Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Strop wylewany na parterze

ksitau

Recommended Posts

Moi drodzy,

Jestem zupełnie zielony w temacie, a nurtuje mnie takie pytanie: Czy jest możliwość wylania stropu żelbetowego na poziomie parteru (np bezpośrednio na fundamencie) i podniesienia go oraz osadzenia na kilku kolumnach bez żadnych ścian? Ile takich kolumn i o jakiej średnicy musiałoby być, żeby unieść 100m kwadratowych stropu? Z góry dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam!

czy dobrze rozumiem - chcesz wylac strop nisko /na poziomie parteru ? bez szalowania ?/

a później podnieśc go w góre i oprzec na kolumnach ?

tak, tak, o to mi chodzi. nie wiem czy to możliwe i dlatego pytam.

rozpiętość ok 10 metrów

można jak najbardziej, "kolumny"+ podciąg ale:

ja bym Ci doradził - odpowiedniej długości płyty kanałowe

/są nawet znacznie dłuższe :-? ?/ i będzie dużo ładniej, bo sufit będzie

miał jeden poziom....

płyty to na jakis belkach trzeba pewnie stawiać, a tego właśnie bym nie chciał...

płyty kanałowe

o długości 10 metrów

tak raczej wystarczy oprzeć na końcach /czyli na ścianach zewnętrznych/...

no właśnie tego nie chcę, bo rozważam koncepcję w stylu "szklany dom" :-) Czyli żadnych ścian zewnętrznych, tylko fundament, strop i kolumny od wewnątrz wspierające strop. Nie chciałbym mieć przy tym też ograniczeń co do kształtu obrysu fundamentu i stropu. Idealnie byłoby móc wylać strop na fundamencie i podnieść go a następnie wesprzeć na jakiś kolumnach. Pytanie brzmi czy jest jakaś przystępna technologia która to umożliwia? Jeśli tak, to co to za technologia?

Czy dobrze liczę że 100 metrów kwadratowych stropu żelbetowego to waga około 30 ton?

pozdrawiam

Moi drodzy,