Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Mój dom pasywny (?) w praktyce- już go użytkuję


Recommended Posts

Bajkopisarzy i natym forom mamy dostatek!

Dom swój projektowałem kika miesięcy a nie 4 lata, IV strefa klimatyczna jest niekorzystna dla domu pasywnego ale jest mozliwe wybudowanie takiego domu nawet wV strefie klimatycznej.

Jak już wspomniałem dom pasywny to nie żaden wybryk natury to czysta fizyka.

Wiele mitów krązy o domach pasywnych. Nie ważne z czego jest konstrukcja domu ważne jsest zachowanie standardów domu pasywnego opracowanych przez Instytut Domów Pasywnych z Darmsztat.

zapotrzebowanie na energię mniej niż 15kW/m2 na rok, szczelność przy podciśnieniu czy nadcisnieniu 0.6 wymian na godzine, ciagłośc powloki izolacyjnej, projektowanie bez mostków cieplnych. Pozostałe wskażniki wynikaja z podanych wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Bajkopisarzy i natym forom mamy dostatek!

Dom swój projektowałem kika miesięcy a nie 4 lata, IV strefa klimatyczna jest niekorzystna dla domu pasywnego ale jest mozliwe wybudowanie takiego domu nawet wV strefie klimatycznej.

Jak już wspomniałem dom pasywny to nie żaden wybryk natury to czysta fizyka.

Wiele mitów krązy o domach pasywnych. Nie ważne z czego jest konstrukcja domu ważne jsest zachowanie standardów domu pasywnego opracowanych przez Instytut Domów Pasywnych z Darmsztat.

zapotrzebowanie na energię mniej niż 15kW/m2 na rok, szczelność przy podciśnieniu czy nadcisnieniu 0.6 wymian na godzine, ciagłośc powloki izolacyjnej, projektowanie bez mostków cieplnych. Pozostałe wskażniki wynikaja z podanych wyżej.

 

jak ma się wiedzę to można i szybciej zaprojektować - najtrudniej to zdobyć ta wiedzę - ty sam napisałeś że zdobycie jej zajęło ci 4 lata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak masz rację.

Pisząc o bajkopisarzach miałem na mysli gości który np. twierdza że dom pasywny nie wymaga ogrzewania. Niestety wymga ogrzewania ale zapotrzebowanie na energję jest poniżej 15k/m2 na rok. Są systemy ktute mają jeszcze mniejsze zapotrzebowanie na energję jak dom pasywny. Mogą to byc klasyczne systemy grzewcze jak i niekonwenjonalne ale są.

jeż

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak masz rację.

Pisząc o bajkopisarzach miałem na mysli gości który np. twierdza że dom pasywny nie wymaga ogrzewania. Niestety wymga ogrzewania ale zapotrzebowanie na energję jest poniżej 15k/m2 na rok. Są systemy ktute mają jeszcze mniejsze zapotrzebowanie na energję jak dom pasywny. Mogą to byc klasyczne systemy grzewcze jak i niekonwenjonalne ale są.

jeż

 

Może zbyt dosłownie bierzesz tych "gości" :) Nie wymaga klasycznego centralnego ogrzewania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tu nowy ale ochotę na pasywniaka mam straszną, na pewno będę korzystał z wielu Twoich doświadczeń, ale błędy chciałbym w swoim projekcie pominąć, więc myślę że się na mnie nie obrazisz i odpowiesz na pytania które mogą Ci je wytknąć z góry przepraszam!!!!!!

czy w tym pomieszczeniu gospodarczym masz wyciąg powietrza połączony z reku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W budynku pasywnym wywiewy powinny być z brudnych pomieszczeń to zn. że i z pomieszczeń technicznych wtedy te zyski z urządzeń da sie przejąć przez rekuperator.

 

Swój dom zaprojektowałem w konstrukcji szkielety drewnianego gdzie cała powłoka izolacyjna jest lekka i o dobrym współczynniku pozarym mozna w prosty sposób wyeliminowac mostki termiczne co ma zasadnicze znaczenie dla wielkości strat ciepła. Jedyna wada tego systemu to akumulacja cieplna ale z tym mozna sobie poradzic na kilka sposobów. Straty cieoła w tzw wodzie szarej mozna częściowo zmniejszyć robiąc GWC pod budynkiem gdzie prowadzone sa lezaki kanalizacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

j-j,

Pierwszy raz wpisuję się u Ciebie, ale temat śledzę już od dawna.

Jak większość z ludzi na tym forum również i ja jestem na jakimś etapie realizacji inwestycji, kolokwialnie dość często nazywanej "budową domu". U mnie to etap "robienia doktoratu" z budownictwa przed ostatecznym sprecyzowaniem wszystkich szczegółów odnośnie projektu i przyszłej inwestycji.

Bardzo chciałbym postawić dom 3L lub pasywny ale ogromnie boję się właśnie tego, o czym napisałeś dzisiaj a ja myślę już od dłuuuuuuuugiego czasu. Czyli o odczuwalnej temp. w domu pasywnym.

Nie wiem jak i jeszcze nie wymyśliłem, jak tu postawić dom superoszczędny, tani w inwestycji i dodatkowo przyjemny w użytkowaniu (szczególnie w okresie zimowym). Czy masz jakieś świeże/zrewidowane przemyślenia odnośnie sposobu ogrzewania domu i jego konstrukcji w świetle aktualnych wątpliwości z Twojej strony???

Jak tam zużycie energii przez ostatnie mroźne dni??

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na podstawie mojej praktyki zawodowej, wpuszczanie kanalizy do GWC to poważne ryzyko bo gdy uszczelki nowe to wszystko ok ale po kilku latach guma zgrębieje i może być spory problem ze ściekami w GWC szybciej skłaniał bym się nad wykonaniem jakiejś wężownicy do odzysku tego ciepła w rurze lub studzience, kolega włożył do komina od pieca gazowego rurkę od klimatyzacji, rozgrzewa się do jakiś 50stopni i oddaje to ciepło do wężownicy podgrzewającej zbiornik z ciepłą wodą niema tego opomiarowanego ale spaliny wychodzące na zewnątrz są chłodne jak by to był zwykły wentylator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WMW

 

żeby dom był tani w budowie i eksploatacji projektując trzeba mieć na uwadze zwartą bryłę, najlepiej z użytkowym poddaszem, jak najmniej ozdubek (typu lukarny i wykusze) dom budujemy dla siebie a nie dla sąsiadów. Odpowiednie proporcje okien i ich izolacyjność. izolacyjnośc ścian i szczelność. W systemie szkieletu drewnianego ściany sa cieńsze i usyskuje się wiecej powierzchni uzytkowej.

 

w moim domu parterowym (będę prawdopodobnie jedynym lokatorem i powierzchnia duż nie jest mi potrzebna) zeby zmniejszyc koszty inwestycyjne i straty przez okna zastosowałem okna tzw. fixy. Koszt niższy o conajmiej 20% i niższe straty cieplne ze względu na mniejszą powierzchnie ram. Przy niskim budynku niema problemów z myciem okien. Na poddaszu trzeba juz stosować normalne okna zw wzgledu na ich umucie.

 

uproszczenie bryły budynku zmniejszy koszty inwestycyjne i straty cieoła na przyszłość.

 

Jest jeszcze bardziej energooszczędny system (zapotrzebowanie na ciepło 3.5 do 8.5kW/m2 rok) ale jest droższy od tradycyjnego budynku o około 40%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...