gosciu01 04.11.2009 17:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2009 Jeśli autor wątku nie obrazi się, a nie chcę zakałdać nowego, to chciałbym zapytać o drzwi do domu pasywnego. Chodzi mi o namiary na producentów. Możliwe współczyniki. Założenia. Drewniane, przeszklenia, nie muszą być duże. Oprócz drzwi żona chce z obu stron takie drewniane ścianki, nie mogę tego nazwać skrzydłami, bo nie będą się raczej otwierać. Ma być ładnie! Kurna tylko burzy mi to koncepcję niskiej energochlonności! Ale żony trza śłuchać , bo mi ( moich zabawek nie da zrobić ) Czy można zejść ze wsółczynnikiem, tak jak z oknami do ok. 0,8-1,0 ? Dotychczas zalożylem drzwi 90' ze wspł. ok.1,2 i było git. Jak zrobię prawie 2,5x większe to już po domu pasywnym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 05.11.2009 11:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2009 chcesz mieć dobre drzwi - zainwestuj w drzwi na konstrukcji profila minimum 5-komorowego z obustronna nakładką Adeco - masz 60-70mm wypełnienia o współczynniku równym styrodurowi - nie ma cieplejszych rozwiązań Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
budowlany_laik 05.11.2009 11:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2009 chcesz mieć dobre drzwi - zainwestuj w drzwi na konstrukcji profila minimum 5-komorowego z obustronna nakładką Adeco Nasz Forumowy Mistrzu, mógłbyś podpowiedzieć gdzie takowych szukać? adeco.pl - nie znalazłem info o U i cenie Pochwalę się moimi skromnymi poszukiwaniami ciepłych drzwi (wymiar zewn. ościeżnicy 100/210 cm) (nazwa/współczynnik U (W/m2K)/cena brutto zł): Hormann RenoDoor (promocja z bramą)/1,1/3.900 Internorm/0,73/cena ??? Sommer/0,79/cena ??? Oknoplus Elit/0,957/5.100 (tutaj 100/220 cm) AFB/1,05/4.000 Rehau Brillant-Design/1,7/cena ??? (poprawiłem współczynniki) Więcej drzwi nie pamiętam Osobników mających wiedzę na temat ciepłych drzwi, proszę o posty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 05.11.2009 12:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2009 policz sobie ile wyniesie k dla 6 cm styroduru Jak podasz mi tą wartość, oraz wymiary planowanych drzwi, to wyliczę ci dokładnie Uw dla całych drzwi zakładając, że wybierzesz model bez szybek a ceny.... jeśli szukasz ceny to już na pewno nie Adeco choć wszystko zależy od tego jaki model wybierzesz orientacyjnie od 6 do prawie 20 tys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
budowlany_laik 05.11.2009 16:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2009 policz sobie ile wyniesie k dla 6 cm styroduru Jak podasz mi tą wartość, oraz wymiary planowanych drzwi, to wyliczę ci dokładnie Uw dla całych drzwi zakładając, że wybierzesz model bez szybek Dla zakładanej lambda styroduru = 0,030 W/m*K, wsp. k dla 6 cm wyniesie 0,5 W/m2*K. Przynajmniej tak mi się zdaje Wymiar planowany: 100x210 cm w zewn. wymiarze ościeżnicy. Zapewne U wyjdzie Ci mniej niż 0,8... a ceny.... jeśli szukasz ceny to już na pewno nie Adeco choć wszystko zależy od tego jaki model wybierzesz orientacyjnie od 6 do prawie 20 tys Pewnie z Adeco czy Sommer jest tak jak np. z Internorm'em - nie znajdziesz ceny w necie = cena jest wysoka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
budowlany_laik 05.11.2009 16:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2009 Nasz Forumowy Mistrzu, mógłbyś podpowiedzieć gdzie takowych szukać? adeco.pl - nie znalazłem info o U i cenie Cytować samego siebie? Też można Dopiero załapałem, że Oknoplus Elit o U = 0,957 za ok. 5.100 zł, to model dedykowany właśnie przez Adeco. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 05.11.2009 17:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2009 ...Wymiar planowany: 100x210 cm w zewn. wymiarze ościeżnicy. Zapewne U wyjdzie Ci mniej niż 0,8...... zaskoczę - wychodzi 0,83 jeśli k dla 6 cm styroduru faktycznie ma 0,5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 06.11.2009 07:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2009 Od stycznia z PST stosujemy takie szklenie do naszych okien a badania zaczęliśmy w ubiegłym roku wynikiem tego jest okno które po badaniu ma Uw=0,57 z szybą właśnie Ug 0,3 (zrobiliśmy badania na każdy wymiar okna do 3,0 m2 szklenia i najgorszy wynik jaki wyszedł to Uw=0,60) A jaką transmisję G ma to szklenie ?Też jestem tego ciekaw. Współczynnik G jest bardzo istotny dla zysków słonecznych, które z kolei w domach pasywnych odgrywają znaczącą rolę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aadamuss24 06.11.2009 07:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2009 Przy drzwiach adecco z wypełnieniem czasami coś się może dziać ze względu na inną pracę materiału ramy a wypełnienia. Lepiej wypadają jeśli wypełnienie jest w środku tylko że na zewnątrz widać kształt ramy. pozdr adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Koncept 06.11.2009 22:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2009 Nie wiem na jakim etapie jest osoba, która rozpoczęła wątek na forum w kwestii montażu okien. Generalnie jeśli chodzi o okna pod takie rozwiązania stosuje się pakiety okienne o głębokości zabudowy powyżej 80 mm - produkt godny polecenia w takich zastosowaniach to THermic Oknoplastu - U=0,8 dla całego okna przy szybie 0,5 W/ m kw. z termoramką. Jeśli chodzi o samą kwestię montażu jest ona bardzo ważna w przypadku takich okien. Aby osiągnąć maksymalnie dobry efekt należało by zamontować okno w sposób niestandardowy. Mianowicie nie licujemy okna z zewnętrzną krawędzią muru lecz bliżej jego środka. Proszę w googlach rzucić okiem na rozkład izoterm, w w/w przypadku jest on najkorzystniejszy pod kątem oszczędności energii - minusem jest ograniczona głębokość parapetu wewnętrznego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzyk123 07.11.2009 11:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2009 Jeśli chodzi o samą kwestię montażu jest ona bardzo ważna w przypadku takich okien. Aby osiągnąć maksymalnie dobry efekt należało by zamontować okno w sposób niestandardowy. Mianowicie nie licujemy okna z zewnętrzną krawędzią muru lecz bliżej jego środka. Dziwna koncepcja. Chyba raczej powinien zostać zrobiony ciepły montaż - w warstwie ocieplenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 07.11.2009 16:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2009 Przy drzwiach adecco z wypełnieniem czasami coś się może dziać ze względu na inną pracę materiału ramy a wypełnienia. Lepiej wypadają jeśli wypełnienie jest w środku tylko że na zewnątrz widać kształt ramy. pozdr adampolemizowałbym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Koncept 07.11.2009 19:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2009 Jeśli chodzi o samą kwestię montażu jest ona bardzo ważna w przypadku takich okien. Aby osiągnąć maksymalnie dobry efekt należało by zamontować okno w sposób niestandardowy. Mianowicie nie licujemy okna z zewnętrzną krawędzią muru lecz bliżej jego środka. Dziwna koncepcja. Chyba raczej powinien zostać zrobiony ciepły montaż - w warstwie ocieplenie. Z połączeniem ciepłego montażu oraz wymienionego przeze mnie osadzeniu okna byłoby optymalnie - rzuć okiem na rozkład temperatur w fachowej lekturze i dostrzeżesz że takie połączenie jest idealne. Dziękuję za uzupełnienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Arnika 07.11.2009 19:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2009 Mnie wczoraj zamontowali veke 6 komorowa, trzy szybowa.Moje pytanie brzmi, czy wystarczą kotwy, czy dodać dyby?Montaż na kotwy, pianka, i taśmy, które z zewnątrz dokleja przed ociepleniem, czyli za ok.rok, a wewnątrz za kilka dni dokleja do murów .Okna w otworach 150/150, 180/150, 120/150 oraz dwa okna tarasowe z ruchomym słupkiem 180/230 i tego okna się najbardziej boje czy będzie dobrze, czy dołożyć dyby? Pozdrawiam Arnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bwojtek 08.11.2009 06:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2009 Jeżeli producent okien dopuszcza kotwy i są one odpowiednio gęsto rozmieszczone (rozsądne minimum to co 60cm i 20cm od narożników i słupków) to wystarczy. Oczywiście od dołu musi być stabilne i trwałe podparcie pod każdym oknem i drzwiami balkonowymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Arnika 08.11.2009 07:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2009 Kotwy mam co jakiś kawałek rozmieszczone.... ale czy to wystarczy?Producent, producentem, a montażyści montażystami...Okna są trochę w powietrzu.... tzn teraz na piance i podparte na rogach i w środku na deskach i klinach. Okna tarasowe są podparte całe na drewnianych balach, bo nie ma jeszcze wylewek. Czyli w miarę dobrze...Ale czy te kotwy wystarczą?Proszę powiedzcie czy dołożyć dyble? Czy to nie będzie rozsądne? Brzydko to wygląda, i gorzej się myje, ale... może bezpieczniej. Najbardziej chodzi mi o te okna tarasowe 180/230cm. Pozdrawiam Arnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 08.11.2009 10:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2009 ..Okna są trochę w powietrzu.... tzn teraz na piance i podparte na rogach i w środku na deskach i klinach. Okna tarasowe są podparte całe na drewnianych balach, bo nie ma jeszcze wylewek. Czyli w miarę dobrze... ??? deskach? jak możesz wklej tu zdjęcie tych "desek" i "bali" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Arnika 08.11.2009 14:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2009 http://img30.imageshack.us/img30/9859/dsc05750t.jpg Podparcie okien tarasowych http://img35.imageshack.us/img35/7161/dsc05770t.jpg http://img36.imageshack.us/img36/8541/dsc05771m.jpg http://img4.imageshack.us/img4/1764/dsc05749f.jpg Więcej na razie nie mam dokładnych zdjęć, postaram się zrobić później. Co o tym sądzie? Pod oknami tarasowymi są ktokwie i małe kliny, żeby ustawić poziomy i piony, a pod mniejszymi oknami są deseczki i na nich są kliny.Czy dawać dyble? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Koncept 08.11.2009 20:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2009 O mój Boże !! Wylewaj wylewkę, podmurówkę cokolwiek pod te okna bo lada moment pokrzywi się to wszystko. Kto wpadł na pomysł z drewnem, które świetnie ciągnie wilgoć .... Pozostawiam to bez komentarza ..... dyble w porotermie niewiele zdziałają, kotwy montażowe powinny być gęsto rozmieszczone - ~ 30 cm po obwodzie przy zachowaniu odległości od narożników o 15 cm. Jestem pełen uznania odwagi oraz braku profesjonalizmu osoby, która sprzedała Veke Alphaline bez żadnych podpór pod balkony. Sam ciężar tej konstrukcji jest tak duży, że kwestia czasu aż to się wygnie. Montaż takich okien powinien odbywać się na foliach paroszczelnych i izolacyjnych.... to też kwestia doradztwa przed zakupem ( dodatkowy koszt materiału ) Wniosek:Dla własnego bezpieczeństwa wymuruj przestrzeń między ramą a płytą wcześniej konsultując to z wykonawcą ( żeby później nie było, że nie przyjmie reklamacji na wygiętą ramę ) podłóż styropian i wylej pseudo wylewkę na szerokość konstrukcji- to może okazać się nieskutecznym rozwiązaniem ponieważ już jest za późno. PytanieGdzie jest jakiekolwiek połączenie na stałe - Rama- Płyta ?? Reasumując tragedia .... kołki nawet przy oknach nie zostały obrócone montażyści musieli się ewidentnie spieszyć... ale balkony "mistrzostwo świata". Jak widzę coś takiego to aż żal mi się robi.... inwestor wydał dużo $$ i może go szlag trafić po wprowadzeniu się do własnego domu. Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Arnika 08.11.2009 21:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2009 Kotwy montowane były nie w porotermie, tylko w spoinie betonowej.....Czyli teraz trzeba położyć styropian i zalać próg betonowy... czyli zaszalować??? My z murowania niewiele, czyli nic nie potrafimy, a majstrów już nie ma.... Taśmy są Sudal, te wewnętrzne są przyklejone do ramy okna, a zewnętrzne są w moim bagażniku, bo nikt nie wiedział, jak się zachowają na różne warunki atmosferyczne. Ocieplać będziemy we wrześniu przyszłego roku.Tynki będą robione za ok miesiąc, potem wylewki. To myślę, że zejdzie ze dwa miesiące..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.