jareko 18.12.2009 10:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2009 hmmm...najwazniejsze jest po prostu myslec by nie odstawic fuszerki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzyk123 18.12.2009 12:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2009 hej. Ja jestem świeżo po montażu okien. Mam założone taśmy Illbrucka, które zostały od razu przyklejone (zarówno wewnętrzne jak i zewnętrzne). Wygląda to tak: http://chr.republika.pl/okna/DSC05366_.jpg http://chr.republika.pl/okna/DSC05386_.jpg Dostałem info od specjalisty z Illbrucka, że folie/membrany zewnętrzne nie mogą pozostawać nieosłonięte dłużej niż 2 miesiące. Nasunęło mi się jeszcze inne pytanie. Jak wykonać prawidłowe docieplenie okna wykorzystując styropian i robiąc węgarek? Przecież jeśli przykleję styropian do membrany zewnętrznej i zrobię węgarek zachodzący na ramę okna to całą "oddychalność" szlag trafi... Czy ktoś może mi wyjaśnić jak to zrobić prawidłowo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 18.12.2009 19:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2009 ...Czy ktoś może mi wyjaśnić jak to zrobić prawidłowo?Jesli lubisz sie bawić to każdą płytę styropianowa dotnij tak by węgarek byl idealny i zamiast folii daj taśmę rozprężną. A tak naprawdę to przy styropianie olej w cholerę taśmę paroprzepuszczalna czy taśmę rozprężną jest tu tak potrzebna jak umarłemu kadzidło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzyk123 18.12.2009 19:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2009 ...Czy ktoś może mi wyjaśnić jak to zrobić prawidłowo?Jesli lubisz sie bawić to każdą płytę styropianowa dotnij tak by węgarek byl idealny i zamiast folii daj taśmę rozprężną. A tak naprawdę to przy styropianie olej w cholerę taśmę paroprzepuszczalna czy taśmę rozprężną jest tu tak potrzebna jak umarłemu kadzidło. No to ja już nic nie rozumiem. Czyżbyś negował sensowność stosowania systemu Illbrucka? Czyli uważasz, że powinienem normalnie przykleić styropian do elewacji wokół okna i nie przejmować się zatkaniem klejem porów w membranie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 18.12.2009 20:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2009 nie raz mówiłem tutaj ze nie należy ulegać marketingowej nagonce i promowaniu jedynie słusznego (zdaniem producentów elementów składowych systemu) sposobu montażu za jaki niektórzy uważają Illbruck I3 Przy montażu okien ważne jest by uniemożliwić penetracje wilgoci nagromadzonej wewnątrz pomieszczenia w warstwę izolacji i przede wszystkim w przypadku docieplania wełną a nie styropianem. Nikt realnie nie leje wiader wody na piane osłoniętą tynkiem Już lepiej zrobisz dając od zewnątrz specjalna listwę dylatacyjna która zabezpieczy cie przed zjawiskiem nieuniknionym - pękaniem z biegiem czasu czy to tynku, czy kleju na styku okno-warstwa zewnętrzną Przy "najechaniu" styropianem na ościeżnicę szanse na penetracje wilgoci w warstwie piany jest teoretycznie - podkreślę - TEORETYCZNIE - możliwa lecz praktycznie nierealna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
future74 02.01.2010 17:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2010 Witajcie, rozważałem wiele okien, ostatecznie padło na drewniane; po Waszych sugestiach będę (bez rozgłosu) wizytował w W-wie i okolicach zamówienie 23 okien (przesuwne, uchylne i fix, duże, bardzo duże, mniejsze i standardowe) firmy Sokółka SA GoldPlus albo Elite92; jeśli będzie coś jednak nie tak (np. niska kultura sprzedawcy albo kulejąca wiedza), to rozważę może inne; mam nadzieję, że mnie nie zawiodą; z Waszych cennych doświadczeń wnoszę, że bardzo ważnym elementem jest także montaż okien, aby efekt okien do domu pasywnego (U=0,8 W/m2k) był zachowany; proszę o Wasze doświadczenia, aby uprzedzić ewentualne błędy w montażu i nie szukać doświadczeń po szkodzie; Wasze informacje są bardzo fachowe, chciałbym je sobie przyswoić; jeśli macie siłe jeszcze raz coś napisać, to proszę Was napiszcie na co zwrócić szczególną uwagę przy zamawianiu i zapisaniu tego w protokołach, czy umowie; czy w dokumentach zapisuje się szczegółowo rodzaj montażu, wymiarowanie okien; jakie są najlepsze metody osadzania takich okien drewnianych; czy ma znaczenie jaka pianka jest używana (czy sa różnice we wchłanianiu wody); elewacja frontowa będzie trójwarstowa, Porotherm 25P+W plus 15 szary styropian elewacyjny i cegła klinkierowa; na tej elewacji będa dwa okna; pozostałe ściany to dwuwarstowe Porotherm 25P+W i szary styropian elewacyjny 20cm; w jakich częściach i jak osadzać drewniane okna, w ktorych warstwach; mam nadzieję, że montazyści bedą wiedzieli, że mają do czynienia z osobą coś czajacą, a nie z laikiem, ktoremu mozna wcisąć okna i robotę trochę gorszej jakości. Taki laik jak ja będzie pytał jeszcze o dużo elementów, np. drzwi zewnętrzne, to później. Teraz z góry WIELKIE DZIĘKI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomclav 08.01.2010 15:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2010 zamów specjalistę do nadzorowania montażu całej stolarki który dopilnuje montażu - zapłacisz takiemu 200pln i masz kłopot z głowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aadamuss24 09.01.2010 00:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2010 Witam. Gdzieś już pytałęm ale odzewu nie było Jak lepiej zamonotować okna o wysokości 230 cm. Czy od samej posadzki, czy może kawałek podmurować i dać okna do samego sufitu ? Pozdr adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 09.01.2010 08:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2010 Nie było odpowiedzi bo tak naprawdę jakiej odpowiedzi się spodziewasz? Ty będziesz tam mieszkał i ty będziesz miał jeszcze jeden dodatkowy stępień-nie my. Oba rozwiązania mają swoje wady jak i zalety. Ty musisz zdecydować-nie my Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aadamuss24 09.01.2010 09:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2010 Jareko, tylko proszę napisz mi jakie to wady a jakie zalety, bo ja mogę tylko napisać o wadach czy zaletach okna 150x150 pozdr adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 09.01.2010 11:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2010 do zalet można zaliczyć: - w przypadku balkonu i wylania go równo z poziomem stropu - dokładne jego ocieplenie - możliwość dokładnego uszczelnienia styku taras(balkon) ze ściana wada: - stopień pomyślę dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aadamuss24 09.01.2010 19:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2010 Witam. Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź Dopytywałem się tak intensywnie bo myślałem, że będzie to bardziej istotne a tu wychodzi na to, że długo trzeba szukać plusów czy minusów. Za mało dokładnie chyba opisałem o co mi chodzi. Nie pytałem o montaż drzwi przez które miałbym przechodzić tylko o okna (fixy ) na parterze. Drzwi zamontuję od poziomu posadzki a okna raczej trochę wyżej. Przy dzisiejszej pogodzie przy oknie tarasowym jest nawiane 30 cm, myślę, że można to zaliczyć do minusów dziękuję adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzyk123 11.01.2010 10:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2010 Witam. Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź Dopytywałem się tak intensywnie bo myślałem, że będzie to bardziej istotne a tu wychodzi na to, że długo trzeba szukać plusów czy minusów. Za mało dokładnie chyba opisałem o co mi chodzi. Nie pytałem o montaż drzwi przez które miałbym przechodzić tylko o okna (fixy ) na parterze. Drzwi zamontuję od poziomu posadzki a okna raczej trochę wyżej. Przy dzisiejszej pogodzie przy oknie tarasowym jest nawiane 30 cm, myślę, że można to zaliczyć do minusów dziękuję adam Imho biorąc pod uwagę kwestie ociepleniowe to lepiej zamontować okno powyżej poziomu gruntu/tarasu. Wtedy jest montaż przypominający zwykłe okno i na dole robimy parapet, ocieplając pianką. Dla okna do samej ziemi - typu portfenetr musimy zastosować listwę podokienną - inaczej będzie mostek. Tak jak na rysunku poniżej: http://img188.imageshack.us/img188/3383/oknotarasowemostek2.png Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomclav 11.01.2010 11:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2010 bloczek też trzeba ocieplić w takim przypadku i to nie tylko przy oknie ale na całej szerokości domu.wtedy mostek nie grozi.Ja analogicznie przy płycie fundamentowej chce zrobić - caly bok płyty ocieplić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzyk123 11.01.2010 12:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2010 bloczek też trzeba ocieplić w takim przypadku i to nie tylko przy oknie ale na całej szerokości domu.wtedy mostek nie grozi. Ja analogicznie przy płycie fundamentowej chce zrobić - caly bok płyty ocieplić. Ja planuję zrobić tak: http://img8.imageshack.us/img8/1437/oknotarasowemojawersja5.png Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aadamuss24 11.01.2010 12:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2010 Ma ktoś może takie piękne zdjęcia montażu ale na płycie fundamentowej ? byłbym wdzięczny tomclv przy płycie i tak bok jest obrobiony styro dookoła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzyk123 11.01.2010 12:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2010 Zacząłem kombinować czy jednak nie lepiej dolną część okna obrobić w taki sposób:http://img682.imageshack.us/img682/5351/oknotarasowemojawersja6.png Zastanawiam się tylko czy ten parapecik (i styropian pod nim) nie będzie narażony na "zdeptanie" i uszkodzenia mechaniczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomclav 11.01.2010 13:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2010 Jak dasz jakiś polistyren to parapecik go nie ugnie, ewentualnie pod parapecik jakaś listwa rozkładająca obciążenia na większą powierzchnie - np z drewna. Minie kilka lat zanim zgnije a wtedy ją wymienisz. Ewentualnie parapecik z płytek ceramicznych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzyk123 11.01.2010 14:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2010 Jak dasz jakiś polistyren to parapecik go nie ugnie, ewentualnie pod parapecik jakaś listwa rozkładająca obciążenia na większą powierzchnie - np z drewna. Minie kilka lat zanim zgnije a wtedy ją wymienisz. Ewentualnie parapecik z płytek ceramicznych Dobry pomysł. Myślę, że pokombinuję coś z kilkumilimetrową blachą ocynkowaną coby usztywnić ten parapet od spodu. Styrodur tez powinien się sprawdzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aadamuss24 16.01.2010 18:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2010 Pomysł dobry. Można na styrodur dać np jakiś granitowy parapet. Granit jakoś tak bardzo drogo nie wychodzi a trwały jest. Co do wysokości montażu okna to na plus montażu od posadzki jest jeszcze ilość słońca które wpada przez okno do pomieszczenia. Dla okna zamontowanego wyżej w pomieszczeniu po oknem jest większa strefa cienia niż przy oknio od samej posadzki. Tak więc im niżej tym lepiej pozdr adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.