Charlie 21.11.2012 10:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 (edytowane) Szyba o klasie oporu P4A z powłoką niskoemisyjną np. z przodu czyli od zewnątrz a reszta normalnie.Tego typu konstrukcja szklana ma grubość 50 mm i U = 0,5 W/m2xK i wchodzi tylko w profile okienne grubości 90 mm !!! Edytowane 21 Listopada 2012 przez Charlie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 21.11.2012 11:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 No tak pakiet trzy szybowy a powłoka na szybie P4 od środka patrząc.Szyba oczywiście zewnętrzna ta P4.Dla tego w drewno wejdzie i 1metr a nie jakieś profilki z mega komorami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jip 21.11.2012 21:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 @jareko @charlie Ha! Czyli jednak możliwe. Czy macie możliwość wyliczenia ile kosztowałby standard WK2-P4 (kiedyś Urzędowski miał nawet cennik takiej odmiany, ale to w czasach dawnych): a) fix - pakiet osadzony w ościeżnicy, np. rozmiar 200x150 (zastanawiam się czy taka ościeżnica jest jakoś wzmacniana, bo chyba grzybków w niej nie uświadczysz), b) drzwi balkonowe np. 90x220 - takie mam burżujskie największe więc jak to przeboleję to i przeboleję mniejsze rozmiary. Jeżeli mógłbym prosić to w 2 opcjach: - pasywna ciepła rama, - przyzwoicie energooszczędna i przez to przyzwoicie cenowa (rozważam "utopienie" jej w węgarkach styro, tak jak pisałem). Jak kształtowałyby się współczynniki Uw/g/f i G ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Charlie 23.11.2012 11:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2012 @jareko @charlie Ha! Czyli jednak możliwe. Czy macie możliwość wyliczenia ile kosztowałby standard WK2-P4 (kiedyś Urzędowski miał nawet cennik takiej odmiany, ale to w czasach dawnych): a) fix - pakiet osadzony w ościeżnicy, np. rozmiar 200x150 (zastanawiam się czy taka ościeżnica jest jakoś wzmacniana, bo chyba grzybków w niej nie uświadczysz), b) drzwi balkonowe np. 90x220 - takie mam burżujskie największe więc jak to przeboleję to i przeboleję mniejsze rozmiary. Jeżeli mógłbym prosić to w 2 opcjach: - pasywna ciepła rama, - przyzwoicie energooszczędna i przez to przyzwoicie cenowa (rozważam "utopienie" jej w węgarkach styro, tak jak pisałem). Jak kształtowałyby się współczynniki Uw/g/f i G ? Ja się nie zajmuję oknami tylko samonośnymi konstrukcjami szklanymi Jareko wyspecjalizowany jest w konstrukcjach PVC. Natomiast do drewna polecam Kolegę Finlandia ( znajdziesz Go na wątkach o oknach - autoryzowany sprzedawca Urzędowskiego ). Polecić Ci też mogę jedną z najnowocześniejszych fabryk stolarki drewnianej http://www.aries-okna.pl -mjestem użytkownikiem ich wyrobów - bez zastrzeżeń. Uwagi: do tzw. konstrukcji stałych zwanych kolokwialnie fix-ami nie stosuje się okuć klasa zabezpieczeń WK2 jest to rozwiązanie w systemach okuć firm, które je produkują, np.: ROTO, WINKHAUS, SIEGENIA, GU itd. Klasa WK3 jest klasę wyższym rozwiązaniem UTRUDNIAJĄCYM WŁAMANIE. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jip 25.11.2012 08:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2012 @Charlie Samonośne? Hihi, kleisz akwaria wielkości domów? Dzięki za namiar, postaram się kolegę Finlandia zainteresować wątkiem. Mam nadzieję też, że odezwie się Jareko. Tak też myślałem, że fixy nie mają wzmocnień z okuć, a sama rama powinna być wystarczająco wytrzymała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 25.11.2012 09:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2012 jip - a dokładnie w czy miałbym Ci pomóc ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jip 25.11.2012 09:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2012 @jareko W wyliczeniu ceny i współczynników pasywnych antywłamaniowych (kilka postów wyżej). Nie mam pojęcia jak to się kształtuje, więc chciałbym mieć już dokładniejsze rozeznanie. W necie informacji nie ma żadnych. Może też zakładam niepotrzebnie jakiś wymiar albo coś, co drastycznie podwyższa koszta, a wystarczy np. mała zmiana i już będzie lepiej. Z góry dzięki za pogłówkowanie na tą łamigłówką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 25.11.2012 09:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2012 to proponuję ci inne rozwiązanie Wejdź na stronę producentów szklą i od tego zacznij Wybierz Pakiet który ci odpowiada W deklaracjach firmy Effector jest tego z 200 pozycji - i dopiero jak wybierzesz konstrukcje szyby zacznij myśleć o dobieraniu do niego okna musisz mieć świadomość iż : - szyba antywłamaniowa z założenia będzie zimniejsza od szyby "normalnej" w tej samej grubości pakietu - szyba antywłamaniowa ma dopuszczalne większe gabaryty ale... ale mimo wszystko trzymałbym się ograniczenia mkw szkła do 3,0 mkw w jednej tafli - cena jak i minimalizacja zjawiska zbliżania się centralnie szyb do siebie i tym samym straty na ich właściwościach - tu każde 0,01 Uw zaczyna odgrywać rolę Moim zdaniem od tego zacznij Później większość prawdziwych profili o skrzydle ponad 82 mm pozwala na "zapięcie" szklenia 4/16/4/16/4 a niektóre nawet 4/18/4/18/4 - i w tych grubościach szyb należy się poruszać - i dobrze na tym wyjdziesz, gdyż z założenia odrzucisz wszystkie "marketingowe" 5.. 6.. 100 komorówki a jest tego od cholery na dodatek chamsko i nachalnie reklamowanych jako 8 cud świata Moim zdaniem zacznij od szyb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jip 25.11.2012 11:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2012 @ jarekoZ twojej odpowiedzi domyślam się, że nie ma standardowo dostępnych pakietów pasywnych antywłamaniowych, si? I trzeba kombinować osobno pakiet i rama? Jakiej grubości pakiet da się zamontować w profilach pasywnych Schueco? Czy takie profile da się skompletować w odmianie WK2/3 ?Jakiej powierzchni wyjdzie tafla szkła w otworze okiennym 2x1,5m, szklenie w samej ościeżnicy? Możesz podać namiary na kilku rozsądnych producentów szkła? (Effectora właśnie przeglądam)? Czy tacy producenci zechcą wyprodukować kilkanaście szyb? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 25.11.2012 11:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2012 Producent wykona ci to co sobie zamarzysz - to kwestia ceny I nie ma pojącia "standardowe pakiety antywłamaniowe do okien pasywnych" Do okien w domach pasywnych wyznacznikiem jest nie Ug szyby tylko Uw całego okna Moim zdaniem mylisz pojęcia i chccesz pogodzić ogień z wodą który i tak zweryfikuje później zawartość portfela Przyjrzyj się projektom domów pasywnych - zobacz wielkości okien id północy, od zachodu, od południa i wschodu Dom pasywny to cala filozofia zorientowania domu i pomieszczeń na strony świata a nie szyby Musisz mieć świadomość - i szkoda, że nikt wprost ci tego nie powie bojąc się nie wiadomo czego - że albo dom pasywny albo dom maksymalnie odporny na włamanie - to nie idzie w parze. NIe ma realnie ku temu materiału. Masz aluminium, wsadzisz pakiety nawet i 60 mm ale.... ale szkło w połączeniu z aluminium da ci zimne okno, o słabym Uw w załączniku masz cztery wersje Schuco - od domów energooszczędnych (CT) po pasywne (Si) z dwoma rodzajami szyb (44.4 - oznacza szklenie P-4) w odniesieniu do okna referencyjnego tj 1230 / 1480 jednoszkrzydłowe, białe i teraz im większy udział szyby tym Uw mniejsze (okno cieplejsze) By nie szaleć - szerokość skrzydła - do 150 cm wysokość balkonów - by nie wejść w profil tzw, pośredni czyli 2300 mm maks przy szerokości nie przekraczającej 900 mm - mówimy o Schuco i nie wklejanych szybach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 25.11.2012 11:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2012 a teraz dla porównania fix szklony w ościeżnicy - widać, że CT70 jest z założenia zdyskredytowane z racji szerokości profila tylko 70 mm i tu widać jak tylko 12 mm szersze skrzydło w CT70 CAVA czy ościeżnica 82 mm w Schuco Si82 daje ogromną różnicę Jednak morfina na swój specyficzny sposób wykańcza człowieka - aż dziw, że są chwilę kiedy jeszcze jakość kojarzę - korzystajcie póki można Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jip 26.11.2012 11:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 (edytowane) Producent wykona ci to co sobie zamarzysz - to kwestia ceny I nie ma pojęcia "standardowe pakiety antywłamaniowe do okien pasywnych" Pocieszenie z tym producentem Taki mi niezamierzony skrót myślowy wyszedł - chodziło mi o standardowo dostępne pakiety antywłamaniowe do okien pasywnych(, wiesz, przychodzi klient i mówi, że chce takie, a sprzedawca na to nie ma problemu - zaznacza w programie krzyżykiem odpowiednie pole i oferta gotowa, czyli przeciwieństwo sytuacji - słuchaj kliencie, ja nie mam takich, poszukaj osobno u producentów szkła, o takie coś mi chodziło, coś co jest "od ręki" do kalkulacji i zamówienia (nie mówię o terminie dostawy, tylko o kalkulacji tego co w razie potrzeby można bez zbytnich kombinacji zamówić, a potem tylko czekać, czekać, i czekać ... ) Moim zdaniem mylisz pojęcia i chccesz pogodzić ogień z wodą który i tak zweryfikuje później zawartość portfela i teraz im większy udział szyby tym Uw mniejsze (okno cieplejsze) Myślę, że jak na nie fachowca całkiem nieźle przygotowałem się do pasywniaka. Wiem co to Uw (window) Ug (glass) Uf (frame) i G (przepuszczalność promieni słonecznych). Owszem pragnę to jakoś pogodzić, gdyż uważam, że montaż rolet tzw. antywłamaniowych jest bardziej chybioną opcją (kombinowanie z montażem, przedmuchy przez skrzynkę z taśmą, tak naprawdę nie zabezpieczają przed włamaniem bo są z plastiku lub cienkiego alu) niż okna antywłamaniowe. Chciałbym znaleźć rozsądny środek ciężkości, poza którym nie ma sensu podnoszenia kosztów vel straty współczynników. Wiem o tej zależności i zamiast 5 małych robię jedno duże. w załączniku masz cztery wersje Schuco - od domów energooszczędnych (CT) po pasywne (Si) z dwoma rodzajami szyb (44.4 - oznacza szklenie P-4) mówimy o Schuco i nie wklejanych szybach Przyjrzałem się dokumentom jakie dla mnie przygotowałeś (dziękuję ). 1) Czy pakiety 44.4, jakie przyjąłeś do kalkulacji, można tak po prostu zamówić, czy wpisałeś tylko znane sobie dane? 2) Jakiej grubości maksymalnej pakiet da się zamontować w profilu Si82? 3) Jakiej szerokości maksymalnej może być okna balkonowe z szybą 44.4 w profilu Si82, przy wysokości 200 cm? 4) Czy ramy Si82 występują w standardzie WK2 lub WK3? 5) O co chodzi z tymi wklejanymi szybami? Czy da się to zastosować w profilu Si82? Jednak morfina na swój specyficzny sposób wykańcza człowieka - aż dziw, że są chwilę kiedy jeszcze jakość kojarzę - korzystajcie póki można Czyżby połamało Cię porządnie? Życzę udanego i szybkiego powrotu do zdrowia Edytowane 26 Listopada 2012 przez jip Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jip 26.11.2012 18:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 Szyba o klasie oporu P4A z powłoką niskoemisyjną np. z przodu czyli od zewnątrz a reszta normalnie. Tego typu konstrukcja szklana ma grubość 50 mm i U = 0,5 W/m2xK i wchodzi tylko w profile okienne grubości 90 mm !!! Mógłbyś podać producenta, dystrybutora, albo po prostu gdzie się w nią zaopatrzyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jip 03.12.2012 10:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2012 (edytowane) Wymyśliłem taki oto sposób montażu w pasywniaku "na odwrót". Chciałbym się skonsultować. Ściana zewnętrzna jest pochodną ściany trójwarstwowej, tylko tu element nośny stanowi ściana osłonowa. Tak jak ściana 3w - ma pustkę powietrzną, puszki wentylacyjne i wełnę nabijaną na pręty (tyle że montaż będzie od środka). Ściana ma warstwy od zewnątrz do wewnątrz: tynk cem-wap 2cm +silikat 18 cm +pustka 2 cm +wełna 25 cm (w tym ruszt pod g/k 5 cm) + g/k. Montaż: -na kotwach JBD wpuszczonych w ścianę poniżej i z boku otworu okiennego (po wymurowaniu wywiercenie otworów i zabetonowanie) http://www.anwatech.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=115:kotwy-knelsen-do-montau-okien-&catid=38:kotwy-do-okien-energooszczdnych&Itemid=105 - okno będzie większe o ileś tam % od otworu okiennego, tak, że ściana nośna tworzyła będzie węgarek na całym obwodzie otworu okiennego, - chcę zrobić tak, żeby ościeżnica (która ma zauważalnie gorsze parametry izolacyjne od pakietu szybowego) była dodatkowo izolowana 3 cm paskiem XPSa (różowy), - dodatkowo pasek XPS razem z kawałkiem ościeżnicy i muru będzie pociągnięty bitumem dla uszczelnienia, - od góry szczelina wypełniona będzie taśmą rozprężną 4 cm (zielony) np. http://www.icmarket.pl/soudal-tasma-samorozprezna-soudaband-acryl-20x840-p-11835.html Spodziewam się, że rozkład izoterm w ociepleniu przy oknie będzie bardzo podobny do wersji z ociepleniem trójwarstwowym http://www.oknagalio.pl/poradnik/pozycja-i-montaz-okna-w-scianie Co Wy na to? Czy taśma rozprężna rzeczywiście chroni przed opadami, że mogę zrezygnować z uszczelnienia bitumem? Pozdrawiam Paweł ps. Jareko & Charlie mam nadzieję, że się odezwiecie w wolnej chwili i odpiszecie na wcześniejsze posty Edytowane 3 Grudnia 2012 przez jip Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 03.12.2012 10:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2012 Nie zaklinaj rzeczywistości w technologi oddychających ścian ! na grzyba tam ta pustka powietrzna? Robisz dokładnie tak jak poddasze... absolutnie szczelnie paroizolacją!!!!!!! Myślisz że ta pustka coś pomoże? najwyżej będziesz mógł kamerką patrzeć jak woda spływa po ścianie Wypychanie kiedyś w ściany trójwarstwowe wełny to było i jest placebo do niczego nie potrzebne ! http://zapodaj.net/90c0a14c8372b.jpg.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 03.12.2012 16:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2012 Rozumiem ,że cały twój wysiłek idzie w zmniejszenie strat ciepła przez ramy okienne.Przy okazji niejako chcesz doprowadzić do nieszczęścia w ścianach.Czy aby na pewno takie rozwiązanie ma sens i jest warte konsekwencji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jip 03.12.2012 19:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2012 @hebrew No na pewno nie po to, aby było cieplej Nie chodzi o oddychanie ścian (nie te czasy, nie te wentylacje), tylko o odprowadzanie ewentualnej wilgoci. Pomysł dotyczył montażu okna, a nie budowy ścian, więc naszkicowałem tylko budowę ściany, aby było wiadomo na co się patrzy na rysunku. Poważnie rozważam paroizolację, argumentem jest odcięcie wełny od wilgoci w powietrzu domu, kontrargumentem - że będzie wentylacja mechaniczna, która zawsze odprowadzi jej nadmiar. Na razie z przemyśleń wynika mi, że skoro folia paroizolacyjna jest tania to i tak ją zastosuję choć się waham czy jest sens, ale raczej jest. O co Tobie chodziło z tym placebo? @nydar Może mniej enigmatycznie poproszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 03.12.2012 19:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2012 Nie tylko paroizolacja zapewnia paroizolację ale też i szczelność budynku.Dwóch zdani na to nie ma tak jest i koniec.Placebo to jest uspokojenie własnego sumienia niby dobrym rozwiązaniem.Powiedz to po co dajesz paroizolację na poddaszu? wedle tej teorii jej tam też nie powinno być!Ściany murowane zabezpiecza się odpowiednią farbą, a tu niestety zostaje folia, bez paro izolacji chokusp pokus zaczyna się z wilgocią przy około 60% i to jest termin nie ścisły.Gdyż trzeba było by podawać ciśnienie pary wodnej a nie jej gołe procenty.Nadmiar wilgoci... odprowadzić tam nie ma prawa być wilgoci... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 03.12.2012 19:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2012 Mniej enigmatycznie.Chcesz zbudować sobie dużą objętościowo,ale o małej wydajności pompę ssącą wilgoć.Działanie jej jest następujące.Ściana zewnętrzna-generator chłodu.Pręty na które chcesz nabijać wełnę,będą robiły za igłofiltry tylko o odwrotnym działaniu.Paroizolacja nie oznacza,że przez nią nie przedostanie się wilgoć.Ona będzie się przedostawała tylko wolniej.Paroizolacji nie jesteś w stanie zrobić idealnie bo tego nie da się zrobić idealnie.Wilgoć generowana we wnętrzu przedostając się w głąb izolacji napotka zimne pręty,na których zacznie kondensować.Powstaną mikro ogniska zawilgoconej wełny.Po czasie wełna straci właściwości izolacyjne,pomoże w tym również lodowata ściana.Kwestią czasu są wykwity i pleśń ,najwcześniej w narożnikach.To nie jest pomysł na pasywniak.To jest pomysł na chaos i destrukcję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jip 03.12.2012 19:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2012 @hebrew No tak - szczelność to jest bardzo dobry argument w pasywniaku. Myślę, że dawanie paroizolacji na poddaszu było bardzo uzasadnione w czasach wentylacji grawitacyjnej - tamten rodzaj wentylacji zazwyczaj nie działał dobrze w pomieszczeniach na dole, a na poddaszu to już w ogóle (czy ktoś próbował palić w kominku na poddaszu, takim z 2 m kominem? ) Przy mechanicznej, nie wiem czy jest to aż tak potrzebne (nie mówię, że niepotrzebne, ale i nie mówię też, że nie polepszy fizyki przegrody), ale argument ze szczelnością jest dla mnie chyba rozstrzygający. Wiem co to placebo, ale nie wiem "do czego piłeś" z nim Co za hokus pokus, tym razem? Pustka jest też potrzebna z uwagi na możliwość wykraplania pary wodnej po wewnętrznej stronie ściany osłonowej, kiedy temperatura spada - "na granicy temperatur" tzn. zimnej ściany osłonowej i ciepłej wełny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.