gryzbi 11.10.2009 19:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2009 Mam pytanie nt kosztu wykonania fundamentow na palach pod budynek jednorodzinny,( oczywiscie z powodu problemow z gruntem , grunt nosny a na głebokosci ok 6 m a nad nim torf). Moze ktos miał podobne problemy bede wdzieczny za kazdy komentarz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
yaro672 11.10.2009 19:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2009 31 pali wierconych na głębokość 7m pod dom o pow zabudowy 138m kosztowało mnie 34 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
myszonik 23.06.2010 17:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2010 yaro672A możesz podać jakiego i skąd miałeś wykonawcę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość zibik_eng 21.01.2011 19:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2011 31 pali wierconych na głębokość 7m pod dom o pow zabudowy 138m kosztowało mnie 34 tys. Ale za to oszczędziłeś ~500 - 1000 zł na badaniu geotechnicznym przed zakupem działki. Tak się kończą "oszczędności" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
witu102 21.01.2011 20:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2011 czasem się zdarza, że działka z takimi a nie innymi warunkami geotechnicznymi jest i tak tańsza o 50-100tys od podobnej "lepiej" położonej, ale czasami dalej nawet od miasta....wtedy decyduje wycena fundamentu, a nie korzystne warunki geotechniczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
yaro672 22.01.2011 12:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 Działkę kupiłem bo taką, i w takim miejscu chciałem, a badania geotechniczne przeprowadziłem za 1000 zł - fakt że po zakupie. Było to w 2008 roku, teraz działka jest warta o 100 tys więcej. W sumie to i tak zrobiłem bardzo dobry interes. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edmaan 22.01.2011 17:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 Ja będę miała 39 pali wierconych średnicy 40 cm ( 7 m) z oczepem i w zeszłym roku dostałam wycenę na 80 000 zł + VAT. Woda gruntowa jest agresywna w stosunku do betonu, w związku z tym należy użyć do pali betonu szczelnego W8. Budynek o pow. zabudowy 260,19 m.kw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MasterCheat 24.05.2011 08:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2011 Witam, może ktoś mi przybliżyć w jaki sposób oblicza się koszt fundamentu na palach? i generalnie ile to kosztuje? czytam ostatnio trochę na ten temat ale bardziej o mikropalach. mam podmokłą działkę woda pojawia się już na 50-60 cm (na 30 cm zaczyna się glina). Myślę o budowie niedużego szkieletowca drewnianego około 85-95 m2. Ale zanim zacznę z czymkolwiek działać, chce się zorientować ile to może mniej-więcej kosztować. Niestety u wujka G. są bardzo sprzeczne informacje. I generalnie jak to jest z tymi palami. w cenę wliczony jest tez fundament czy same pale? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marchew 24.05.2011 11:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2011 Jak nie jestem konstruktorem, to pale są odpowiedzią na problem z nośnością gruntu. Problem wody rozwiązuje się odpowiednią izolacją przeciwwodną. Nie kombinuj sam (i nie stresuj się kosztami palowania) tylko naprawde zleć badanie geologiczne - i tak pewnie konstruktor/projektant będzie chciał taką analizę, a ty sobie nerwów zaoszczędzisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MasterCheat 24.05.2011 16:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2011 no tak, tylko ja chciałem się chociaż zorientować, bo na razie to mam inne większe problemy niż podłoże (brak dojazdu np. ) i etap kiedy będę miał jakikolwiek projekt to jeszcze hoho. na razie badam temat i swoją zdolność finansową Generalnie chcę wydzielić część działki rodziców (połowa i tam się budować) aktualnie mam mieszkanie wartość jakieś 180000 i do tego chciałem pokusić się o jakiś kredyt, mieszkanie sprzedać. tylko muszę się zorientować ile będę potrzebował pieniędzy ewentualnie żeby nie przesadzić ani w jedną ani w druga stronę. szkieletowce nie są drogie w budowie (jeśli bym budował coś w granicach 85-95 m2). O ile cenę postawienia domu mogę jakąś przyjąć w założeniach , wszystkie podłączenia opłaty itp. o tyle nie mogę się doszukać cen jeśli miałbym robić to na mikropalach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
myszonik 24.05.2011 17:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2011 Tak jak pisał marchew pale służą do posadowienia budynku na gruncie nienośnym lub źle nośnym, grunt podmokły może wcale nie wymagać pali. To wszystko musi dla konkretnego domu wyliczyć konstruktor w oparciu o projekt domu i badanie geotechniczne.A co do samych pali to najczęściej firmy palowe robią same pale. Ławy fundamentowe robią inni wykonawcy (ale najczęściej do pali są tak zazbrojone i skomplikowane, że trzeba wziąć dobrych fachowców, a nie pierwszą ekipę z brzegu). generalnie zabawa tania nie jest...Jeśli mikropale starczą to wydatek może być znośny. (nie wszędzie wystarczą mikropale, a jeśli jest dużo wody w gruncie mogą być niewykonalne), to mogą ocenić tylko specjaliści... Pale (nie mikropale) to koszt sprowadzenia ekipy, której sam przyjazd kosztuje kilkadziesiąt tysięcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MasterCheat 24.05.2011 20:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2011 ok, ale to właśnie chodzi o mikropale a nie pale. Iniekcyjne czyli betom wszczykiwany/wtłaczany w wywiercone otwory. tyle co na razie znalazłem (niestety nigdzie nie ma żadnych cen. zmowa milczenia normalnie... anie jak to jest liczone za mb, za czas, za ilość betonu odwiertów... myślałem że może ktoś na forum coś takiego robił i się orientuje, chociaż jakiś przykład wraz z kosztami)http://www.geoproject.com.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=22&Itemid=34http://www.titan.com.pl/mikropale.htmlhttp://www.mikropale.pl/index.php?page=3http://www.geoiniekt.pl/mikropale.htmlhttp://www.stump-hydrobudowa.pl/index.php?id=content_1207055931&men29=1 jak to się ma to tego artykułu, który znalazłem na tej stronie (a z którego wynika że jest to tania metoda) http://budujesz-remontujesz.blogspot.com/2011/04/dom-na-mikropalach.html#uds-search-results na końcu jest porównanie kosztów: Fundament na studniachPrzyjęto 13 studni złożonych z 4 kręgów betonowych o średnicy 1 m i wysokości 0,5 m; podwalina30 x 75 cm długości 59 mPotrzebne materiały:Beton: 34 m3Zbrojenie: 430 kgKręgi: 52 sztukiKoszty:Materiały: 13 300 złRobocizna (kopanie studni, betonowanie i zbrojenie, deskowanie podwaliny): 3500 złKoszt całego fundamentu: 16 800 złKoszt wykonania 1 m fundamentu: 285 zł Fundament na ławachPrzyjęto ławy żelbetowe o wymiarach 50 x 30 cm, długości 59 m; ściany fundamentowe z bloczków betonowych o wymiarach 12 x 24 x 38 cm (przyjęto 6 warstw bloczków).Potrzebne materiały:Beton: 8,8 m3Zbrojenie: 280 kgBloczki fundamentowe: 930 sztukZaprawa murarska: 1,3 m3Izolacja przeciwwilgociowa: 83 m2Koszty:Materiały: 5200 złRobocizna (wykop, betonowanie i zbrojenie, murowanie ścian, układanie izolacji, zasypanie fundamentów): 4800 złKoszt całego fundamentu: 10 000 złKoszt wykonania 1 m fundamentu: 170 zł Uwaga! Jeżeli posadowienie na ławach wykonuje się na słabym gruncie, to do całkowitego kosztu trzeba doliczyć kwotę od 1000 zł za zagęszczanie do 15 000 zł za wymianę (zależy od rodzaju i objętości nienośnej warstwy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
myszonik 24.05.2011 20:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2011 To są jakieś wyliczenia, które między bajki można włożyć. To po pierwsze. Za te ceny nikt z pytanych przeze mnie wykonawców nie chciał podjąć się mikropali ani tym bardziej studni. Mikropale mają tak naprawdę ograniczone zastosowanie i przy bardzo złym gruncie lub połączeniu złego gruntu z agresywną wodą się nie sprawdzają, nie da się ich wykonać, bo sprzęt stosowany do wspomnianej przez Ciebie metody "wtłaczania betonu" w wywiercony otwór nie daje rady - konkretnie to agresywna woda gruntowa atakuje od razu otwór w trakcie wiercenia, on zalewa się błotem i żadnego betonu żeby uzyskać poprawny mikropal nie da się tam wtłoczyć. Przerabiałam na własnej skórze. Co do cen to u mnie za studnie zakrzyknięto kilkadziesiąt tysięcy. Podobnie cena za pale. Mikropale mogłam mieć za kilkanaście tysięcy, ale się nie sprawdziły. To są ceny za samo palowanie/ posadowienie na studniach. Do tego trzeba doliczyć koszty fundamentu - raczej większe niż tradycyjnego, bo zazwyczaj jest specjalnie zaprojektowany i ma więcej zbrojenia. Radzę nie nastawiać się na żadne rozwiązania zanim konstruktor wszystkiego nie przeliczy i nie zaprojektuje jak ten fundament da się wykonać żeby dom ustał. Co do wymiany gruntu to jest to również bardzo kosztowne (sama ziemia, piasek, nie mówić o transporcie i godzinach pracy koparek, zagęszczarek), więc raczej Twoje wyliczenia są zdecydowanie zbyt optymistyczne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MasterCheat 24.05.2011 23:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2011 kurcze teraz dopiero zauważyłem że najważniejszego wyliczenia nie wkleiłem czyli mikropali Fundament na palachPrzyjęto 65 pali długości 2 m w rozstawie około 80 cm i 4 pale długości 1,5 m pod kominem; podwalina 30 x 75 cm długości 59 m Potrzebne materiały:Beton: 20 m3 Zbrojenie: 640 kg Koszty:Materiały: 4500 zł Robocizna (wiercenie, betonowanie i zbrojenie, deskowanie podwaliny): 4500 zł Koszt całego fundamentu: 9000 zł Koszt wykonania 1 m fundamentu: 150 zł czyli w tym zestawieniu mikropale wychodzą najtaniej dodam, że to nie moje wyliczenia tylko z linku, który podałem w poprzednim poście. a przed chwilą znalazłem też temat na tym forum gdzie ktoś podawał podobne koszty: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?66149-budowa-na-torfie.....co-o-tym-sadzicie&p=1712507&viewfull=1#post1712507 co to terenu to na razie ograniczyłem się do wykopania dziury na 70 cm generalnie teren znajduje się w pobliżu zalewu, około 150 m. Zalew powstał z ustawienia tamy na rzeczce. między działką a zalewem w odległości około 50-60 m od zalewu jest linia zabudowy i stoją domy (w tym dom rodziców), między domem rodziców terenem planowanej budowy jest jakby trochę niżej. w drugą stronę mam jakieś 50 m do drogi z tym że po drodze jest pusta działka (niezabudowana) jedyna w całym ciągu. Chciałbym od właściciela odkupić pas 5-6 m i zrobić dojazd do swojej ale mam problem ze skontaktowaniem się). kilka fotek z telefonu: widok od strony domu rodziców (za plecami dom rodziców i zalew do zalewu jakieś 100m nad zalewem jest droga) na wprost prowizoryczny mostek na rowku za rowkiem oczko wodne i dalej w samym końcu teoretyczne miejsce budowy http://www.fotoshock.pl/simpleviewer/dzialka/imag0199.jpg rowek (woda płynie ciągle) http://www.fotoshock.pl/simpleviewer/dzialka/imag0200.jpg oczko wodne (na wprost za oczkiem miejsce na teoretyczną budowę (drzewa do wycięcia) http://www.fotoshock.pl/simpleviewer/dzialka/imag0201.jpg miejsce na domek za plecami oczko jakieś 20 metrów na wprost za płotem usta działka przylegająca do drogi. http://www.fotoshock.pl/simpleviewer/dzialka/imag0202.jpg i widok w drugą stronę oczko a w tle domy za domami jakieś 60 metrów zalew. http://www.fotoshock.pl/simpleviewer/dzialka/imag0203.jpg miejsce przewidywanej budowy i kopania dziury http://www.fotoshock.pl/simpleviewer/dzialka/imag0206.jpg to co wykopałem zanim pojawiał się woda (ziemia i glina...?) http://www.fotoshock.pl/simpleviewer/dzialka/imag0209.jpg parę centymertów przed pojawieniem się wody 30 cm ziemi dalej glina http://www.fotoshock.pl/simpleviewer/dzialka/imag0210.jpg pomiar głębokości wody 60 cm (30 ziemia, 30 glina) dalej wykopałem jeszcze z 10 cm ale już ciągle woda. W kolejnym dniu wody jeszcze przybyło i lustro było ostatecznie na około 50 cm. http://www.fotoshock.pl/simpleviewer/dzialka/imag0212.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
myszonik 25.05.2011 16:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2011 Geotechnikiem to ja nie jestem, ale jak na moje oko to ten grunt wyglądać może na jakieś organiczne paskudztwo nienośne. Weź geotechnika zrób kilka odwiertów na głębokość 3-4 m, dokładnie w miejscu gdzie ma stanąć budynek, ustal jaki jest grunt i dopiero z tym uderzaj do jakiegoś myślącego konstruktora, albo do firm, które robią pale/mikropale po wstępne wyliczenia i założenia jak ten fundament musi być wykonany żeby wszystko ustało. W tej chwili to wyłącznie wróżenie z fusów... I co do wyboru metody posadowienia budynku i kosztów.Jeśli to jest jakiś grunt organiczny i z wysoką wodą gruntową to nie sądzę żeby mikropale dało się w ogóle wykonać, u mnie skapitulowali po całym dniu walki, otwór już w trakcie wiercenia napełniał się błotem, nie dało rady zrobić tych mikropali na tej części działki gdzie była wysoka woda gruntowa. Jeśli to ma być lekka konstrukcja szkieletowa to może najlepszym rozwiązaniem byłby fundament na płycie? A to oczko to jest naturalne czy sztuczne, a jeśli sztuczne to od dawna tam jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MasterCheat 25.05.2011 19:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2011 Oczko wykopał szwagier jakieś 2 lata temu skończył. kopał też w sumie 2 lata ręcznie szpadlami/łopatami (zawziął się skubaniec) a szpadli połamał podobno co nie miara. Ta glina jest przerąbana. Jak jak tą dziurę na fotkach kopałem to tak się oblepiał szpadel, że butem musiałem od razu ściągać, a jak to żółto siwe dziadostwo poleżało 4 dni na wierzchu (na słońcu) to stwardniało prawie jak kamień. woda do oczka napłynęła sama, jak ten rowek był metr bliżej oczka to było w nim o jakieś 20-30 cm mniej wody, ale przekopali go o metr dalej i woda teraz z niego nie ucieka tak bardzo do rowku. też myślałem na początku o płycie, ale nie wiem dokładnie ile bym musiał wybrać humusa i ziemi pod tą płytę, a z tego co widzę to mogę max 50 cm bo dalej zaczyna woda wyłazić... myślałem też o płycie legalett, bo to chyba najpłyciej można dawać, ale tak jak piszesz bez badań to wróżenie z fusów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.