moze ktos (doswiadczony) mi doradzic co zrobic, a sytuacja jest nastepujaca: Wzialem ekipe zeby zerwala stary finish parkiet i polozyla deski sucupiry. No i panowie polozyli zaraz ta podloge, ale powiedzieli, ze przed lakierowaniem musi polezec przyklejona ok 2ch tyg. PO dwoch tygodniach sie zaszpachluje i finito. No i jak powiedzieli tak zrobili - z tym, ze p dwoch tyg. kazda z desek miala "ramke" z szpachlowki i dalej pracowalo. Nie wytzymalem kazalem poprawiac - ale nic - tylko gorzej bo pojwily sie kolejne pekniecia. Zapadla decyzja - zerwac i sprobowac odzyskac co sie da i ew. polozyc na nowo. Zerwac, zerwali, ale czesciowo z betonem z wylewki, czesciowo klej na betonie zostawiajac i sie "zawineli"! Kilkadziesiat tysi wydanych na drewno poszlo ... Teraz zostalem z nierowna betonowa podloga i brakiem pomyslu na to co dalej. Chce nadal polozyc takie same deski, ale juz moze nie lakierowac tylko olejowac? Moze jakos inaczej je polozyc? Inaczej przygotowac podloze (w ogole jak je wyrownac i oczyscic??!!). Juz nie wierze nastepnym firmom z przypadku i szukam naprawde dobrej ekipy i rady. Moze ktos podpowie na co powinienem zwrocic uwage przy tym drewnie? Dzieki z gory! Pzw, MCC Drewno sukupiry jest bardzo twardym drewnem o wysokiej gęstości i sprężystości. Chcąc prawidłowo wykonać podłogę z takiego drewna, należy wszystko dopiąć na ostatni guzik. 1.drewno wysoka dokładność obróbki i wysuszenia (szpachlowanie odpada) 2.wysoka wytrzymałość posadzki na zrywanie (pow 2 MPa) 3,właściwe izolacje pod posadzką ograniczające migrację wilgoci. 4, właściwa wilgotność bezwzgędna ( do 3 %) oceniona w miarodajny sposób 5,odpowiedni klej (najlepiej MS) umożliwiający swobodny rozkład naprężeń w każdej desce. 6, profesjonalny montaż Takiej podłogi moim zdanie nie można naprawić. Trzeba ją wykonać od podstaw we właściwy sposob, przypuszczam że łącznie z posadzką, ponieważ masy naprawcze nie zapewnią odpowiedniej wytrzymałości. pozdrawiam. trzeba przede wszystkim wykonac dane pomiary na budowie bezposredio za duzo jedziesz moim zdaniem ( przepraszam) teoretycznie za malo merytorycznie..nie znam posadzki jktorej nie da sie przystosowac pod posadzke czy podloge drewniana od bitumów po anhydryty majac na wzgledzie rzecz jasna jastrychy cementowe [po drodze ktore sa najczestsze..u nas zapewnoiam da sie ..ale koszty moga (wcale nie muszą zalezy rzez jasna) byc nie warte swieczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 18.10.2009 07:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2009 Witam, czy moze ktos (doswiadczony) mi doradzic co zrobic, a sytuacja jest nastepujaca: Wzialem ekipe zeby zerwala stary finish parkiet i polozyla deski sucupiry. No i panowie polozyli zaraz ta podloge, ale powiedzieli, ze przed lakierowaniem musi polezec przyklejona ok 2ch tyg. PO dwoch tygodniach sie zaszpachluje i finito. No i jak powiedzieli tak zrobili - z tym, ze p dwoch tyg. kazda z desek miala "ramke" z szpachlowki i dalej pracowalo. Nie wytzymalem kazalem poprawiac - ale nic - tylko gorzej bo pojwily sie kolejne pekniecia. Zapadla decyzja - zerwac i sprobowac odzyskac co sie da i ew. polozyc na nowo. Zerwac, zerwali, ale czesciowo z betonem z wylewki, czesciowo klej na betonie zostawiajac i sie "zawineli"! Kilkadziesiat tysi wydanych na drewno poszlo ... Teraz zostalem z nierowna betonowa podloga i brakiem pomyslu na to co dalej. Chce nadal polozyc takie same deski, ale juz moze nie lakierowac tylko olejowac? Moze jakos inaczej je polozyc? Inaczej przygotowac podloze (w ogole jak je wyrownac i oczyscic??!!). Juz nie wierze nastepnym firmom z przypadku i szukam naprawde dobrej ekipy i rady. Moze ktos podpowie na co powinienem zwrocic uwage przy tym drewnie? Dzieki z gory! Pzw, MCC Drewno sukupiry jest bardzo twardym drewnem o wysokiej gęstości i sprężystości. Chcąc prawidłowo wykonać podłogę z takiego drewna, należy wszystko dopiąć na ostatni guzik. 1.drewno wysoka dokładność obróbki i wysuszenia (szpachlowanie odpada) 2.wysoka wytrzymałość posadzki na zrywanie (pow 2 MPa) 3,właściwe izolacje pod posadzką ograniczające migrację wilgoci. 4, właściwa wilgotność bezwzgędna ( do 3 %) oceniona w miarodajny sposób 5,odpowiedni klej (najlepiej MS) umożliwiający swobodny rozkład naprężeń w każdej desce. 6, profesjonalny montaż Takiej podłogi moim zdanie nie można naprawić. Trzeba ją wykonać od podstaw we właściwy sposob, przypuszczam że łącznie z posadzką, ponieważ masy naprawcze nie zapewnią odpowiedniej wytrzymałości. pozdrawiam. trzeba przede wszystkim wykonac dane pomiary na budowie bezposredio za duzo jedziesz moim zdaniem ( przepraszam) teoretycznie za malo merytorycznie..nie znam posadzki jktorej nie da sie przystosowac pod posadzke czy podloge drewniana od bitumów po anhydryty majac na wzgledzie rzecz jasna jastrychy cementowe [po drodze ktore sa najczestsze..u nas zapewnoiam da sie ..ale koszty moga (wcale nie muszą zalezy rzez jasna) byc nie warte swieczek Nie czuję urazu jeśli piszesz,że wyrażam się bardzie teoretycznie, aczkolwiek pisanie o czymś bardziej kojarzy mi się z teorią. Osobiście wykonuję pomiary posadzek młotkiem Schmidta -twardość, Pull - Off - odrywanie, oraz pressomessem - Scinanie. Moje wnioski w tym względzie są takie: Znaczna większość mas naprawczych nie spełnia wszyskich parametrów wytrzymałościowych ze względu na ich drobnoziarnistość. Wymogi te spełniają masy zbrojone, ale są bardzo drogie i trudne w układaniu. Również masy naprawcze z grubszym kruszywem spełniają te wymagania ale wymagają grubości kilku centymetrów. Płyta OSB jest niezłym rozwiązaniem,o ile można ją właściwie przytwierdzić. Wchodzę na to forum aby przekazać swoje doświadczenia i nie ukrywam,że chciałbym korzystać z doświadczeń innych praktyków. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Teska 18.10.2009 12:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2009 Dzieki za odpowiedzi. Ja zawsze myslalem, ze dechy czy inne drewno (lacznie z przemyslowka) powinno polezec PRZED polozeniem w pomieszczeniu kilka dni aby dostsowac sie wilgotnosciowo. Nowy (poprzedni po prosu uciekl i nie chce oddac kluczy) fachowiec mowi ze to nie potrzebne - ale ja mu po prostu nie wierze. Wydaje mi sie, ze chociaz wilgotnosc podloza powinien zmierzyc czy cos? Moze ktos kto moglby polozyc na szali swoj autorytet moglby podjac sie tej pracy? Pzw, MCC Kiedyś tak się robiło, parkiet lub suszoną tarcicę przed obróbką składowało się w pomieszczeniach gdzie miała być położona. Teraz spece mają więcej zaufania do suszarni i elektroniki. Suche drewno i sucha wylewka (to też się mierzy) i wszystko powinno byc ok. Czasem niestety nie jest Jak szukaś kogoś to napisz gdzie mieszkasz. a masz jakiegos porzadnego speca ? bo szukam. poprosze o namiarek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 18.10.2009 14:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2009 Kiedyś tak się robiło, parkiet lub suszoną tarcicę przed obróbką składowało się w pomieszczeniach gdzie miała być położona. Teraz spece mają więcej zaufania do suszarni i elektroniki. Suche drewno i sucha wylewka (to też się mierzy) i wszystko powinno byc ok. Czasem niestety nie jest plus stabilne w miare mozliwosci warunki przy ukladaniu , cyklinowaniu, a przede wszystkim uzytkowaniu.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.