GosiaIAdam 14.10.2009 06:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2009 Hej, mam krótkie pytanko - czym najlepiej przymocować wełnę kominkową do ścianek obudowy? Moja obudowa będzie miała boczne ścianki z suporeksu, płyta k-g tylko z frontu powyżej wkładu. Czy wełnę do suporeksu i komina (systemowy) przykleić na klej, taki jak klei się wełnę do elewacji? Czy może dodatkowo wzmocnić kołkami? Oczywiście nie do komina, by nie zniszczyć ceramiki... Bo do rusztu pod k-g to rozumiem że przykleić taśmą alu, nie? Żeby nie było uprzedzeń, to na razie tylko zdobywam teorię przed podejściem do tematu kominka. Dzięki wypowiedziom z tego forum już wiem, że zarówno murarz jak i tynkarz zrobili błąd - bo ceramika była ładnie oklejona dookoła przez murarza, jak i otynkowana przez tynkarza. Już wykułem, aby była dylatacja między wkładem ceramicznym a resztą obudowy. Czy taka dylatacja może spokojnie zostać, czy uzupełnić ją np wełną która mi została? Bo i tak ściana będzie przykryta płytami kominkowymi, więc z wierzchu te dziury będą przykryte. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 14.10.2009 17:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2009 Wełnę docina się na wymiar, całość zacina się o siebie wzajemnie i łączy taśmą alu 9oczywiście tą wysokotemperaturową9. szczeliny najlepiej pozostawić 9puste9. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
GosiaIAdam 15.10.2009 05:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2009 No ale Ty opisujesz jak połączyć wełnę ze sobą aby mieć jeden wielki płat. A ja się pytam jak to przymocować do suporeksu, przecież nie postawię luzem, bo się może przewrócić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piterazim 15.10.2009 06:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2009 może czymś takim http://www.kratki.com/product_info.php?cPath=83&products_id=2036&osCsid=bnif094crhvjse8llqtgg3v4u7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
GosiaIAdam 15.10.2009 07:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2009 o! fajne szkoda tylko, że nie tańsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piterazim 15.10.2009 08:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2009 plastikowe kosztują 20 gr, ale stanowczo odradzam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stuk 15.10.2009 09:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2009 Te metalowe wspaniale przewodzą ciepło wgłąb ściany. Plastikowych nawet nie bierzcie pod uwagę, bo się stopią od temperatur panujących w kominku. Moja rada dla autora postu - skoro dopiero zdobywasz wiedzę i planujesz, to zapomnij o wełnie, a zainteresuj się płytami krzemianowo-wapiennymi (silca, varmsen). Ten materiał w porównaniu do wełny ma same zalety. Ja właśnie zrobiłem kominek z płyt silca, więc wiem o czym pisze. Z pozoru może się wydawac, że to drogo wychodzi, ale weź pod uwage także szybkość i prostote wykonania oraz jakość całości - brak wełny jest zaletą samą w sobie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
GosiaIAdam 15.10.2009 09:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2009 Witam, o plastiku oczywiście nie myślę, bo pewnie po pierwszym paleniu niewiele z nich zostanie Natomiast co do wełny, to już kupiłem, ISOVER'a 25mm. O płytach czytałem trochę, ale ponieważ kominek będzie tylko rekreacyjny, a nie jako główne źródło ogrzewania, to wybrałem wełnę. Następnym krokiem to zastanawiam się nad rozmieszczeniem kratek. Pozwolę sobie wkleić wizję naszego kominka. http://lh6.ggpht.com/_eZEMW8A6vQc/Ss8OAABCGPI/AAAAAAAAFuc/EYo3MRulVVg/wizja4.JPG Pasek brązowy u góry to tylko po to, aby na projekcie rozdzielić komorę dekompresyjną (planuje 40-50cm od sufitu). Ta część z prawej to 2 ścianki z suporeksu 10, w środku będzie trzymane drewno porąbane do palenia (tu się zastanawiam czy ścianka 10cm wystarczy, czy drewno nie będzie za bardzo rozpychać ścianek na boki... - chociaż z zewnątrz te bloczki otynkuje i zatopię w nich na wszelki wypadek siatkę zbrojoną, taką jak do ocieplenia) Zaznaczyłem tu wszystkie możliwe miejsca kratek. Wstępnie myślimy o tym, aby w komorze głównej kratki były na ściance frontowej pod kominkiem i u góry, natomiast komora dekompresyjna - z boku. Komin systemowy z osobnym kanałem wentylacyjnym, do którego otwór będzie w komorze dekompresyjnej, aby ta się wentylowała. Belkę drewnianą planuje zrobić w ten sposób, że cała ścianka będzie z suporeksu 10cm, a w miejscu belki 5cm (w ten sposób belka będzie "wtopiona" w suporeks). Same płytki to jeszcze nie jest ostateczna wizja, sprawdzałem możliwości programu w zakresie robienia krzywych powierzchni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piterazim 15.10.2009 12:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2009 tylko ie mówcie że wzmiankę o plastikowych na serio wzięliście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
GosiaIAdam 15.10.2009 12:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2009 no bez takich, bo się obrażę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
salag 21.10.2009 18:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2009 Kup specjalne kołki rozporowe metalowe do siporeksu , do tego odpowiedniej długości wkręty / dobierz średnicę kołka do wkrętu/ oraz blaszki do gwożdzi papiaków. Wystarczy wywiercić otwór pod kołek i wbić go młotkiem , założyć podkładkę na wkręt i wkręcić /wbić / do poziomu wełny . Trzyma b. dobrze . Tak samo można łączyć oraz wzmocnić konstrukcję obudowy kominka z siporeksu Sam tak zrobiłem budując kominek latem .Koszt kpl. max. 2 zł. Kominek będzie fajny.Aha kratki dolotowe i wylotowe jak największe !Zrób z wełny nie jest takie trudne , jak żle przytniesz to zawsze można dosztukować i zakleić taśmą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hojnorek 26.10.2009 10:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2009 btw - czy te dwie kratki w komorze dekompresyjnej są potrzebne?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
GosiaIAdam 26.10.2009 10:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2009 btw - czy te dwie kratki w komorze dekompresyjnej są potrzebne?? cytuje: Zaznaczyłem tu wszystkie możliwe miejsca kratek. Wstępnie myślimy o tym, aby w komorze głównej kratki były na ściance frontowej pod kominkiem i u góry, natomiast komora dekompresyjna - z boku. Co więcej, bez sensu byłoby raczej umieszczenie kratki w komorze dekompresyjnej z frontu, tuż nad kratką z której wylatuje ciepłe powietrze, bo zamiast iść na pokój od razu byłoby wysysane przez kratkę wentylacyjną w komorze dekompresyjną i szło w komin wentylacyjny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hojnorek 26.10.2009 10:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2009 rozumiem słowo "możliwe rozmieszczenie"moje pytanie wynika stąd, że w czwartek skończyli mi montować wkład i mam:jedną kratkę 50x17 wwiewną (u mnie z boku obudowy)jedną kratkę 30x17 wwiewną (od tyłu obudowy - z drugiego pomieszczenia)jedną kratkę wywiewną 50x17 (u góry obudowy)jedną kratkę wywiewną 30x17 (w drugim pomieszczeniu) sama komora dekompresyjna istnieje ale nie ma żadnej kratki... stąd pytanie czy to błąd czy nie błąd... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
GosiaIAdam 26.10.2009 10:44 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2009 sama komora dekompresyjna istnieje ale nie ma żadnej kratki... stąd pytanie czy to błąd czy nie błąd... Aha, to niezrozumiałem Komora dekompresyjna musi być wentylowana, bo jej zadaniem jest wietrzenie przestrzeni między stropem a obudową kominka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
am00 04.11.2009 12:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2009 Do superexu możesz przybić gwoździem z podkładką. Szkoda czasu na wiercenia. Jeśli całość nie dochodzi do sufitu to niepotrzebna jest komora dekompresyjna. Przy komorze dekompresyjnej otwory powinny być tylko z boku po przeciwnych stronach i na różnych wysokościach (żeby wytworzyć przeciąg). Zastanów się czy nie chcesz mieć kominka ciepłego np. całego z cegły. Ja mam taki i sobie chwalę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
am00 04.11.2009 12:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2009 sama komora dekompresyjna istnieje ale nie ma żadnej kratki... stąd pytanie czy to błąd czy nie błąd... Jak masz strop betonowy, to wentylacja nie wydaje mi się konieczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
badzer 08.09.2010 09:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Września 2010 Witam ! Przeglądnąłem i przeczytałem wiele tematów na tym forum dotyczących kominków . Moje pytanie dotyczy przyklejania wełny kominkowej do ścian a mianowicie jakim klejem można to zrobić gdyż nigdzie nie znalazłem odpowiedzi . W poradniku muratora piszą żeby przykleić ale nie piszą czym http://muratordom.pl/instalacje/kominki-i-piece-wolno-stojace/obudowa-kominka-krok-po-kroku,35_4018.html?&page=1 Od razu mówię że nie mogę włożyć wełny w profile gdyż na tylnej ścianie ich nie będzie. Dzięki z góry za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
O_Marek 08.09.2010 17:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Września 2010 Dzięki Badzer za linka.Właśnie tam jest napisane, że do klejenia wełny do obudowy można stosować klej gipsowy.Aktualnie jestem na tym etapie obudowywania kominka, więc link bardzo na czasie.Natomiast mam teraz inny problem: jak poprawnie obudować rure dymową w ścianie? (przecież nie obrobię rury od strony komina bo tam nie mam dojścia)Ciekawe jak to robią fachowcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
badzer 09.09.2010 07:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2010 Widać nie doczytałem Co do uszczelniania ściany przez którą wychodzi rura spalinowa , to fachowcy mówili że nie trzeba tego uszczelniać więc ja tego robił nie będę. Podobno wystarczy za cementować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.