מרכבה 03.12.2012 20:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2012 Spokojnie jeszcze raz powtarzam.Czy to styropian czy wełna.Mniejszą lub większą barierę dla pary wodnej stworzyć trzeba i koniec.weź jeden z drugim rozrysuj po przeliczeniach przebieg ciśnienia rzeczywistego pary wodnej i ciśnienia nasycenia pary wodnej.Gościu miał pomieszczenie kuchenne w domku z bali (stary) nie nowy... i Mówię weź to zrób jak poddasze daj folię paroszczelną... to jeszcze dał z powłoką alu...i co niby dom szalowany deskami jak to dawniej było... Przy troszkę wietrzniej pogodzie mówi całą folia spęczniała od wiatru ! takie sito jest dom drewnianypotem zdzierał szalunek i dawał wełnę na zewnątrz... Teraz happy bardzo bo kuchnia od północy najcieplejszym pomieszczeniem jest. Nie pisać mi że nie da się zrobić szczelnie... jakoś w kołach powietrze siedzi dość długo...to raz a dwa że każda nieszczelność to hodowla grzybków.Spokojnie będę to powtarzał bo widzę że naleciałości z wiejskiej fizyki budowli są... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jip 03.12.2012 21:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2012 Niestety niczego nie rozrysuję, bo nie potrafię, ale przekonujesz mnie - szczelnością i unikaniem wilgoci. Przy troszkę wietrzniej pogodzie mówi całą folia spęczniała od wiatru ! takie sito jest dom drewniany potem zdzierał szalunek i dawał wełnę na zewnątrz... ? Pisz proszę mniej skrótowo i chaotycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jip 04.12.2012 15:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 @nydarW ścianie 3w ewentualna skroplona wilgoć gromadzi się na prętach i (w pustce powietrznej) po krążkach skapuje w stronę ściany osłonowej. Z pustki wilgoć odparowuje przez puszki wentylacyjne i ścianę. Wełna jest dodatkowo hydrofobizowana. Czyżby ściana 3w była taka najgorsza? Co proponujesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 04.12.2012 17:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 Jak zrobisz tak ze będzie tam woda się skraplać to gratuluje pomysłu.Nawet super pustki i szczeliny nie pomogą.... raz że robienie tego ful przewiewnego robi po prostu sito... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 04.12.2012 17:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 Ja generalnie jestem rzadko czegoś przeciwnikiem.Natomiast jestem przeciwnikiem ściany,gdzie izolację daje się od wewnątrz a ceramikę od zewnątrz i do tego izolację osadza się na prętach.Dlaczego? To już napisałem.Jak słusznie sajgończyk zauważył,w kołach samochodowych powietrze siedzi,to dlaczego nie w domu? Ano dlatego,że dom i opona to jakby inne materiały ,inne ciśnienia.W oponie duże ciśnienie jest sprzymierzeńcem szczelności.W domu uważanym za szczelny, 50Pa różnicy wewnątrz i na zewnątrz(lekki wiatr)powoduje o,5 wymiany powietrza .A to już jest kilka kilogramów H20 migrujących w niekontrolowany sposób na spotkanie z zimnymi prętami i ścianą.Ma też rację,że idzie zrobić szczelnie.W końcu Apollo w kosmos poleciał .Tylko,że dom to nie statek kosmiczny i jakby ceną się różni.A na koniec.Ciepła i wilgotna izolacja zawsze kończy się grzybkiem i to nie takim na cienkiej nóżce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jip 04.12.2012 17:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 (edytowane) @nydar A co powiesz na ścianę bez pustki powietrznej - silikat18 + b.dobry styropian 15 cm L=0,031 + wełna na ruszcie 5 cm + g/k. 15 cm warstwa styro powinna zapobiec skraplaniu pary wodnej na połączeniu styro/wełna - w zasadzie (po 15 cm izolacji) to będzie już środek pomieszczenia (tj. ciepło). W tej wersji dawanie paroizolacji (wełna) byłoby błędem, bo jak wilgoć by weszła to już nie miałaby którędy wyjść - więc ta warstwa winna pozostać przewiewna. Nie widzisz plusów izolacji ścian od środka? Edytowane 4 Grudnia 2012 przez jip pomyłka w pośpiechu wspolczynników L z U - wykasowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 04.12.2012 18:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 Widzę jedynie same zagrożenia i koszty.Coś tak się uparł na izolację od środka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 04.12.2012 18:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 Proszę można skorzystać z tego programu http://programy.budownictwopolskie.pl/program/termika-pl masz zakładkę u góry z materiałami wpisz opór dyfuzyjny i wtedy Ci wyjdzie co z tego będzie tylko zacznij 99% zew i 90 przynajmniej w środku i -20 do +20 jak Ci przy 90 procentach nie wyjdzie skraplanie to jest okale bez farby o duży oporze dyf lub foli paroizolacyjnej zawsze wyjdzie .... dopiero jak zjedziesz z wilgocią do może 60 to uda Ci się uniknąć kondensacji.Policz sobie będziesz bogatszy o tą wiedzę empirycznie na programie zdobytą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jip 04.12.2012 19:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 @nydar Ok. Zagrożenia? Jakie? Jeżeli będzie styro bez pustki zamiast wełny z pustką, to też widzisz zagrożenia? Koszty? Jakie? Dlaczego "na odwrót"? Widzę plusy - zmniejszenie kosztów/uproszczenie/przyspieszenie prac: - odpada kosztowne mocowanie styro do elewacji + tynk cienkowarstowy, który przetrwa ok. 15-20 lat - zamiast będzie tynk cem-wap o trwałości ok. 50 lat, - odpada bruzdowanie/tynkowanie i gładzenie - zamiast będzie prowadzenie instalacji w ruszcie i płyta g/k, - nie ma mostków termicznych od ścian fundamentowych (szkło piankowe wcale nie jest takie ciepłe, a jest kruche i drogie; też nie są ciepłe fundamentowe boczki keramzytowe; ocieplenie od zewnątrz i wewnątrz w ziemi ścian fundamentowych jest takim łataniem problemu - oczywiście mając na myśli standard pasywny) - odpadają szachty techniczne dla kanalizy, - odpadają szachty techniczne i sufit podwieszany tylko dla ukrycia rur wentylacyjnych - zamiast tego będzie tam głównie ocieplenie, Podstawa to nie ulegać schematom niepotrzebnie, tylko myśleć @hebrew Dzięki. Rozgryzę i policzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 04.12.2012 20:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 Masz absolutnie rację.Schematy należy weryfikować .Ja zweryfikowałem prawie wszystko,co w domu ważne dla jego komfortu i bezpieczeństwa.Izolacji w ten sposób jak proponujesz jednak bym się nie odważył zainstalować.Posłuchaj sajgończyka i policz.Tylko ,że to liczenie da ci wyniki nie adekwatne do rzeczywistości.W rzeczywistości otacza cię wkoło woda .A ty uparłeś się upakować jej jak najwięcej w izolacji,bez możliwości skutecznego usunięcia.Każda izolacja podlega procesowi nawilżania i wysychania w cyklu zmian pór roku.Twoja nie będzie miała tej możliwości.Parametry styropianu w momencie kupna będą zupełnie inne po roku,czy dwóch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jip 04.12.2012 20:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 W rzeczywistości otacza cię wkoło woda .A ty uparłeś się upakować jej jak najwięcej w izolacji,bez możliwości skutecznego usunięcia.Każda izolacja podlega procesowi nawilżania i wysychania w cyklu zmian pór roku.Twoja nie będzie miała tej możliwości. Dlaczego nie będzie miała możliwości? Przecież z jednej strony będzie ściana konstrukcyjna, a z drugiej wełna. No dobrze, od innej strony. 3 pytania: 1) Czy styropian zamontowany od strony zewnętrznej (tj. wilgotnej) nie załapie wilgoci? 2) Jak będzie ona odprowadzana, skoro z jednej strony ma tynk cienkowarstwowy, a z drugiej ścianę konstrukcyjną? 3) Jak będzie się miało do tego nieuniknione starzenie styropianu od strony wilgotnej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 04.12.2012 21:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 Kierujesz się steerotypem.Piszesz,że strona zewnętrzna-wilgotna,w domyśle wewnętrzna -sucha.Zimą i wiosną w kg.powietrza zewnętrznego masz wilgoci bardzo mało.Dzisiaj u mnie było na zewnątrz 2g/kg.powietrza,a w domu 7g/kg.powietrza.Z tej zależności wynika ,że to wnętrze jest wilgotne a nie odwrotnie.Dla tego ta wilgoć będzie próbowała przejść na zewnątrz i bez paroizolacji przejdzie nawet przez styropian.Jako,że paroizolacja nie jest w 100% skuteczna,to część wilgoci przejdzie ,ale ma szansę na odparowanie w słoneczne mroźne dni i na wczesną wiosnę.Od faktycznej wilgoci zaabsorbowanej w izolacji ,nie odparowanej w tym okresie będzie zależało U ściany.Jeżeli izolację umieścisz od środka to będzie zawsze po stronie wilgotnej,bez możliwości sezonowego jej tracenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jip 04.12.2012 21:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 @nydarHmm, zmodyfikuję pytania (nie zakładając, że strona zewnętrzna jest wilgotna):1) Czy styropian zamontowany od strony zewnętrznej nie załapie wilgoci? (przecież w zwykłej ścianie 2w, nie montujesz paroizolacji, więc wilgoć spokojnie przez nią przenika docierając do styropianu)2) Jak będzie ona odprowadzana, skoro z jednej strony ma tynk cienkowarstwowy, a z drugiej ścianę konstrukcyjną? (tynk cienkowarstwowy zazwyczaj ma bardzo wysoki opór dyfuzyjny, więc działa jak folia, zatrzymując wilgoć w środku)3) Jak będzie się miało do tego nieuniknione starzenie styropianu od strony zimnej? (skoro starzeje się od wewnątrz i traci właściwości, to czy równie, a nawet szybciej, nie starzeje się na zewnątrz ściany) W zimie wiadomo powietrze na zewnątrz jest bardziej suche, ale nie zawsze panuje zima. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 04.12.2012 21:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 Nydar gdzieś dzwoni ale jeszcze nie wiesz który kościół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jip 04.12.2012 22:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 @hebrewMoże Ty też coś powiesz? Zainstalowałem program TERMIKA. Mam już symulację ściany. Nie wiem natomiast jak odczytywać wynik na wykresie - tzn. nie wiem "kiedy jest dobrze", a "kiedy niedobrze". Pls help. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 05.12.2012 06:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 (edytowane) Źle jest wtedy kiedy ciśnienie pary wodnej rzeczywiste przekroczy ciśnienie nasycenia to będziesz widział po wykrzyknikach po prawej stronie wykresu...Musisz wprowadzić koniecznie dobre wartości oporu dyfuzyjnego wedle tego załącznika co jest w programieobok zapisów i odczytów bo z tego nic inaczej wyjdzie.Używam tego programu bo czasem nie chce liczyć na piechtę... Nydar odparowanie nie zależy od tego czy jest słońce czy nie tylko od ciśnień pary wodnej wen i zew oporów dyfuzyjnych materiałów.Mylisz wilgoć powstałą przez w zasadzie zalanie elewacji wodą z przechodzeniem gazu... jakim jest para wodna.Kiedy jest jej za dużo w przegrodzie to prędzej czy później się skropli... ponieważ będzie to zależeć od temperatury w przegrodzie a izolacja termiczna oddala ten punk dalej na zewnątrz.Bez konkretnej paroizolacji będzie się działo to samo co w ceglanych chałupach bezpośrednio na ścianach, tak przy izolacji przeważnie jest to styk tej izolacji z murem Paniał ? Edytowane 5 Grudnia 2012 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 05.12.2012 09:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 No tak .No tak.Tylko ,że przy lekkim mrozie w słoneczny dzień elewacja nagrzewa się od + 20 do + 35oC.i w takiej izolacji masz 42hPa,podczas gdy na zewnątrz 4hPa.Gdy nie ma słońca to zewnętrzna temp.izolacji jest poniżej zera i stanowi barierę pkt.rosy.Wtedy raczej w tym obszarze kumuluje się wilgoć.Bo w głębszych warstwach ciśnienie >niż zewnętrzne.Izolacja na zewnątrz z racji mniejszego ciepła właściwego szybciej utraci wilgoć niż ceramika .Dlatego też izolacja powinna być na zewnątrz ceramiki,a nie odwrotnie.Dlatego też ściana południowa zawsze będzie miała korzystniejsze U od ściany północnej.Chyba,że wszystko zaizolujemy 70cm izolacji i wetkniemy do opony.Wtedy bez różnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 05.12.2012 09:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 (edytowane) Nadal tworzysz rzeczywistość.Decyduje temperatura powietrza zewnętrznego.Tak by się działo jak byś odwrócił warstwy paroziolacji czyli dał na zewnątrz a od środka był by duży napływ wilgoci to w tedy i owszem przy braku słońca itp była by wilgoć.Ale przy ułożeniu paroizolacji od wewnątrz robisz równie pochyłą dla wilgoci.Decyduje napływ zawsze od wewnątrz.Nie twórz warunków tropikalnych dla udowodnienia swojej teorii, Zimne powietrze jest suche !!! czy świeci słońce czy nie i to powoduje różnicę ciśnień która pompuje parę wodną ze wnętrza budynku a jak jej napompuje fullto się wykrapla ! po to blokuje się dopływ wilgoci z wnętrza !Nie ma czegoś takiego jak u korzystniejsze.Siedzę teraz w ceglanym budynku jeszcze z przed wojny Czy jest słońca czy nie temperatura ściany przy mrozie jest bliska temperaturze rosy.Aby zahamować ... zmniejszyć energię cieplną uciekającą z budynku potrzeba by odwrócenia przepływu.A to niestety nie następuje w okresie zimy.Działa to dla izolacji transparętnejłapie nie puszcza Edytowane 5 Grudnia 2012 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 05.12.2012 11:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 Trudno jest dyskutować z kimś kto uważa,że paroizolacja to 100% skuteczny środek na problemy wilgotnościowe.Podstawiasz wtedy do gotowców dane labolatoryjne nie uwzględniające rzeczywistości (inna lambda izolacji przy kupnie i po roku eksploatacji,szczelna paroizolacja). W te bzdury nawet producenci izolacji już nie wieżą.Przykład,Isovr Wario.Genialny produkt z mikro perforacją,który zimą nie przepuszcza wilgoci do izolacji ,a latem wpuszcza z izolacji do wnętrza.I te mikro pory nie zapchają się nigdy.Śmiechu warte. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 05.12.2012 11:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 No bo żeby kit sprzedać trzeba mamić oddchającymi ścianami http://www.isover.pl/Nasza-oferta/ISOVER-Vario-KM-Duplex-folia-paroizolacyjna weź sobie te bzdury poczytaj inteligętna izolacja typowy marketing. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.